نوشته شده توسط : نت ویر

از آنجاییکه ابرو و در نهایت پرپشت بودن آن  نقش مهمی در زیبایی ظاهری افراد ایفا می کند ،  جراحان زیبایی هستند . به دنبال روشهای جدید با بازدهی و رضایتمندی  بالاتر هستند البته در ارتباط با بازسازی ابروها مشکلاتی همواره وجود دارد .

با افزایش سن و در اثر تغییرات هورمونی بعضی از افراد ریزش ابرو را تجربه  می کنند . معمولا این روش برای افرادی که نوعی طاسی ابرو را تجربه می کنند و یا ابروهایشان به تدریج در حال نازک شدن است انجام میشود.

افرادی که چندین تاتوهای زیبایی را انجام داده اند به تدریج ابروهای اصلی شان نازک میشود و در نتیجه میتوانند کاندید کاشت ابرو باشند . البته لازم به ذکر است جراح با تشخیص الگوی درست رشد مو  در ابروها و جهت قرار گرفتن موها به اینکار مبادرت  می کند .

روش های کاشت ابرو

در طی سالهای اخیر روشهای بسیار پیشرفته ایی با تلاش محققان وارد عرصه جراحی زیبایی شده  است که میتوان به روشهایی با استفاده  از ترکیب گرافت کامپوزیتی نگه دارنده مو و تکنیک های میکرو جراحی فولیکول مو اشاره کرد .

از روشهای درمانی دیگر میتوان به استفاده از داروی ماینوکسیدایل و تریتیوین اشاره کرد البته fut ممکن است در بعضی افراد جواب دهی خوبی نداشته  باشد .

از جمله روشهای مناسب برای کاشت ابرو میتوان به sut و fue اشاره  کرد . در این روش ها معمولا با رشد تدریجی ابرو ، ظاهر فرد به شکل متعارفی خواهد بود .

مراکز کاشت ابرو در ایران و تهران

کلینیکهای متعددی عمل کاشت ابرو را در تهران و در شهرهای دیگری از جمله شیراز و اصفهان انجام  میدهند اما آنچه باید لحاظ شود داشتن مجوز رسمی و به کارگیری از متخصص زیبایی  و متخصص کاشت مو خوب و با تجربه  است . کلینیک نای ذی و رز و بهرو از جمله ی این کلینکها هستند .

همه چیز درباره کاشت ابرو

معمولا افرادی که در اثر بیماری های خاصی دچار کم پشتی مو و یا ریزش میشوند از روشهای کاشت ابرو استفاده  می کنند . معمولا روشهایی همچون FUEمیتواند انتظارات واقع گرایانه افرادی که به دنبال ظاهری طبیعی هستند را  تامین  کند . آنچه در کاشت مو حائز اهمیت است این است که فرد پتانسیل خوبی برای کاشت داشته باشد و بتواند از موهای خود او برای اینکار استفاده  کرد به این ترتیب روند رشد ابرو طبیعی خواهد بود .

 

فرد باید صبور باشد تا نتیجه بهتری کسب کند . بر اساس شواهد موجود نتایج عمل کاشت ابرو با رضایتمندی ۹۰ درصدی روبرو بوده  است . نکته جالب توجه این است که روشهای جدید کاشت ابرو معمولا به عنوان راه حل دائمی برای ابروهای کم پشت محسوب میشوند و فرد پس از عمل ابروهایی با طاهر طبیعی خواهد داشت .



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 958
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بازگشت به مدرسه زمانی بسیار هیجان انگیز برای اکثر بچه‌ها است. با این حال، زمان مدرسه می‌تواند برای دانش آموزانی که اخیرا درمان ارتودنسی را انجام داده‌اند، استرس‌زا باشد. علاوه بر این که فرد در خصوص این که دانش آموزان دیگر در مورد آن‌ها چه فکری می‌کنند و چه چیزی می گویند، نگران است، دانش آموزانی که با بریس به مدرسه می‌روند، باید تغییرات قابل توجهی را در روال روزانه خود ایجاد کنند. در حالی که این تغییرات روزانه ممکن است در خانه به نظر کوچک برسند، اما می‌توانند در مدرسه، مخصوصاً در روزهای اول، غافل گیر کننده باشند.

 نکاتی برای بازگشت به مدرسه در هنگام ارتودنسی

کیت نگهداری از بریس را همراه خود داشته باشید

کیت مراقبت از بریس و آوردن آن به مدرسه بسیار مهم است، مخصوصاً برای بچه‌هایی که به تازگی از بریس (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک و ...) استفاده می‌کنند.

موارد زیر را در کیت مراقبت از بریس قرار دهید:

مسواک

خمیر دندان

نخ دندان

واکس دندان

بالم لب

بطری آب همراه داشته باشید و از کم آبی بدن جلوگیری کنید

هیدراته نگهداشتن بدن برای سلامتی کلی کودک شما بسیار عالی است، اما نوشیدن مقدار زیادی آب نیز به از بین بردن ذرات غذایی از دندان‌ها و بریس‌ها کمک می‌کند. همچنین نوشیدن مقدار زیادی آب نیز می‌تواند به جلوگیری از نوشیدن نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین دیگر که می‌توانند دندان‌ها را لکه دار کنند، کمک کند.

مراقب آن‌چه می‌خورید باشید

متخصص ارتودنسی از بیماران خود می‌خواهد تا از انواع خاصی از غذا را اجتناب کنند. به عنوان مثال، بهتر است که از غذاهای سخت، چسبناک و جویدنی پرهیز نمایید، زیرا این نوع مواد غذایی می‌توانند به سیم‌ها و براکت‌های بریس آسیب برسانند یا موجب شکستن آن‌ها گردند.

یک آینه را همیشه همراه خود داشته باشید

خوردن با بریس می‌تواند مشکل باشد. ذرات غذا به راحتی می‌توانند بین دندان‌ها و پایه‌ها قرار بگیرند. به عنوان یک نوجوان، این مشکل می‌تواند نسبتاً شرم آور باشد. می‌توان با حمل یک آینه کوچک یا قرار دادن آینه در قفسه خود و بررسی دندان‌ها پس از هر وعده غذایی به آسانی جلوی این مشکل را گرفت.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 828
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا تا کنون درباره مینای دندان فکر کرده ای؟مینای دندان چیست؟ چقدر مهم است؟ چگونه می توانید از آن محافظت کنید؟ در اینجا کلینیک دندانپزشکی تاج به تمام سوالات مینای دندانتان پاسخ داده است.

مینای دندان در دندان هایتان، سخت ترین و سنگین ترین ماده در بدن شما است. این لایه بیرونی هر دندان را پوشش می دهد و بخش قابل توجهی از دندان است. مینای دندان عمدتا از مواد معدنی تشکیل شده است، به ویژه هیدروکسی آپاتیت. رنگ می تواند از زرد کم رنگ به سفید خاکستری متفاوت باشد؛ از آنجایی که نیمه شفاف است، این تنها بخشی از رنگ دندان های شماست.

مینا نقش مهمی در حفاظت از دندان ها در برابر پوسیدگی بازی می کند، بنابراین مهم است که همه چیز را انجام دهید تا بتوانید مینای دندان خود را از بین ببرید. این یک مانع قوی است که لایه های داخلی دندان های شما را از اثرات اسید و پلاک محافظت می کند. همچنین از لایه های حساس درونی دندان های شما از مواد غذایی و نوشیدنی هایی که بسیار گرم یا بسیار سرد هستند محافظت می کند.

جلوگیری

اگر مینای دندان شما نابود شود، بدن شما بیشتر آن را جایگزین نمی کند. به عنوان مثال، برخلاف سایر قسمتهای بدن شما مانند استخوانهایتان، مینای دندان حاوی هیچ سلول زنده نیست، بنابراین نمیتواند بازسازی شود.

شما می توانید مینای دندان خود را از طریق اجتناب از غذاهایی که به علت آسیب زیادی ایجاد می کنند محافظت کنید. مواد غذایی قندی و میوه ها و نوشیدنی های اسیدی به مینای دندان شما آسیب می زنند.

عوارض مینای دندان

غذاهای بسیار سخت، مانند آب نبات یا یخی، همچنین می توانند به مینای دندان شما آسیب برسانند و باعث می شود که آن را ترک کنید یا تراشه کنید، بنابراین این مواد غذایی نیز باید اجتناب شود. اگر از آب نبات سخت لذت ببرید، روی آن بنوشید، اما بر آن نوشیدنی نگذارید.

البته، شما همچنین می توانید با استفاده از عادات بهداشت دهان و دندان خود از مینای دندان خود محافظت کنید، مانند مسواک زدن منظم با خمیر دندان فلوراید، نخ ریسی، و بازدید از متخصص دندانپزشکی برای تمیزکاری حرفه ای به طور منظم.

جهت انجام خدمات دندانپزشکی بارداری، دندانپزشکی کودکان، ایمپلنت ، ارتودنسی  و... باما تماس بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در بخش دوم از مقاله اشتباهات رایج آرایش عروس با آموزشگاه آرایشگری زنانه الماس نشان همراه باشید.

۱۳.استفاده از یک فونداسیون ضخیم

بسیاری از عروسها معتقدند که باید یک آرایش پایه و فونداسیون سنگین و ضخیم تری اعمال کرد تا تصویر آن ها در عکس ها بهتر بیافتد.

۱۴. زیاده روی در استفاده از پودر

پودرمی تواند برای زیباسازی ظاهر شما عالی باشد، اما وقتی بیش از حد از آن در زیر چشم استفاده شود، می‌تواند چروکهای کوچک را بزرگتر نشان دهد.

۱۵. نادیده گرفتن آرایش بدن

آرایش عروس تنها به صورت و گردن شما ختم نمیشود.

۱۶. عدم استفاده از مواد آرایشی ضد آب

عروس معمولا چند قطر اشک شوق خواهد ریخت. اگر از مواد آرایشی ضد آب استفاده نشود آرایش خراب خواهد شد.

۱۷. عدم اختصاص زمان کافی برای آرایش عروس

آرایش قواعد و اصول خاص خود را دارد. نباید انتظار داشت که در یک مدت زمان کم یک آرایش ایده آل روی صورت شما اعمال شود.

۱۸. برنزه کردن بیش از حد

بسیاری از عروس ها سعی می کنند یک هفته پیش از عروسی بیشتر در معرض نور خورشید و آفتاب قرار بگیرند. اما آن‌ها فراموش می‌کنند لباسی که روز عروسی به تن خواهند کرد، رنگ سفیدی دارد.

۱۹. برنزه کردن پوست چند روز قبل از آرایش عروس

اگر دوست دارید بطور کلی بدن خود را برنزه کنید و پس از آن خود را به دست آرایشگر (آموزش آرایشگری) بسپارید، بهتر است که چند هفته آخر منتهی به روز عروسی این کار را انجام دهید.

۲۰. استفاده از برنزه کننده های متفاوت

به طورمعمول از برنزه کننده ها در شرایط خاص استفاده میشود. در این موارد نیز معمولا سعی میشود دقت شود.

۲۱. تغییر رژیم مربوط مراقبت از پوست

سعی کنید در دوره آماده سازی و مراقبت از پوست از محصولات مشخصی استفاده کنید.

۲۲. عدم آماده سازی مناسب پوست

مرطوب نگه داشتن پوست صورت میتواند تضمین کند که پوست شما برای آرایش اصلی آماده است.

۲۳. وکس کردن ابرو و صورت دقیقا یک روز قبل از آرایش عروس

وکسها و انواع مومها باید حداقل ۵ روز با آرایش اصلی فاصله داشته باشند.

۲۴. عدم هماهنگی آرایش ساقدوش ها(آموزش گریم)

بارها دیده ایم که ساقدوش ها متاسفانه آرایش های متفاوتی با عروس دارند .

۲۵.عدم تهیه وسایل آرایشی اضافی برای مواقع اضطراری

ماندگاری آرایش شما ممکن است کم باشد بنابراین باید تعدادی از وسایل ضروری را با خود به همراه داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1095
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کراس بایت یک مشکل مربوط به نامرتبی دندان‌ها است که باعث می‌شود یک یا چند دندان در موقعیت نزدیک‌تر به ناحیه گونه یا زبان (در مقایسه با دندان‌های مقابل خود بر روی فک بالا یا پایین) قرار گیرند.

از نظر متخصص ارتودنسی ما در کلینیک ارتودنسی دکترخدیوی، مشکل کراس‌بایت (داخل‌تر بودن برخی از دندان‌های بالا نسبت به دندان‌های پایین) باید به خاطر موارد زیر تحت درمان قرار گیرد:

امکان ایجاد مشکلاتی که باعث فرسایش زودتر از موعد دندان‌ها می‌شود.

امکان ایجاد شرایطی که باعث ابتلا به بیماری‌های لثه و از دست دادن استخوان می‌شود.

امکان ایجاد مشکلات مربوط به رشد نامتقارن فک

امکان ایجاد مشکلات مربوط عملکرد نامناسب دندان‌ها در هنگام جویدن غذا

تاثیر منفی بر ظاهر لبخند فرد

دلایل ایجاد مشکل کراس بایت

دلایل ایجاد این مشکل معمولاً ارثی بوده و ریشه ژنتیک دارد. در برخی موارد، این مشکل به خاطر تاخیر در افتادن دندان‌های شیری یا رشد غیرعادی دندان‌های دائم ایجاد می‌شود. در صورت وجود مشکلات ژنتیک، استخوان فک پایین معمولاً پهن‌تر از استخوان فک بالا خواهد بود. این شرایط می‌تواند باعث نامرتبی دندان‌ها در یک طرف یا هر دو طرف دهان شود.

در موارد نادر، تنفس کردن از دهان می‌تواند باعث ایجاد مشکل برای ظاهر آرواره شده و بر مرتب بودن دندان‌ها در دهان تاثیر گذارد. از طرف دیگر، بزرگ بودن لوزه‌ها و نیز بافت‌های لنفاوی حلق و بینی بیمار نیز می‌توانند باعث ایجاد مشکل کراس‌بایت شوند. در صورت وجود این شرایط، ممکن است کودک مجبور شود به جای بینی از طریق دهان تنفس کند. این شرایط احتمالاً برای والدین بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما در واقع می‌تواند بر فرآیند رشد مناسب فک تاثیر منفی داشته باشد. در حقیقت هنگامی که کودک از طریق بینی تنفس می‌کند، موقعیت زبان نزدیک به سقف دهان قرار گرفته و این شرایط امکان رشد عادی را در اختیار استخوان فک قرار می‌دهد. به هر حال اگر کودک مجبور شود به جای بینی با دهان تنفس کند، زبان وی در موقعیت نامناسب و دور از سقف دهان قرار می‌گیرد و این شرایط معمولاً رشد غیر متوازن فک را به همراه خواهد داشت.

علائم

درد در هنگام جویدن غذا و نیز احساس درد در ناحیه فک و دندان‌ها باشند. این شرایط همچنین می‌تواند به نحوی بر وضعیت جویدن غذا تاثیر گذارد که مفصل گیجگاهی (TMJ) یا مفصل فک دچار التهاب شوند.

درمان

1. ارتودنسی برای کراس بایت (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و ...)

