نوشته شده توسط : نت ویر

سرویس خواب چیست؟

سرویس خواب مجموعه‌ای از اجزا و وسایلی است که در اتاق‌خواب قرار می‌گیرند. سرویس خواب ها از لحاظ ابعاد انواع مختلفی دارند که عبارتند از: سرویس خواب کودکان ،سرویس خواب تک نفره و سرویس خواب دو نفره . برای مشاهده ی انواع آن و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شرکت آریاچوب مراجعه فرمایید و اما در ادامه ی این مقاله خواهیم خواند:

سرویس خواب چه چیزهایی را شامل می‌شود؟

مهم‌ترین جزء یک سرویس خواب، تخت خواب آن است اما به‌طور معمول یک ‌تخت خواب استاندارد علاوه بر تخت خواب اجزای دیگری مثل پاتختی، کمد، آینه، پاف (مبل پاتختی) و میز آرایش نیز دارد.

انواع سرویس خواب تک نفره

سرویس اتاق خواب تک‌ نفره مخصوص کودک

سرویس اتاق خواب پسرانه

سرویس خواب مخصوص دختران

ابعاد تخت خواب یک نفره

سایز همه تخت های تک نفره مثل هم نیست، طول اکثراً تخت خواب یک نفره ۲۰۰ سانتی متر و عرض آن ممکن است ۱۴۰- ۱۲۰ ابعاد طول ۲۰۰ سانتیمتر عرض ۹۰ سانتیمتر ارتفاع ۳۵ سانتی متر است.ابعاد تخت یک و نیم نفره یا همان تخت دو قلو به :طول ۲۰۰ سانتیمتروعرض ۱۴۰ سانتیمترمی باشد.

معرفی انواع مدل تخت خواب تک نفره

جنس یا متریالی که در ساخت تخت مورد استفاده شده از مهم ترین چیز هایی است که باید به آن توجه کرد .

متریال های استفاده شده اغلب از جنس چوب و یا MDF  هستند و مدل چوبی از خاص ترین و مرغوب ترین هاست و در هر نوع دکوری می شود و مقاومت بالایی دارد.

در هنگام خرید سرویس های تک نفره باید به موارد زیر توجه کرد :

اندازه مناسب :

اندازه تخت خواب تک نفره باید بسیار دقیق باشد . بهتر است که قبل از اینکه بخواهید برای خرید به خارج از خانه بروید قد فرزند یا کسی که قصد خرید برای آن را دارید اندازه گیری کنید.

وزن قابل تحمل :

استحکام تخت بسیارازاهمیت بالایی برخوردار است زیرا ممکن است با توجه به وزنی که میبایست تحمل کند دچار شکستگی شود و صدمات زیادی به بار آورد .

جنس پایه های تخت :

 پایه ها معمولا در سه جنس چوبی ، پلاستیکی و فلزی یافت می شوند . امروزه بیشتر از یک فریم یک تکه به جای پایه استفاده میشود و هم شیک تر و هم با دوام تر است .

رنگ :

انتخاب کردن یک رنگ مناسب با توجه به هر نوع مدل تختی از مهم ترین نکات است . باید با توجه با هارمونی رنگ های اتاق یک رنگ خوب برای تخت خود برگزینید که باعث اختلال و نا هماهنگی در اتاق نشود .

هزینه سرویس خواب تک نفره بر چه مبنایی محاسبه می شود؟

سرویس خواب های تک نفره براساس اجزای آن که شامل چه چیزهایی است (کمد، پاف و ....) و از چه متریالی استفاده شده ،با چه ابعادی سفارش داده باشید و زمان تحویل آن متفاوت است.

 


:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قرار گیری صحیح تخت خواب  در بسیار موضوع حیاطی برای فنگ شویی اتاق خواب محسوب می شود.درفنگ شویی باید به سرویس خواب توجه کرد حال

به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

هرگز تخت خواب و یا رختخواب خود را به گونه ای قرار ندهید که پاهایتان به سمت  درب ورودی اتاق خواب قرار گیرد.

برای ایجاد جریان هوا در اتاق خواب لازم است تاج تخت خواب را (قسمتی که سرتان را قرار می دهید) از دیوار پشت، 5تا 7 سانتی متر فاصله دهید. و همچنین فاصله 5 تا 7 سانتی کناره های  تخت خواب را با دیوار فراموش نکنید.

آینه و یا میز آینه دار (میز آرایشی) را روبروی تخت خواب قرار ندهید. توجه داشته باشید در صورتی می توانید از آینه روبروی تخت خواب استفاده کنید که آینه خیلی بالاتر قرار بگیرد به گونه ای که هنگام دراز کشیدن بر روی تخت تصویر خود را نبینید.

