نوشته شده توسط : نت ویر

هیپوکلریت کلسیم نسبتاً پایدار است و کلر موجود در آن بیشتر از هیپوکلریت سدیم (سفید کننده مایع) است. این ماده جامد سفید رنگ است (اگرچه نمونه های تجاری زرد به نظر می رسند) که به صورت گرانولی یا قرص به آب استخر اضافه می شوند تا میکروب هایی را که می توانند شناگران را بیمار کنند، از بین ببرد.

این ترکیب به دلیل تجزیه آهسته آن در هوای مرطوب  به شدت بوی کلر می دهد. این ماده در آب سخت زیاد حل نمی شود و ترجیحاً بیشتر در آب نرم تا متوسط ​​ استفاده می شود.

عموماً  گرید تجاری آن با خلوص ۶۵ درصد غلظت کلر، مخلوط  با سایر مواد شیمیایی موجود مانند کلرید کلسیم و کربنات کلسیم تولید به فروش می رسند. این ترکیب به دلیل داشتن غلظت نسبتاً بالایی از کلر، به غیر از سفید کننده مایع، مقرون به صرفه ترین ضد عفونی کننده کلر است.

استفاده از هیپوکلریت کلسیم برای ضدعفونی یک فرآیند نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است که نیازی به تخصص فنی گسترده ای ندارد. گرانول های هیپوکلریت کلسیم یک ضد عفونی کننده قوی هستند. تقریباً ۹۹.۹ درصد از کل میکروب ها (باکتری ها ، ویروس ها و کپک ها) را از بین می برد.

ملاحظات بهداشتی و ایمنی پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

صرف نظر از نگهداری استخر خصوصی یا عمومی، رعایت نکات ایمنی هنگام کار با این ماده شیمیایی ضروری است. اگر شما می خواهید استخر خود را ایمن و سالم نگه دارید ابتدا باید از خود محافظت کنید.

اگر لباس های شما آلوده به هیپوکلریت کلسیم شد باید لباس های خود را سریع تعویض کنید. لباس های آلوده را مستقیما به اتاق لباسشویی ببرید و با سایر پوشاک مخلوط نکنید. همچنین در صورت تماس با چشم یا پوست حین رقیق سازی فورا محل را با آب فراوان شستشو دهید.

قیمت خرید و فروش پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

این ترکیب شیمیایی توسط شرکت نیرو کلر اصفهان و شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی به بازار عرضه می شود. قیمت کلر ایرانی نسبت به انواع خارجی قیمت مناسب تری دارد و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار است. شما می توانید به صورت حضوری و اینترنتی این محصول را برای کاربردهای مختلف تهیه نمایید

بیشتر بخوانید : کلر سولوکس

ذخیره ایمن پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان یک ماده شیمیایی خطرناک است و نیاز به دستکاری خاصی دارد. هنگامی که در انبار خشک نگهداری می شود ثبات بسیار خوبی دارد و قدرت خود را در طول زمان حفظ می کند.

کاربردهای پودر کلر شرکت نیرو کلر اصفهان

برای ضدعفونی کردن استخرهای عمومی استفاده می شود.

برای تصفیه آب و فاضلاب به طور گسترده استفاده می شود.

به عنوان جایگزین هیپوکلریت سدیم استفاده می شود.

از آن برای افزایش واکنش های لوفرم در طول تولید کلروفرم استفاده می شود.

به عنوان عامل خشک کننده، تقویت کننده وعامل نگهدارنده استفاده می شود.

به عنوان  ماده خنثی کننده استفاده می شود.

تصفیه آب صنعتی شامل برج های خنک کننده، برای کلرزنی، ضد عفونی، اکسیداسیون و موارد دیگر

تصفیه آب بازیافتی شامل مخازن، مخازن ذخیره و تصفیه خانه ها

فرآوری مواد غذایی و آشامیدنی

نظافت و ضدعفونی کردن سطوح

پردازش خمیر و کاغذ

ضدعفونی استخرها و آبگرم

کلر ایرانی نیرو کلر به طور گسترده ای به عنوان سفید کننده برای سفید کردن الیاف، پارچه، چوب، خمیر و ابریشم استفاده می شود. همچنین در مواردی که مواد رادیواکتیو یا نشت مواد شیمیایی سمی وجود دارد به عنوان ضدعفونی کننده سطح مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : https://www.jahanshimi.com/



:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

پودرهای کلر آکواپول و کلر سولوکس در بشکه های ۱۸ و ۱۰ کیلویی از کشور چین وارد می شود که ۱۰۰% محلول در آب هست و در کمتر از ۲ دقیقه به کامل در آب استخر حل می شود. بوی ملایم و شفافیت فوق العاده آب استخر از مزایای این نوع کلر می باشد امکان نگهداری این نوع کلر تا ۲ سال می باشد و پس از آن کمی ضعیف تر می شود این کلر ۹۰% در مقایسه با کلرهای ۶۵ و ۷۰% موجود در بازار مقدار کمتری به ازای هر متر مکعب آب نیاز هست که سبب می شود در مقایسه با آنها حتی ارزان تر برای خریداران کلر در بیاید.

فرمول ویژه کلرهای سلوکس و آکواپول بر خلاف کلر هندی و کلر ایرانی که هیپوکلریت کلسیم هستند, سدیم دی کلرو ایزوسیانورات است که با کیفیت فراتر از هیپو کلریت کلسیم ها چه از نظر مقدار مصرف کمتر و چه شفافیت فوق العاده تر و نیز ایمن تر و کم ضررتر از آنها است و به طور گسترده برای تصفیه آب استخرهای شنا در کل دنیا معمول است.

هنگامی که اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به آب برخورد می کند، کلر شروع به تبخیر می کند. اشعه ماوراء بنفش می تواند ۹۰ درصد کلر را در ۲ ساعت از بین ببرد. بنابراین تثبیت کننده ای به نام اسید سیانوریک به ویژه برای استخرهای روباز مورد نیاز است. در سدیم دی کلرو ایزوسیانورات ( SDIC ) کلر را با اسید سیانوریک تثبیت کرده اند. برعکس. هیپوکلریت کلسیم یک کلر ناپایدار است این نوع کلر در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید پایدار است.

سدیم دی کلرو ایزوسیانورات یک ماده ضدعفونی کننده با طیف وسیعی ضدعفونی کنندگی است که در سیستم بهداشتی کشورهای پیشرفته در دنیا مثل کانادا و آمریکا استفاده می شود. مقایسه کلر آکوا پول و کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید می باشد. استفاده یکبار از این محصول سبب می شود دیگر از کلرهای مارک های دیگر استفاده نکنید به علت کیفیت بالا و واردات مستقیم شرکت جهان شیمی در صورت عدم رضایت احتمالی این کلر قابل عودت می باشد.     

روش استفاده از کلر سولوکس

مقایسه پودر کلر سولوکس با سایر کلرهای موجود در ایران مثل مقایسه بنز با پراید است اگر کیفیت آب و سلامتی شناگران برای شما مهم باشد با یکبار استفاده از این محصول دیگر از کلر مارک دیگر استفاده نخواهید کرد.

شرکت جهان شیمی سعی نموده است که به خاطر سلامتی هم میهنان عزیز قیمت این نوع کلرها را تا حد ممکن با توجه به نوسانات دلار پایین نگه دارد و  در طی سال این نوع کلر را برای فروش داشته باشد. پودر کلر سولوکس یکی از بهترین کلرها برای استخرهای روباز است. برای استفاده از پودر کلر سلوکس، ابتدا بهتر است میزان کلر آزاد داخل استخر توسط کیت تست کلر اندازه گیری شود. سپس با خیال راحت کلر را درون استخر بریزید پودر کلر به سرعت و کامل حل میشود.

علت کدر شدن آب استخر چیست؟

دلایل زیادی برای کدورت آب استخر وجود دارد که مهمترین آن عدم استفاده کلر با کیفیت مناسب و نیز عدم تعادل سطح کلر استخر میباشد . کلر یک ماده ضروری است که به آب استخرها اضافه می شود تا باکتری ها و میکروارگانیسم های بیماری زا را از بین ببرد.

با این وجود مقدار کلر و کیفیت کلر اضافه شده تأثیر مستقیمی بر شفافیت آب استخر شما دارد. کلر کم کیفیت . نیز خیلی زیاد یا خیلی کم اثر آن به شکل آب کدر استخر بروز میکند.

سطح کلر آب بر اساس تعداد افرادی که در آن شنا می کنند، میزان نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خورشید که می تواند کلر , هیپو کلریت کلسیم را از بین ببرد در نوسان خواهد بود البته نور خورشید بر روی میزان کلر در آب استخری که کلرهای با کیفیت مثل کلر سلوکس و کلر آکواپول استفاده مینمایند تاثیر آنچنانی ندارد.