2. عمل جراحی کراس بایت



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 917
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نکته اساسی برای دستیابی به لبخندی درخشان‌تر

1. چرا رنگ دندان‌ها تغییر می‌کند؟

غذا و نوشیدنی

استعمال دخانیات

سن

تروما یا ضربه و آسیب (ایمپلنت)

داروها

2. پروسه سفید کردن دندان‌ها چگونه عمل می‌کند؟

سفید کردن دندان‌ها، پروسه ساده‌ای دارد. فرآورده‌های سفیدکننده حاوی یکی از این دو ماده بلیچ کننده دندان‌ها هستند (پروکساید هیدروژن یا کربامید پروکساید) این مواد بلیچ کننده، رنگریزه را شکسته و به اجزای کوچکتر تبدیل می‌کنند. این امر از تمرکز مواد رنگی می‌کاهد و سبب درخشان شدن دندان‌ها می‌شود.

3. آیا مواد سفید کننده در مورد تمام تغییر رنگ‌های دندانی مؤثرند؟

خیر، به همین دلیل لازم است قبل از تصمیم برای سفید کردن دندان‌ها حتماً با دندانپزشک یا کلینیک دندانپزشکی خود مشورت کنید. چراکه سفید کردن دندان قادر نیست تمام انواع تغییر رنگ دندانی را اصلاح کند.

4. چه گزینه‌هایی برای سفید کردن دندان وجود دارد؟

خمیر دندان‌های سفیدکننده:

ازآنجاکه تمام خمیردندان‌ها حاوی مواد ساینده خفیف هستند، می‌توانند رنگریزه‌ها را از سطح دندان بزدایند. خمیردندان‌های سفیدکننده حاوی مواد شیمیایی و پالیش کننده اضافه‌ای هستند که با کارآیی بیشتری رنگریزه‌های دندانی را می‌زداید. همواره به دنبال تأییدیه انجمن دندانپزشکی آمریکا روی این دسته از خمیردندان‌ها باشید. برخلاف مواد بلیچ کننده، این خمیردندان‌ها، رنگ دندان‌ها را تغییر نمی‌دهند و تنها رنگریزه‌ها را از روی دندان می‌زدایند.

بلیچینگ داخل مطب:

این روش معمولاً نیازمند یک جلسه حضور در مطب است. دندانپزشک جهت محافظت از لثه شما از ژل محافظ یا شیلد لاستیکی استفاده می‌کند. ماده بلیچ کننده، روی دندان‌های شما گذاشته می‌شود. سپس از طیف خاصی از نور و یا لیزر جهت افزایش کارایی ماده سفیدکننده استفاده می‌شود.

بلیچینگ در خانه:

سفیدکننده‌های حاوی پراکساید سبب بلیچ مینای دندان می‌شود. این دسته از فراورده‌های غالباً به فرم ژل هستند که داخل‌تری قرار می‌گیرند و سپس روی دندان فیت می‌شوند. شما می‌توانید از نوارهای سفیدکننده که روی دندان می‌چسبد نیز استفاده کنید. غلظت این دسته از سفیدکننده ازآنچه در مطب توسط دندانپزشک مورداستفاده قرار می‌گیرد کمتر است.

5. آیا سفید کردن دندان عوارضی جانبی دارد؟

بعضی از افرادی که از مواد سفیدکننده دندان استفاده می‌کنند، امکان دارد درجاتی از حساسیت دندانی را تجربه کنند. علت این است که پراکساید موجود در سفیدکننده‌ها از مینای دندان عبور کرده و به لایه نرم‌تر عاج زیرین می‌رسد و پایانه‌های عصبی را تحریک می‌کند.

از خدمات کلینیک تخصصی تاج می توان به

دندانپزشکی کودکان

دندانپزشکی بارداری

ونیر کامپوزیت

ایمپلنت دندان

ارتودنسی

و...

اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زلف بر باد مده تا ندهی بر بادم

داشتن موهای بلند و پرپشت برای خانم ها یکی از مواردیست که به شدت بر جذابیت آنها می افزاید و برای همین داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی‌ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره‌شان برایشان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.

البته که نگهداری از موی بلند، (آموزش شینیون) مرارت ها و تلاش های خاص خود را دارد، اما برخی این سختی و تلاش را به جان می خرند تا زیبایی شان را دوچندان کنند.

اکستنشن مو

اکستنشن مو، روشی است که با به کارگیری موادی و اتصال آن ها به موهای اصلی، باعث می شود تا اندازه (قد) یا حجم موهای شما بیشتر شود.

روشی که در آن شما به سادگی و بدون طی کردن زمانی طولانی برای بلند شدن موهایتان، به بلندی و حجم دلخواه خود می رسید.

به طور کل سه روش اکستنشن مو وجود دارد:

اکستنشن سرد

اکستنشن گرم

استفاده از کلیپس

اینکه کدام روش مناسب موهای شماست، یا اینکه اکستنشن طبیعی باشد یا مصنوعی پس از بررسی حجم، رنگ، نازکی و حالت آن توسط آرایشگران زبده خلاق، مشخص می شود.

اما اکستنشن مو به چه شکل انجام می شود؟

طبق روش هایی که از آنها نام بردیم، باید بگوییم در اکستنشن به روش سرد، موهای مدنظرو البته متناسب با موهای شما، با نوعی چسب گیاهی و بی رنگ به نام کراتین به ریشه موهای اصلی متصل می شوند.

این روش از اکستنشن دارای مدل های گونانی مثل دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه ای، اکستنشن با رینگ یا حلقه و… هست که البته همه این مدل ها با ابزار بر روی موهای شما اجرا می شوند و از هیچ دستگاهی برای این کار استفاده نمی شود.

در روش اکستنشن گرم، کراتین بوسیله حرارت تولید شده توسط یک دستگاه موهای مدنظر را به موهای اصلی متصل می کند.

و در روش استفاده از کلیپس هم که موهای اضافه به گیره یا کلیپسی متصل است و به راحتی به مو متصل و از آن جدا می‌شود.

اما در بین روش های ذکر شده، اکستنشن سرد با موی طبیعی آسیب کمتری به موهای شما وارد می کند و البته برای مدت طولانی تری دوام می آورد.

و سخن آخر اینکه اگر علاقمند به آموزش اکستنشن مو با کراتین هستید می توانید با شرکت در دوره های آموزش آرایشگری و اخذ مدرک معتبر در آموزشگاه آرایشگری الماس نشان برای کسب در آمد مشغول به کار شوید.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عملکرد هماهنگ با دیگر وسایل هوشمند

تجهیزات هوشمند سازی در خانه هوشمند می توانند در هماهنگی با یکدیگر کار کنند. این اجزا اطلاعات را از محیط دریافت کرده و از طریق اینترنت اشیا به یکدیگر منتقل می کنند.شما می توانید از طریق اپلیکیشن هوشمند سازی به تلویزیون خود برنامه دهید که به محض ورودتان به منزل و بعد از روشن شدن لامپ هوشمند و گرم شدن خانه به دست ترموستات هوشمند، روشن شود.

جستجو در وب

صفحه نمایش لپ تاپ یا PC شما هرچقدر هم که بزرگ باشد، باز هم صفحه تلویزیون از آن بزرگتر است. به همین دلیل، افراد زیادی لپ تاپ خود را به وسیله ی کابل HDMI به تلویزیون هوشمند خانه متصل می کنند. در داخل بسیاری از تلویزیون های هوشمند یک مرورگر تعبیه شده است که با استفاده از آن می توانید در اینترنت جست و جو کنید، بدون آنکه به کامپیوتر نیازی داشته باشید.

پخش آنلاین ویدئوها

اگر از تماشای برنامه های شبکه های محدود تلویزیونی لذت نمی برید، با متصل کردن تلویزیون به اینترنت بی سیم (Wi-Fi) می توانید ویدئوهای مختلف با مضامین دلخواه را از فضای اینترنت در تلویزیون خانه پخش کنید.

اجرای بازی های کامپیوتری بدون نیاز به کنسول

رفتن به مسافرت و یا مکان هایی که کنسول بازی در آنجا وجود ندارد، برای کسانی که عاشق بازی های کامپیوتری هستند، مانند یک کابوس است. اگر شما هم جزء این دسته هستید، در هتل یا فضاهای اینچنینی از تلویزیون هوشمند بهره ببرید.

اعلان وضعیت آب و هوا

به کمک اپلیکیشن Accuweather می توانید از وضعیت جوی هر نقطه از دنیا در زمان حال و ساعات آینده باخبر شوید.

دسترسی به شبکه های اجتماعی

بسیاری از ما حتی نمی توانیم برای چند ساعت از شبکه های اجتماعی دور باشیم. خبر خوش برای کسانی که عادت دارند در فواصل کوتاه حساب های کاربری خود را چک کنند.

پخش زنده برنامه های رادیو

با داشتن تلویزیون هوشمند دیگر نیازی به دستگاه های قدیمی رادیو ندارید. تلویزیون هوشمند می تواند برنامه های ایستگاه های مختلف در هر دو موج FM و AM را به طور زنده و بدون هیچ گونه صدای خش و یا قطعی پخش کند.

باشگاه خانگی

اگر بنا به هر دلیلی نمی توانید به باشگاه های تناسب اندام رفته و ورزش کنید، تلویزیون هوشمند خود را مانند یک مربی بدانید. اپلیکیشن های مخصوصی وجود دارند که بعد از نصب، هزاران ویدئو برای یوگا، ایروبیک و بدنسازی فراهم می کنند.



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

معرفی هیوندای سانتافه

همانطور که گفته شد، این خودرو از سال 2013 وارد بازار شده است. این شاسی بلند با ابهت، تقریبا تا 3 سال توانست به یکی از پرفروش‌ترین ماشین های وارداتی در ایران تبدیل شود.

طراحی این خودرو زیبا، سال در 2017 کمی تغییر کرد. و ظاهری بسیار مدرن تر به خود گرفت. برخی از قطعات سانتافه  که در این مدل تغییر کرد عبارت بودند از:

چراغ‌ها

سیستم‌های نور و روشنایی

سپر‌های جلو و عقب

شاخص ترین تجهیزات و لوازم یدکی سانتافه

تجهیزات و قطعات سانتافه از بهترین متریال ها ساخته شده اند. در ادامه برخی از این قطعات لیست شده اند:

سیستم کنترل کروز

سنسورهای حساس به نور

سنسورهوشمند عقب

دوربین استاندارد عقب‌خودرو

صفحه نمایش با کیفیت

تریم‌داخلی خودرو تماما از چرم

قطعات و امکانات و قطعات سفارشی خودرو:

سیستم‌ترمز پارک‌برقی

توانایی کنترل استاندارد حرکت خودرو در سربالایی‌ها

سیستم کنترل‌سرعت در سراشیبی

مجهز به دوربین با کیفیت با قابلیت دید 360 درجه

قابلیت استارت خوردن با دکمه

سیستم تهویه خودکار با دو کانال

رادار لاین

رادار نقطه‌کور

روف پاناروما

مجهز به هفت عدد صندلی استاندارد

خرید لوازم یدکی سانتافه

سعی کنید که لوازم یدکی مد نظر خود را بر اساس مدل ماشین خود خریداری کنید

همیشه سعی کنید یک آشنایی کلی با خودرو خود داشته باشید و تا حد کمی با قطعات و لوازم جانبی آن آشنا شوید. شما باید برای خودرو مدرن خود قطعاتی تهیه و خریداری کنید که مخصوص ماشین سانتافه شما باشد. برای مثال اگر مدل ماشین شما 2017 است، سعی کنید برخی از قطعات مهم آن را متناسب با سال تولید آن خریداری کنید.

محل خرید قطعات سانتافه

سابق بر این تنها محل خرید و فروش لوازم یدکی کیا و هیوندا فروشگاه های محلی بود.

اما امروزه به راحتی میتوان در خانه نشست و با یک گوشی همراه به راحتی قطعات خودرو مد نظر را بررسی کرده و سفارش داد. خوشبختانه سایت هایی مثل الماس پارت در بخش محصولات خود، مشخصات انواع قطعات و لوازم یدکی هیوندای را درج کرده اند که میتوانید به راحتی آن ها را از فروشگاه لوازم جانبی خودرو ما سفارش داده و خریداری کنید.

کیفیت قطعات سانتافه

هیچ قطعه ای اندازه قطعات اورجینال و استوک، کیفیت بالا و مناسبی ندارد. بنابراین شما باید هنگام خریداری لوازم جانبی مورد نیاز خود از فروشنده ها بپرسید که قطعات استوک هستند یا خیر؟



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

از مهم ترین ارکان ساخت استخر و یا تعمیر و نگه داری استخرها، سیستم تصفیه آب و روش به کار رفته برای این کار است که تاثیر بسزایی در سلامت افراد و کاهش مصرف انرژی دارد. که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت.

عدم رعایت میزان مناسب ترکیبات شیمیایی در آب استخر موجب مشکلات جدی در کیفیت هوای استخر و خوردگی و فرسایش تجهیزات در ساختمان تاسیسات مکانیکی آن می شود. تجهیزات تصفیه آب استخر و جکوزی  باید به صورت جداگانه در محیط های اختصاصی که دارای تهویه مناسب هستند و فشار منفی بر آن ها اعمال می شود قرار بگیرند. این تجهیزات شامل ضد عفونی کننده و گند زدایی اولیه، کنترل کننده PH ،پمپ ها و تجهیزات تصفیه و گرمایش آب است.

دیاگرام سیستم تصفیه آب استخر

مشکلات کیفیت هوای استخر معمولا به علت ترکیب شدن کلر با ضایعات زیست محیطی به و جود می آیند به خصوص آمونیاک که یک محصول جانبی حاصل از تعرق افراد است. ترکیب کلر با با این ضایعات باعث به وجو آمدن کلرمین ها می شود که معمولا جز ترکیبات حاوی کلر در نظر گرفته می شوند. افزودن مواد شیمایی به آب استخر به طور کل موجب افزایش سطح آلودگی آب می شود به خصوص در استخر های با کاربری بالا که می تواند سطح آلودگی در یک روز تا دو برابر افزایش یابد.

سیستم ھا و روش ھای تصفیه آب استخر

تاثیر کلر بر کاهش مقدرا میان آمونیاک به عوامل مختلفی از جمله : دمای عملکرد آب، ph آب، میزان غلظت کلر و میزان ذرات جامد حل شده در آب بستگی دارد.در جکوزی ها به علت دمای عملکرد بالاتر و بالا بودن نسبت تراکم جمعیت در هر واحد حجم آب این میزان آلودگی بسیار بیشتر و بالا تر است.

اقدامات زیر امکان کاهش غلظت کلرامین در آب و هوا را نشان می دهد:

ازن زنی :

زدایی و ضد عفونی کردن آب باشد. اگرچه ازن قادر به حفظ سطح میزان ذرات، که داری اثر میکروب کشی هستند نیست. بنابر این ناگزیر به نگه داشتن کلر در غلظت در غلظت های پایین ازن به میزان قابل توجهی موجب کاهش غلظت کلر در آب می شود. در غلظت های بالا نیز ازن می تواند جایگزین مناسبی برای کلر در فرآیند گند

5.0 تا 5.1 kg/mg به عنوان باقی مانده هستیم.