توجه داشته باشید اتاق خواب محل استراحت به حساب می آید و سعی کنید  میز کار و میز تحریر (فضای اداری) را از محل استراحت و یا  تخت خواب خود جدا کنید.(این جدا سازی را می توانید با یک پارتیشن بندی مناسب و هماهنگ با فضای اتاق خواب خود انجام دهید)

کتاب های خود را درون قفسه های درب دار قرار دهید و به هیچ عنوان در قسمت بالای تخت خواب (بالای سرتان) قرار ندهید.

فضای زیر تخت خواب خود را به انباری تبدیل نکنید. با استفاده از تخت های باکس دار و کشودار به راحتی فضای تخت خود را نظم ببخشید .

به خواب خود اهمیت زیادی دهید.روی تخت خواب خود ملحفه های تمییز و صاف قرار دهید.

مهم نیست که شما در مناطق گرمسیر و یا سردسیر هستید مهم این است که در اتاق خواب خود از پنجره نیم متر فاصله داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 

یکی از بهترین روش های موجود برای ایجاد یک اتاق خواب زیبا استفاده از سرویس خواب های کشودار می باشد.که با داشتن تعداد زیادی کشو و پارتیشن های مختلف،شما را از کمبود فضا بی نیاز می کند و بهترین فضا را برای شما به وجود می آورد .در واقع سرویس خواب کشوداری که دارای ابعاد 200*160 می باشد تماما زیر تخت خواب دارای باکس های مختلفی می باشد که فضای زیر تخت کاملا قابل استفاده می شود که با طراحی مناسب ،به راحت ترین شکل ممکن قابل دسترسی می باشد. به طور کلی می توان بیان کرد که این نوع سرویس خواب ها مخصوص افرادی است که می خواهند اتاق خوابی منظم داشته باشند و تمام لوازم را در جای مناسب خود قرار دهند.

سرویس خواب کشودار :

بخش عمده ای از تشک بر روی باکس های تخت قرار می گیرند که فشار زیادی بر روی تخت قرار دارد و به همین دلیل کیفیت ،سرویس تخت خواب کشودار مهم ترین موضوعی است که باید در نظر داشت.در واقع باکس های موجود باید به گونه ای ساخته شود تا توان تحمل وزنی بالا را داشته باشد و از بهترین نگهدارنده ها و یراق آلات موجود استفاده شود و در بعضی از قسمت ها طراح سرویس خواب کشودار باید از فلز نگهدارنده کمک بگیرد.و به هیچ وجهی خرید تختخواب های کشو دار با جنس نئوپان و یا همان ملامینه پیشنهاد نمی شود.بهترین کیفیت مواد اولبه برای تولید سرویس خواب کشو دار ام دی اف با تراکم و فشردگی بالا می باشد.وجود کشو در سرویس خواب بسیار ایده آل است اما طراحی صحیح و اصولی برای در نظر گرفتن فضای هر وسیله را در اتاق خوابتان داشته باشید.

انواع تخت خواب کشودار:

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین تختخواب‌های کشودار این است که طراحی آن‌ها برای کودکان و بزرگ‌سالان کاملاً متفاوت است. در واقع می‌توان گفت که از نظر ظاهری شاید این تخت‌ها با هم شباهت داشته باشند ولی دارای تفاوت‌های کلیدی هستند.

 

تخت خواب‌های کشودار بزرگسالان :

به‌طور معمول با سبک‌های مدرن‌تر و به‌روزتری طراحی شده‌اند تا متناسب با دکور اتاق و سلیقه افراد مختلف باشند. البته، همچنان در تمام نمونه‌ها کشوها در زیر تخت تعبیه می‌شوند و تنها تفاوت در نوع طراحی، تعداد کشوها می‌باشد و این ویژگی موجب ایجاد تفاوت‌های زیادی می‌شود.کشوها در این نوع تختخواب‌ها معمولاً به‌ خوبی پنهان شده و در بعضی از طراحی‌ها، کشوها اصلاً تا زمانی که باز نشوند، دیده نمی‌شوند و این یک ویژگی طراحی فوق‌العاده و هوشمندانه است. قاب تخت در تخت خواب کشودار می‌تواند طرح‌های مختلفی داشته باشد و معمولاً دارای خطوط تمیز و زیبا در طرح‌های خود است.

