نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد آموزش سئو(SEO) و مراحل آن

 

SEO یکی از بخش‌های مهم در دنیای دیجیتال و به طور کلی دیجیتال مارکتینگ است. در واقع سئو یکی از مهارت‌هایی است که تقاضای آن در تجارت الکترونیک روز به روز بیشتر می‌شود. تقریبا تمام کسب و کارهای بزرگ و کوچک، برای بقای خود به این مهارت نیاز دارند. بنابراین طبیعی است که علاقه‌مندان به بازاریابی و فضای آنلاین با شوق زیادی بخواهند این مهارت را بیاموزند. شاید به نظر برسد که آموزش سئو یک فرآیند پیچیده، سخت و البته زمان‌بر است، اما وابستگی بین اجزای مختلف سیستم کمک می‌کند تا با رعایت اصول اولیه، بتوانید پیشرفت قابل توجهی در سئو داشته باشید.

به هر حال اگر شما علاقه‌مند به یادگیری و کسب مهارت SEO هستید، مقاله‌ی پیش‌رو را تا انتها بررسی کنید تا دیدگاه کلی اما دقیقی از فرآیند آموزش SEO بدست آورید. مطابق با اصول آموزشی هر مهارتی، بهتر است ابتدا از تعریف و توضیح مفاهیم اولیه شروع کنیم.

مقاله مرتبط: آموزش سئو حضوری

تعریف سئو

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization، به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. این فرآیند بهینه‌سازی در واقع برای دیده شدن صفحات و محتوای شما در فضای وب انجام می‌شود. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی، با هدف دریافت نامحدود مخاطب و مشتری وارد فضای اینترنت شده‌اند. اگر صفحات وبلاگ یا محصولات آن‌ها به راحتی در دسترس کاربران قرار نگیرد، عملا فعالیت بیهوده‌ای در این فضا دارند. کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود و همچنین پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیازشان، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند.

ادمین سایت وظیفه دارد که در دوره‌های آموزش سئو شرکت کند و مهارت‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را بیاموزد. هدف اصلی یک کارشناس یا ادمین SEO، جذب ترافیک ارگانیک برای سایت است.

“ترافیک ارگانیک به معنای جذب مخاطب بدون انجام تبلیغات و صرف هزینه برای ارتباط با کاربر است.”

البته جذب ترافیک از طریق تبلیغات مستقیم هم یکی از وظایف مدیر سایت است، اما SEO روی ترافیک رایگان تمرکز بیشتری دارد.

اهمیت سئو

 

دلایل زیادی برای شرح اهمیت سئو وجود دارد ولی آنچه که باید در پروسه آموزش سئو در نظر بگیرید، چند دلیل اصلی مهم بودن این پروسه است. این دلایل تاثیر زیادی روی رشد کسب وکار دیجیتال و همچنین پرزنت خدمات شما دارند.

  1. سئو باعث ایجاد تعامل بین کاربر، فروشنده و متخصصان می‌شود. به همین دلیل ترافیک بسیاری زیادی به سمت سایت جریان پیدا می‌کند. ترافیک بیشتر هم اغلب منجر به فروش بیشتر خواهد شد.
  2. SEO فرآیند مطلوبی برای ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان است. اگر اصول سئو را به درستی انجام دهید، فیدبک‌های مناسبی هم از کسب و کارهای معتبر و بزرگ دریافت خواهید کرد. همچنین مخاطبان شما به صورت دومینو عمل می‌کنند و اثر مثبتی که از سایت شما دریافت کرده‌اند را به نفرات بعدی منتقل خواهند کرد. پس قطعا اعتبار بیزنس شما افزایش پیدا خواهد کرد.
  3. از طریق سئو می‌توانید خواسته‌های مشتری خود را بهتر درک کنید. در واقع تنها راه شنیدن صدای مشتری در دنیای وب، سئو است. در حین آموزش SEO بیشتر در مورد روش‌های ارتباط و درک مشتری صحبت خواهد شد. اما در کل در نظر داشته باشید که فروش زمانی اتفاق می‌افتد که شما سفر مشتری را به خوبی بررسی کنید و سئو بهترین روش برای محقق کردن آن است. شما باید همواره نتایج جستجو SERP را آنالیز کنید و سیگنال‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنید را مورد بررسی قرار دهید.
  4. مهمترین اصل بازاریابی، تجربه کاربری است که سئو برای بهبود همین اصل طراحی شده است. اگر می‌خواهید سایت خود را در رتبه بالاتری قرار دهید، باید بدانید که تجربه کاربری بخش بزرگی از این فرآیند است. یادتان باشد که گوگل روی مخاطبان خود بسیار حساس است و تمام الگوریتم‌های خود را برای راحتی همین کاربران کدنویسی کرده است. مهمترین عوامل بهبود تجربه کاربری، سرعت بالای صفحه و کاهش تعداد دفعات کلیک برای رسیدن به هدف است.
  5. سئو محلی کمک می‌کند خدمات محلی در سطح گسترده‌تری به کاربران معرفی شوند. با کمک این نوع سئو کاربران می‌توانند در سریعترین زمان ممکن، خدمات و محصولات نزدیک به محل اقامت خود را بدست بیاورند. این یکی از بهترین راه‌‌های برندسازی است.
  6. سئو تاثیر مستقیمی روی چرخه فروش کسب و کار شما دارد. تقریبا همه افراد برای پیدا کردن جواب سوال خود و همچنین محصول و خدمات مورد نیاز خود، از موتورهای جستجو کمک می‌گیرند. حالا تصور کنید که محتوای شما به صورت حرفه‌ای برای موتورهای جستجو بهینه شده باشند. قطعا شانس اینکه مخاطب شما به مشتری بالقوه شما تبدیل شود، افزایش پیدا می‌کند. یادتان باشد که بیش از 80 درصد از مشتری‌ها قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. پس باید برای رویارویی با این حجم از مشتری، آمادگی داشته باشید.
  7. فرآیند SEO اگر مطابق با اصول و قوانین موتورهای جستجو انجام شود، بازدهی بسیار فوق‌العاده‌ای برای یک کسب و کار آنلاین خواهد داشت. از طرفی هزینه‌ای که صرف دریافت خدمات سئو می‌شود، در برابر نرخ بازگشت آن بسیار ناچیز است. بهینه‌‌سازی موتورهای جستجو، یک سرمایه‌گذاری بلند مدت سودآور است.

بیشنر بدانید: دوره متخصص سئو



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل کمپین SEO

  • قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

برای مطالعه بیشتر: دوره سئو

 

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

  • قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

  • قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

  • قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

  • قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو تکنیکال



:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

تمام کسانی که وارد صنعت SEO می‌شوند، می‌خواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخش‌های متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

بیش از 60 درصد بازاریابان کمپین‌های موثر و قدرتمند سئو را ایجاد می‌کنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپین‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش می‌دهند.

ویژگی‌های یک کمپین سئو تاثیرگذار

 

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله “کیورد ریسرچ چیست؟” را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

 

بیشتر بدانید: آموزش سئو

لینک‌سازی هدفمند:

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که

” کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهمتر از کمیت آن‌ها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”

لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

 برای مطالعه بیشتر: دانلود رایگان دوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله “کپی رایتینگ” در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

بیشتر بدانید: دوره آنلاین سئو

 

6. تنظیم لینک‌های سایت

این لینک‌ها عناصری هستند که اجازه می‌دهند کاربران مستقیما از نتایج جستجو به بخش‌های مختلف صفحه دسترسی پیدا کنند. لینک‌های سایت را می‌توانید در یک ردیف یا ستون، درست زیر توضیحات درج کنید. با این کار صفحه مورد نظر بیشتر برای کاربران در صفحه نتایج قابل توجه است. بنابراین CTR و پتانسیل ترافیک بیشتری کسب می‌کند.

البته موتورهای جستجو به صورت خودکار این لینک‌ها را تنظیم می‌کنند، اما می‌توانید با ایجاد یک ساختار سایت کاملا واضح، اضافه کردن لینک‌های داخلی با Anchor textهای مرتبط، نوشتن توضیحات alt تصاویر و نمونه‌هایی مشابه این‌ها، شانس دریافت لینک برای صفحات شما افزایش پیدا می‌کند.

7. اضافه کردن اطلاعات کسب و کار روی نقشه

موتورهای جستجو نتایج را بر اساس لوکیشن کاربر تنظیم می‌کنند. یعنی زمانی که شخصی در حال جستجوی محصول یا خدمات محلی هستند یا حتی برای یک رویداد مکان خاصی را جستجو می‌کنند، SERP لیستی از مشاغل مربوطه را در لوکیشن مورد نظر به شما نمایش خواهد داد.

پس اگر شرکت شما دارای آدرس فیزیکی مشخصی است، باید آن را در Google My Business، Bing Places for Business، Yahoo Local و سایر فهرست‌های تجاری ثبت کنید. به این ترتیب لوکیشن و اطلاعات ضروری برای سرچ‌های محلی کاربران روی نقشه نمایش داده می‌شود.

8. بهینه‌سازی داخلی صفحه

گاهی اوقات، نتایج جستجو یک قطعه ویژه را نشان می‌دهند. مثلا یک بلوک با متن و تصویر خاص یا یک لیست متفاوت می‌تواند این قطعه ویژه باشد. وجود چنین تفاوتی باعث می‌شود نسبت به دیگر صفحات توجه بیشتری را به خود جلب کند. خب نتیجه چنین تفاوتی چه خواهد بود؟ مسلما تعداد کلیپ‌های دریافتی بسیار بیشتر از دیگر صفحات خواهد بود.

برای اینکه یک قطعه ویژه طراحی کنید، باید بتوانید ساختار درستی برای آن ایجاد کنید. مطمئن شوید که صفحه خود را به بخش‌های منطقی تقسیم کرده‌اید، از لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار استفاده کنید، حتی می‌توانید از آیتم‌های بصری مثل جدول و نمودار هم استفاده کنید.

9. استفاده هدفمند از کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی هدفمند، بسیار خاص‌تر عمل می‌کنند و باعث افزایش CTR می‌شوند.

” نکته مهم در مورد این کلمات این است که کمتر جستجو می‌شوند اما کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. “

اگر روی بهینه‌سازی صفحات برای کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید، احتمالا نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند.

10. آنالیز رقبا

حتما بررسی کنید که رقبای شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چطور عمل کرده‌اند و به چه صورت در SERP دیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود برگ برنده‌ی هر رقیب را پیدا کنید و بر اساس آن محتواها و صفحات خود را بهینه کنید. پیاده‌سازی این کار به طور مداوم، باعث بهبود CTR شما خواهد شد.

 برای مطالعه بیشتر: مشاوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 نحوه محاسبه نرخ کلیک

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

اهمیت CTR برای صفحات وب

هر چه نرخ کلیک وب‌سایت بیشتر باشد، ترافیک آن هم بیشتر خواهد بود. اینکه این درصد را برای صفحات خود کنترل کنید بسیار مهم است. حتی اگر نیاز بود، باید بتوانید قطعات مختلف صفحات خود را تقویت کنید که این نرخ بیشتر هم بشود. چه مزایایی با کار روی پروژه افزایش تعداد کلیک برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود؟

رقابت موثر در SERP

اینکه صفحه وب شما با یک بخش ساختاریافته و مناسب داشته باشد، شانس بیشتر دیده شدن در صفحه نتایج را دارد و حتی ممکن است کلیک‌های بسیار بیشتری هم دریافت کند.

دریافت رتبه بالاتر

CTR جزو عوامل رفتاری است که هر دو گزینه تعامل و علاقه کاربران را ارزیابی می‌کند. نکته جالب این داستان در این است که اثرگذاری درصد کلیک روی رتبه‌بندی و موفقیت تبلیغات بسیار واضح است اما موتورهای جستجو چیز زیادی در مورد تاثیر آن بر رتبه‌بندی ارگانیک بیان نمی‌کنند.

عوامل کاربر محور زیادی هستند که اثرگذاری آن‌ها مورد بررسی رسمی قرار می‌گیرد، مثل Google page experience. اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه دقیق تاثیرگذاری نرخ کلیک روی موتورهای جستجو وجود ندارد. اما ما با توجه به اینکه 5 صفحه اول وب حدود 70 درصد کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، می‌گوییم که نرخ کلیک به صورت بالقوه می‌تواند یک سیگنال رتبه‌بندی مثبت باشد.