نرخ تعویض آب :

غلظت بالای ذرات جامد حل شده در آب به طور مستقیم نشان دهنده میزان سطح ترکیبات کلر دار است. برای جلو گیری از تولید زباله های زیستی و زنگ زدن اجزای مختلف استخر و جکوزی نرخ تعویض آب مناسب بسیار ضروری و مهم است. اندازه گیری رسانش یک روش موثر برای کنترل نرخ تعویض آب استخر و جکوزی به منظورحفظ سطح کیفیت آب و به حداقل رساندن مصرف آب است. در استخر هایی با نسبت تراکم جمعیت بالا بازیافت گرمایی یک روش بسیار مناسب برای کاهش مصرف انرژی برای گرمایش است



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1074
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تکنیک محبوب مرتب کردن دندان‌ها که همان روش معمول استفاده از براکت‌های فلزی می‌باشد و به عنوان بهترین راه برای صاف کردن دندان‌های کج در نظر گرفته می‌شود؛ به سرعت در حال جایگزین شدن با اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی) می‌باشد که گاهی ممکن است مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای را به وجود بیاورد.

آیا در صورت واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین، می‌توان همچنان از این تجهیزات استفاده کرد؟

اگر علائمی که در طول واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین تجربه می‌کنید، خفیف هستند، به احتمال زیاد قادر خواهید بود این علائم را تا پایان درمان تحمل کنید. علائم شدید مانند به سختی نفس کشیدن، عدم هشیاری و حالت تهوع را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر هر یک از این علائم شدید را احساس کردید، ممکن است لازم باشد استفاده از ردیف کننده‌ها را متوقف کنید. فارغ از اینکه واکنش آلرژیک شما نسبت به اینویزیلاین تا چه حد شدید باشد، حتماً باید با متخصص ارتودنسی خود در این زمینه صحبت کنید. با توجه به اینکه واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین، چندان معمول و شایع نمی‌باشد، احتمال آن که شما در هنگام استفاده از این تجهیزات چنین مشکلاتی را تجربه کنید، اندک است.

آیا باید در مورد این واکنش‌های آلرژیک نگران بود؟

اگر می‌دانید که نسبت به مواد پلاستیکی آلرژی دارید، باید این موضوع را قبل از آنکه دندانپزشک روشی را برای مرتب کردن دندان‌های شما (ارتودنسی دندان) انتخاب کند، به او اطلاع دهید. واکنش آلرژیک نسبت به اینویزیلاین در بهترین حالت، ناخوشایند است و در موارد نادر می‌تواند کشنده نیز باشد.

هنگام بروز یک واکنش آلرژیک چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر شما دچار آلرژی نسبت به اینویزیلاین باشید، به سرعت این را متوجه خواهید شد. در دهان خود احساس سوزش یا خارش خواهید کرد. معمولاً، این مشکل در تمام زمانی که از ردیف کننده اینویزیلاین استفاده می‌کنید، ادامه می‌یابد و حتی ممکن است پس از خارج کردن آن برای خوردن غذا، نیز ادامه داشته باشد. همچنین ممکن است متوجه شوید زبان و لثه‌هایتان نیز در اثر آلرژی نسبت به اینویزیلاین متورم شده است. در موارد نادر، ممکن است بیمار دچار سختی در نفس کشیدن شود و لازم باشد برای درمان به بیمارستان مراجعه کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 960
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قطعا همه ما بصورت دوره ای و سالی دست کم یک بار باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا او وضعیت دندان های ما را ارزیابی کند. با این حال گاهی اوقات فرآیندهای دندانپزشکی چیزی فراتر از معاینات و ارزیابی های ساده، سفید کردن دندان ها وزیبا کردن لبخند ها است. گاهی اوقات به دلیل مشکلاتی مثل تصادفات و تروماهای مشابه ممکن است سلامتی کلی دندان ها به خطر بی افتد و نیازمند مداخله تخصصی توسط دندانپزشکان باشد.

اندودنتیست: متخصص کانال ریشه

در داخل دندان های ما معابر کوچکی مانند غار به نام کانال وجود دارد که حاوی بافت زنده و حساسی به نام پالپ، رگ های خونی و عروق عصبی هستند. متخصصان آندودنتیست یا (Endodontists) در تشخیص و درمان مسائل درون دندان ها مخصوصا بافت نرم پالپ تخصص دارند.

ارتودنتیست: متخصص تراز کردن دندان ها

ارتودنسی دندان  یا (Orthodontics) تخصصی از دندانپزشکی است که به اصلاح ناهماهنگی بین دندان ها و فک می پردازد. اگر فک شما به درستی تراز نباشد، و تناسب طبیعی بین فک، دهان و دندان های شما برقرار نباشد، احتمالا شما به یک متخصص ارتودنسی ارجاع داده خواهید شد.

دندانپزشک اطفال: متخصص دندانپزشکی بچه ها

دندانپزشکان اطفال یا (Pediatric Dentist) درست مانندن متخصصان اطفال که به شرایط و مشکلات بهداشتی و سلامتی کودکان میپردازند، مسئول ارائه خدمات دندانپزشکی به اطفال، کودکان و نوجوانان هستند. دندانپزشک اطفال متخصصی است آشنایی کامل با مسائل و مشکلات کودکان دارند و با طوری آموزش دیده اند که نیازهای این قشر از جامعه را شناسایی کرده و به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیازهای دهان و دندان آن ها باشند

پروستودنتیست: متخصص ترمیم و زیبایی دندان

متخصص پروستودنتیست یا (Prosthodontists) دندانپزشکی است که بر ترمیم و جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده تمرکز دارد. متخصص ترمیم و زیبایی دندان از هر چیزی که به زیبایی لبخند، کاربردی و طبیعی به نظر رسید دندان های جایگزین و تریم شده شما تاثیر میگذارد درک منحصر به فردی دارد. برخی از رایجترین کارهای یک متخصص پروستودنتیست عبارتند از:

  • گذاشتن روکش پرسلن دندان
  • ترمیم و یا جایگزینی تاج دندان
  • کاشت ایمپلنت دندان
  • پل و بریج ثابت
  • پروتز دندان

چنانچه به هر کدام از موارد بالا نیاز داشته باشید، دندانپزشک عمومی شما را به یکی از متخصصان ترمیم و زیبایی دندان راهنمایی کرده و ارجاع می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی می توانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1016
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندانپزشکی کودکان، تخصصی در رشته دندانپزشکی است که در آن تمرکز بر روی سلامت دهان و دندان در رده سنی طفولیت تا نوجوانی بصورت تخصصی و با توجه به نیازهای خاص این گروه سنی می باشد. جهت پاسخگویی به نیاز های این گروه سنی، جراح دندانپزشک پس از گذراندن دروه دکتری دندانپزشکی عمومی اقدام به ادامه تحصیل، کار در کلینیک دندانپزشکی و کسب تجربه در شاخه تخصصی دندانپزشکی کودکان می نماید تا آمادگی لازم جهت پاسخگویی به نیاز این رده سنی از جامعه را کسب نماید

دندانپزشکی کودکان، اهمیت خاصی برای پوسیدگی دندان قائل است. تحقیقات نشان می‌دهد که بهداشت دهان پایین در بچه‌ها منجر به عملکرد درسی ضعیف در مدرسه و همچنین روابط اجتماعی ضعیف می‌انجامد.

از زمان رویش اولین دندانهای شیری ( ۶ ماهگی )  تا زمان افتادن آخرین دندان شیری ( ۱۲ سالگی) بایستی کودکان هر ۶ ماه یکبار توسط دندانپزشک معاینه شوند و مراحل افتادن دندانهای شیری و رویش دندانهای دائمی جایگزین آنها و سلامت دندانها مورد بررسی قرار گیرند.

خدمات تخصصی دندانپزشکی اطفال چیست؟

ترمیم دندانهای شیری

با توجه به علاقه زیاد کودکان به مصرف مواد قندی بهتر است برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ها، برای کودکان مسواک زده شود و به او مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را بیاموزند و در صورت مشاهده علائم پوسیدگی در دندان ها جهت پیشگیری از عفونت و ایجاد آبسه و کشیده شدن دندان هر چه زودتر به دندانپزشک مراجعه شود تا آن را ترمیم نمایند.

فلوراید تراپی

فلوراید تراپی روشی برای مقاوم کردن دندانها و جلوگیری از پوسیدگی آنهاست که با استفاده از ژلهای خوش طعم فلوراید و بر روی دندانهای آسیای شیری و دندانهای دائمی تازه رویش یافته انجام می شود.

فیشور سیلانت

استفاده از فیشورسلینت یا شیارپوش یکی دیگر از راههای افزایش مقاومت دندان و پیشگیری از پوسیدگی برای مدت بسیارطولانی (۱۰ تا ۱۵ سال) می باشد.

فضا نگهدار

اگر دندانهای شیری زودتر از موقع کشیده شود دندانهای طرفین به سمت فضای خالی حرکت کرده با تنگ شدن فضا، باعث رویش نامرتب دندانهای دائمی زیرین می شود و چنانچه افتادن دندانهای شیری دیرتر از موقع اتفاق افتد وجود دندانهای شیری به عنوان مانع ممکن است باعث تأخیر رویش وکج شدن دندانهای دائمی شود.

روکش دندان شیری

چنانچه ترمیم دندانها شیری وسیع باشد برای جلوگیری از شکستگی دندان و پوسیدگی مجدد بهتر است بر روی دندانها روکش مخصوص فلزی (ونیر) در سایزهای مختلف ساخته شده و بر روی دندان چسبانده شوند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آموزشگاه آرایشگری زنانه الماس نشان در این مقاله به اشتباهات رایج در آرایش عروس خواهد پرداخت که می تواند زیبایی چهره شما در روزعروسی را به خطر بیاندازد.

۱. امتحان کردن یک مدل غیرمتعارف آرایش عروس

درخواست آرایش سنگین از آرایشگر قطعا ایده جالبی نیست.

۲. گرفتار شدن در دام مدهای آرایشی

آرایش عروس واقعا تغییر زیادی نکرده است. تنها تجهیزات آرایشی پیشرفته تر شده و مهارت آرایشگران ارتقا پیدا کرده است.

۳. مراجعه به سالن های زیبایی نامعتبر

برای هر چیزی باید بهای آن را پرداخت کنید. برخی از عروس ها سعی میکنند که یک آرایشگر ساده را برای آرایش خود انتخاب کنند، تا به یک سالن زیبایی خوب و حرفه ای مراجعه نکنند.

۴.چشم پوشی کردن از جلسه امتحان آرایش عروس

در کشورهای اروپایی رسم و روتین کار سالن های زیبایی این است که مدتی قبل از روز عروسی و آرایش عروس، یک جلسه تعیین میشود تا به صورت آزمایشی آرایش مد نظر عروس اعمال شود.

۵. استفاده از لیپ استیک و برق لب

برق لب محصول آرایشی است که معمولا برای یک مدت زمان کوتاه استفاده میشود. شما روز عروسی تقریبا یک مراسم طولانی دارید و استفاده از برق لب برای آرایش عروس معمولا توصیه نمیشود.

۶. اضافه کردن هایلایتر یا براق کننده در بخش های اشتباه

استفاده از مقدار کمی هایلایتر بر روی گونه ها به هماهنگی بیشتر آرایش عروس کمک میکند. اما استفاده بیش از حد از هایلایتر صورت در آرایش عروس در مکان و بخش های اشتباه، باعث بر هم خوردن کلی توازن آرایش صورت عروس خواهد شد.

۷. استفاده نادرست ار رژگونه (آموزش گریم)

به طور معمول تمرکز رژگونه برروی گونه ها، نباید غیرطبیعی و نمایان باشد.

۸. دادن ظاهری بیش از حد دراماتیک به چشم‌ها

استفاده بیش از حد از رنگ های تیره در آرایش عروس به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. (البته به جز ریمل)

۹. انتخاب اشتباه فرمژه یا لیفت مژه (آموزش اکستنشن مژه)

در خصوص مژه ها امروزه بیشتر آرایشگران حرفه ای که در دوره های آموزش آرایشگری شرکت کردند توصیه می‌کنند از اکستنشن مژه استفاده کنید.

۱۰. اشتباهات رایج در آرایش ابرو

ظاهر ابروها بر روی تمام صورت و زیبایی شما تاثیر می‌گذارد.

۱۱. اعمال فونداسیون بر پایه SPF

در حال حاضر بسیاری از فرمول‌های فونداسیون شامل ماده محافظ و کرم ضد آفتاب هستند.

۱۲. اعمال فونداسیون با قلم ایربراش

اگر به طور معمول ضخامت فونداسیونی که استفاده میکنید کم است، قلم ایربراش میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 845
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شیوه نگاه نوزاد به دنیا با تحرک بیشتر و شدیداً تغییر می کند، او سریع چهار دست و پا می رود و با کمک وسایل می ایستد و مسیرها را طی می کند. یک کودک یک ساله ، هنوز با غریبه ها خجالت زده می شوند و معمولاً یک شی محبوب دارند مثل یک تکه لباس و یا یک اسباب بازی.

رشد و تکامل جسمی – حرکتی

مهارتهای حرکتی درشت

یک کودک ۱۲ ماهه

·         می تواند بدون کمک دیگران و یا وسایل بیاستد.

·         برای چند دقیقه به تنهایی می ایستد.

·         می توانند روی زانوها و دست ها چهاردست و پا بروند و با باسن خود را بکشند و یا فقط با کف پا و دست (خرسی راه رفتن) سریعاً راه می رود.

·         می تواند با کمک وسایل راه برود.

·         ممکن است به تنهایی بتواند راه برود (پاها با فاصله زیاد قرار بگیرند) و بازوها برای حفظ تعادل بالا نگه داشته می شوند. و یا وقتی یک دستش را بگیریم راه می رود

یک کودک ۱۳ ماهه

اغلب راه می رود (حدود ۵۰ درصد بچه ها) اما معمولاً اغلب می افتند و ناگهانی می نشینند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         از پله به حالت چهاردست و پا بالا می رود و دنده عقب پایین می آید.

·         معمولاً به تنهایی راه می روند.

·         بدون کمک زانو می زند

​​رشد و تکامل حسی

یک کودک ۱۲ ماهه

·         تقریباً به خوبی بزرگسالان می بینند، حافظه بینایی اشان خوب است، می تواند اشیایی را که بزرگترها گم کرده اند پیدا کنند.

·         اسمشان را می دانند و بلافاصله پاسخ می دهند و صداها و آواهای آشنا را می شناسند.

·         اشیاء را در دست هایشان ناز می کنند، ضربه می زنند و بر می گردانند و اشیای آشنا را با لمس می شناسند.

·         بین طعم غذاهای مختلف تمایز قائل می شوند و به طعم های شیرین، شور و چرب بیشتر علاقه دارند.

·         اغلب تماشای تلویزیون را دوست دارند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         اشیاء مورد نظرشان را با اشاره انگشت می خواهند.