نور خورشید و بارندگی زیاد باعث رقیق شدن کلر شده و آب را مستعد سکونت باکتری ها می کنند. از سوی دیگر، سطوح بالای کلر باعث کدر شدن آب می شود.

بیشتر بخوانید: کلر آمریکایی



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قبلا هم گفته بودیم که SEO  داخلی جزو فرآیندهای بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت محسوب می‌شود و باید نکات کلیدی آن را خوب پیاده‌سازی کنیم. در واقع سئو داخلی برای رتبه‌گرفتن در گوگل بسیار حیاتی است، چون باعث می‌شود هوش مصنوعی گوگل بفهمد هر قسمت از محتوای وب‌سایت شما در مورد چه موضوعی است.
الگوریتم فهرست‌سازی گوگل به این صورت است که محتواهایی با قالب و استراتژی ساده و مشخص را سریع‌تر می‌شناسد و بر اساس کیفیت و نظرات کاربران به آن‌ها رتبه می‌دهد. یعنی هر چه بیشتر به گوگل و سلیقه‌ی آن اهمیت دهید، ترافیک ارگانیک بیشتری بدست می‌آورید و رتبه‌ی بالاتری در سرچ‌ها خواهید داشت. ترافیک ارگانیک، درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد و تبادلات شما را افزایش می‌دهد، در نتیجه درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. به طور کلی در صورت انجام صحیح سئو داخلی، تجربه کاربر بهبود پیدا خواهد کرد. ما در این بخش به طور کامل فاکتورهای On-page SEO را بررسی کرده و موثرترین موارد را توضیح می‌دهیم.

On-page SEO یا سئو داخلی چیست؟

SEO داخلی، فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر در گوگل است. این فرآیند به کمک انتخاب و تعیین کلمات کلیدی خاص صورت می‌گیرد و باعث رشد ترافیک ارگانیک می‌شود. این فرآیند در واقع برچسب‌های عنوان، خود عنوان، محتوا و عبارت‌های هدف جستجو را با کمک کلمات کلیدی تراز می‌کند و در دسترس گوگل قرار می‌دهد.
قبلا در مقاله‌ی ” سئو چیست؟” عنوان کردیم که فرآیند بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت از سئوی خارجی، سئوی داخلی و سئوی تکنیکال تشکیل شده است و این فاکتورها چه تاثیری در الگوریتم گوگل دارند. بعضی از افراد On-page SEO را با سئوی تکنیکال یکی می‌دانند و گاهی حتی اصطلاح آن‌ها را جابجا استفاده می‌کنند. اما به صورت تخصصی بهتر است که این دو را از هم جدا کنیم و به طور تفکیک شده روی هر کدام تمرکز کنیم تا هیچ اقدامی را برای رتبه گرفتن محتوای سایت‌مان از دست ندهیم.
از بعد تخصصی، Technical SEO یا همان سئو تکنیکال و فنی روی مواردی مثل سرعت صفحه، سرعت بالا آمدن سایت، محتوای تکراری، ساختار سایت، Crawling و Indexing تمرکز دارد. یعنی فرآیند بهینه‌سازی را به طور کلی روی تمام بخش‌های سایت انجام می‌دهد، در حالی که سئوی داخلی، درون صفحه و روی URLهای خاص متمرکز است.
سئوی خارجی یا اف پیج سئو نیز شامل تمام اقدامات و عناصری است که خارج از وب‌سایت اتفاق می‌افتند. مثلا لینک سازی خارجی یکی از این اقدامات است.

چرا سئو داخلی On-page SEO برای گوگل مهم است؟

گوگل مدام الگوریتم سرچ خود را تغییر می‌دهد. در سال 2021 و با انجام 800000 تست، الگوریتم خود را بیشتر از 5000 بار آپدیت کرد. با همه‌ی این آپدیت‌ها اما، همچنان کامل نیست و برای درک محتوای جدید به کمک نیاز دارد. جالب است بدانید ” سئوی داخلی راهی برای پرکردن خلاءهای گوگل در بحث SEO است.”
از بزرگنمایی‌ها و تعریف‌های دیگران در مورد سئوی On-page نترسید. اتفاقا جزئیات این فاکتور آنقدر هم که افراد تصور می‌کنند سخت نیست. فقط کافی است تعداد انگشت شماری از عوامل رتبه‌بندی را رعایت کنید تا نتیجه درست و عالی بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()