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله “کپی رایتینگ” در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

بیشتر بدانید: آموزش سئو



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

برای مطالعه بیشتر: خدمات سئو وب

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در مورد “خدمات سئو” صحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

 قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

” با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: دوره سئو

برای چه چیزی قرار است هزینه کنیم؟ اجزای اصلی خدمات سئو

عناصر مختلفی در فرآیند SEO وجود دارد. بعضی از افراد فکر می‌کنند سئو فقط انتخاب چند کلمه کلیدی است. اما اینطور نیست و اجزای به هم مرتبط زیادی در به نتیجه رسیدن این فرآیند دخیل هستند. اگر در فضای وب کسب و کار کوچکی دارید و تازه فعالیت خودتان را شروع کرده‌اید، باید آگاهانه برای هر مرحله هزینه صرف کنید. بود و نبود هر مرحله تاثیر زیادی در تعیین قیمت SEO وب‌سایت شما دارد. آگاهی شما کمک می‌کند که مطمئن باشید تمام جنبه‌های استراتژی SEO تحت پوشش قرار خواهد گرفت. چک لیست کلی خدمات سئو عبارتند از:

تحقیق در مورد نیاز مخاطب
تحقیق کلمات کلیدی مناسب
بهینه‌سازی ساختار و معماری سایت
تولید و بهینه‌سازی محتوا
لینک‌سازی و دیجیتال PR
آنالیز و گزارش عملکرد در گوگل

 


پیشنهاد ما: شرکت خدمات سئو


در مورد خدمات سئو ارزان

همیشه کسب و کارهای کوچک و نوپا با دیدن قیمت‌های پائین بعضی از آژانس‌های خدمات سئو، وسوسه می‌شوند و با خوشحالی برای پرداخت هزینه SEO سایت خود اقدام می‌کنند. لطفا اگر در این گروه قرار دارید، مراقب باشید. سئوی ارزان قیمت تقریبا امکان پذیر نیست. SEO کار زمان‌بر و فشرده‌ای است. بنابراین اگر آژانس یا تیمی نرخ بسیار پایینی پیشنهاد می‌دهد، به احتمال خیلی زیاد خدمات بسیار ضعیف و غیر استانداردی برای شما در نظر گرفته است.

خدمات سئو ارزان به هیچ عنوان محتوای یونیک و باکیفیتی روی وب‌سایت شما آپلود نمی‌کند و حتی به جای رشد صفحه، باعث زمین خوردن کسب و کار شما هم می‌شود. مثلا بسیاری از این خدمات شامل سئو کلاه سیاه هستند. سئو کلاه سیاه شامل ترفندهایی است که الگوریتم گوگل را دور میزنند و خلاف قوانین فرآیند سئو را پیش می‌برند. قطعا رتبه شما با وجود این ترفندها به سرعت سقوط می‌کند. شاید هم به طور کلی از فهرست گوگل حذف شوید. در واقع تمام تلاش‌های شما با خدمات نامناسب از بین خواهد رفت و دچار ضرر مالی می‌شوید.

هرچقدر بیشتر در مورد خدمات، استراتژی‌ها و هدف سایت خود اطلاعات داشته باشید، موقع انتخاب و همکاری با آژانس‌های خدمات SEO، بازدهی بیشتری خواهید داشت. نگران پرداخت هزینه SEO به یک تیم متخصص نباشید. در صورتی که هدفگذاری و ارائه خدمات شما به کاربرها درست و استاندارد باشد، قطعا در فضای وب سود چندین برابری کسب می‌کنید. همین سود باعث می‌شود با شوق بیشتری روی رسد بیزنس خود در فضای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 همه چیز در مورد قیمت سئو: هزینه سئو SEO چطور تعیین می‌شود؟

 

سئو بخش حیاتی دیجیتال مارکتینگ است. هزینه سئو بخش حل شده‌ای در بین دغدغه‌های صاحبین کسب و کارهای نسبتا بزرگ و بزرگ است. اما کسب و کارهای کوچک اغلب از آن غافل می‌شوند و فقط 50 درصد از آن‌ها روی این بخش سرمایه‌گذاری می‌کنند. همین آمار نشان می‌دهد که آن‌ها نمی‌دانند چطور باید خدمات دریافتی خود را تعیین کنند و تقریبا فرآیند قیمت‌گذاری را بسیار پیچیده می‌بینند.

قطعا شما برای اینکه با دقت بیشتری هزینه‌های پرداختی خود را کنترل کنید و یا برای اینکه بدانید چه مقداری هزینه برای خدمات سئو منطقی است، در حال مطالعه‌ی این مطلب هستید. به طور کلی هیچ استانداردی برای تعیین قیمت سئو SEO وجود ندارد. هر تیم و آژانسی می‌تواند طبق سلیقه و شرایط کاری خودش نرخ کار و خدمات را تعیین کند. یعنی این خود شما هستید که باید از بین گزینه‌های پیش رو انتخاب کنید، کدام آژانس خدمات SEO را در حد عالی و با هزینه معقول ارائه می‌دهد.

اصول اولیه سئو

قبل از اینکه بحث اسکناس و پول وسط کشیده شود، بهتر است اول در مورد اصول اولیه سئو صحبت کنیم. سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو یک فرآیند برای افزایش رتبه شما در موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل است. با افزایش رتبه، کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود و در نتیجه ترافیک و کلیک بیشتری هم از طرف سایت خود دریافت می‌کنید. هر چه کلیک‌های بیشتری دریافت کنید، احتمال فروش محصول و خدمات شما هم بیشتر می‌شود.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟

اما به عنوان صاحب کسب و کار، باید مطمئن شوید که SEO به سوددهی و بازگشت سرمایه می‌رسد. در واقع شما باید بیشتر از چیزی که هزینه می‌کنید، بازگشت سرمایه داشته باشید. با این اوصاف بیایید خیلی سریع وارد بحث اعداد شویم.

چرا برای خدمات سئو هزینه کنیم؟

روزانه در سطح جهان بیش از 3.5 میلیارد سرچ گوگل انجام می‌شود. آمار سرچ در مجموع موتورهای جستجو، 5.6 میلیارد است. این مسئله کاملا نشان دهنده علاقه مردم به محصولات و خدماتی مثل خدمات محلی است. در واقع شما هم احتمالا به همین دلیل وارد مارکت آنلاین شده‌اید و می‌خواهید راحت‌تر به مشتریان خود خدمات ارائه دهید. اما بیایید چند آمار بسیار مهم دیگر در مورد گوگل را با هم مرور کنیم تا مصمم‌تر از قبل بحث قیمت‌گذاری سئو را دنبال کنید.

46% از تمام سرچ‌های گوگل مربوط به بیزنس‌های محلی (Local Business) است. رتبه اول این سایت‌ها در گوگل همیشه 31% از کل کلیک‌ها را دریافت می‌کند. 10 نتیجه برتر گوگل هم 91% از آمار کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

بیشتر بدانید: بررسی جدیدترین روش‌های سئو محلی

75% از مردم حتی به صفحه دوم SERP یا صفحه نتایج سرچ گوگل نمی‌روند. پس اگر سایت شما در صفحه دوم قرار دارد، باید بدانید که تقریبا در فضای وب نامرئی هستید و قرار نیست اتفاق خاصی در این فضا برای شما رقم بخورد.

 


مقاله مرتبط : دوره جامع سئو


مدل‌های قیمت‌گذاری خدمات و تعیین قیمت سئو

آژانس‌ها و شرکت‌های بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارند که خدمات متنوعی را در این حوزه ارائه می‌دهند. هدف همه‌ی آن‌ها هم افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. ما قبلا به طور مفصل در مورد “خدمات سئو” صحبت کرده‌ایم ولی برای اینکه یک دید کلی کوتاه به موضوع داشته باشید، مجدد این خدمات را بررسی می‌کنیم. فقط قبل از بررسی خدمات، مدل‌های مختلف تعیین قیمت سئو و ارائه خدمات را معرفی می‌کنیم. شما باید قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرویس‌های پیشنهادی، بررسی کنید که در هر مدل تعیین هزینه سئو، چه مواردی با چه ویژگی‌هایی گنجانده شده است. چون هر تیم یا مشاور سئو، استراتژی و روند متفاوتی دارد.

• قیمت سئو سایت به صورت ساعتی
بیشتر فریلنسرها یا پیمانکاران مستقل هزینه SEO را به صورت ساعتی برای مشتریان کوچک و خرده پروژه‌ها تعیین می‌کنند. آژانس‌ها و تیم‌های دیجیتال مارکتینگ خیلی به ندرت از این گزینه استفاده می‌کنند.
هزینه‌های این مدل بر اساس ساعت‌هایی که روی پروژه کار انجام می‌شود تعیین خواهد شد. اگر مایل به انتخاب چنین مدلی هستید، حتما از پیمانکار خود گزارش کار بگیرید تا مطمئن شوید صورت حساب پرداختی شما با خدمات ارائه شده مطابقت داشته باشد. بهتر است اگر خدمات محدودی مانند نوشتن یا تولید محتوا، تعیین موضوع محتوا و یا پیدا کردن کلمات کلیدی را نیاز دارید، از چنین مدلی استفاده کنید. در غیر اینصورت هزینه SEO بیشتری باید بپردازید.
• هزینه سئو سایت به صورت ماهانه
آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ نسبتا بزرگ، معمولا قرارداد ماهیانه دارند و هزینه‌ها را ماهانه دریافت می‌کنند. با این مدل، شرایط کار و رشد سایت را می‌سنجند و نسبت به نتیجه پیاده‌سازی استراتژی تعیین شده، روی نقاط ضعف و قوت کار سرمایه‌گذاری می‌کنند. شما قراردادی را امضا می‌کنید که مطابق آن، یک هزینه ثابت برای حفظ و انجام خدمات آژانس‌ روی وب‌سایت شما تعیین می‌شود. می‌توانید نسبت به عملکرد در ماه بعد این هزینه را کاهش یا افزایش دهید.
پکیج‌های ماهانه سئو اغلب شامل مجموعه‌ای از خدمات هستند. مثلا ممکن است شما برای دریافت خدماتی مثل تحقیق کلمات کلیدی، محتوا نویسی، ممیزی فنی (تکنیکال) و لینک‌سازی داخلی هزینه پرداخت کنید. شخص دیگری علاوه‌بر این خدمات، به لینک‌سازی خارجی و ارزیابی رقبا نیز نیاز داشته باشد.

” با آژانسی همکاری کنید که پکیج‌های خدماتی انعطاف‌پذیری به شما ارائه دهند.”

اینکه شما خدمات اختصاصی خودتان را دریافت کنید، یک ویژگی مهم است که فقط آژانس‌های خلاق و ماهر آن را دارند. شما موقع کار با این تیم‌ها می‌توانید هزینه سئو ماهانه خود را به صورت توافقی تعیین کنید.

• هزینه سئو سایت به صورت پروژه‌ای
شاید بخواهید فقط برای یک پروژه‌ی خاص هزینه پرداخت کنید و فقط برای همان پروژه قرارداد بنویسید. آژانس‌هایی هستند که چنین خدماتی ارائه می‌دهند و نرخ‌های متنوعی هم دارند. این مدل از خدمات سئو قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری دارد و به طبع هزینه بیشتری هم خواهد داشت. بیشتر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند، چون محدودیت منبع مالی ندارند و سرعت و کیفیت بسیار بالا اولویت اصلی آن‌ها است.

بیشتر بدانید: آموزش سئو رایگان



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

  1. بک‌لینک‌ها واجبند:

حیاتی‌ترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بک‌لینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آن‌ها لینک شده‌اند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح می‌دهد. بک‌لینک‌های مثبت و مرتبط ثابت می‌کنند که وب‌سایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینک‌های اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپم‌ها استفاده نکنید.

  1. نظرات کاربران را می‌خواند:

این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی می‌کند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالب‌هایی که گوگل به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهد، قالب ارزش‌دهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو می‌تواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.

  1. لینک‌های خارجی برای دامنه به عنوان مرجع لازم است:

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار داده‌اید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق می‌بیند و صد در صد آن را تحسین می‌کند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.

بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت فروشگاهی

چطور بفهمیم الگوریتم پاندا روی وب‌سایت ما تاثیر منفی گذاشته است یا نه؟

یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچ‌های گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند، متوجه می‌شوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وب‌سایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

روش ریکاوری وب‌سایت از الگوریتم پاندا

پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وب‌سایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. کنار گذاشتن روش افزایش بازدید از طریق ایجاد مزرعه محتوا
  2. بازنگری از جنبه‌هایی مانند نسبت تعداد آگهی به محتوا یا لینک به محتوا، به صورتی که صفحات وب‌سایت غالبا بر پایه تبلیغات و یا لینک‌های اسپم نباشند.
  3. بازنگری محتوا از جنبه‌های کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل استناد بودن و اعتبار
  4. چک کردن تطبیق‌پذیری محتوا و درخواست کاربران
  5. حذف و یا ویرایش محتواهای تکراری

آیا الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر هم موثر است؟

تاثیر الگوریتم پاندا روی سئو سایت تا به امروز و در سال 2023 ادامه دارد. این الگوریتم در طی گذشت سال‌های اخیر، فقط درگیر سه تغییر بزرگ و اساسی شده است. این سه تغییر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • E-A-T: مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. E-A-T به دنبال مزرعه محتوا است. گوگل همیشه می‌خواهد سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی دارند و کارشناسان متخصص آن را تایید می‌کنند، پاداش دهد. دستورالعمل‌هایی مثل E-A-T که به عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت هم شناخته می‌شود، راهنمای نهایی برای مزرعه حیوانات نبودن سایت شما هستند. در واقع این راهنما، بار کیفیت محتوا را از دوش پاندا algorithm برداشته است.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، تا قبل از به وجود آمدن پاندا، واقعا اصطلاح کاربردی و به درد بخوری نبود. اگر در google Trends عبارت content marketing را سرچ کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که قبل از سال 2011 این اصطلاح تقریبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌شد. در سال 1996 این مفهوم به وجود آمد و می‌توانیم بگوییم قدمت آن به اندازه قدمت بازاریابی است اما بازاریابی محتوایی که تخصصی و موثر باشد، بعد به وجود آمدن الگوریتم پاندا گوگل معنا پیدا کرد.