 

·         به افراد آشنا، حیوانات و اسباب بازی ها در صورت خواست ما اشاره می کنند.​



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 929
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شیوه نگاه نوزاد به دنیا با تحرک بیشتر و شدیداً تغییر می کند، او سریع چهار دست و پا می رود و با کمک وسایل می ایستد و مسیرها را طی می کند. یک کودک یک ساله ، هنوز با غریبه ها خجالت زده می شوند و معمولاً یک شی محبوب دارند مثل یک تکه لباس و یا یک اسباب بازی.

رشد و تکامل جسمی – حرکتی

مهارتهای حرکتی درشت

یک کودک ۱۲ ماهه

·         می تواند بدون کمک دیگران و یا وسایل بیاستد.

·         برای چند دقیقه به تنهایی می ایستد.

·         می توانند روی زانوها و دست ها چهاردست و پا بروند و با باسن خود را بکشند و یا فقط با کف پا و دست (خرسی راه رفتن) سریعاً راه می رود.

·         می تواند با کمک وسایل راه برود.

·         ممکن است به تنهایی بتواند راه برود (پاها با فاصله زیاد قرار بگیرند) و بازوها برای حفظ تعادل بالا نگه داشته می شوند. و یا وقتی یک دستش را بگیریم راه می رود

یک کودک ۱۳ ماهه

اغلب راه می رود (حدود ۵۰ درصد بچه ها) اما معمولاً اغلب می افتند و ناگهانی می نشینند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         از پله به حالت چهاردست و پا بالا می رود و دنده عقب پایین می آید.

·         معمولاً به تنهایی راه می روند.

·         بدون کمک زانو می زند

​​رشد و تکامل حسی

یک کودک ۱۲ ماهه

·         تقریباً به خوبی بزرگسالان می بینند، حافظه بینایی اشان خوب است، می تواند اشیایی را که بزرگترها گم کرده اند پیدا کنند.

·         اسمشان را می دانند و بلافاصله پاسخ می دهند و صداها و آواهای آشنا را می شناسند.

·         اشیاء را در دست هایشان ناز می کنند، ضربه می زنند و بر می گردانند و اشیای آشنا را با لمس می شناسند.

·         بین طعم غذاهای مختلف تمایز قائل می شوند و به طعم های شیرین، شور و چرب بیشتر علاقه دارند.

·         اغلب تماشای تلویزیون را دوست دارند.

یک کودک ۱۵ ماهه

·         اشیاء مورد نظرشان را با اشاره انگشت می خواهند.

 

·         به افراد آشنا، حیوانات و اسباب بازی ها در صورت خواست ما اشاره می کنند.​



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بهتر است قبل از تصمیم  و اقدام برای انجام عمل  کاشت ریش و سبیل  به چند نکته مهم در ارتباط با مزایا و معایب روشهای مختلف کاشت توجه  کنید . با توجه به اینکه برداشتن مو و پیوند گرافتها طی عمل جراحی صورت می گیرد ممکن است بعضی از عوارض جانبی برای افراد رخ دهد . آنچه حائز اهمیت است موارد شایع در ارتباط با عوارض جانبی است .

التهاب و قرمزی پوست از جمله عوارض موقتی دیگر عمل کاشت ریش و سبیل می باشد . در محل برداشت و پیوند ممکن است کیستهای ریزی ایجاد شود و در اغلب موارد به تدریج کیست ها از بین میروند . درد و تورم جزئی از عوارض جانبی دیگر این نوع عملهاست .

چه کسانی کاندیدی برای روش های کاشت ریش و سبیل  هستند ؟

افرادی که موهای ریش و سبیل کم پشتی دارند و یا به واسطه آسیبهای فیزیکی یا سوختگی و مشکلات پوستی رویش مو و سبیل هایشان متوقف شده است می توانند با مشورت با پزشک اینکار را انجام دهند .

ملاقات با پزشک معالج بهترین راه برای تصمیم گیری است از آنجاییکه نوع و کیفیت و تراکم مو در موفقیت عمل کاشت نقش مهمی ایفا می کند . سابقه پزشکی و مصرف داروهای خاص هم باید در پروسه کار مورد ارزیابی قرار بگیرد . معمولا بعد از ۲۵ سالگی زمان خوبی برای انجام این عمل خواهد بود .

از آنجاییکه ریش و سبیل در ظاهر مردانه و زیبایی فرد بسیار موثر است انتخاب کلینیک مجهز به شما کمک خواهد کرد تا موهای ریش و سبیل پیوندی ظاهری کاملا طبیعی و با تراکم مطلوبی داشته  باشند .

نظر پزشکان در مورد عمل کاشت ریش و سبیل

با توجه به پیشرفتهای روزافزون و دقت بالای ابزار و سوزنها و هم چنین مراقبتهای قبل و بعد از عمل کاشت ، در صورتیکه فرد تمام فاکتورهای لازم را برای کاشت ریش و سبیل داشته باشد این روش از سوی پزشک به او پیشنهاد میشود . در روشهای قبلی تا حدودی جای اسکار پس از جراحی مشهود بود و فرد باید همیشه تا حدی موهایش را بلند نگه میداشت تا اثر اسکار مخفی باشد اما امروز با ایجاد پانجهای بسیار ریز و استفاده از رباتهای پیشرفته با حداقل خطا و حتی انجام عمل به صورت اتوماتیم اکثر عملها با رضایت بالای افراد همراه بوده است .

اما بهترین پزشک برای انجام این عمل جراح زیبایی یا متخصص کاشت مو خوب است البته نباید فریب مراکزی را خورد که هزینه کمتری پیشنهاد میدهند اما در واقع کیفیت کار بسیار پایین خواهد بود و گاهی عوارض جبران ناپذیری برای فرد به همراه خواهد داشت به صورتیکه ممکن است فرد ریزش موی بیشتری را در محلهای اهدایی تجربه کند 



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1038
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کاشت ریش و سبیل به روش fue معمولا برای پرکردن موهای سبیل و موهای ریش در اطراف گونه و چانه به کار میرود . این روش راه  حل مناسبی برای افرادی است که میخواهند موهای ریش و سبیل با تراکم بیشتر داشته باشند . اغلب پزشکان از این روش استفاده می کنند نظر به اینکه پاسخ دهی بالایی دارد و میتواند انتظارات افراد را تامین  کند

مراحل  کاشت ریش و سبیل به روش fue

اگر شما بر اساس بررسی ها و آزمایشات انجام شده ، کاندید مناسبی برای کاشت ریش و سبیل به روش fue  انتخاب شده اید بهتر است در انتخاب یک متخصص کاشت مو خوب  بسیار دقت کنید زیرا ریش و سبیل در زیبایی شما بسیار تاثیر گذار خواهد بود . آنچه بسیار مهم است محل درست استقرار موها و زاویه درست آنهاست تا پس از عمل کاملا طبیعی به نظر برسد .

فولیکولهای مو بر اساس ضخامت و قطر و تعداد مورد نیاز برداشته  میشوند . تعداد فولیکولهای برداشته شده به محل مورد نظر برای پیوند و تراکم آن بستگی دارد .عمل با بی حسی موضعی و تزریق مسکن انجام  میشود . با توجه به منطقه پوشش داده شده و تراکم ایجاد شده عمل بین ۲ تا ۵ ساعت طول میکشد .

 

روز بعد از عمل فرد به راحتی میتواند فعالیتهای روزمره اش را انجام دهد . این کار با سوزنهای بسیار ریزی انجام میشود که در نهایت درد و خونریزی و تورم را به حداقل میرساند . بهتر است تا ده روز بعد از موهای ریش و سبیل اصلاح یا تیغ زده نشوند . مثل هم عمل جراحی دیگر در اثر مراقبت ضعیف و رعایت نکردن اصول بهداشتی ممکن است عفونتی بعد از عمل ایجاد شود

مزایا و معایب روش fue

در این روش میتوان تعداد مشخصی فولیول مو را برداشت و برای پیوند استفاده کرد . بهبودی سریع در محل برداشتن گرافت و محل دریافت کننده از مزایای دیگر این روش می باشد . معمولا هیج جای اسکار پس از عمل در این روش مشاهده  نمی شود .

معمولا از Hنجاییکه موهای پیوندی طبیعی هستند ، از لحاظ زیبایی کاملا مطلوب هستند . روش fue نسبت به روشهای قبلی معایت بسیار کمی دارد و با توجه به پیشرفتهای تکنولوژیکی هر روز کیفیت کاشت به این روش رو به بهبود است .

کلینیک تخصصی برای انجام عمل کاشت ریش و سبیل باید تحت نظارت پزشک متخصص باشد و مثل هم عمل جراحی دیگری رعایت اصول بهداشتی و استریل کردن ابزار برداشتن گرافت و پیوند بسیار مهم است . انتخاب  محل و تراکم مناسب موهای پیوندی با توجه به ساختار پروسه ایی است که در یک کلینیک تخصصی و با همکاری پزشک متخصص زیبایی محقق خواهد شد .

هزینه کاشت ریش و سبیل به روش fue

 

نظر به پیشزفتهای اخیر در تکنولوژی fue ، هزینه ی کاشت مو بر اساس تعداد گرافتهای برداشته شده و تراکم موها و در نهایت مدت زمان عمل تخمین زده  میشود . در کشورهای مختلف تعرفه های متفاوتی برای عمل کاشت ریش و سبیل تعریف شده  است . البته با توجه به ابزار کاربردی و تجهیز کلینیک به آخرین ابزار قیمتها ارائه خواهد شد .



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 919
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

1- کافئین زدایی(DECAFFEINATION):به حذف کافئین از نوشیدنیهای حاوی کافئین مانند چای و قهوه اطلاق میگردد.

2- شیرین کننده ها(SWEETENERS): هر نوع شیرین کننده به غیر از شکر که بمنظور کاهش کالری غذاها و کنترل چاقی، کنترل دیابت و جلوگیری از پوسیدگی دندانها به مواد غذایی افزوده میشوند. مانند: سوربیتول، مالیتول، ساخارین، آسپارتام، گلیسرول، مانیتول، گزیلیتول و استویا.

3- نگهدارنده ها(PRESERVATIVE): مواد شیمیایی طبیعی و یا مصنوعی که بمنظور به تعویق انداختن فساد مواد غذایی استفاده میگردند. مانند: نیترات سدیم، نیتریت سدیم، دی اکسید سولفور، نمک، شکر و یا سرکه.

4- عامل شلات و یا کلات کننده(CHELATING AGENT): این مواد به یونهای فلزی سمی مانند آرسنیک، سرب و جیوه چسبیده و آنها را به ترکیبات کمتر سمی و قابل دفع تبدیل میسازند.عامل کلات ساز با بدام انداختن اتمهای فلزی از بی رنگ شدن و یا ترشیده شدن مواد غذایی نیز جلوگیری میکند.

5- جادب رطوبت(HUMECTANT):موادی هستند که بمنظور جلوگیری از خشک شدن مواد غذایی مورد استفاده قرار میگیرند.

6- طعم دهنده ها(FLAVOURES):این مواد طعم و بوی خاصی به مواد غذایی میبخشند.

7- تثبیت کننده ها(STABALIZERS): این مواد قوام و استحکام بافت مواد غذایی را افزایش میدهند. مانند آگار و پکتین.

8- غلیظ کننده ها(THICKENERS): این افزودنیها با جذب آب موجود در مواد غذایی، ویسکوزیته(گرانروی) مواد غذایی را افزایش میدهند. مانند: نشاسته، کلاژن، زرده تخم مرغ، آگار، ژلاتین و پکتین.

9رنگ دهنده غذا(FOOD COLORING): این مواد بمنظور جبران رنگ از دست رفته طی فرآوری محصولات و یا برای جذاب ساختن مواد عذایی کاربرد دارند. کارامل و زعفران دو رنگ دهنده طبیعی میباشند.

10امولسیون کننده ها (EMULSIFIERS): امولسیون به مخلوط دو ماده (مایع) امتزاج ناپذیراطلاق میگردد مانند مخلوط روغن در آب. مواد امولسیون کننده مخلوط های امولسیون را پایدار نگه میدارند تا دو ماده از یکدیگر جدا نشوند.

11- آنتی اکسیدانها(ANTIOXIDANTS): آنتی اکسیدانها بعنوان نگهدارنده (با جلوگیری از تاثیر اکسیژن بر غذا) و یا بعنوان مواد مفید برای سلامتی به فراورده های غذایی افزوده میگردند

12- حجم دهنده ها(BULKING AGENTS): این مواد حجم مواد غذایی را افزایش میدهند. مانند نشاسته.

13- عامل ضد کلوخه ساز(ANTICAKING AGEN):این مواد از بهم فشرده شدن و تشکیل کلوخه مواد پودری شکل همچون نمک و یا شیر خشک جلوگیری میکنند.

14- مواد کف زدا(ANTIFOAMING AGENT):این مواد تشکیل کف و یا گاز در مواد غذایی را کاهش داده و یا حذف میکنند.

15عامل کنترل کننده اسیدیته(PH CONTROL AGENT=ACIDITY REGULATOR):این مواد برای تغییر و یا کنترل خصلت اسیدی و یا قلیایی مواد غذایی استفاده میگردند.

16- اسیدها (ACIDS):نوعی افزودنی که بعنوان طعم دهنده،آنتی اکسیدان و یا نگهدارنده از آنها استفاده میشود. مانند: اسید مالیک، اسید تارتاریک، اسید لاکتیک، اسید فرماریک، اسید سیتریک و سرکه .



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1000
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتي وارد اين صفحه شده ايد احتمالا واقعا به دنبال خريد بهترين حلقه طلا هستيد. بيشتر از اين وقت شما را نميگيريم و شما را به خواندن ادامه اين مقاله دعوت ميكنيم كه حاوي توصيه ها و نكاتي براي خريد طلا شما است.

حلقه طلا چند عيار ميخواهيد؟ 

عيار طلا معيار كلي در حوزه طلا و جواهر است و نشان دهنده اين است كه براي مثال، حلقه اي كه شما ميخريد چند درصد از طلاي خالص ساخته شده است. ما عيار را از ۲۴ محاسبه ميكنيم. اگر تمام جنس حلقه از طلا ساخته شده باشد؛ ما ميگوييم كه حلقه ۲۴ عيار است. اما اگر در كنار  طلاي خالص از فلز ديگري هم استفاده كرده باشيم، عيار طلا را كمتر از ۲۴ در نظر ميگيريم.(معمولا طلاي ايران طلاي ۱۸ عيار است )

و همانطور كه ميدانيد عيار طلا روي قيمت طلا هم تاثير دارد. بنابراين حين خريد حتما نيم نگاهي به بودجه خود بي اندازيد و اگر بودجه بالايي داريد ميتوانيد عيارهاي بالا را بخريد و اگر نه عيارهاي پايين را برگزينيد.

به دوام و مقاومت بهترين حلقه طلا توجه كنيد

در انتخاب بهترين جواهرات طلا علاوه بر بها و ارزش آن ها، ما مفهومي به نام مقاومت و ماندگاري آن ها را نيز داريم. طلاي با عيار بالا معمولا نرم و ظريفتر از عيارهاي پايين است. اگر ظرافت برايتان مهم است عيار بالا بگيريد. و اگر مقاومت و دوارم بالا مد نظرتان است عيار پايين بخريد. زيرا حلقه هايي با اين مشخصات به درد اغلب شرايط ميخورند و كمتر احتمال دارد كه بشكنند. يا اصلا ميتوانيد حلقه سفيد بخريد. مخصوصا در انتخاب حلقه مردانه سعي كنيد عيار پايين بخريد زيرا مردان كمتر از زنان از طلاي خود مراقبت ميكنند.