تخت خواب‌های کشودار کودکان :

طراحی تختخواب کشودار برای سرویس خواب کودکان کمی متفاوت است. این مدل تختخواب‌ها معمولاً طراحی مدرنی ندارند، بلکه فقط مهم‌ترین نکته‌ای که در طراحی آن‌ها لحاظ شده است کاربردی بودن و راحتی استفاده از آن‌ها است. طرح‌های تختخواب کاپیتان در این زمینه بسیار رایج است و کشویی‌هایی که باز و بسته کردن آن‌ها بسیار آسان است، در زیر تشک تخت خواب قرار می‌گیرد. نمونه‌های پیچیده‌تری نیز وجود دارد که به‌طور معمول در این نمونه‌ها علاوه بر زیر تشک، از فضای بالای تخت نیز به‌عنوان کشو استفاده می‌شود.

تخت خواب‌های کشودار نوجوان  :

برای نوجوانان، طراحی این فضا گاهی اوقات به صورت یک قلعه شکل می‌گیرد. در این تخت خواب‌ها علاوه بر اینکه به حداکثر رساندن مقدار فضای برای کاربر منظور شده است، طراحی و ساخت آن‌ها به‌گونه‌ای است که  فرصتی برای ایجاد محیطی جدید و سرگرم کننده برای فرزند شما ایجاد می‌کند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

اکثر عروس های محترم برای خرید جهیزیه خود نگران هستند اما این نگرانی در عین حال بسیار لذت بخش و دلنشین می باشد . یکی از نکات قابل توجه در خرید جهیزیه ، اهمیت بسیار سرویس خواب عروس می باشد چرا که اتاق خواب ، رکن اصلی خانه شما به شمار می رود .

سعی کنید هنگام خرید سرویس خواب به نکات و مواردی که مجموعه آریا چوب برای شما تهیه و جمع آوری کرده است به خوبی توجه کنید .

معرفی سرویس خواب عروس کامل و اجزاء مهم آن :

همان طور که می دانید سرویس خواب از اجزاء مختلفی تشکیل شده است اما یک سرویس خواب  کامل شامل تخت خواب دو نفره ، پا تختی ، کمد ، میز آرایش ، آیینه و پاف  می باشد که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود می باشند .

البته هر کدام از این اجزاء با توجه به فضای در دسترس شما سفارش داده می شوند .

چه نوع سرویس خوابی مناسب عروس می باشد ؟

در واقع انواع مختلفی از سرویس خواب برای عروس ها در بازار موجود می باشد اما در این مقاله به پر طرفدار ترین آن ها اشاره خواهیم کرد :

سرویس خواب سلطنتی : سرویس خواب سلطنتی از جمله سرویس خواب هایی می باشد که از زمان های قدیم هم مورد استقبال عروس ها قرار گرفت . البته این نوع سرویس خواب مناسب اتاق خواب های بزرگ می باشند چرا که فضای زیادی را اشغال می کنند .

سرویس خواب مدرن : امروزه سرویس خواب های مدرن بسیار مورد توجه عروس ها قرار گرفته است چون یک سبک تقریبا جدید و بروز می باشد و برای اتاق خواب های کوچک انتخاب مناسبی می باشد .

سرویس خواب کلاسیک : سرویس خواب های کلاسیک به دلیل اینکه تلفیقی از سبک مدرن و سلطنتی می باشند ، بسیار ظریف و زیبا هستند . این نوع سریس خواب دارای منبت کاری های ظریفی روی چوب خود می باشد که زیبایی آن را دو چندان کرده است .

سرویس خواب سورتمه ای : سرویس خواب سورتمه ای از متریال کاملا چوبی ساخته می شود و همان طور که از نام آن مشخص است ظاهری به شکل سورتمه دارد که همین ویژگی آن را از سایر سرویس خواب ها متمایز میکند .

رنگ سرویس خواب چقدر اهمیت دارد ؟

با انتخاب درست رنگ سرویس خواب خود ، می توانید اتاق خوابی پراز آرامش داشته باشید . برای انتخاب رنگ سرویس خواب باید به نکاتی مثل رنگ دکوراسیون اتاق خواب توجه کنید . می توانید برای زیبا تر کردن اتاق خواب خود از رنگ های خنثی و متضاد آن استفاده کنید تا اتاق خوابی بهتر و زیبا تر داشته باشید .

هم چنین رنگ سرویس خواب روی خلق و خوی افراد تاثیر بسزایی می گذارد به طوریکه باید در انتخاب رنگ دقت نظر زیادی به خرج دهید .

سرویس خواب را از کجا تهیه کنیم ؟

خرید حضوری سرویس خواب ، به وقت و زمان زیادی احتیاج دارد . هم چنین برای خرید سرویس خواب ها از نمایشگاه ها باید هزینه بیشتری انجام دهید اما از طریق فروشگاه های اینترنتی مثل آریا چوب به راحتی می توانید سرویس خواب مناسب خود را تهیه کنید .