 

  • متمایز باش یا بمیر: شاید بزرگترین درسی که الگوریتم پاندا به سئوکاران داده باشد این باشد که هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند. این توصیه فقط مربوط به گوگل نیست. یعنی شما باید در تمام بخش‌های تجارت خود طراحی ویژه‌ای برای دور شدن از ریسک‌ها داشته باشید. سرمایه‌گذاری متمرکز روی یک بخش، یک قمار است.

هرگز خودتان را در اختیار هیچ کانال یا پلتفرمی قرار ندهید. چون نمی‌توانید روی شخص سوم تسلط و کنترلی داشته باشید. اگر یک تغییر الگوریتم بتواند کل شرکت شما را یک شبه از بین ببرد، ریسک بزرگ و خطرناکی را به جان می‌خرید.

نتیجه

الگوریتم پاندا می‌تواند هم در نقش جایزه عمل کند و هم جریمه. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت منتشر می‌کنند و به طور هوشمندانه‌ای آنالیز قدم‌های بعدی خود را انجام می‌دهند، با قوانین و سیاست‌های موتورهای جستجو هم مطابقت دارند، پس این آپدیت کمک می‌کند رقبای ضعیف آن‌ها حذف شوند و رتبه‌ی بالاتری کسب کنند. در واقع از رقابت ناعادلانه و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند.

از طرفی هم، افرادی که محتواهای بی‌کیفیت و ضعیف تولید می‌کنند و نسبت به سیاست‌های گوگل پایبند نیستند، مستحق جریمه هستند و خب این جریمه را پاندا algorithm به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

“یادتان باشد محتوای باکیفیت، همیشه و همیشه نتیجه گرفتن شما را تضمین می‌کند و کلید اثربخشی در فضای وب برای مدت زمان طولانی است. شما با یک محتوای خوب، شبیه فشنگ در دراز مدت از کسانی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده‌اند عبور می‌کنید.”

همانطور که مشخص است، تولید و انتشار محتوا کار تخصصی و دقیقی است که فقط و فقط کارشناسان و سئوکاران ماهر از پس آن به خوبی بر می‌آیند. تیم امین محتوا با ارائه تمامی خدمات سئو و همچنین آموزش علاقه‌مندان به این حوزه، به دنبال بدست آوردن هدف اصلی خود، یعنی رشد فضای وب در ایران و با جدیدترین متدهای روز دنیا است. اگر پرسشی در باره مطالب گفته شده دارید، باعث افتخار ما خواهد بود تا پیام شما را در قسمت نظرات دریافت کرده و به آن‌ها پاسخ دهیم.

 برای مطالعه بیشتر: دانلود رایگان دوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

الگوریتم پاندا چیست و چه تاثیری روی SEO سایت دارد؟

 

الگوریتم پاندا در اوایل سال 2011 راه‌اندازی شد. این الگوریتم یک فیلتر قوی و هوشمند برای مقابله با انتشار محتواهای ضعیف (Thin content) و بی‌کیفیت است. در واقع می‌شود گفت که گوگل به طور رسمی فرآیند کنترل کیفیت محتواها را با رونمایی از این فیلتر اعمال کرد. Google Panda باعث می‌شود SERP شامل محتواهایی باشد که کامل هستند و بالاترین سطح را دارند.

هدف اصلی این الگوریتم تشویق و حمایت وب‌سایت‌هایی است که برای تولید محتوا و وقت مخاطبان خود ارزش زیادی قائل هستند. شاید جالب باشد بدانید که اسم اولیه این الگوریتم، الگوریتم کشاورز بود.بعد از مدتی نام آن را برای ادای احترام به کارمند وفادار و فعال گوگل، Navneet Panda، پاندا گذاشتند. همان چند ماه ابتدایی راه‌اندازی این سیستم، 12 درصد از نتایج سرچ به زبان انگلیسی تحت تاثیر فیلترینگ آن قرار گرفتند.

به محض راه‌اندازی الگوریتم پاندا، این الگوریتم به یکی از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی گوگل تبدیل شد. گوگل هر روز تلاش می‌کند تا عملکرد آن را توسعه دهد و در واقع پیچیدگی فرمولاسیون به کار رفته در طراحی آن با بالا رفتن تعداد متغیرها و المان‌ها باعث می‌شود دقت کار فیلتر بیشتر شود.

الگوریتم پاندا چطور طراحی شده است؟

فرآیند فیلترینگ پاندا کاملا علمی و مطابق فرمول‌های حساس و دقیق ریاضی است. محققان گوگل برای اینکه پاندا تا حدی شبیه به ذهن انسان عمل کند و سریعا کیفیت یک محتوا را تشخیص دهد، مجموعه‌ای دقیق از سوالات را طراحی کرده‌اند تا بر اساس آن‌ها بتوانند دامنه‌ها بررسی کنند.

آزمایش‌کنندگان تیم تحقیقاتی گوگل به این سوالات پاسخ می‌دهند و بر اساس پاسخ آن‌ها مجموعه‌ای از سیگنال‌های رتبه‌بندی ابداع می‌شود. این سیگنال‌ها معرف محتواهای بی‌کیفیت هستند. با توجه به آمارها و نتایجی که از تجربه کاربران و تحقیقات تیم گوگل بدست می‌آید، الگوریتم پاندا مدام در حال تغییر و بهبود یافتن است.


بیشتر بدانیدسئو چیست؟


Google Panda چه مواردی را شناسایی می‌کند؟

تعدادی از پدیده‌های مشکل‌ساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی می‌شوند. این پدیده‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. محتوای ضعیف (Thin content):

صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته می‌شوند. اصطلاحا محتوای آن‌ها را Thin content می‌نامند.

  1. محتوای تکراری (Duplicate content) :

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که بیش از یک وب‌سایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وب‌سایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آن‌ها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آن‌ها را شناسایی می‌کند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحه‌ی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمی‌پذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبه‌ی خیلی پایینی دریافت می‌کنند.

  1. محتوایی با کیفیت پایین:

بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک می‌گذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آن‌ها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.

  1. عدم اعتبار یا معتمد بودن وب‌سایت:

اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری می‌کند تا یک وب‌سایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیه‌های لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.

  1. مزرعه محتوا ( Content Farming):

اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آن‌ها از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری شده‌اند داشته باشید، وب‌سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می‌شود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گسترده‌ای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی می‌توانیم بگوییم که گوگل وب‌سایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی می‌کند.

پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شود و جریمه‌های مربوط به محتوا را روی وب‌سایت شما اعمال می‌کند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پائین (UGC):

این محتواها اغلب در بخش پست‌های وبلاگ مهمان مشاهده می‌شوند. این پست‌ها اغلب پر از غلط املایی، نگارشی و تکنیکی هستند. بنابراین از نظر گوگل کم ارزش و ضعیف تلقی می‌شوند.

  1. بالا بودن تعداد تبلیغات نسبت به محتوا:

بعضی از وب‌سایت‌ها بیشتر از اینکه محتوای مفید روی صفحه خود داشته باشند، تبلیغات پولی دارند.

  1. محتواهایی که با کیفیت پائین و وابسته به لینک‌ها:

محتواهایی که به برنامه‌های پولی وابسته اشاره می‌کنند.

  1. وب‌سایت‌هایی که کاربران مسدود کرده‌اند:

بعضی از وب‌سایت‌ها را خود کاربران بلاک کرده یا گزارش می‌دهند چون محتوای بی‌کیفیت و بی‌ارزشی در آن‌ها منتشر شده است.

  1. عدم تطابق عبارت جستجو با محتوا:

صفحاتی که قول می‌دهند با کلیک کردن روی آن‌ها پاسخ‌های مرتبط با موضوع سرچ ارائه دهند، توسط Google Panda شناسایی می‌شوند.

بیشتر بدانید: دوره تخصص سئو



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور Domain Authority  سایت را مشخص کنیم؟

ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد اما دو نمونه از قدرتمندترین آن‌ها، Ahrefs و Open Site Explorer است. Ahrefs ابزار پولی است اما می‌توانید از Open Site Explorer‏ ‏به رایگان استفاده کنید. اگر عبارت Open Site Explorer‏ ‏را در گوگل جستجو کنید، می‌توانید وب‌سایت Moz.com را مشاهده کنید. روی این ابزار کلیک کرده و URL سایت مورد نظر را در این ابزار چک کنید.

انواع بک لینک

Backlink چیست را به طور کامل بررسی کردیم. حال نوبت به بررسی انواع بک‌لینک است. همه بک‌لینک‌ها یکسان نیستند و عملکرد متفاوتی دارند. در ادامه به بررسی انواع آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بک‌لینک فالو (follow)

می‌توان گفت که هر لینکی به طور معمول dofollow محسوب می‌شود مگر اینکه در کد HTML آن از ویژگی nofollow  استفاده شده باشد . هم چنین لینک‌های فالو به گوگل این امکان را می‌دهد تا لینک‌های مورد نظر را دنبال و به آدرس وب‌سایت شما برسد تا ارزش لینک منتقل شود  .

 

  • بک لینک نو فالو (no follow)

لینک‌های نو فالو به سایت‌هایی که به آن لینک داده‌اید ، ارزش و اعتباری وارد نمی‌کنند و زمانی که گوگل بک‌لینک‌های nofollow  را شناسایی می‌کند ، لینک را دنبال نمی‌کند. پس بهتر است تمرکز خود را روی نمونه‌های فالو بگذارید.


پیشنهاد مطالعهتاثیر نام دامنه روی سئو سایت شما


ویژگی Backlink‌هایی ارزشمند و مفید

همه‌ی Backlink‌ها به صورت یکسان ایجاد نمی‌شوند و کیفیت‌های متفاوتی دارند. در واقع اگر می‌خواهید رتبه بالاتری در SERP کسب کنید، باید روی نمونه‌هایی که کیفیت بیشتری دارند تمرکز داشته باشید.

” یک بک‌لینک با کیفیت 1000 برابر قدرتمندتر از یک بک‌لینک بی‌کیفیت است.”

  1. با وب‌سایت‌های معتبر لینک شوید.

ترجیح خود شما کدام است: Backlink گرفتن از وب‌سایت هاروارد یا یک وب‌سایت رندوم و بی‌کیفیت؟ با در نظر گرفتن تمام نکاتی که بالا به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، منطقی است که هاروارد را انتخاب کنید. گوگل هم چنین منطقی دارد. این مفهوم در دنیای سئو با عنوان Domain Authority شناخته می‌شود. یعنی هر چه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می‌تواند اعتبار بیشتری هم به وب‌سایت شما از طریق لینک‌سازی بدهد.

  1. آن‌ها کلمه کلیدی اصلی شما را در انکر تکست لینک قرار می‌دهند.

Anchor text به قسمت قابل مشاهده متن در یک لینک گفته می‌شود. قطعا می‌خواهید که لینک‌های شما دارای انکر تکستی باشد که کلمه کلیدی اصلی در آن قرار گرفته است.

” موقع استفاده از کلمات کلیدی در انکر تکست، زیاده‌روی نکنید. گوگل الگوریتم پنگوئن را برای مقابله با همین شرایط طراحی و اجرا کرده است. امکان حذف شما از صفحه جستجو وجود خواهد داشت.”

  1. لینک شما حتما dofollow باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک‌هایی را که تگ nofollow  داشته باشند، نادیده می‌گیرد. خوشبختانه اغلب لینک‌های موجود در فضای وب‌، از نوع dofollow هستند و بیشتر لینک‌هایی که تگ nofollow دارند، در هنگام شروع رتبه‌گیری اهمیت چندانی ندارند. لینک‌های nofollow عبارتند از:

  • کامنت‌های وبلاگ
  • تبلیغات پولی
  • بیانیه‌های مطبوعاتی
  1. لینک برای اولین بار از یک دامنه به وب‌سایت شما ایجاد شده باشد.

صادقانه بگویم که قدرت لینک‌هایی که برای بارهای دوم، سوم و بیشتر، از یک وب‌سایت ایجاد شده‌اند، اصلا به اندازه‌ی لینک اولی نخواهد بود. یعنی لینک‌های یک وب‌سایت، روند بازدهی کاهشی خواهند داشت.

” البته لینکی که از یک وب‌سایت معتبر برای بار دهم ایجاد شده باشد، همچنان موثرتر از لینک اولیه‌ی یک وب‌سایت بی‌کیفیت است.”