آيا بايد حلقه طلا خاص بخرم يا آبكاري شده؟!!!

اينطور نيست كه همه حلقه ها تماما از طلا ساخته شده باشند. گاهي اوقات ما حلقه هايي داريم كه تنها يك روكش طلا دارند و زير اين روكش فلزانت ديگري قرار دارند. اگر ميخواهيد حلقه را تنها چند بار و در موقعيت هاي خاص استفاده كنيد ميتوانيد حلقه اي با روكش طلا بخريد اگر نه ميتوانيد حلقه ساده خالص و توپر بخريد.

حلقه ظريف ميخواهيد يا ضخيم؟

اگر در نگهداري حلقه كوشا هستيد و وزن مناسبي داريد ميتوانيد حلقه هاي نازك بخريد. اما اگر واقعا در حفظ و نگهداري آن ها سهل انگاري ميكنيد و وزن زيادي داريد سعي كنيد يك حلقه  ضخيم بخريد.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مهم نیست که متراژ خانه شما چقدر است، صاحب خانه هستید یا اجاره نشین، خیلی تمیز است یا خیلی شلخته؛ با وجود همه ی این ها، بسیاری از ما خانه را پناهگاه خود می دانیم و همه کار می کنیم تا آسیبی به آن نرسد. متاسفانه فاکتورهایی مثل سرقت، آتش سوزی و نشت آب می توانند باعث آسیب به خانه و اهالی آن شوند. این آسیب می تواند هم جنبه ی مالی و هم جنبه ی جانی داشته باشد که گاهی هم جبران ناپذیرند.

کسانی که خانه ی خود را بیمه می کنند، بیشتر از حوادث دیگر، به دلیل نشتی و ترکیدگی لوله ها از شرکت های بیمه جبران خسارت می گیرند. آب به راحتی می تواند از سقف، لوله کشی ساختمان یا از منابع دیگر مثل تجهیزات معیوب به بیرون نشت کند. علاوه بر این، حتی مقدار کمی از آب می تواند در بلند مدت به دیوارها، سقف، کف یا سایر اجزای خانه آسیب برساند. به همین دلیل، در اینجا می خواهیم از ابزاری حرف بزنیم که نقطه پایانی برای تخریب خانه بر اثر نشتی آب است: سنسورهوشمند نشت آب.

نشانه های نشت آب در خانه

مبلغ غیرعادی قبض آب به همراه عدد بالای میزان مصرف در کنتور آب، نشان دهنده ی وجود نشتی آب در خانه است.

سنسور نشت آب هوشمند به چه دردی می خورد و چه مزایایی دارد؟

سنسور های نشت آب انواع مختلفی دارند و هر یک کارهای متفاوتی انجام می دهند. با این حال، سنسورهای نشت آب هوشمند مثل آنچه که ما با برند اویو تولید می کنیم، شما را از وجود نشتی یا ترکیدگی در لوله های آب مطلع می کند. قسمت جالب ماجرا آنجاست که این سنسورها قابلیت اتصال به Wi-Fi خانه را دارند و با ارسال پیام به تلفن همراه هوشمندتان حتی اگر در خانه حضور نداشته باشید، شما را در جریان ماوقع قرار می دهند.

سنسور نشت آب چگونه کار می کند؟

با نصب سنسور نشت آب، تمامی نشتی ها صدادار می شوند! سیستم الکترونیکی تشخیص نشت آب بر اساس قوانین آکوستیک یا قوانین اصوات عمل می کند. این دستگاه الکترونیکی که جزئی از سیستم امنیتی هوشمند  خانه هوشمند محسوب می شود، با استفاده از طول موج صدای آب نشت کرده، منبع آن را یافته و به شما اطلاع می دهد.



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در گذشته هیتر استخری به عنوان یک آپشن جالب برای استخر شنا شناخته شده بود، اما اکنون به یکی از تجهیزات استخر نسبتاً ضروری تبدیل شده است. زیرا صاحبان استخر همواره  در تلاش برای استفاده از استخر در تمام فصل های سال بوده اند که به کمک هیتر استخری این امر امکان پذیر شده است. با این حال انتخاب و خرید هیتر نامناسب می تواند مشکلات ناخواسته برای تسیسات استخر ایجاده کند و هزینه های اضافی به بار آورد.

هیتر استاندارد یا خانگی

برای نگهداری استخر باید  هر چند روز یکبار آشغال ها و شاخ و برگ درختان روی سطح آب را توسط توری آشغال گیر تمیز کنید. انجام این کار سریع ترن و آسان ترین راه برای حفظ شفافیت آب است. آشغال های شناور روی سطح آب استخر در نهایت ته نشین می شوند و تمیز کردن آن ها سخت تر و زمان بر خواهد بود. شما می توانید با استفاده از توری آشغال گیر و هر وسلیه مفید دیگری که در دسترس است، سطح آب را تمیز کنید. انجام این کار عملکرد سیستم فیلتراسیون را افزایش داده و مقدار کلر مصرفی استخرتان را کاهش می دهد.

هیتر تجاری یا ASME

هیترهای تجاری به صورت خاص برای استفاده های تجاری طراحی شده اند و توسط انجمن مهندسان مواد آمریکا (ASME) ارزیابی شده اند. برخلاف هیترهای خانگی، هیترهای تجاری می توانند به صورت همه روزه و تمام وقت کار کنند. از این رو هیترهای ASME با استفاده از مواد با دوام تر جهت عملکرد مناسب، طراحی و ساخته می شوند.

هیترهایی که در ساخت استخر خانگی استفاده میشوند  در دو نوع مختلف جرقه زنی الکترونیک و میلی ولت می باشند. لذا قبل از خرید باید به تفاوت بین آن ها توجه شود.

سیستم جرقه زنی الکترونیکی

در هیترهای استخری دارای جرقه زنی الکترونیکی، زمانی که نیاز به گرمایش وجود دارد، شمعک توسط جرقه روشن می شود. در این هیترها باید همواره سنسورها فعال باشند و جریان برق برقرار باشد.

سیستم جرقه زنی میلی ولت

 

در هیترهای دارای سیستم جرقه زنی میلی ولت، از یک شمعک روشن ثابت که زیر یک ژنراتور قرار داده شده است، استفاده می شود. ژنراتور از گرمای ناشی از شعله شمعک برای تولید مقداری توان الکتریکی استفاده می کند. این توان تولیدی برای عملکرد دیگر قسمت های سیستم مورد استفاده قرار می گیرد.



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1035
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

این روزا اکثر مردم با برند هیوندا آشنایی دارند و دست کم تمام مدل های این خودرو که وارد ایران شده است را شناسایی می‌کنند. یکی از مدل های مشهور و محبوب این برند خودرو هیوندای توسان است. نام زیبای این ماشین در اصل از نام یک شهر نسبتا متوسط در یکی از ایالت های آمریکا است.از توسان در سال 2004 برای نخستین بار رونمایی شد. ما در این مقاله به بررسی نسل های این ماشین زیبا و پر کاربرد خواهیم پرداخت.

تمام نسل‌های هیوندای توسان

همانطور که در مقدمه نیز گفته شده، رونمایی این خودرو به سال 2004 بازمیگردد و تا به امروز 3 نسل موفق از این ماشین وارد بازارهای جهانی شده است. نسل نخست این ماشین از لحظه رونمایی تا سال 2009 ادامه داشت. نسل دوم نیز یک سال بعد یعنی سال 2010 تا 2015 تولید شد. و نسل سوم که به نسبت نسل های دیگر در مجموع موردپسندتر بود از سال 2015 تاکنون در دست تولید و عرضه است.

بررسی اجمالی هیوندای توسان مدل 2006

دو سال پس از شروع تولید و عرضه این خودرو، طراحان تغییراتی در طراحی ماشین  و قطعات هیوندا توسان  اعمال کردند که البته تغییرات بسیار جزئی بود. برای مثال مدل LX این ماشین به مدل Limited تغییر پیدا کرد. و موارد زیر به آن (لوازم یدکی هیوندا) اضافه شد:

سیستم کنترل هوای اتوماتیک

ارتقاء سیستم صوتی و با کیفیت بیشتر

اضافه کردن یک روکش فلزی با کیفیت

در خصوص مدل GLS  هم تغییرات جزئی صورت گرفت. برای مثال یک گرمکن به خودرو اضافه شد و روکش های صندلی ها نیز تغییر پیدا کرد.

بررسی اجمالی هیوندای توسان مدل 2007

تقریبا در مدل 2007 تغییرات چشمگیری نمی‌بینیم. هیوندای تنها به تغییر نام های GL و GLS به GLS و SE بسنده کرده است.

بررسی اجمالی هیوندای توسان مدل 2009

به نظر میرسد که تغییراتی صورت نگرفته فقط و دراین مدل نیز جزئیات کمی تغییر پیدا کرده است که نیازمند بررسی نیست.

ایمنی نسل اول توسان

یکی از نکات جالب توجه در هیوندای توسان، پوشش کاملا ایمنی سرنشینان این ماشین است. در نسل اول 6 کیسه هوایی در نقاط حساس تعبیه شده است:

کیسهه هوایی برای پوشش راننده

کیسه شخص سرنشین جلو

و کیسه های جانبی

کیسه هوایی پرده ای

نسل اول خودرو در تمامی آزمایش های ایمنی سرنشینان موفق ظاهر شده و نمرات خوبی از معیارهای ایمنی به دست آورده است.



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان درد اغلب زمانی رخ می دهد که عصب دندان تحریک شده باشد.

اما دلایل متعدد دیگری ممکن است وجود داشته باشد تا در یک فرد تجربه دندان درد بوجود آید.

عفونت دندان

عفونت به طور معمول زمانی رخ می دهد که پوسیدگی دندان در مراحل اولیه شکل گیری درمان نشده و گسترش این پوسیدگی تا اعماق دندان رسیده شده باشد.

پوسیدگی های دندان هرچقدر عمیق تر باشند به عصب نزدیکتر می شوند و احتمال اینکه عصب را به خطر بیندازند بیشتر است.

شایع ترین علل دندان درد شامل:

·         پوسیدگی های عمیق

·         حساسیت دندان به مایعات و غذاهای داغ یا سرد

·         حساسیت دندان به گرمی و سردی هوا

·         نیروهای وارده به دندان از طرف ارتودنسی

·         دندان عقل نهفته

·         بارداری

·         ورم لثه

·         بیماری پریودنتال

·         تحلیل لثه و قرار گرفتن ریشه دندان در فضای خالی بوجود آمده

·         شکستگی دندان

·         پر کردگی ناقص و یا آسیب دیدن  یا شکستگی روکش

·         گیرغذایی

·         حفره خشک

درمان دندان درد

درمان دندان درد بستگی فراوانی  به علت دقیق بوجود آورنده ی آن دارد و می تواند شامل درمان های زیر باشد:

·         زهکشی از چرک

·         درمان کانال ریشه

·         پر کردن جای پوسیدگی

پیشگیری از دندان درد

از آنجا که بیشتر مواقع دندان درد ناشی از بیماری های مربوط به پلاک ، مانند پوسیدگی دندان و بیماری های لثه است .

بنابراین می توان با اجتناب از عوامل پوسیدگی زا و رعایت بهداشت دهان و دندان از دندان درد جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از صدمات دندانی نیز می توان از نگهدارنده های متحرک و محافظ دهان و دندان در  ورزش استفاده کرد.

این نگهدارنده ها اغلب برای افرادی که از ارتودنسی متحرک استفاده می کنند ساخته می شود

آبسه های دندانی

علت آبسه های دندانی عفونت دهان ، فک ، صورت یا گلو است که به عنوان یک عفونت دندان ظاهر می شود.

علت اصلی آبسه ممکن است از یک پوسیدگی عمیق دندان یا بیماری لثه ( پریودنتال ) و دندان آسیب دیده و ترک خورده باشد.

در برخی از مواقع حتی دیده شده است که آبسه در اثر کشیدن دندان و انجام ایمپلنت دندان بوجود آمده است

دندان درد در ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شما می گوید که :

متاسفانه شما در بخشی از درمان ارتودنسی خود باید مقدار مشخصی از درد را احساس کنید.

1-  دستگاه ارتودنسی شما در حال حرکت دادن دندان هایتان درد ایجاد کرده باشد.

2 – از قبل شما مشکلات دندانی داشته اید و این مشکلات هنگام درمان ارتودنسی شدید تر شده اند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

استعمال دخانیات مخصوصا قلیان و سیگار از چند راه مختلف بر روی سلامتی انسان تاثیر میگذارد. اما آیا علاوه بر سلامتی، مصرف سیگار روی درمان ارتودنسی و بریس های دندان تاثیر میگذارد؟ تاثیر سیگار بر ارتودنسی  چیست؟ چگونه با وجود سیگار کشیدن از خودمان در دوره درمان محافظت کنیم؟ با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

سیگار و ارتودنسی

خیلی خلاصه همین ابتدا بدانید که سیگار کشیدن برای کسانی که بریس ارتودنسی یا سایر دستگاه های ارتودنسی را استفاده میکنند یک فاجعه بزرگ است. رابطه سیگار و ارتودنسی مثل رابطه کارد و پنیر است و هیچگاه نباید با هم در تماس باشند.

7 تاثیر سیگار بر ارتودنسی

1. سیگار مدت زمان درمان را افزایش میدهد

استعمال دخانیات تأثیر مستقیمی برعملکرد ارتودنسی دارد. محتوای نیکوتین موجود در یک سیگار می تواند لکه های بد شکلی روی دندان ایجاد کند

2. سیگار نیاز به شستشوی دندان را بیشتر میکند

سیگار کشیدن به راحتی باعث تغییر رنگ دندانهای شما میشود. فراموش نکنیم که حین درمان ارتودنسی ثابت مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها سخت است و اگر سیگار هم بکشید اوضاع بدتر میشود.

3. بیماری لثه

عدم مسواک زدن و سیگار کشیدن به صورت همزمان با هم، باعث میشود که پلاک دندان به شدت سخت شده و تبدیل به تارتار شود. تارتار بسیار سخت است و میتواند باعث عفونت لثه و در نهایت بیماری لثه شود.

4.  خونریزی از لثه بدترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

کسانی که سیگار میکشند معمولا خونرسانی ضعیفی دارند.در این وضعیت ممکن است خونرسانی به لثه ها کاهش یافته، لثه ترک بخورد و دچار خونریزی شود.

5. بوی بد دهان

وقتی ذرات و اجزای ریز دود وارد گلو و ریه های سیگاری ها می شود، تا ساعت ها همچنان این بو از بدن خارج نمیشود. بنابراین در طول ارتودنسی ارزان احتمال بد بو شدن دهان چند برابر میشود.

6. سرطان دهان

75٪ افرادی که از سرطان دهان رنج میبرند افراد سیگاری هستند.