 



:: برچسب‌ها: سرویس خواب دو نفره ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از انجایی که اتاق خواب مرکز و کانون خانه به شمار می رود باید به نحوه چیدمان آن دقت کنید تا بتوانید اتاق خوابی شیک و پر از آرامش داشته باشید . هم چنین امروزه انواع مختلفی از سرویس خواب ها در بازار موجود می باشد که شما می توانید با توجه به نیاز  سلیقه خود ، سرویس خواب موردنظر را تهیه کنید . در ادامه مجموعه آریاچوب مطالب مفیدی با شما به اشتراک گذاته است .

یک سرویس خواب کامل از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

همانطور که میدانید یک سریس خواب کامل شامل تخت خواب دو نفره ، پاتختی ، میز آرایش و آیینه و پاف می باشد . شما برای خرید سریس خواب پیش از هر اقدامی باید به عواملی مانند میزان فضای اتاق خواب خود ، بودجه در دسترس و . . .  توجه کنید .

ابعاد استاندارد تخت خواب دو نفره :

تخت خواب های دو نفره در ابعاد و اشکال مختلفی تولید می شوند اما اغلب تخت خواب های دو نفره در سایز های 160 تا 180 سانتی متر عرض و 200 سانتی متر طول سفارش داده می شوند .

رنگ مناسب سرویس خواب :

شما می توانید بر اساس سلیق خود سرویس خوابی را تهیه نمایید اما باید به نکته توجه کنید که رنگ سرویس خواب شما باید با عواملی مثل رنگ اتاق خواب ، کوچکی یا بزرگی اتاق خواب ، رنگ پرده ها و . . .   ساازگاری داشته باشد . بیشتر افراد رنگ سفید را برای سرویس خواب ترجیح می دهند چرا که این رنگ ، اتاق خواب شما را بزرگ تر و زیباتر جلوه می دهد .

هزینه سرویس خواب چقدر است ؟

از انجایی که هزینه سرویس خواب با توجه به تعداد وسایل سفارش داده شده ، جنس و کیفت سرویس خواب و . . .  تعیین می شود ، نمیتوان هزینه دقیقی در این باره بیان کرد اما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق مشاوره رایگان مجموعه آریا چوب که یکی از بهترین مجموعه ها می باشد اقدام نمایید .



:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سرویس خواب یکی از مهم ترین وسایل اتاق خواب می باشد  از انجایی که ما بیشتر زمان عمر خود را در تخت خواب سپری می کنیم ، لازم است به نحوه چیدمان سرویس خواب توجه کنیم تا اتاق خوابی پر از آرامش داشته باشیم . در ادامه مطلب مجموعه آریا چوب اطلاعاتی درباره نحوه چیدمان اتاق خواب با شما به اشتراک گذاشته است :

توصیه فنگ شویی:

اصول و قواعد متفاوتی درباره چگونگی چیدمان اتاق خواب وجود دارد . برای مثال اصلا نباید تخت خواب شما رو به روی درب اتاق خواب قرار بگیرد . هم چنین سعی کنید میز آرایش و آیینه را رو به روی تخت خواب قرار ندهید . سعی کنید پاتختی ها را به صورت قرینه در دو طرف تخت خواب خود بگذارید .

استاندارد های تخت خواب باید چگونه باشد ؟

 برای قرار دادن تخت خواب در اتاق باید به نکات ریز حتما توجه داشته باشید. مثلا برای قرار دادن تخت خواب در اتاق باید امکان دسترسی به آن از دو جهت فراهم باشد.(بغیر از تخت های یک نفره) کمترین دسترسی به تخت خواب از دیوار ها باید حد اقل 60 سانتیمتر باشد. در فنگ شویی بسیار تاکید شده است که در اتاق خواب خود مبلمان را به صورت گرد و منحنی بچینید و از تعدادی کوسن برای ترویج ملایمت و راحتی استفاده نمایید.

سعی کنید همیشه از گیاه ها و گل های تازه در اتاق خواب خود استفاده نمایید زیرا در فنگ شویی اشاره شده است که گیاهان خشک شده را باعث بروز بیماری می شوند.

اگر شما تخت خواب خود را در جهت مناسبی قرار دادید ولی یکی از قوانین فنگ شویی به این سبب نقض گردید، بهتر است همه چیز را فراموش نمایید زیرا مهم تر هر چیز یک خواب خوب و راحت است.

امیدواریم که از خواندن این مطالب نهایت لذت را برده باشید .



:: برچسب‌ها: سرویس خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 آذر 1400 | نظرات ()