چند روش مخصوص ایجاد بک لینک

شما به چند روش می‌توانید بک‌لینک‌های ایمن و کارآمد برای سایت خود ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که ساخت بک‌لینک مربوط به سئو خارجی وب‌سایت است، پس نیازمند دقت و مهارت بیشتری خواهد بود. برخی از روش‌های ساخت عبارتند از:

  • نوشتن محتوای ارزشمند در جهت لینک‌سازی
  • فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی
  • خرید ریپورتاژ در رسانه‌های مرتبط
  • فعالیت و ارسال دیدگاه و نظر در سایت‌های مرتبط
  • خرید Backlink متنی

بیشتر بدانیدمقاله سئو شده چیست؟


ایجاد بک لینک های نامناسب چه تاثیری در سئو سایت دارند ؟

از صاحبان وب‌سایت‌ها از روش‌های اشتباه برای ایجاد بک لینک‌ها مثل خرید بک‌لینک‌های مدت دار ، فروش بک‌لینک‌ها و سایر روش هایی که توسط گوگل ممنوع شده است ، استفاده می کنند که به طبع به ضرر سایت آنها خواهد بود .

بهتر است ساخت Backlink را در زمان های متفاوت انجام دهید ، به صفحات مختلف سایت خود لینک دهید  و از سایت هایی با اعتبار دامنه بالا برای لینک‌سازی خارجی خود استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را بدست آورید.

در نتیجه، لینک سازی یک اهرم نیرومند برای رساندن کلمات هدف ما به رتبه های برتر می‌باشد که باید  طبیعی و اصولی انجام شود در غیر این صورت توسط ربات های گوگل جریمه ( پنالتی ) می‌شوید یا شاهد پیشرفت خاصی نخواهید بود . هم چنین ، درصورتی لینک سازی مفید می‌باشد که سئو داخلی وب‌سایت هدف به خوبی انجام داده شده باشد .  اگر سئو داخلی خود را به خوبی انجام نداده‌اید ، هرگز به سمت لینک سازی نروید .

نکته کلیدی آخر:

هر چه تعداد افراد بیشتری صفحات شما را معرفی کنند، احتمال دریافت بک‌لینک‌ها برای شما بیشتر خواهد شد. بنابراین با همکاران و افرادی که در حوزه تخصصی شما فعالیت دارند تماس بگیرید و تعامل ایجاد کنید. از آن‌ها بخواهید لینک صفحات شما را در سوشال مدیا و پلتفرم‌های دلخواه خود قرار دهند.

بیشتر بدانید : مشاوره حرفه ای سئو



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بک‌لینک چیست؟ بررسی اهمیت بک‌لینک در سئو سایت

 

تمام کسانی که وب‌سایت راه‌اندازی کرده‌اند یا به عنوان کارشناس یا متخصص SEO مشغول به کار هستند، یک هدف مشترک دارند: ” کسب رتبه‌ی بالا در صفحه سرچ گوگل”. داشتن سایتی که رتبه خوبی داشته باشد، راهی قدرتمند برای جذب مشتری و فروش محصولات و خدمات است. برای دستیابی به چنین بازار هدفی، تنها چیزی که نیاز دارید، تولید محتوای با کیفیت و ساخت تعدادی بک‌لینک‌ قوی است. بک‌لینک چیست؟ ما در ادامه به طور اختصاصی در مورد نکات مثبت Backlink و اهمیت آن در سئو صحبت خواهیم کرد.

بک‌لینک چیست؟

بک‌لینک چیست اولین سوالی است که در سئو خارجی باید به آن پاسخ دهیم. بک‌لینک، به لینک‌هایی گفته می‌شود که یک وب‌سایت خارجی را به وب‌سایت شما متصل می‌کنند. این لینک‌ها از آن جهت اهمیت دارند که باعث می‌شوند موتورهای جستجو سایت شما را معتبر و دارای اهمیت بشمارند. در واقع بک‌لینک‌ها از نظر موتورهای جستجو یکی از  شاخصه‌های محتوای باکیفیت هستند.

” صفحاتی که Backlinkهای بیشتری داشته باشد، در SERP هم رتبه‌ی بالاتری خواهد داشت. در مخاطبان بیشتری به وب‌سایت شما جذب می‌شوند و فروش افزایش می‌یابد.”

شرکت Moz SEO با هزاران متخصص مارکتینگ مصاحبه کرد و از آن‌ها پرسیده شد که چه عواملی بیشتر روی رتبه‌بندی گوگل تاثیر می‌گذارد؟ همه‌ی این متخصصان گفتند بک‌لینک مهمترین فاکتور است. در واقع با کمک  بک‌لینک است که یک وب‌سایت را به وب‌سایت دیگر پیوند می‌دهد. گوگل به این پیوند به چشم رای نگاه می‌کند. هر چه لینک‌های وب‌سایت شما بیشتر باشد، رتبه صفحات شما بالاتر خواهد بود.

 

اهمیت بک‌لینک در استراتژی سئو

بک‌لینک رکن اساسی و حیاتی سئو است. اینکه وب‌سایت شما بک‌لینک‌های معتبر کسب کند، در نظر گوگل یک سیگنال موثر و مهم برای رتبه‌بندی محتوای شما خواهد بود. پس بسیار مهم است که همه چیز را در مورد آن‌ها بدانید. به طور کلی تاثیرات آن در استراتژی سئو عبارتند از:

  • باعث می‌شوند تا رتبه بهتری در موتورهای جست و جو داشته باشیم .
  • باعث افزایش سرعت ایندکس شدن صفحه سایت شما می‌شوند .
  • اعتبار وب‌سایت شما را افزایش می‌دهند.
  • برای صفحات شما ترافیک ارجاعی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بدانید: بهینه سازی سایت چیست؟

اهمیت دریافت Backlinkهای با کیفیت

 

تا اینجا، بک‌لینک چیست و اهمیت آن را بررسی کردیم. الان زمان بررسی کیفیت بک‌لینک‌ها است. اعتماد و رضایت کاربران، عامل بزرگی در رتبه‌بندی است. اگر یک وب‌سایت با کیفیت و معتبر که شهرت خوبی هم دارد، به سایت شما لینک شود، شما عملا یک رای اعتماد بزرگ را بدست آورده‌اید. اگر این لینک‌ها از طریق اسپم‌ها ایجاد شوند، قطعا به جای رشد، درجا می‌زنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به توصیه‌ی شخصی که برای او احترام قائل هستید، به فرد دیگری که تا به حال او را ندیده‌ایم اعتماد کنید. در واقع الگوریتم گوگل و بک‌لینک‌سازی هم چنین شرایطی را ایجاد می‌کنند. این اعتماد به شکل PageRank است که یکی از الگوریتم‌های سنجش کیفیت و کمیت بک‌لینک‌ها شناخته می‌شود. با کمک این الگوریتم اهمیت و اعتبار کلی یک صفحه ارزیابی می‌شود.

اگر وب‌سایت شما از وب‌سایت‌های باکیفیتی که مرتبط با صنعت شما هستند، بک‌لینک دریافت می‌کند، احتمالا سینگال‌های بسیار قوی به گوگل از صفحه شما می‌رسد و سایت شما  به زودی به عنوان یک مرجع شناخته خواهد شد.

گوگل همیشه در حال بررسی بک‌لینک‌هایی است که شما دریافت می‌کنید. در واقع بررسی می‌کند که در طی یک زمان مشخص چه تعدادی لینک دریافت کرده‌اید. چون لینک‌سازی شما باید طبیعی و بدون پرداخت هزینه به سایت‌های دیگر باشد. الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند شما بابت لینک‌بیلدینگ خارجی هزینه کنید. یکی از روش‌های اشتباه در این مورد، استفاده از مزارع لینک سازی است که می‌توانید برای مطالعه بیشتر مقاله مزرعه لینک چیست را مطالعه کنید. این مزارع اصولا ایجاد می‌شوند که در ازای پول، به سایت‌های مختلف لینک خارجی بفروشند.

الگوریتم‌های گوگل دوست ندارند شما بابت لینک بیلدینگ خارجی هزینه کنید. همچنین گوگل توجه ویژه‌ای روی اعتبار دامنه دارد. اعتبار دامنه نشان می‌دهد که وب‌سایت مورد نظر تا چه اندازه معتبر است. تصور کنید تعداد زیادی لینک خارجی دریافت می‌کنید و این بک‌لینک‌ها از سمت سایت‌های معتبری هستند که اعتبار دامنه (Domain Authority) بالایی دارند.

چیزی که باید در مورد اعتبار دامنه در بخش backlink چیست بدانید این است که مقیاس سنجش آن 0 تا 100 است. نمونه یک DA نمره 100، خود سایت گوگل، یوتیوب و فیس‌بوک است. اگر موارد بالا را رعایت کنید، به سرعت می‌توانید رتبه خود را افزایش دهید و رشد رتبه صفحات شما صعودی خواهد بود.

بیشتر بدانید: خدمات سئو تضمینی



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو منفی چیست و چرا باید مراقب سئو منفی در وب سایت خود باشیم

 

همه‌ی کارهای لازم برای افزایش رتبه سایت در SERP انجام داده‌اید، تکنیک کلاه سیاهی به کار نبرده‌اید و بهترین محتوای ممکن را به اشتراک گذاشته‌اید، اما با کاهش ترافیک و رتبه مواجه شده‌اید؛ همه‌ی این‌ها نشان‌دهنده درگیر شدن شما با سئو منفی هستند.

متاسفانه در هر نوعی از بازاریابی که پا بگذارید، می‌توانید با رقبایی که صرفا به دنبال جاه‌طلبی هستند و دیگران را با روش‌های غیراخلاقی زیر پا می‌گذارند مواجه شوید. سئو و دیجیتال مارکتینگ هم از این قاعده مستثنی نیستند. ما در این مقاله قرار است در مورد SEO منفی، نحوه عملکرد آن و اقدامات لازم برای محافظت در مقابل آن صحبت کنیم.

همین که مشغول مطالعه این مقاله هستید، نشان می‌دهد که می‌دانید بهینه‌سازی موتور جستجو یا SEO چیست و چرا در دیجیتال مارکتینگ تا این اندازه اهمیت دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری بدست آورید، می‌توانید دو مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید. در این مقالات ما به طور خلاصه و مفید، در مورد سئو و دلایل اهمیت آن در بازاریابی نوین صحبت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: دوره سئو و بینه سازی سایت

سئو نیاز اصلی یک کسب و کار موفق در عصر دیجیتال است، چون فقط از این طریق می‌توانیم مطمئن باشیم مشتریان به محصولات، خدمات و محتوای ما دسترسی پیدا می‌کنند. اما جنبه سئو هم جنبه تاریکی دارد که اگر با آن آشنا نباشید ممکن است ضررهای زیادی به کسب و کار شما وارد کند.

” سئو منفی، یک تکنیک تهاجمی است که دیجیتال مارکترهای کله خراب از آن برای تخریب سیستم کاری رقبای خود استفاده می‌کنند.”

سئو منفی چیست؟

ما از سئو استاندارد برای اینکه اعتبار سایت بیشتر شود و رتبه بهتری دریافت کند استفاده می‌کنیم. در واقع منظور ما از سایت، همان دامنه خاصی است که هر کسب و کار برای فعالیت در فضای وب آن را ایجاد می‌کند.

سئو استاندارد با هدف افزایش اعتبار و کسب رتبه عالی یک دامنه خاص انجام می‌شود.

در حالت کلی، استراتژی‌های SEO شامل تولید محتوا، کیورد ریسرچ، بازاریابی از طریق سوشال مدیا و ایجاد بک‌لینک است. اگر این مراحل به درستی و با دقت انجام شوند، دامنه هدف رتبه بالاتری در SERP بدست می‌آورد و به طبع ترافیک بیشتری هم کسب می‌کند. افزایش ترافیک در اکثر مواقع باعث بهتر شدن نرخ تبدیل و قدرتمندتر شدن برند می‌شود.

بیشتر بخوانید: چرا سئو اهمیت دارد؟

سئو منفی، دقیقا نقطه مقابل این سیستم است. negative SEO شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مخربی است که باعث کاهش رتبه، ترافیک و اعتبار یک دامنه یا شرکت می‌شوند. دامنه‌ای که اقدام به تخریب سایت شما می‌کند اغلب متعلق به رقیب شما است، اما ممکن است برخی از ارائه دهندگان خدمات سئو کلاه سیاه هم در ازای دریافت هزینه اقدام به انجام چنین کاری کنند.

1  نوع تکنیک SEO منفی

رقبای شما در حالت عادی و در اکثر موارد، به سایت شما دسترسی ندارند. پس حملات سئو منفی آن‌ها بیشتر روی استراتژی‌های خارجی تمرکز دارند. مثلا سعی می‌کنند بک‌لینک‌های اسپم به سایت شما هدایت کنند یا محتوای شما را کپی کنند.

در حملات تهاجمی‌تر هم ممکن است سعی کنند وب‌سایت شما را هک کنند و محتوای شما را مستقیما تغییر دهند تا از نظر گوگل اسپم شناخته شوند و حتی پنالتی دریافت کنید. ما در این بخش رایج‌ترین تکنیک‌های خارجی و داخلی را بررسی می‌کنیم تا بدانید سایت شما چرا عقب‌گرد می‌کنند.

1. هک مستقیم وب‌سایت

هک وب‌سایت یکی از تکنیک‌های سئو منفی است

هک وب‌سایت بسیار سخت و پرهزینه است ولی خب برخی از این روش برای آسیب رساندن به کسب و کار رقیب استفاده می‌کنند و هر کاری که برای کاهش رتبه صفحات از دستشان برمی‌آید را انجام می‌دهند.