7. حفره دندان محتمل ترین تاثیر سیگار بر ارتودنسی

تنباکو می تواند باعث به وجود آمدن حفره های زیادی در اطراف خط لثه شود. این حفره ها خطر افزایش عفونت را بالا میبرند و میتوانند حتی باعث لق شدن دندان شوند. فرقی نمیکند که شما تحت درمان با ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی متحرک باشید یا ثابت، در هر صورت کشیدن سیگار و یا قلیان میتواند چنین عارضه ای برایتان ایجاد کند.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 936
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سنگ لوزه این روزها جزو یکی از مشکلاتی است که میتواند به دلایل مختلف برای هر کسی اتفاق بیفتد و علایم مخصوص به خود را دارد اما مهم ترین مشخصه آن بوی بد دهان است که معمولا سنگ لوزه را با بوی بد دهان میشناسند و حتی گاها با بعضی دیگر از بیماری ها نیز اشتباه گرفته میشود.به همین دلیل کلینیک دندانپزشکی تاج  در این مقاله اطلاعاتی در مورد سنگ لوزه چیست و چه نشانه هایی دارد؟ ارائه میدهد.

دلایل ایجاد سنگ لوزه

معمولا این بیماری با ماندن پسماند غذاها و سلول های مرده در لوزه سنگ لوزه ایجاد میشود به این صورت که این مواد به مرور زمان بر روی هم انباشته میشوند تا زمانی که سنگ لوزه در آن جا تشکیل میشود و رنگ این سنگ ها معمولا به رنگ سفید یا زرد می باشد و به شکل توده های کلیسیمی می باشند.

شاید بهتر است بدانید که سنگ‌های لوزه می‌توانند یکی از علل بوی بد دهان شما باشند و این بو به علت تبدیل شدن آن ها به یک باکتری می باشد که در لوزه های شما قرار میگیرند. لوزه‌ها دو برآمدگی کوچک هستند که در پشت گلو قرار میگیرند.

لوزه ها نقش مهمی در مبارزه با عفونت ها دارند عفونت هایی که در هنگام غذا خوردن یا تنفس یا به هر دلیلی از راه دهان میخواهند که وارد شوند ایفا میکنند و به نابودی آن ها میپردازند.

لوزه ها علاوه بر مورد بالا در آموزش سیستم ایمنی بدن نیز نقش بسزایی دارند که چگونه با این میکروب ها مبارزه کنند.

البته شما نیز میتوانید با استفاده از دهان شویه های موجود در بازار به لوزه ها در مبارزه با این میکروب ها کمک کنید و مانع از ایجاد سنگ لوزه شوید همچنین این دهان شویه ها در از بین بردن بوی بد دهان بسیار کاربرد دارند.

علائم مرتبط با سنگ های لوزه

بوی بسیار بد دهان

در پشت گلویتان احساس میکنید که چیزی گیر کرده است.

داشتن درد در گوش ها یا احساس فشار در آن منطقه

امروزه افراد زیادی دچار سنگ لوزه می شوند. این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، کمبود ویتامین وعفونت دهان و دندان باشد.با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی کارعاقلانه ای خواهد بود.

از خدمات کلینیک تاج می توان به :

دندانپزشکی بارداری

دندانپزشکی کودکان

ایمپلنت دندان

ونیر کامپوزیت

و...

اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 984
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید شما هم جزو افرادی باشید که از نداشتن مژه رنج می برند، اهمیت داشتن مژه های بلند و زیبا به قدری زیاد است که یکی از اجزای زیبایی در صورت مژه است. اگر دنبال بهترین روش تقویت مژه هستید با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

قسمت اول

مژه ها هم مانند موی سر نیاز به تقویت دارند برای رشد مژه های ریخته شده راهکارها و روشهای زیادی می توان انجام داد.

روش طبیعی و خانگی

اولین روش برای داشتن مژه های زیبا داشتن تغذیه حاوی پروتئین است این مواد درمانی را در رژیم غذایی بگنجانید و مصرف کنید وهم از آن ها می توانید به عنوان پرپشت کننده مژه استفاده کنید.

روش مصنوعی کاشت مژه

بسیاری از خانم هایی که با روش طبیعی جواب نمیگیرند مجبور می شوند از مژه مصنوعی استفاده کنند استفاده از مژه های مصنوعی هم بصورت دائم هم بصورت موقت انجام می شود.اما کنده شدن مژه بر اثر اکستنشن یکی از عیبهای است که این روش دارد.

روش تقویت مژه با کراتین

به منظور تقویت و پرکنندگی مژه ها از مواد طبیعی و مکمل مانند کراتین که مژه به آن نیاز دارد استفاده می شود.رشد و استحکام مژه در این روش به دلیل جذب مواد معدنی روی مژه ها تاثیر زیادی در بلندی و خوش حالتی آن دارد.

قسمت دوم

بهترین روش تقویت مژه لیفت و لمینت مژه می باشند, این روش در واقع دو منظوره عمل می کند به این صورت که هم به بلند شدن مژه چشم و حالت دارشدن آن کمک می کند و هم مژه را فردار میکند .

لیفت مژه

لیفت کردن یعنی کشیدن پس با لیفت مژه های شما کشیده وبلند میشوند اما این روش بطور دائمی مژه های شما را بلند نگه نمی دارد و باید بعد از گذشت سه ماه  با مراجعه به آرایشگر ماندگاری لیفت و لمینت مژه را افزایش دهید.

لمینت مژه

یکی از طبیعیترین و بهترین روش تقویت مژه است که باعث رشد مجدد مژه های طبیعی فرد می شود. لمینت مژه  با به کارگیری کراتین و ژلاتین به ضخیم شدن و تیره شدن مژه کمک میکند.

 

سالن زیبایی الماس نشان با دادن مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای امکان ورود به بازار کار را برای هنرجو فراهم می کند جهت ثبت نام در دوره های آموزش آرایشگری  با ما در تماس باشید.

از دوره های آموزشی مجموعه میتوان به آموزش شینیون مو، آموزش کاشت ناخن و ... اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یاد گرفتن چگونه نگه داشتن اشیا، کودک شما را قادر می سازد که بازی کند. توانایی گرفتن و نگه داشتن اشیا، اولین قدم های او در راه غذا خوردن بدون کمک، خواندن، نوشتن، نقاشی کردن و مراقبت از خود است.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

به عنوان یک تازه متولد شده، کودک شما یک توانایی ذاتی برای گرفتن اشیا دارد، اما حداقل یک سال زمان می برد تا هماهنگی لازم برای برداشتن و نگه داشتن ایمن اشیا در دستانش را بیاموزد. هر کودک 3 ماهه مشتاق است  بر روی این مهارت ها کار  کند و هر ماه که می گذرد، پیشرفت هایی انجام می دهد.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

تولد تا ۲ ماهگی

کودکان با عکس العمل گرفتن متولد می شوند-کف دست فرزندتان را لمس کنید و او انگشتان ظریفش را دور انگشتان شما حلقه می کند. اما این حرکت ها در هشت هفته اول غریزی و غیر ارادی هستند.

در طول این مدت، دستان کودک شما اکثر اوقات مشت می شود، اما او به زودی برای امتحان کردن آنها، شروع به باز و بسته کردنشان می کند. او حتی ممکن است تلاش کند اشیای نرم مثل عروسک های حیوان پر شده را بگیر

۴ تا ۸ ماهگی

رشد کودک 4 ماهه  شما به گونه ایست که می تواند اجسام بزرگ مثل مکعب های پلاستیکی را بردارد. او تا زمانی که مهارت بهتری در انگشتانش بدست نیاورده، نمی تواند اجسام کوچکتر، مثل نخود را بگیرد.

کمی قبل از اینکه اولین دندانش را در بیاورد ( معمولا بین ۴ تا ۷ ماهگی)، کودک شما می تواند هر چیزی را از اینجا و آنجا بردارد، پس می تواند آنها را در دهانش بگذارد. اگر جامدات می خورد، نمی تواند یک قاشق مخصوص کودک را محکم در دستش بگیرد، اما تلاش اش را می کند.

۹ تا ۱۲ ماهگی

کودک شما اکنون، با کمی تلاش می تواند اجسام را بردارد. و ترجیحش به استفاده از دست راست یا چپ، در حال ظهور است، اگرچه شما تا زمانی که او ۲ یا ۳ ساله شود، نمی توانید راست یا چپ دست بودن حقیقی او را تشخیص دهید.

مرحله بعدی چیست؟

وقتی کودک شما در گرفتن ماهر می شود، پرت کردن خیلی مرحله دوری نیست، پس مراقب باشید-بسیاری از کودکان دوست دارند اسباب بازی هایشان را پرت کنند. زمانی که کودک یک ساله است، از توپ بازی، برج درست کردن و زدن اشیا به هم لذت می برد.

 

زمانی که کودک ۱۸ ماهه است، بخش هنری اش ظهور می کند و مجذوب مداد های شمعی و چگونگی استفاده از آنها برای نقاشی کشیدن و نوشتن می شود. در ۳ سالگی، او به اندازه کافی تعادل یافته، که تلاش کند، سریع نامه بنویسد و حتی اسمش را بنویسد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل  باید برای موهای کاشته شده و پوست انجام گردد تا مشکلی بعد از کاشت ایجاد نشود.در خصوص مراقبت های بعد از این عمل نیز باید به اطلاع تان برسانیم که ۱۰ روز پس از عمل، باید با استفاده از قیچی کوتاه بشوند تا به آن ها این امکان داده شود که بزرگتر شوند.این نکته بسیار مهم است که با تیغ های معمولی تا شش ماه پس از عمل ریش و سبیلی که  پس از کاشت رشد کرده اند را نمی توان اصلاح کرد.

معمولا توصیه می شود که پس از حداقل شش ماه اولین اصلاح صورت بعد از کاشت ریش انجام شود. در ۵ روز اول پس از عمل کاشت ریش و سبیل ، تا جایی که دوره ریکاوری به طول می انجامد، منطقه پیوند شده باید خشک نگه داشته شود. در روز دوم بعد از کاشت مو، بیماران قادر به رفتن به منزل و انجام فعالیت های با شدت کم هستند، با این حال طی سه تا چهار روز اول مشخص است که روی چهره درمانی صورت گرفته است.

مراقبت های لازم بعد از کاشت ریش و سبیل

نواحی جراحی را تمیز نگه دارید. مهم است که بیماران صورت و محل اهدا کننده روی پوست سر را تمیز نگه دارند تا از عفونت و سایر عوارض جانبی بالقوه جلوگیری شود. دستورالعمل‌های تمیز کردن ارائه شده توسط جراح خود را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پس از عمل دنبال کنند.

پماد آنتی بیوتیکی باید به صورت گفته شده، استفاده شود تا به روند بهبودی کمک نماید.برای چندین روز آینده بعد از جراحی، حتما صاف روی پشت بخوابند به جای اینکه روی شکم یا پهلو باشند. اطمینان حاصل کنند که برای کمک به فرایند بهبودی، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارند

فعالیت‌هایی که بعد از کاشت ریش به روش های رایج و سنتی باید از آن‌ها اجتناب کنید

پس از عمل جراحی کاشت ریش، ، از فعالیت‌های زیر اجتناب کنید:

·         لمس کردن، مالیدن، و خراشیدن چانه و گونه‌ها

·         قرار دادن صورت در معرض نور مستقیم خورشید

·         فعالیت بدنی شدید یا قوی

·         استفاده از رقیق کننده‌های خون یا داروهای مشابه

·         سیگار کشیدن و استفاده از محصولات تنباکو

·         نوشیدن مشروبات الکلی

·         شنا کردن

·         استفاده از وان حمام داغ

·         رفتن به اتاق بخار و سونا

برای کاشت ریش طبیعی باید به کجا مراجعه کنید؟

برای اینکه تراکم موهای صورت را به روش کاشت افزایش دهید بهتر است به متخصص زیبایی و متخصص کاشت مو خوب و یا  کلینیک های معتبر مراجعه کنید.متخصصان زیبایی وضعیت ریش ها و موهای صورتتان را بررسی خواهند کرد و بهترین روش کاشت را با توجه به شرایط صورت و پوستتان در اختیارتان قرار خواهند داد .هم چنین نکات لازم برای اولین جلسه ی کاشت را  در اختیارتان قرار میگیرد.



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 963
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به لطف پیشرفت تکنولوژی های پزشکی، امروزه بسیاری از نواقص و مشکلات مربوط به زیبایی به راحتی فقط با چند جلسه تا حد زیادی برطرف می شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی چهره های مشهور ایرانی که با انجام عمل های مختلف کاشت و ترمیم مو توسط یک متخصص کاشت مو خوب  توانسته اند یکی از فاکتورهای جوانی یعنی موی خوب را بازگردانند پرداخته ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

محسن عاشوری

یکی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است که در پست دفاع برای این باشگاه به میدان میرفت. این پیشکسوت چندین بازی ملی نیز در کارنامه دارد.  او به واسطه دوستی با آقای مدیرروستا ترغیب به کاشت موی طبیعی شد. و اکنون پس از چند سال سفیدی مو و کم پشتی مو تبدیل به یک مرد خوشتیپ با موهای مناسب شده است.

احسان علیخانی

احسان علیخانی چهره مطرح تلوزیونی و فعال اجتماعی یک از تاثیرگذارترین اشخاصی است که در سال های جوانی موهای کم پشتی داشته است. اما به لطف روش های کاش و ترمیم مو به شیوه های مختلف او اکنون نه تنها یکی از بهترین مجریان تلوزیون ایران است بلکه یکی از خوشتیپ ترین ها در این سازمان به حساب می‌آید.

شیث رضایی

مدافع سال های نه چندان دور پرسپولیس که در همین تیم حواشی مختلفی برای خود ایجاد کرد و برای مدتی از میادین محروم شد. او نیز پس از بازگشت به فوتبال و زمین سبز آن به کاشت مو اقدام کرده بود.

احسان علیخانی

احسان علیخانی چهره مطرح تلوزیونی و فعال اجتماعی یک از تاثیرگذارترین اشخاصی است که در سال های جوانی موهای کم پشتی داشته است. اما به لطف روش های کاش و ترمیم مو به شیوه های مختلف او اکنون نه تنها یکی از بهترین مجریان تلوزیون ایران است بلکه یکی از خوشتیپ ترین ها در این سازمان به حساب می‌آید.

برزو ارجمند

یکی از طنازترین بازیگران ایرانی که بیشتر او را بخاطر لهجه مشهدی اش در فیلم ها و سریال هایی مثل قهوه تلخ می شناسیم. از آنجایی که برزو ارجمند در سینما و تلوزیون بسیار پر کار است احتمالا همه متوجه تغییراتی که در چهر و موی او ایجاد شده آگاه هستند. موهای او به طرز وحشتناکی در قسمت جلو و وسط سر ریخته بود و یک تاس به تمام معنا از برزو ارجمند ساخته بود. او مدتی پیش عکس های خود در یک کلینیک کاشت مو را منتشر کرد که نشان میداد او ترمیم مو و کاشت مو داشته است



:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 912
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

داستان مارک و کودک اوتیسمی اش

اوتیسم نوعی بیماری ناخوشایند است که در زبان فارسی اصطلاحا به آن خود درماندگی گفته می‌شود. این بیماری باعث می‌شود که شخص مبتلا نتواند به خوبی با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار کند و به نوعی در ارتباط با خارج از خود با اختلال مواجه است.