برای بهبود سئو، باید همیشه تغییرات مثبت در محتوا و سایت ایجاد کنید، تا صفحات شما برای موتورهای جستجو خوانا و جذاب‌تر شوند. پس بهترین و ساده‌ترین روش برای آسیب رساندن به سئوی سایت رقیب ایجاد تغییرات منفی در سئو صفحات است.

یک هکر از سئو منفی استفاده می‌کند تا قبل از اینکه شما متوجه تغییرات شوید، آسیب‌های جدی به سایت شما وارد شود. می‌توانند فایل robots.txt شما را طوری تغییر دهند که ربات‌های کرولر گوگل به طور کلی سایت شما را نادیده بگیرند.

حتی می‌توانند محتوای شما را طوری تغییر دهند که رتبه گوگل شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند یا لینک‌های مخرب داخلی در صفحات ایجاد کنند تا کرولرها نتوانند به هدف اصلی سرچ برسند.

برای مطالعه بیشتر: بهترین شرکت سئو



:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مدیریت محتوای سایت

 

یک مدیر SEO در ابتدایی‌ترین قدم‌های خود باید زمان زیادی را صرف کار روی سایت شرکت کند. این زمان صرف آپدیت محتواها و استفاده درست از کلمات کلیدی برای بدون نقص پیش رفتن استراتژی می‌شود. یک مدیر حرفه‌ای سئو برای آنالیز شرایط سایت و محتواهای ارائه شده زمان زیادی صرف می‌کند و مدام در حال انجام تحقیق روی وب‌سایت‌هایی است که عملکرد خوبی دارند. این کار باعث می‌شود یک الگوی مطمئن برای برنامه‌ریزی و اجرای تکنیک‌های مختلف داشته باشد.

مدیریت جامعه آماری آنلاین

برای اینکه تحلیل بازار به خوبی انجام شود، باید جامعه آنلاین کسب و کار خود را هم مورد بررسی قرار دهید. بیزنس‌هایی که تسلط کافی روی آمار جامعه آنلاین خود دارند و می‌توانند به خوبی آن را مدیریت کنند، اغلب دید مثبتی در بازدهی صرف منابع و همچنین نرخ بازگشت سرمایه خود می‌بینند.

در واقع جامعه آماری آنلاین همان مخاطبان و مشتریان شما هستند. هر چه ارتباط محکم‌تری و مداومی بین شما و مشتریان شما وجود داشته باشد، ترافیک بیشتری جذب کسب و کار شما خواهد شد. یک مدیر سئو موفق کسی است که به خوبی می‌داند چطور باید از طریق همین ارتباطات ترافیک آنلاین سایت را افزایش داد و باعث جهش نرخ فروش یک کسب و کار شد. تمام استراتژی‌های کلاه سفید سئو اگر به همراه خلاقیت و هوشمندی یک فرد یا تیم آگاه به کار گرفته شوند، می‌توانند شما را به عنوان مرجع صنعت مورد نظر معرفی کنند.

بیشتر بدانید: دوره متخصص سئو

مدیریت پروژه‌های دیجیتال مارکتینگ

مدیران سئو نظارت مستقیم روی دیجیتال مارکتینگ دارند پس باید زمان زیادی را صرف مدیریت پروژه‌های تیمی این بخش کنند. دیدگاه و پیش‌بینی‌های این فرد مسیر پروژه‌های مارکتینگ را مشخص می‌کند و از طریق همین مسیر استراتژی افزایش ترافیک ارگانیک و غیر ارگانیک سایت هم تعیین می‌شود.

” برای موفقیت در هر بیزنسی، باید مدیر هر بخش بینش حرفه‌ای و شفافی در فرآیند کار خود داشته باشد و بتواند این بینش را به اعضای تیم هم منتقل کند تا بازدهی عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.”

مهارت‌هایی که یک مدیر سئو باید داشته باشد

تا اینجا وظایف مدیران SEO موفق را بررسی کردیم و اغلب این مهارت‌ها تجربی و تکنیکی بودند. اما مهارت‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند جایگاه حرفه‌ای فرد در این رده شغلی بالاتر از دیگر رقبا و همکاران او باشد. بنابراین اگر می‌خواهید در این حرفه مشغول به کار شوید، بهتر است مهارت‌هایی که در ادامه بررسی می‌کنیم را یاد بگیرید و از آن‌ها استفاده کنید.

ارتباطات

 

در عصر ارتباطات، اگر عنوان مدیر داشته باشید و اصول ارتباط موثر را بلد نباشید، عملا مدیر موفقی نخواهید بود. توانایی برقراری ارتباط با کارمندانی که مدیریت آن‌ها بر عهده شما است، تنها راه به نتیجه رسیدن اقدامات سیستم در جهان امروزی است.

مدیریت

مهارت‌های مدیریتی برای هر مدیری لازم است و کمک می‌کند نظارت تاثیرگذارتری روی تیم دیجیتال مارکتینگ خود داشته باشید. در حال حاضر کلاس‌ها و دوره‌های جامع زیادی برای یادگیری مهارت مدیریت وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها تیم خود را رشد دهید. پیشنهاد ما این است که حتما از اطلاعات این دوره‌ها و سمینارها استفاده کنید تا به طور مداوم در معرض تکنیک‌ها و اطلاعات جدید قرار بگیرید.

ویرایش و بازنگری

مدیر سئو همیشه زمان زیادی را صرف نوشتن و بازنگری محتواهای آماده انتشار می‌کند. اگر می‌خواهید در این پوزیشن شغلی فعالیت کنید، باید توانایی نوشتن محتواهای جذاب و اصولی را داشته باشید. همچنین باید بتوانید محتواهایی که اعضای تیم نوشته‌اند را ویرایش و بازنگری کنید. بنابراین مهمترین مهارت شما، توانایی ویرایش و رفع نواقص محتوا است.

حل مسئله

از آنجایی که محیط کار مدیران سئو، محیط آنلاین وب است و دائما تغییر می‌کند، باید توانایی مدیریت بحران و حل مسئله را داشته باشند. محیط وب پر از اتفاقات غیرمنتظره است و به طور کلی در دیجیتال مارکتینگ خلاقیت رقبا می‌تواند ورق بازی را عوض کند. بنابراین دانستن روش‌های حل مسئله، هم برای بخش تکنیکی کار و هم بخش مدیریتی بسیار کارآمد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: مشکلات رایج در سئو

یک مدیر سئو در چه محیطی می‌تواند کار کند؟

مدیران سئو در صنایع مختلفی کار می‌کنند و مدیریت سئو سایت‌های مختلفی را برعهده خواهند گرفت، بنابراین تنوع فیلدهای فعالیت آن‌ها زیاد خواهد بود. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای انجام کار خود نیاز به دفتر کار مشخصی دارید و ترجیح می‌دهید در محیط همان صنعت حضور داشته باشید، می‌توانید با شرکت‌هایی که به روش سنتی کار می‌کنند همکاری کنید.

اما اگر دوست دارید به صورت دورکاری و آنلاین کار کنید، می‌توانید با تیم‌هایی همکاری کنید که فرصت همکاری آنلاین دارند. با همکاری در این شرکت‌ها شما می‌توانید در خانه و یا حتی در سفر هم به فعالیت خود ادامه دهید. فقط بستگی دارد که سیستم کاری شما و شرکت طرف قرارداد با شما چطور است و استراتژی سئو شما تا چه اندازه انعطاف‌پذیر است.

با تمام این توضیحات، اگر نیاز داشتید که تحت نظر یک کوچ حرفه‌ای آموزش ببینید و از مشاوره‌های کارشناسان و مدیران موفق استفاده کنید، تیم امین محتوا کنار شما خواهد بود. ما آماده‌ی ارائه مشاوره و خدمات کوچینگ به شما عزیزان هستیم.

 برای مطالعه بیشتر: خدمات مشاوره حرفه ای سئو



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مدیر سئو(SEO Manager) کیست و چه وظایفی دارد؟

 

کسانی که دوست دارند درآمد خوبی از سئو داشته باشند و البته به این حوزه از دیجیتال مارکتینگ هم علاقه دارند، حتما باید در مورد مدیر سئو بیشتر بدانند. اگر یک نگاه ساده به روش‌های بازاریابی بیاندازیم می‌بینیم که بازاریابی و تبلیغات از فضای سنتی خارج شده است و در حال پیشروی در پلتفرم‌های دیجیتال هستند. خب در این شرایط نیاز به چه پوزیشن شغلی زیاد می‌شود؟ مسلما هر شغلی که به دیجیتال مارکتینگ مربوط باشد و  البته به حوزه سئو هم وصل شود، نیاز اصلی این بازار خواهد بود.

مدیریت SEO هم یکی از همین پوزیشن‌های شغلی عالی است که می‌توانید از طریق آن درآمد دائمی و خوبی داشته باشید. در واقع مدیر SEO کسی است که با کمک جستجوی ارگانیک، ترافیک و خلاقیت خود درآمد بیشتری برای یک کسب و کار آنلاین ایجاد می‌کند.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو تهران

 

اگر می‌خواهید به یک مدیر سئو تبدیل شوید، باید مهارت‌هایی که باعث موفق شدن شما می‌شوند را بشناسید و آن‌ها را یادبگیرید. برای این کار ما وظایف یک مدیر موفق سئو را بررسی خواهیم کرد. این وظایف در قالب نکات کوتاه اما جامع گفته خواهند شد ، چون در آینده قرار است جزئیات هر بخش را به طور مفصل بررسی کنیم.

مدیر سئو به چه کسی گفته می‌شود؟

مدیران سئو با شرکت‌هایی کار می‌کنند که سعی دارند جایگاه خودشان را در بین صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشند. مدیر سئو وظیفه دارد که به این شرکت‌ها کمک کند کلمات کلیدی و استراتژی سئو مناسبی برای تطبیق‌پذیری با الگوریتم‌های گوگل را به کار بگیرند. در واقع قرار است این فرد باعث تسریع مراحل دیده شدن یک کسب و کار آنلاین توسط مشتری‌ها شود.

مدیران SEO همیشه با یک تیم دیجیتال مارکتینگ ارتباط دارند و از طریق آن‌ها می‌توانند محتوای آنلاین یک شرکت و استراتژی‌های بازاریابی را کنترل کنند. این همکاری مسلما به کسب رتبه بهتر و افزایش فروش آنلاین منجر خواهد شد.

 یکی از ویژگی‌های بارز این افراد، داشتن آگاهی و علم استفاده از ابزارهای تحلیل اطلاعات است. همچنین آن‌ها درک عمیقی از دستورالعمل‌های موتورهای جستجوی مختلف دارند و می‌دانند صفحات و اقدامات سئو سایت از چه فیتلرهایی رد می‌شوند.

مدیر SEO دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

مدیر SEO مسئولیت‌های متفاوتی در مورد فعالیت‌های آنلاین یک کسب و کار دارند. این فرد حتی روی دیجیتال مدیا هم تسلط دارد و مدام روی اقدامات آنلاین یک شرکت نظارت دارد تا در نهایت به ترافیک، فروش و به صورت کلی هدف تعیین شده دست پیدا کند. برای اینکه بیشتر با مسئولیت‌های مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو آشنا شوید، ما برخی از مهم‌ترین وظایف آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

کیورد ریسرچ

کلماتی که محتوای شما بر اساس آن‌ها بهینه می‌شوند، نقش مهمی در سئو و نمایش محتوا دارند. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود پیدا کنید، باید از فرآیند کیورد ریسرچ استفاده کنید. کیورد ریسرچ کمک می‌کند شما بهترین موضوعات، عنوان‌ها و همچنین پاسخ‌ها را برای رقابت در نتایج جستجو انتخاب کنید.

خب با این اوصاف، طبیعی است اگر بگوییم کیورد ریسرچ یکی از مهمترین وظایف مدیر سئو است. یک مدیر حرفه‌ای سئو، به خوبی ابزارهای کیورد ریسرچ را می‌شناسد و همیشه روی نکات انتخاب کلمات کلیدی درست و موثر تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: کیورد ریسرچ چیست؟

آنالیز بازار

مدیران SEO متخصصان آنالیز بازار هستند و می‌دانند مشتریان دقیقا برای پیدا کردن جواب کدام سوال خود از موتور جستجو استفاده می‌کنند. آن‌ها همیشه راهی برای دسترسی و ارتباط با مخاطبان خود پیدا کرده و یا حتی می‌سازند. آن‌ها از دانش و مهارت آنالیز بازار برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می‌کنند و در اصل پرتاب کننده کسب و کار شما به بالاترین نقطه فروش هستند. قدرت پیش‌بینی بازار و تجارت در یک صنعت خاص هم از دیگر ویژگی‌های فردی است که تحلیل بازار و شرایط را به خوبی انجام می‌دهد.