مهندسان به کمک تکنولوژی چند قدم پا را فراتر گذاشته اند و با فراهم کردن بسترهای هوشمند سازی خانه برای اوتیسمی‌ها کمک زیادی کرده اند.

مشکلات کودک اوتیسم برای خودش و خانواده اش!

برادی از بدو تولد و به صورت مادرزادی به بیماری اوتیسم مبتلا بود. مشکل فقط این نبود و مشخص شد او به آپاراکسیا نیز دچار است. این بیماری در واقع نوعی اختلال است و باعث می‌شود که کودک در تکلم و نوع بیان خود با مشکلاتی روبرو شود.

بردای هر روز صبح باید بیدار شود تا به مهدکودک برود. و بیدار شدندش با مشکلات بسیار زیادی همراه بود. پدرش مارک می‌گوید:

“بیدار شدنش دقیقا مانند یک کابوس وحشتناک بود، او هربار به شدت عصبی میشد، اسباب بازی های دم دستش را پرت میکرد، به یکباره صورتش قرمز میشد و مدام اشک میریخت.”

هوشمندساری خانه برای برادی

اما درست ۳ ماه بعد وضعیت خانه و شرایط برادی عوض شد. مارک تصمیم گرفت ایده خانه هوشمند را برای فراهم ساختن یک فضای امن و بهتر برای فرزند اوتیسمی خود پیاده کند. برای همین منظور در اولین مرحله، او برنامه بیدارباش Control4 را در اتاق خواب برادی نصب و فعال کرد. در این برنامه وضعیت روشنایی هوشمند اتاق و پخش موسیقی در ساعت های از پیش تعیین شده کنترل میشد. اکنون با وجود چنین اتاق هوشمندی برادی با کارتون مورد علاقه خود کم کم و با شور و هیجان از خواب بیدار می‌شود بدون اینکه کسی حتی به او نزدیک شود.

حفظ امنیت کودک مبتلا به اوتیسم در خانه هوشمند

برادی عادت داشت که به صورت پنهانی از خانه بیرون برود. با اینکار هم امنیت خودش به خطر می افتاد و هم والدینش نگران می شدند. برای همین مارک در خانه هوشمند خود، سیستم ایمنی هوشمند نصب کرد که هر زمان برادی از خانه بیرون میرفت و یا در باز میشد، فوری به او اطلاع میداد. مارک بر همین اساس توانست نوعی سیستم ساده را طراحی کند که بر اساس پارامترهای‌زمانی، سنسور‌حرکتی هوشمند و بلندگو در هر اتاق بنا شده بود.



:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 1128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

با توجه به اینکه علاقه ایرانی ها به خودروهای کیا بسیار زیاد است، گروه الماس پارت قصد دارد که در این مقاله به بررسی مختصر یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروهای این شرکت یعنی کیا اپتیما بپردازد. انتخاب لوازم یدکی کیا و همچنین روغن گیربکس کیا اپتیما یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که این خودرو را دارند.

معرفی مختصر خودرو کیا اپتیما

اپتیما یکی از مشهورترین ماشین های شرکت خودروسازی کیا است که اتفاقا در سال 2015 میلادی به یکی از پرفروش ترین و پرهوادارترین خودروهای این کمپانی عظیم خودروسازی تبدیل شد. این خودرو در میان ایرانی ها طرفداران زیادی دارد و خیلی زود تعداد زیادی مشتری و خریدار را به خود جلب کرد.

طراحی، تولید و پیدایش این خودرو به سال 2006 میلادی برمی گردد. این خودرو توسط کمپانی کیا و در کشور پیشرفت و تکنولوژی یعنی کره جنوبی بهره برداری شد. تا کنون مدل های زیادی از این ماشین وارد بازار شده که هر کدام گنجایش موتور مختلفی دارند.

لوازم یدکی کیا اپتیما در ایران

در میان بسیاری از خودروهای خارجی این ماشین مشتری پسندتر است. زیرا لوازم جانبی کیا اپتیما تقریبا در تمامی مراکز وارد کننده مجاز قابل خردیداری است و مشتری ها میتوانند تنها با مراجعه به یکی از این مراکز (مانند الماس پارت) لوازم یدکی کیا اپتیمای خود را به راحتی خریداری کنند.

بررسی فنی و معرفی روغن گیربکس کیا اپتیما

همانطور که از ظاهر این خودرو بر می آید، در مجموع طراحی آن بینظیر است و در وهله اول با همین ظاهر زیبا توانسته هواداران زیادی را به خودش جذب کند. از جمله جوانب مثبت این خودرو دارا بودن شتاب نسبتا بالا و تعبیه آپشن ها و امکانات جانبی متنوع آن است که میتواند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد.

مناسبترین روغن گیربکس بر اساس نظر شرکت سازنده

بر اساس چیزی که در کتابچه راهنمای این ماشین نوشته شده است، به نظر میرسد که مناسبترین نوع روغن گیربکس کیا اپتیما روغن ATF SP IV  است.

با توجه به اینکه خود کمپانی سازنده اعلام میکند که این روغن برای ماشینش بهتر است، دارندگان این خودرو بهتر است که بیشتر از این نوع روغن برای روانکاری گیربکس ماشین خود استفاده کنند.

هرچند که استفاده از روغن های دیگر مانعی ندارد اما اگر از این مدل روغن استفاده نشود احتمال روانکاری 100% گیربکس کاهش پیدا میکند و در دراز مدت ماشین با مشکل مواجه میشود.



:: موضوعات مرتبط: خودرو , ,
:: بازدید از این مطلب : 1111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که از پمپ تصفیه استخر غیر استاندارد که راندمان کمی دارد و تنها با یک سرعت یکنواخت، آب استخر را تصفیه می‌کند استفاده شود، روزانه انرژی بسیار زیادی هدر می‌رود. علاوه بر این، فاکتورهای دیگری مانند روشن کردن پمپ آب استخر برای یک مدت طولانی، عدم ضدعفونی کردن آب و به هم خوردن تعادل شیمیایی آن، که همگی در ارتباط با پمپ استخر هستند، هر کدام به نوعی باعث هدر رفت انرژی کل در فضای استخر و تاسیسات استخر می‌شوند.

۱فیلترهای تصفیه کننده آب بزرگتری تهیه کنید

نوع فیلتر استخر تاثیر بسیار زیادی بر روی مصرف انرژی پمپ استخر دارد. متخصصان توصیه میکنند که برای استخرهایی که مایل به کاهش مصرف انرژی هستند از فیلترهایی استفاده شود که کارایی و بازده بسیار بالایی دارند و یا اینکه سایز بزرگتری دارند. فیلترهای دیاتومه از حیث کارایی و بازده بسیار مناسب و مقرون به صرف هستند. قدرت تصفیه و فیلتراسیون در این فیلترها بالا است و زحمت کار پمپ تصفیه استخر را کاهش میدهد. از طرف دیگر فیلترهایی که سایز بزرگی دارند بهتر از فیلترهای کوچک اقدام به فیلتراسیون میکنند و در عمل اینها هم کار پمپ آب استخر را کاهش میدهند.

2پمپ استخر خود را کوچکتر کنید

در انتخاب پمپ ها باید به دو فاکتور توان و ظرفیت آبدهی آن ها (دبی یا débit) توجه کرد. اگر به فکر صرفه جویی در مصرف انرژی پمپ در تاسیسات استخر خود هستید، حتما از پمپ هایی که از توان پایین اما ظرفیت آبرسانی بالایی برخوردار هستند استفاده کنید. برای مثال، در بین دو پمپ A  که دارای توانی ۱ اسب بخار و پمپ B با ۱.۵ اسب بخار، اگر ظرفیت آبدهی پمپ A بیشتر از B است حتما پمپ A را انتخاب کنید.

۳سعی کنید از الکتروموتورهای پر بازده استفاده کنید

موتورهای کهنه، نه راندمان خوبی دارند و نه به صرفه جویی در انرژی کمکی میکنند. خوشبختانه امروه میتوان با کمی جستجو در بازار تجهیزات استخر الکتروموتورهای پربازده  و موثر (Energy Efficient) را تهیه کرده و جایگزین این موتورهای بدردنخور قدیمی کرد. فناوری های بکار رفته در این الکتروموتورها کارایی و عملکردشان را نسبت به موتورهای معمولی بالاتر برده و باعث شده در مجموع تا ۲۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم.

۴تعدادی ضدعفونی کننده کمکی و یدک در دست و بال خود داشته باشید

 

هرچه مقدار مواد ضدعفونی کننده کمتر باشد، زحمت تصفیه آب بیشتر میشود. تصفیه کردن نیز یک پروسه زمانبر و نیازمند انرژی است. اما اگر مواد ضدعفونی کننده زیاد و متنوع باشند سیستم تصفیه کمتر کار میکند و بیشتر در حال استراحت است. درنتیجه هم راندمان آن بیشتر میشود و هم در مصرف انرژی پمپ استخر صرفه جویی خواهد شد



:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت های دندانی  چندین دهه است که به عنوان یک جایگزین دائمی و طبیعی برای دندان‌های از دست رفته یا کشیده شده استفاده می‌شوند. از ایمپلنت‌ها در کنار بریج‌ دندان  نیز استفاده می‌شود. بسیاری از کسانی که دندان های خود را از دست می‌دهند میخواهند برای جایگزینی دندان های از دست رفته خود از ایمپلنت ها استفاده کنند. برای همین برایشان جای سوال است که ایمپلنت دندان چیست و دقیقا چگونه قرار است مانند یک دندان واقعی برایشان عمل کنند.

3 بخش اصلی هر ایمپلنت دندانی

فیکسچر (Fixture)

مهمترین قسمت یک ایمپلنت

فیکسچر از مهمترین بخش ها و اجزای ایمپلنت دندان است. این قطعه به صورت پیچ است و در استخوان فک کاشته میشود.

نحوه کاشت این قطعه

بعد از اینکه  جراح دهان و دندان یک سوارخ کوچک را درون استخوان فکر شما ایجاد کرد فیکسچر که یک پیچ کوچک و محکم است را درون استخوان قرار میدهد. این قطعه در نقش ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام میدهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام میدهند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست

اباتمنت یا (Abutment)

از آنجا که خود فیکسچر به عنوان پایه ایمپلنت کاملاً زیر خط لثه و در ارتباط با استخوان فک قرار دارد، باید یک رابط بین فیکسچر و تاج ایمپلنت وجود داشته باشد تا یک واحد کامل ایمپلنت شبیه دندان واقعی داشته باشیم. ما به این اتصال دهنده یا رابط، اباتمنت میگوییم. اباتمنت نیز از اصلی ترین اجزای ایمپلنت دندان است. اباتمنت ها در واقع پیچ های کوتاه و محکمی هستند که دقیقا بالاتر از خط لثه قرار میگیرند و از جنس فلز یا موادی که همرنگ دندان هستند ساخته میشوند.

پروتز (Prosthesis)

پروتز بخشی از ایمپلنت دندان است که دقیقاً همانند یک دندان واقعی به نظر می رسد و عملکردی مشابه با تاج دندان شما دارد. این بخش ازایمپلنت را می توان از مواد مختلفی ساخت. به عبارت دیگر پروتزهای ایمپلنت، میتوانند جنس های مختلفی داشته باشند..

میخواهید عمل ایمپلنت دندان انجام دهید اما نمیدانید از کجا شروع کنید؟

 

اگر یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و میخواهید با بهترین روش ممکن جایگزینی برای این دندان ها پیدا کنید قطعا باید درباه ایمپلنت ها به طور جدی فکر کنید. تمام اجزای ایمپلنت دندان بعد از اینکه در داخل دهان شما کاشته شدند دقیقا مثل دندان واقعی عمل میکنند و با اختلاف بسیار زیاد نسبت به سایر رقبا مثل بریج دندانی یا پروتز دندان و … بهترین جایگزین دندان های طبیعی هستند. اگر خواستید درباره کاشت دندان با کمک این قطعات مشاوره دریافت کنید و یا به دنبال یک مرکز دندانپزشکی فوق تخصصی برای کاشت دندان میگردید میتوانید روی ایده آل کلینیک برترین کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی  تهران حساب ویژه باز کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در بسیاری از موارد، هنگامی که بریس‌های بالا و پایین قرار داده می‌شوند، دندان‌های بالا روی دندان‌های پایین می‌آیند و با بریس‌های پایین تماس پیدا می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود که بریس‌های فک پایین از دندان‌ها جدا شوند و در نتیجه تعداد دفعات بیشتری برای مراجعه به مطب به دنبال خواهد داشت. این امر موجب ایجاد دشواری برای بیمار می‌شود و از جهت‌گیری مناسب دندان‌های پایین جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از این مشکل، و ایجاد امکان قرارگیری همزمان بریس‌های بالا و پایین، متخصص ارتودنسی معمولا از قطعه‌های کوچکی به نام بایت توربو استفاده می‌کنند.

بایت توربو چیست؟

بایت توربوها کوچکترین سیستم‌های کامپوزیتی هستند که در بخش داخلی دندان‌های فوقانی جلو و یا در سطوح جویدن دندان‌های آسیاب عقب قرار می‌گیرند تا از بسته شدن کامل دندان‌ها جلوگیری کنند. توربو براکت‌ها، دندان‌های شما را از هم جدا کرده، از فشار دندان‌های مقابل رها می‌کند و اجازه می‌دهد دندان‌های‌تان آسان‌تر، سریع‌تر و راحت‌تر حرکت کنند.

این بایت توربوها موقت هستند و در نهایت توسط متخصص ارتودنسی دندان به راحتی و معمولا بعد از چند ماه برداشته می‌شوند.

چرا باید از توربو براکت یا بایت توربو استفاده کنیم؟

گاز گرفتن روی بایت توربو، فشار خاصی را روی دندان‌ها برای کمک به حرکت آنها اعمال می‌کند. این کار اغلب می‌تواند برای کمک به بیماران دارای اوربایت استفاده گردد، اما می‌تواند در شرایط دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

گاز گرفتن روی بایت توربوها باعث جلوگیری از ایجاد فشار روی براکت‌ها می‌شود و میزان شکستگی و یا آسیب به دندان‌های مقابل را کاهش می‌دهد.

اگر بایت توربو بشکند چه اتفاقی می‌افتد؟

بعید است که بایت توربو شل شود. اگر بایت توربو شکسته یا شل شود، هیچ اشکالی ندارد. اگر هر دوی آنها را نیز گم کردید، لطفا با متخصص ارتودنسی خود تماس بگیرید؛ او احتمالا قرار ملاقات را برای جایگزینی آنها ترتیب می دهد.

مشکل در جویدن با توربو براکت

در ابتدا زمانی که توربو براکت‌ها روی دندان‌های جلو قرار می‌گیرند، دندان‌های عقب در هنگام جویدن، به طور کامل روی هم قرار نمی‌گیرند. اگر روی دندان‌های عقب قرار بگیرند، دندان‌های جلو تماس نخواهند داشت. این وضعیت موقت است و خوردن غذاهای نرم برای هفته اول به شما این امکان را می‌دهد که این وضعیت جدید را تحمل کنید.