برای مطالعه بیشتر: خدمات حرفه ای سئو



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله “کپی رایتینگ” در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

4. استفاده از URLهای صریح و شفاف

همه URLهای شما باید سئو فرندلی باشند، یعنی باید مختصر، مفید و قابل فهم باشند. حتما بین کلمات URL از خط فاصله استفاده کنید. سعی کنید از کلمه کلیدی خود در آدرس اینترنتی استفاده کنید چون همین کار باعث می‌شود نرخ کلیک صفحات شما تا 45%  افزایش پیدا کند.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو

5. استفاده از اسکیما یا داده‌های ساختار یافته

 

این که از نشانه‌گذاری معنایی یا Schema استفاده کنید، باعث می‌شود ساختار محتوایی بهتری برای انواع محتواهای سایت خود داشته باشید. به لطف اسکیماهای مختلف، موتورهای جستجو می‌توانند ماهیت صفحات شما را بهتر درک کنند و جایگاه هر صفحه را در SERP به طور تفکیک شده ایجاد کنند. مثلا صفحات قیمت محصول و سوال‌های متداول در نتایج جداگانه هم قابل نمایش خواهند بود.

6. تنظیم لینک‌های سایت

این لینک‌ها عناصری هستند که اجازه می‌دهند کاربران مستقیما از نتایج جستجو به بخش‌های مختلف صفحه دسترسی پیدا کنند. لینک‌های سایت را می‌توانید در یک ردیف یا ستون، درست زیر توضیحات درج کنید. با این کار صفحه مورد نظر بیشتر برای کاربران در صفحه نتایج قابل توجه است. بنابراین CTR و پتانسیل ترافیک بیشتری کسب می‌کند.

البته موتورهای جستجو به صورت خودکار این لینک‌ها را تنظیم می‌کنند، اما می‌توانید با ایجاد یک ساختار سایت کاملا واضح، اضافه کردن لینک‌های داخلی با Anchor textهای مرتبط، نوشتن توضیحات alt تصاویر و نمونه‌هایی مشابه این‌ها، شانس دریافت لینک برای صفحات شما افزایش پیدا می‌کند.

7. اضافه کردن اطلاعات کسب و کار روی نقشه

موتورهای جستجو نتایج را بر اساس لوکیشن کاربر تنظیم می‌کنند. یعنی زمانی که شخصی در حال جستجوی محصول یا خدمات محلی هستند یا حتی برای یک رویداد مکان خاصی را جستجو می‌کنند، SERP لیستی از مشاغل مربوطه را در لوکیشن مورد نظر به شما نمایش خواهد داد.

پس اگر شرکت شما دارای آدرس فیزیکی مشخصی است، باید آن را در Google My Business، Bing Places for Business، Yahoo Local و سایر فهرست‌های تجاری ثبت کنید. به این ترتیب لوکیشن و اطلاعات ضروری برای سرچ‌های محلی کاربران روی نقشه نمایش داده می‌شود.

8. بهینه‌سازی داخلی صفحه

گاهی اوقات، نتایج جستجو یک قطعه ویژه را نشان می‌دهند. مثلا یک بلوک با متن و تصویر خاص یا یک لیست متفاوت می‌تواند این قطعه ویژه باشد. وجود چنین تفاوتی باعث می‌شود نسبت به دیگر صفحات توجه بیشتری را به خود جلب کند. خب نتیجه چنین تفاوتی چه خواهد بود؟ مسلما تعداد کلیپ‌های دریافتی بسیار بیشتر از دیگر صفحات خواهد بود.

برای اینکه یک قطعه ویژه طراحی کنید، باید بتوانید ساختار درستی برای آن ایجاد کنید. مطمئن شوید که صفحه خود را به بخش‌های منطقی تقسیم کرده‌اید، از لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار استفاده کنید، حتی می‌توانید از آیتم‌های بصری مثل جدول و نمودار هم استفاده کنید.

9. استفاده هدفمند از کلمات کلیدی دم بلند

کلمات کلیدی هدفمند، بسیار خاص‌تر عمل می‌کنند و باعث افزایش CTR می‌شوند.

” نکته مهم در مورد این کلمات این است که کمتر جستجو می‌شوند اما کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. “

اگر روی بهینه‌سازی صفحات برای کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید، احتمالا نرخ کلیک شما افزایش پیدا می‌کند.

10. آنالیز رقبا

حتما بررسی کنید که رقبای شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما چطور عمل کرده‌اند و به چه صورت در SERP دیده می‌شوند. این کار باعث می‌شود برگ برنده‌ی هر رقیب را پیدا کنید و بر اساس آن محتواها و صفحات خود را بهینه کنید. پیاده‌سازی این کار به طور مداوم، باعث بهبود CTR شما خواهد شد.

نکته پایانی

عوامل زیادی روی CTR تاثیر می‌گذارد اما نکته مهم ماجرا این است که سئو و CTR در یک سیکل قرار دارند و بهبود هر مورد باعث بهبود دیگری خواهد شد. بنابراین اینکه تسلط کافی روی نکات گفته شده داشته باشید بسیار حیاتی و مهم است.

برای مطالعه بیشتر: خدمات سئو وب سایت



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نحوه محاسبه نرخ کلیک

محاسبه نرخ کلیک بسیار فرمول ساده‌ای دارد.

 

کافی است تعداد کلیک‌های مخاطب را تقسیم بر تعداد کل بازدیدها کنید و عدد بدست آمده را در 100 ضرب کنید. نتیجه این محاسبات درصد کلیک صفحه یا تبلیغ شما خواهد بود.

محاسبه دستی این عدد در دنیای الگوریتمی امروز جایی ندارد، چون سیستم‌ها و ابزارهایی وجود دارند که CTR یک صفحه یا لینک را به صورت خودکار محاسبه می‌کنند.

محاسبه CTR صفحه نتایج سرچ برای یک صفحه خاص بدین صورت است که سئو باید داده‌های مورد نیاز خود را Google Search Console دریافت کند و بر اساس آن‌ها درصد کلیک را محاسبه کند.

برای اندازه‌گیری عملکرد یک تبلیغ  برای هر کلمه کلیدی پیشنهادی هم می‌توانید اطلاعات مورد نظر را از داشبورد Google Ads دریافت کنید.

بیشتر بدانید: دانلود رایگان دوره سئو

اهمیت CTR برای صفحات وب

هر چه نرخ کلیک وب‌سایت بیشتر باشد، ترافیک آن هم بیشتر خواهد بود. اینکه این درصد را برای صفحات خود کنترل کنید بسیار مهم است. حتی اگر نیاز بود، باید بتوانید قطعات مختلف صفحات خود را تقویت کنید که این نرخ بیشتر هم بشود. چه مزایایی با کار روی پروژه افزایش تعداد کلیک برای کسب و کار شما ایجاد می‌شود؟

رقابت موثر در SERP

اینکه صفحه وب شما با یک بخش ساختاریافته و مناسب داشته باشد، شانس بیشتر دیده شدن در صفحه نتایج را دارد و حتی ممکن است کلیک‌های بسیار بیشتری هم دریافت کند.

دریافت رتبه بالاتر

CTR جزو عوامل رفتاری است که هر دو گزینه تعامل و علاقه کاربران را ارزیابی می‌کند. نکته جالب این داستان در این است که اثرگذاری درصد کلیک روی رتبه‌بندی و موفقیت تبلیغات بسیار واضح است اما موتورهای جستجو چیز زیادی در مورد تاثیر آن بر رتبه‌بندی ارگانیک بیان نمی‌کنند.

عوامل کاربر محور زیادی هستند که اثرگذاری آن‌ها مورد بررسی رسمی قرار می‌گیرد، مثل Google page experience. اما هیچ اطلاعاتی در مورد نحوه دقیق تاثیرگذاری نرخ کلیک روی موتورهای جستجو وجود ندارد. اما ما با توجه به اینکه 5 صفحه اول وب حدود 70 درصد کل کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، می‌گوییم که نرخ کلیک به صورت بالقوه می‌تواند یک سیگنال رتبه‌بندی مثبت باشد.

چطور CTR را افزایش دهیم؟

راهکارهایی برای تقویت این نرخ وجود دارد که می‌توانید با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید. در ادامه ما این راهکارها و اقدامات را به طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

1. سئو عنوان و توضیحات متا

ما در مقاله سئو عنوان کاملا به این مسئله پرداخته‌ایم، اما برای اینکه خلاصه‌ای از مطلب را به طور مفید ارائه دهیم، باید بگوییم که این اطلاعات شکل ظاهری یک صفحه وب را در SERP نشان می‌دهند. در حال حاضر موتورهای جستجو تمایل دارند برای هر سرچ توضیحات جداگانه‌ای به مخاطب نشان دهند.

همین نکته نشان می‌دهد که نمی‌توانیم متا تگ‌ها را به طور جداگانه عامل رتبه‌بندی ببینیم. اما اگر امکانی وجود داشته باشد که جلوی تغییر تگ عنوان صفحات را بگیریم، قطعا رتبه بهتری کسب خواهیم کرد.

هم در عنوان و هم در توضیحات متا، باید کلمه کلیدی اصلی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین طول استاندارد هر دو مورد را باید رعایت کنید. عنوان باید حداکثر 60 کاراکتر و توضیحات متا باید 160 الی 200 کاراکتر داشته باشد.

2. جلب توجه محتوا

برای اینکه مخاطب جذب صفحه شما شود، باید اطلاعات ارزشمندی را ارائه دهید و مهمترین عبارات را برجسته کنید. برای این کار هم باید از کلمات و اعدادی که مثل آهنربا مخاطب را جذب می‌کنند استفاده کنید. این کلمات در تبلیغات اغلب نشان دهنده سود بیشتر هستند. برای وبلاگ هم باید توجه داشته باشید که کاربران اغلب به دنبال لیست، آمار و توضیحات کلیدی هستند. به عنوان مثال کسی که به دنبال خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیک دیزاین است، احتمالا عبارت ” بهترین لپ‌تاپ‌های گرافیکی” را سرچ می‌کند.

ما در مقاله “کپی رایتینگ” در مورد مهارت‌های نوشتن یک محتوای جذاب مفصل صحبت کرده‌‌ایم. توصیه می‌کنیم حتما این بخش را مطالعه کنید.

3.  بیان تازگی و ترند بودن موضوع

اغلب زمانی که نتایج سرچ را می‌بینید، تاریخ انتشار محتوا هم مشخص است. برای همین مهم است که محتوای شما همیشه به‌روز باشد و البته این به‌روز بودن را در عنوان خود نشان دهید تا مخاطب بداند قرار است آخرین اطلاعات را دریافت کند. این مسئله باعث می‌شود هم تعداد کلیک بیشتری دریافت کنید و هم رتبه بهتری دریافت کسب نمایید.

مطالعه بیشتر: مشاوره آنلاین سئو



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نرخ کلیک چیست؟ همه چیز در مورد CTR سایت در سئو

 

ما بارها در مورد سئو و اهمیت آن برای تجارت الکترونیک صحبت کرده‌ایم. حتی نحوه عملکرد الگوریتم‌ها را هم مورد بررسی قرار دادیم اما برای اینکه مخاطبان ما بتوانند اطلاعات دقیق‌تری از علم سئو داشته باشند، همیشه سعی کردیم که خیلی جزئی‌تر مطالب را بررسی کنیم. این بار نوبت به CTR یا همان نرخ کلیک رسیده است.

برای شروع، بدانید که موتورهای جستجو اعتبار ویژه‌ای برای صفحات وبی که CTR بالایی دارند در نظر می‌گیرند. چرا؟ چون در شرایطی که پرداختی با کمک کلیک انجام شود، هر چی تعداد کلیک‌ها بیشتر باشند، موتورهای جستجو هم درآمد بیشتری خواهند داشت. نرخ کلیک‌های سایت برای کسی که درخواست را تبلیغ داده‌اند هم بسیار مهم است.

کاربران زمانی از گوگل استفاده می‌کنند که سوالی برایشان پیش آمده باشد و نیاز دارند تا پاسخ خود را خیلی سریع پیدا کنند. یعنی کاربر به خوبی میداند که چه می‌خواهد.

حالا تصور کنید که یک آگهی جستجوی پولی و مرتبط با موضوع سرچ مخاطب ایجاد کرده‌اید و کاربر آن را می‌بیند. خب قطعا روی آن کلیک خواهد کرد و پاسخ سوال خود را دریافت می‌کند. ما قرار است این بخش از سئو و فرآیند جذب ترافیک برای وب‌سایت را بررسی کنیم.

بیشتر بدانید: خدمات سئو آموزشی

نرخ کلیک چیست؟

 

CTR مخفف عبارت Click-Through Rate است و معیاری است که با آن می‌توانیم با کمک آن نسبت کاربرانی که روی لینک کلیک می‌کنند به تعداد کل افرادی که لینک را دیده‌اند را اندازه‌گیری کنیم. در سئو از این نرخ برای آنالیز اینکه چند نفر روی صفحه یا لینک در SERP کلیک می‌کنیم.

مثلا اگر تبلیغ PPC شما 2000 بازدید و 2 کلیک داشته باشد، یعنی CTR شما 1.0% است. این عدد نشان می‌دهد که مخاطبان چقدر آگهی شما را با موضوع سرچ خود مرتبط می‌دانند.

” CTR بالا، یعنی کاربران تبلیغ شما را با موضوع سرچ  خود بسیار مرتبط می‌دانند.”

“CTR پایین، تبلیغ شما از نظر کاربران ارتباط زیادی با موضوع ندارد.”

هدف نهایی هر کمپین PPC این است که کاربران واجد شرایط به سایت شما جذب شوند و اقدام دلخواه شما را انجام دهند ( مثلا خرید کنند، فرم اطلاعات یا تماس پر کنند و یا حتی یک فایل یا برگه مشخص را دانلود کنند). پس CTR اولین قدم برای بهبود ارتباط تبلیغ شما و انجام اقدام دلخواه است.

منظور از CTR خوب، چیست؟

 

نرخ کلیک خوب، برای هر کسب و کار و سیستمی متفاوت است. این نرخ به عواملی مثل

  • حوزه کاری شما
  • کلمات کلیدی پیشنهادی و بهینه شده شما
  • کمپین‌های فردی و PPC

بستگی دارد.

نرخ کلیک دو رقمی برای کلماتی مانند نام برند، چیز غیر معمولی نیست. خیلی از افراد ممکن است با سرچ کردن نام برند و محصول شما، به صفحات شما دسترسی پیدا کنند.

از طرف دیگر، اینکه این نرخ برای کلمات کلیدی گسترده و غیر برند کمتر از 1% باشد هم نگران کننده نیست.

برای مطالعه بیشتر: خدمات مشاوره سئو



:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بازاریابی موتورهای جستجو چیست؟ 0 تا 100 در مورد SEM

 

بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM یکی از موثرترین راه‌های رشد کسب و کار شما در فضای بسیار رقابتی وب است. با وجود میلیون‌ها کسب و کار در خارج و داخل کشور که همگی برای دیده شدن رقابت می‌کنند، هیچ وقت تبلیغات آنلاین مهم نبوده و بازاریابی در موتورهای جستجو موثرترین راه برای تبلیغ محصولات و رشد کسب و کار شناخته می‌شود.

در این مقاله ما اصول بازاریابی در موتورهای جستجو و همچنین نکات و استراتژی‌های لازم برای انجام درست آن را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی موتورهای جستجو به چه معناست؟

بازاریابی موتورهای جستجو یا Search Engine Marketing یکی از روش‌های بازاریابی کسب و کار است که با استفاده از تبلیغات پولی  صفحات وب‌سایت شما را وارد صفحه نتایج موتورهای جستجو یا همان SERP می‌کند. تبلیغ کنندگان روی کلمات کلیدی تمرکز دارند که کاربران سرویس‌هایی مثل گوگل و Bing ممکن است برای جستجوی محصولات یا خدمات خاص از آن‌ها استفاده کنند و این به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که تبلیغاتشان در کنار نتایج مربوط به عبارت‌های جستجو نمایش داده شود.

این تبلیغات را بیشتر با عنوان تبلیغاتی که پرداخت آن‌ها در ازای هر کلیک انجام می‌شود می‌شناسیم و در قالب‌های مختلفی ارائه می‌شوند. بعضی از آن‌ها تبلیغات کوتاهی هستند که به شکل متن ارائه شده‌اند اما بعضی دیگر مثل تبلیغات فهرست محصول یا PLA بصری‌تر و مبتنی بر خود محصول هستند که اطلاعات مهمی مثل قیمت و توضیحات محصول را در یک نگاه ببیند.

بزرگترین نقطه قوت بازاریابی موتورهای جستجو این است که به تبلیغ‌کنندگان فرصت ارائه تبلیغاتشان در مقابل مشتریان با انگیزه و آماده خرید را می‌دهد. این مشتریان آماده خرید در لحظه هستند. هیچ رسانه تبلیغاتی دیگری نمی‌تواند جای این روش را بگیرد. به همین دلیل هم است که SEM بسیار موثر و شگفت‌‌انگیز است و کسب و کار شما را به سرعت رشد می‎دهد.

بیشتر بدانید: آموزش سئو

مقایسه SEM  و SEO

هر روز حدود 5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می‌شود و حتی طبق گزارشات، موتورهای جستجو 10 برابر بیشتر از سوشال مدیا جذب ترافیک برای وب‌سایت‌ها دارند. اگر شما یک بیزنس لوکال و محلی دارید، 72 درصد از کاربران وب، سرچ محلی انجام می‌دهند تا یک فروشگاه در فاصله چند کیلومتری خود پیدا کنند. با این اوصاف، شما ترجیح می‌دهید روی SEM  سرمایه‌گذاری کنید یا SEO؟

بیشتر بخوانید: سئو چیست؟

اگر از دیدگاه سئو مطلب را بررسی کنیم، باید بخاطر داشته باشید که موتورهای جستجو “خود بیزنس شما” هستند. برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، باید کسب درآمد داشته باشند. این مسئله‌ای است که برخی صاحبان کسب و کار به آن توجه زیادی ندارند و حتی فراموش می‌کنند چرا قصد استفاده از موتور جستجو را دارند. در دنیای تجارت وب، بعضی کلمات هستند که رقابت را برای صفحات دشوار می‌کنند. مثلا کلمه Insurance در وب غیر فارسی، رقابت بسیار زیادی دارد و صفحات تبلیغاتی و وبلاگ به طور همزمان برای این کلمه با هم در رقابت هستند.

 

حالا تصور کنید که شما سئو صفحه خود را به طور ارگانیک و بر اساس این کلمه انجام داده‌اید. فرد جستجوگر برای پیدا کردن صفحه‌ای که شما آن را تهیه کرده‌اید باید تمام صفحات تبلیغاتی را رد کند. در SERP اسکرول کند که شاید صفحه جذاب شما را ببیند. این باعث می‌شود شما شانس جذب ترافیک را در این رقابت‌ها از دست بدهید.

نکته جالب در مورد SEM  یا در اشل بزرگتر PPC این است که حتی اگر بودجه نامحدودی برای سرمایه‌گذاری داشته باشید هم نمی‌توانید با صرف هزینه در تبلیغات رتبه یک گوگل را بدست آورید و مطمئن باشید اگر هم اتفاق بیوفتد دائمی و همیشگی نیست. گوگل تبلیغات را در هر صفحه و برای هر نوع جستجویی نشان نمی‌دهد. برای اینکه تبلیغات شما دیده شوند باید هدف تجاری شما مثل یک پیشوند در کنار کلمات و عبارات کلیدی شما قرار بگیرد.

مثلا اگر بخواهید در کشوری به غیر از ایران اشتراک اینترنت خریداری کنید، می‌توانید عبارت ” Buy an internet subscription” را جستجو کنید. کلمه Buy، هدف تجاری شما را مشخص می‌کند. در واقع به گوگل نشان می‌دهد شما به دنبال خرید و آگهی‌های تجاری هستید، بنابراین در ابتدای لیست تمام آگهی‌های مرتبط را به شما نشان خواهد داد. دقت داشته باشید که در این مثال‌ها شما کاربر هستید نه یک کارشناس وب.

 

حالا اگر عبارت ” an internet subscription” را سرچ کنید، مشاهده خواهید کرد که هم صفحات آگهی و هم صفحات وبلاگ کنار هم و در یک لیست قرار گرفته‌اند. بنابراین اگر شما بودجه نامحدودی برای تبلیغات در نظر گرفته باشید اما صفحات شما سئو مناسبی نداشته باشند، فرصت‌های زیادی را برای بدست آوردن ترافیک از دست خواهید داد.

نکته بعدی این است که کلمات کلیدی تجاری، به طور کلی حجم جستجوی کمتری نسبت به نمونه‌های اطلاعاتی دارند. پس این مورد هم می‌تواند ترافیک شما را محدودتر از قبل کند. تقریبا حجم جستجوی کیوردهای اطلاعاتی 30 برابر کیوردهای تجاری است.

” SEM راهی مناسب برای ترکیب دو استراتژی SEO و PPC است. بازاریابی موتورهای جستجو فعالیت شما را در فضای به سطح دیگری می‌برد.”

بیشتر بدانید: خدمات سئو



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

نکاتی در مورد الگوریتم May Core 2022 گوگل

بیایید کمی در مورد تاثیرات الگوریتم Core 2022 بر برندینگ و بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

  1. توصیه خود گوگل در مورد الگوریتم اصلی

گوگل یک رفتار معمول دارد: هیچ بازخورد خاصی حتی توصیه پیشگیرانه، در مورد اینکه بازاریابان محتوا و مدیران سایت باید در برابر آپدیت May Core 2022 چطور باید رفتار کنند، ارائه نمی‌دهد.

در واقع گوگل سعی کرد به بسیاری از افراد بگوید که:

” به خاطر یک تغییر ناگهانی رتبه سعی نکنید چیزهای اشتباه را اصلاح کنید.”

در واقع اصلا شاید برای برخی از افراد چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد. اما مطمئنا باید برای مقابله با نوسانات رتبه، یک سری ورودی‌ها و دستورالعمل‌های عملی از گوگل وجود داشته باشد. نه؟

خب در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توانیم قطعی بله تلقی کنیم. می‌توانیم بگوییم پاسخ به نوعی بله است.

هر زمان که گوگل آپدیت الگوریتم Core را به صورت علنی معرفی می‌کند، به یک سری اسناد برای بهترین روش‌های رتبه‌بندی اشاره می‌کند که از سال 2019 هم تغییر نکرده است.

در این دستورالعمل گوگل توضیح می‌دهد که بازاریابان محتوا و متخصصان سئو می‌توانند انرژی خود را پس از گذشت یک روز از آپدیت روی ارائه بهترین محتوای ممکن بگذارند. این تنها راه برای گرفتن یک رتبه مناسب در سیستم جدید رتبه‌بندی گوگل است.

یعنی در محتوای خود موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات اصلی، گزارش معتبر، تحقیق یا آنالیز
  • توضیح اساسی، کامل و جامع در مورد موضوع
  • آنالیز روشنگر یا اطلاعات جالبی که فراتر از دیدگاه اصلی و معمول باشد

به عنوان یک قاعده کلی، اگر رتبه سایت شما افزایش پیدا کرده باشدف احتمالا محتوای شما قبلا هم لایق رتبه بالا بوده و نکات بالا را شامل شده است. اگر هم رتبه شما کاهش پیدا کرده است، باید سعی کنید محتوای خود را بهبود ببخشید و نکات جذابی به آن اضافه کنید.

بیشتر بدانید: مشاور سئو

2. تمرکز بر E-A-T

E-A-T مربوط به غذا نیست. این یک کد به خصوص در بین متخصصان سئو برای توصیف بهترین روش‌های بهینه‌سازی محتوا و کسب رتبه  خوب در موتور جستجو است. ما قبلا به طور مفصل در این مورد در مقاله E-A-T چیست صحبت کرده‌ایم و می‌توانید با جزئیات بیشتری مطلب را دنبال کنید اما نکات مهم این بخش را همین جا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

E-A-T مخفف کلمات Expertise، Authority و Trust است. یعنی

  • آیا محتوای شما نشان دهنده تخصص در زمینه فعالیت شما است؟
  • آیا محتوای شما موقعیت معتبری دارد؟
  • آیا باعث می‌شود خوانندگان شما را قابل اعتماد در نظر بگیرند؟

هدف شما باید به عنوان یک بازاریاب سایت، مسئول پیدا کردن سرنخ‌های آنلاین و فروش دیجیتال باشد و باید بتوانید به تمام این سوالات پاسخ ((بله)) بدهید تا کار خود را به خوبی انجام دهید.

هیچ عامل رتبه‌بندی مشخصی در الگوریتم May Core 2022 وجود ندارد که مستقیما E-A-T را نشان دهد، اما گوگل در سال 2019 تایید کرد که چندین فاکتور رتبه‌بندی وجود دارند که شامل این الگوریتم می‌شوند. حتی گوگل به صراحت متخصصان سئو را تشویق می‌کند که به الگوریتم E-A-T توجه داشته باشند و مطابق آن عمل کنند.

بنابراین می‌توانیم با خیال راحت رابطه بین الگوریتم Core و محتوایی که تحت تاثیر الگوریتم E-A-T قرار می‌گیرد را تصور کنیم.

ویل جیمز، بازاریاب محتوا می‌گوید:

” برخی از قربانیان آپدیت الگوریتم May Core 2022 ، به دلیل نداشتن E-A-T جایگاه خود را در موتورهای جستجو از دست داده‌اند.”

از آنجایی که این آپدیت به رتبه‌بندی سایت‌های عمومی بیشتر از سایت‌های تخصصی که دامنه موضوعات محدودتری دارند آسیب می‌رساند، توصیه می‌کنیم سایت‌های عمومی کمی تخصصی‌تر روی موضوعات کار کنند و به سمت تخصصی شدن پیش بروند.

3. نوسانات رتبه وب‌سایت‌ها بعد از آپدیت شدن الگوریتم May Core 2022 بسیار معمول و رایج است.

اگر رتبه‌بندی وب‌سایت شما بعد از آپدیت Core  در ماه می سال 2022 افت داشته است، نگران نباشید. تنها نیست و سایت‌های بسیاری درگیر این مسئله شده‌اند.  بعد از گذشت یک روز از آپدیت شدن این الگوریتم، اصلا غیر عادی نیست که رتبه‌های شما بی‌ثبات باشند، چون گوگل آپدیت‌های خود را به تدریج ارائه می‌دهد و تمام این مشکلات به مرور حل می‌شوند.

به همین دلیل است که این آپدیت‌ها همیشه چند روز و یا چند هفته طول می‌کشد تا به روال عادی و استیبل خود برسند.