اگر می خواهید از خدمات (ایمپلنت دندان، ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و ...) کلینیک ارتودنسی دکتر خدیوی بهره ببرید با ما در تماس باشید.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 996
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تغییر رنگ دندانها و علل آن مقاله ای است از کلینیک دندانپزشکی تاج (دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری). با ما همراه باشید.

دندان یکی از اعضای مهم بدن است که در زیبایی صورت نقش بسزایی دارد، همچنین داشتن دندان‌های زیبا در افزایش اعتماد به نفس و برقراری ارتباط با دیگرافراد بسیار موثر است. یکی از مشکلات دهان و دندان که امروزه افراد زیادی با آن درگیر هستند زرد و بد رنگ شدن دندان‌ها است.

دلایل بد رنگ شدن دندان‌ها

نوشیدنی‌ها وغذا‌ها: نوع تغذیه و رژیم غذایی نقش مهمی در رنگ دندان‌ها دارند. بعضی نوشیدنی‌ها مانند چای و قهوه به علت دارا بودن انواع تانین‌ها می‌توانند به مینای دندان آسیب بزنند و باعث ایجاد لک و زردی دندان شوند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان: استفاده ناصحیح از مسواک و نکشیدن نخ‌دندان باعث تجمع جرم و پلاک در لابه‌لای دندان‌ها شده و این مسئله به مرور زمان باعث تغییر رنگ و زردی دندان‌ها می‌شود.

بالا رفتن سن: با بالا رفتن سن لایه بیرونی مینای دندان ضعیف شده و کم‌کم سایده می‌شود و این باعث آشکار شدن رنگ طبیعی عاج که زردرنگ است می‌شود.

مصرف دخانیات: استفاده از سیگار و تنباکو یکی دیگر از دلایل زرد شدن دندان است، که سیگار به علت داشتن نیکوتین باعث آسیب به مینای دندان و زرد شدن آن می‌شود.

ژنتیک: جنس مینای دندان ژنتیکی بوده و بعضی دارای مینا ضعیف و نازک هستند که خود مستعد زردی و لک شدن می‌باشد.

 مصرف دارو: داروهایی از گروه آنتی‌بیوتیک‌ها، آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای فشار خون و افسردگی از جمله این داروها هستند.

آسیب و صدمات: وارد شدن ضربه و آُسیب مخصوصا به دندان‌های کودکان که در حال رشد هستند باعث بروز مشکل در مینای دندان شده و تغییر رنگ و زردی دندان را به همراه دارد.

مواد دندانپزشکی: گاهی در اثر استفاده از مواد دندان‌ پزشکی افراد دچار زردی و تغییر رنگ دندان می‍‌شوند.

عوامل محیطی: مصرف زیاد فلوراید باعث تغییر رنگ دندان می‌شود. منابع طبیعی از جمله آب آشامیدنی حاوی فلوراید زیاد و یا بسیاری از دهانشویه‌ها و خمیردندان‌ها باعث وراد شدن فلوراید به بدن می‌شوند.

چگونه از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کنیم؟

استفاده منظم و درست از مسواک

تغییر در رژیم غذایی و کم کردن مصرف مواد قندی و اسیدی

کاهش مصرف سیگار و تنباکو

روکش کردن دندان (ونیر، ونیر کامپوزیت) و یا باندینگ دندان

استفاده از روش‌های سفید کردن دندان با مواد طبیعی در خانه

استفاده از روش‌های سفید کردن دندان در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چالش تارهای سفید مو

برای کسانی که چند تار زلفشان سفید است، و می خواهند با رنگ کردن از شرشان خلاص شوند، گفته شده که به سراغ ریشه ها بروند.

اول ریشه ها را رنگ بزنید و۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد رنگ مو را تا انتهای نوک ساقه بکشید و بعد از چند دقیقه آب بکشید.

اگر بیشتر موهای‌تان سفید است اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن مو کنید. اگر شقیقه‌ها سفید بودند اول شقیقه‌ها را رنگ کنید و بعد از پشت سر شروع کنید. در کل هرجا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ کنید و بعد قسمت‌های دیگر.

داستان نوک موها و قیچی

یکی از مهم ترین نکاتی که باید رعایت کرد تا نتیجه بهتری از رنگ کردن موها به دست بیاید، این است که اگر نوک موهای شما به هر دلیل دچار موخوره شده است باید قبل از رنگ کردن آنها را کوتاه کنید.

جنس ظرف مهم است۰۰۰

کارشناسان آموزشگاه آرایشگری الماس نشان توصیه می کنند، برای رنگ کردن، رنگ مورد نظرتان را در یک ظرف غیرفلزی بریزید

دارندگان موهای زبر توجه کنند!

اگر موهای شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ است، شاید لازم باشد که قبل از رنگ کردن آن ها را نرم کنید، چون با نرم کردن، لایه های کوتیکول رنگ را بهتر جذب می کنند.

مراقب نرم کننده باشید

شما نباید از چند ساعت قبل از رنگ کردن از نرم کننده استفاده کنید، چند ساعت قبل از رنگ کردن فقط شامپو کنید. اگر می خواهید موهای تان خوب رنگ بگیرد باید هیچ چیزی مثل چربی یا کثیفی روی موها نباشد.

وقتی حسابی موهای خود را آب دادید،  با انگشتان یا یک شانه دندانه درشت به خوبی نرم‌کننده را بین موها پخش کنید.

شامپو شاید برای وقتی دیگر!

بعد از رنگ کردن حداقل تا ۲۴ ساعت نباید موها را شامپو زد، تا رنگ بتواند به خوبی در هر ساقه مو نفوذ کند.

دکلره

اگر می خواهید چهره طبیعی تری داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که هیچوقت از رنگ هایی که نیاز به دکلره مو دارند، استفاده نکنید، چون علاوه بر اینکه رنگ موی شما را مصنوعی نشان می دهد، ممکن است سبب آسیب جدی به ریشه های مو میشود یا در دوره های آموزش آرایشگری شرکت کنید تا حرفه ای شوید.

از دوره های الماس نشان می توان به آموزش ناخن، آموزش اپیلاسیون، آموزش بافت مو و ... اشاره کرد.



:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1031
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

شيرين كننده ها به دو دستهٔ طبيعي و مصنوعي تقسيم مي شوند.

شيرين كننده هاي طبيعي در دسته بندي مواد شيميايي عموماً جزء گروه كربوهيدراتها مي باشند و از كربن، هيدروژن و اكسيژن تشكيل شده اند و عبارتند از مونوساكاريدها مانند گلوكز، فروكتوز و گالاكتوز؛ دي ساكاريدها مانند ساكاروز، لاكتوز و مالتوز رافيتوز يك سه قندي است كه از گالاكتوز، گلوكز و فروكتوز تشكيل شده است.

الكل هاي پلي هيدريك (پلي ال ها) در مواد غذايي شامل گليسرين، سوربيتول، مانيتول و پروپيلن گلايكول هستند.

تمام آنها به استثناي پروپيلن گلايكول شيريني كمتري از قندها دارند و چنانچه به مقادير كم مصرف گردند مزه آنها نامشخص است.

پلي ال ها گاهي به عنوان شيرين كننده اصلي مصرف مي شوند مثلاً در آدامس هاي بدون شكر گزيليتول هم يكي از مواد جايگزين شونده قندهاي طبيعي است كه از گزيلوز به دست مي آيد.

اين تركيبات به عنوان شيرين كننده هاي ضعيف bulk sweeteners نيزمعروفند.

شيرين كنندههاي ضعيف عموماً به اندازه ساكاروز شيرين اند و بنابراين تقريباً به همان ميزان مصرف ميشوند.

شيرين كننده هاي ضعيف از قندهاي هيدروژنه مي باشند: شربت گلوكز هيدروژنه، ايزومالت و مانيتول در شيرينيهاي بدون قند مصرف مي شوند.

سوربيتول در شيريني هاي بدون قند و مرباهاي ديابتي مصرف مي گردد و از گزيليتول در آدامس هاي جويدني بدون قند استفاده مي كنند.

نكته :

شيرين كنندههاي ضعيف براي متابوليزه شدن نياز به انسولين ندارند بنابراين ديابتي هامي توانند از آنها استفاده نمايند.

سوربيتول، مانيتول و گزيليتول به ترتيب از طريق احياي قندهاي سوربوز، مانوز و گزيلوز به دست مي آيند.

شيرين كننده هاي مصنوعي جزء گروه شيرين كننده هاي قوي (intense sweeteners) محسوب مي شوند.

اين شيرين كننده ها چندين برابر ساكاروز شيرين اند و بنابراين در غلظتهاي بسيار كم مورد استفاده قرار ميگيرند.

برخي از شيرين كننده هاي قوي عبارتند از  آسه سولفام , آسپارتام سوكرالوز ، ساخارين

اين مواد افزودني در غذاهاي كنسرو شده، شيرين كننده هاي روي ميزي، آب سيب، نوشابه هاي سبك، ماست ها، دسرها، مخلوط هاي نوشيدني، قرص هاي شيرين كننده و فراورده هاي كم كالري و بدون قند كاربرد دارند.

اگرچه مشكل مي توان شيريني را تعريف نمود و آنرا به طور قطع اندازه گيري كرد، اما مقايسه شيريني نسبي مواد مختلف امكان پذير است.



:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 973
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از متخصص ارتودنسی خوب پرسیده می‌شود از طرف افرادی است که نمی‌دانند به بریس احتیاج دارند یا به ونیر. علی رغم اینکه هر دو می‌توانند نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشته باشند، اما این دو درمان، کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند.

مزایای بریس‌ها

اگر شما از بریس استفاده می‌کنید، در واقع شما دندان‌های خود را همانطور که بودند حفظ کرده‌اید، به این معنا که استفاده از بریس یک روش غیر تهاجمی برای درمان و بهبود بخشیدن لبخند شما می‌باشد. هر چقدر که از بریس استفاده کنید، لازم نیست دندان‌ خود را بکشید. در بیشتر موارد اگر هدف درمان، زیبایی باشد، شما می‌توانید از کشیدن دندان اجتناب کنید. بریس‌ها، راه بسیار خوبی برای تصحیح نامرتب بودن دندان‌ها هستند.

ارتودنسی سریع چگونه کار می‌کند؟

اساساً ارتودنسی سریع (ارتودنسی ارزان) از طریق بازسازی کامل سطح جلویی دندان‌ها عمل می‌کند. این فرایند به وسیله کار گذاشتن ونیرهای پرسلنی صورت می‌گیرد. دندانپزشک شما دندان‌های شما را بررسی و معاینه می‌کند. او در مورد شکل، رنگ و اندازه ونیرهای مورد نظر شما، با شما صحبت خواهد کرد. هر ونیر می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که کجی دندان‌ها را پنهان کند و به آنها ظاهری صاف و یکنواخت ببخشد. ونیرهای پرسلنی می‌توانند بر روی سطح جلویی همه دندان‌های قابل رویت شما یا دندان‌هایی که نیازمند درمان هستند، قرار بگیرند.

مزایای ونیر پرسلنی

دستیابی به دندان‌هایی صاف و خنده‌ای با ظاهری بسیار بهتر پس از تنها دو جلسه مراجعه به دندانپزشک در یک هفته، امکان پذیر است. دیگر جنبه‌های زیبایی شناسانه دندان از قبیل اندازه، شکل و رنگ نیز بهبود می‌یابند.

ساختمان‌های دندانی که در برابر ساییدگی‌های قابل ملاحظه مقاومت می‌کنند.

مقاومت در برابر تغیر رنگ یا ایجاد لکه بر روی دندان‌ها

درمانی که نیاز به آماده‌سازی کمی دارد و به بیماران اجازه می‌دهد که مینای دندان‌ها را خود بدون تغییر حفظ کنند.

دندان‌ها به دلیل استفاده از مواد مات و رقیق در ساخت پرسلن‌های ونیری به صورت طبیعی زیبا به نظر می‌رسند.

این روش بر روی دندان‌هایی که به دلیل استفاده از سیگار یا تتراسایکلین لکه‌دار شده‌اند و یا پر کردگی‌هایی که در طول زمان تغییر رنگ داده‌اند، مناسب است و برای پر کردن فواصل ساختاری اندک بین دندان‌ها نیز سودمند می‌باشد.

این فرایند نیازمند بی حسی خفیف است و می‌تواند با دو یا سه جلسه مراجعه به متخصص ارتودنسی انجام شود.

انواع ارتودنسی شامل ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و ... است.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1028
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی‌هایی است که امروزه طرفدارن بسیاری دارد. تاثرگذارترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا زیبایی دندان‌ها است. اما برخی از افراد به علت داشتن دندان‌های بد شکل و ناموزون از داشتن لبخندی زیبا محروم هستند. اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حیطه‌ی دندانپزشکی برای رفع این مشکل روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانند زیبایی را به لبخند شما بازگردانند.

یکی از راه‌هایی که به داشتن دندان‌هایی زیبا و نهایتا لبخندی زیبا به شما کمک می‌کند لمینیت دندان است. لمینیت دندان یا ونیر لایه ای پوسته‌های ظریف و شیشه‌ای شکلی هستند که در عین حال از استحکام بالایی برخوردار هستند. لمینیت روشی است که در آن از مواد همرنگ دندان یا سفید رنگ استفاده شده و برای ایجاد تغییر در  فرم، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. بدین ترتیب به صورت لایه‌هایی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرند و ایراد و نواقص دندان را می‌پوشانند.

انواع لمینت دندان

لمینت سرامیکی

لمینت کامپوزیتی

آیا لمینت به دندان طبیعی آسیب می‌زند؟

در پاسخ به این سوال که آیا لمینت دندان به دندان‌های طبیعی آسیب وارد می‌کنند باید بگویم خیر. کلینیک دندانپزشکی قبل از انجام بر روی دندان ابتدا یک عکس کلی از فک و دهان شما گرفته تا از سالم بودن و مناسب بودن برای نصب آن اطمینان حاصل کند. شاید پزشک شما تشخیص دهد که لمینت روش مناسبی برای شما نخواهد بود و از روش‌های دیگر ترمیم و زیباسازی دندان (ارتودنسی، ونیر کامپوزیت، باندینگ) به شما پیشنهاد دهد. بنابراین اگر پزشک شما متخصص زیبایی و ترمیم باشد و دارای تجربه کافی باشد دندان‌های طبیعی شما آسیبی نخواهند دید.

مزیت‌های لمینت دندان

زیبایی چشمگیر و طبیعی بودن

عدم رنگ پذیری و مقاومت به تغییر رنگ

بدون نیاز به بی حسی

مدت زمان کوتاه درمان

معایب لمینت دندان

در صورت شکستگی و یا پریدگی باید کل لمینت در دندان تعویض شود.

اگر کمی تراش دندان بیش از حد باشد و به عاج دندان برسد، ممکن است زودتر بیفتد.

بعد از قرار دادن بر روی دندان رنگ و شکل آن قابل تغییر نیست.

کاربردی برای دندان‌ها با پوسیدگی وسیع و پرکرده‌گی‌های قدیمی ندارد.

هزینه نسبتا گرانی دارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1004
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 بهمن 1398 | نظرات ()