سخن آخر

آنچه در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم، آمارها و تجربیات بدست آمده از سمت متخصصان سئو و برنامه‌نویسان بوده است. نکته‌ای که باید بخاطر داشت این است که هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند تمامی بخش‌ها و استراتژی عملکردی الگوریتم‌های گوگل و حتی الگوریتم May Core 2022 و ورژن‌های قبل و بعد از آن را می‌شناسد و نکات مربوط به این سیستم را می‌داند. ما فقط بر اساس آمارها و آنالیزهای موجود می‌توانیم فرضیات خودمان را در این مورد عنوان کنیم و کسب تجربه کنیم.

در واقع مسیر فعالیت در سئو شامل چک لیست سئو داخلی، خارجی، تکنیکال، کیورد ریسرچ و غیره است که کامل روند کار مشخص است و قسمت‌های مربوط به الگوریتم‌هاست که لازمه رشد سریع در رتبه‌بندی، استفاده از تکنیک‌های کلاه سفید و قانونی سئو است. باقی نکات را باید با تجربه کردن و آنالیزهای مداوم بدست آورد. البته قشنگی سئو در جهان به همین آزمون و خطاهای پیوسته و قدرتمند است.

مطالعه بیشتر: دوره حضوری سئو



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

تاثیر الگوریتم May Core 2022 روی سئو سایت

 

گوگل برای بهتر شدن تجربه کاربری و افزایش دقت هوش مصنوعی خود، الگوریتم اصلی خود را به مرور زمان آپدیت می‌کند. این الگوریتم با نام الگوریتم Core شناخته می‌شود و تمام الگوریتم‌های دیگر برای بهبود این نمونه اصلی ایجاد شده‌اند. ما در این مقاله آخرین نسخه از این الگوریتم را که با نام الگوریتم May Core 2022 معرفی شده است، بررسی خواهیم کرد. در واقع اثرگذاری آن روی سئو سایت را آنالیز خواهیم کرد و در مورد نکات مختلف آن صحبت می‌‌کنیم.

درست یک روز بعد از اینکه گوگل در می سال 2022 الگوریتم May Core 2022 را معرفی کرد، تیم ما متوجه تغییرات و نوسانات زیادی در رتبه‌بندی صفحات اغلب پروژه‌ها شد. این نوسانات انفجاری تنها یک روز طول کشید و بعد از آن شرایط بهبود پیدا کرد. البته کاملا پیش‌بینی کرده بودیم که این نوسانات رخ خواهند داد، چون قبلا هم شاهد چنین تغییراتی در زمان آپدیت Core 2021 که ماه ژانویه انجام شد و همچنین آپدیت بعدی که در ماه نوامبر همان سال اجرا شد بودیم.

به نظر می‌رسد که گوگل واکنش‌های سریعتری نسبت به آپدیت‌های قبلی دارد. یعنی با سرعت بهتری شرایط رتبه‌بندی را متعادل می‌کند. در آپدیت‌های قبلی، دوره نوسانات شدید رتبه بین 3 الی 4 روز و یا حتی بیشتر هم طول می‌کشید. با تمام این تفاسیر بیایید نگاهی به تاثیر اولیه آپدیت و نقش آن در روند کار برندگان و بازندگان رقابت گوگل را بیاندازیم.

الگوریتم May Core 2022 تا چه اندازه قدرتمند بود؟

پاسخ به این سوال برای متخصصان سئو کمی پیچیده است چون نمی‌توانیم ادعا کنیم همه چیز را در مورد الگوریتم‌های گوگل و ترکیب آن‌ها با هم میدانیم. زمانی که به نقاط اوج نوسانات رتبه نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که آپدیت ماه می 2022 به اندازه آپدیت نوامبر 2021 قدرتمند بوده است.

بیشتر بدانید: مشاوره سئو

پیک نوسانات متعلق به آپدیت ماه می است و تقریبا به طور انحصاری بالای 9.10  در بین تمامی ستون‌ها است. تفاوت بین آپدیت 2021 و 2022 در مورد حوزه کاری املاک و مستغلات بسیار قابل توجه و بیشتر از دیگر ستون‌ها است.

به طور کلی، میانگین اوج نوسانات عدد 9.4 برای دسکتاپ و موبایل بود. این لول مشابه لول آپدیت Core  نوامبر سال 2021 است که میانگین پیک نوسانات آن هم برای موبایل و هم دسکتاپ، عدد 9.3 بود.

تا اینجای کار به نظر می‌رسد که این تغییر الگوریتم زیاد هم با تغییرات سال 2021 متفاوت نبوده است اما اگر کمی ریز بینانه‌تر بررسی کنیم، تفاوت‌های اصلی آن‌ها مشخص می‌شوند.

وقتی به میانگین تغییر نوسانات نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که الگوریتم Core  نوامبر 2021 تاثیرگذاری بیشتری داشته است. در واقع این تغییرات به طور عمده روی پایه نوسانات انجام شده است و مربوط به آمارهای قبل از اجرای آپدیت بوده. بیایید این تغییرات را کمی بررسی کنیم.

  • الگوریتم هسته‌ای گوگل که در نوامبر 2021 اجرا شد، سطح نوسانات رتبه را از 5.6 به 9.3 برای دسکتاپ افزایش داد. اما در مورد آپدیت 2022، لول نوسانات بیشتر از نوسانات پایه بود. سطح قبل از پیاده سازی الگوریتم جدید در دسکتاپ 6.4 بود که خب بعد از آپدیت، به 9.4 هم رسید.
  • با اینکه بالاترین لول نوسانات در طول اجرای هر دو ورژن کاملا مشابه بود، اما آن‌ها باید در طول اجرای ورژن 2021 بالاتر می‌رفتند. مقداری از نوسانات قبل از شروع آپدیت ماه می از قبل وجود داشت، بنابراین به نظر نمی‌رسد که رتبه‌بندی صفحات به اندازه نوامبر 2021 دچار تغییر شده باشد.

نکاتی در مورد الگوریتم May Core 2022 گوگل

بیایید کمی در مورد تاثیرات الگوریتم Core 2022 بر برندینگ و بازاریابی محتوا صحبت کنیم.

  1. توصیه خود گوگل در مورد الگوریتم اصلی

گوگل یک رفتار معمول دارد: هیچ بازخورد خاصی حتی توصیه پیشگیرانه، در مورد اینکه بازاریابان محتوا و مدیران سایت باید در برابر آپدیت May Core 2022 چطور باید رفتار کنند، ارائه نمی‌دهد.

در واقع گوگل سعی کرد به بسیاری از افراد بگوید که:

” به خاطر یک تغییر ناگهانی رتبه سعی نکنید چیزهای اشتباه را اصلاح کنید.”

در واقع اصلا شاید برای برخی از افراد چیزی برای اصلاح وجود نداشته باشد. اما مطمئنا باید برای مقابله با نوسانات رتبه، یک سری ورودی‌ها و دستورالعمل‌های عملی از گوگل وجود داشته باشد. نه؟

خب در واقع پاسخ به این سوال را نمی‌توانیم قطعی بله تلقی کنیم. می‌توانیم بگوییم پاسخ به نوعی بله است.

هر زمان که گوگل آپدیت الگوریتم Core را به صورت علنی معرفی می‌کند، به یک سری اسناد برای بهترین روش‌های رتبه‌بندی اشاره می‌کند که از سال 2019 هم تغییر نکرده است.

در این دستورالعمل گوگل توضیح می‌دهد که بازاریابان محتوا و متخصصان سئو می‌توانند انرژی خود را پس از گذشت یک روز از آپدیت روی ارائه بهترین محتوای ممکن بگذارند. این تنها راه برای گرفتن یک رتبه مناسب در سیستم جدید رتبه‌بندی گوگل است.

یعنی در محتوای خود موارد زیر را ارائه دهید:

  • اطلاعات اصلی، گزارش معتبر، تحقیق یا آنالیز
  • توضیح اساسی، کامل و جامع در مورد موضوع
  • آنالیز روشنگر یا اطلاعات جالبی که فراتر از دیدگاه اصلی و معمول باشد

به عنوان یک قاعده کلی، اگر رتبه سایت شما افزایش پیدا کرده باشدف احتمالا محتوای شما قبلا هم لایق رتبه بالا بوده و نکات بالا را شامل شده است. اگر هم رتبه شما کاهش پیدا کرده است، باید سعی کنید محتوای خود را بهبود ببخشید و نکات جذابی به آن اضافه کنید.

بیشتر بدانید: خدمات تخصصی سئو



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

به روز ترین معایب سئو

1. سئو زمان‌بر است.

چه بخواهید باور کنید و چه نکنید، سئو یک پروسه‌ی زمان‌بر است. شاخ و برگ‌های زیادی دارد و دقت بالایی را می‌طلبد. بازار سئو بسیار رقابتی است پس مدام باید در حال رقابت و تلاش باشید. تولید محتوای با کیفیت و لینک‌سازی درست و عالی زمان‌بر است. طول می‌کشد تا وب‌سایت شما به صفحه اول سرچ موتورهای جستجو راه پیدا کند. اما اگر فرآیند به درستی انجام شود، غیرممکن نیست.

“اصلا در این فضا به دنبال رشد انفجاری ترافیک در مدت زمان کوتاه نباشید.”

2. رقابت شما در فضای اینترنت است

فضای رقابتی اینترنت بسیار بیشتر از حد تصور گستردگی دارد. خلاقیت و مهارت افراد از سراسر دنیا در این فضا قابل مشاهده است. خیلی وقت‌ها شما رقبای خود را نمی‌شناسید و نمی‌دانید چه طرز تفکری در حوزه بازاریابی دارند و قدم بعدی آن‌ها چیست. نمی‌دانید استراتژی رقابتی مناسب در زمان‌های مختلف دقیقا کدامند. هه این موارد باعث می‌شود خیلی از افراد به فعالیت این فضا به چشم یک ریسک بزرگ در تجارت خود نگاه کنند. اما در واقعیت تنها کاری که باید بکنید این است که در این مسیر از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید و دانش خودتان را آپدیت کنید.

3. سئو به نگهداری و آپدیت مداوم نیاز دارد

یکی از معایب سئو از دید صاحبان کسب و کار، نگهداری و آپدیت همیشگی محتواها است. یعنی شما باید علاوه‌بر تولید محتواهای به‌روز و جدید، بقیه المان‌های سئو را هم بررسی کنید. اگر لازم بود تغییرات استاندارد و درستی روی آن‌ها اعمال کنید.

به جز این، شما باید محتواهای گذشته‌ی خود را هم آپدیت کنید تا مطابق نیاز روز مخاطب باشد. شاید مدیریت چنین شرایطی دشوار به نظر برسد، اما وظیفه کارشناس محتتوا هم دقیقا همین است و برای همین کار آموزش‌های لازم را می‌بیند.

4. هزینه خدمات سئو بالا است

ما در بخش مزایای سئو بررسی کردیم که هزینه پرداختی در بلند مدت کاهش پیدا می‌کند، اما به طور کلی هزینه تولید محتوای حرفه‌ای برای هر نوع پلتفرمی بالا است. محتوای بی‌کیفیت هم که گل به خودی محسوب می‌شود و هزینه‌های اندک را هم به باد می‌دهد. بنابراین باید در این فرآیند زمان‌بر، به فکر سرمایه‌گذاری و پرداخت هزینه هم باشید.

اصولا تیم‌های حرفه‌ای پکیج‌هایی از خدمات سئو را آماده می‌کنند که باعث می‌شود هزینه‌های پرداختی شما در همکاری بلند مدت کاهش پیدا کند. اما در هر صورت بخش‌های مختلف خدمات سئو نیازمند صرف هزینه هستند. در این مورد برای درک بهتر موضوع توصیه می‌کنیم مقاله‌ی ” هزینه خدمات سئو” را مطالعه کنید.

5. اگر سئو اشتباه انجام شود جریمه می‌شوید

زمانی این مورد جزو معایب سئو محسوب می‌شود که بدون مهارت کافی و شناخت الگوریتم‌های موتورهای جستجو سئو انجام دهید. در توضیحات سئو کلاه سیاه گفتیم که گوگل توجه ویژه‌ای به رضایت و آسایش کاربران دارد. اگر به هر نحوی الگوریتم گوگل را دور بزنید و یا محتوای بی‌کیفیت در اختیار مخاطب قرار دهید، از چرخه رقابت حذف می‌شوید و تمام زمان، هزینه و تلاش‌های شما از دست خواهد رفت.

رتبه شما با هر بار جریمه شدن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که تاکید داریم چه برای استفاده از خدمات سئو و چه آموزش دیدن در این حوزه، از افراد حرفه‌ای و با تجربه کمک بگیرید. هرکارشناس سئو باید اخبار و اعلان‌های موتورهای جستجو را مدام بررسی کند تا تغییرات لازم برای رشد و ترقی وب‌سایت اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: پنالتی گوگل چیست؟ 

6. قابل پیش‌بینی نیست.‏

شاید یکی از مطرح‌ترین گزینه‌ها در لیست مزایا و معایب سئو، قابل پیش‌بینی نبودن آن است. ‏شما می‌توانید در یک روز 1000 الی 2000 بازدید کننده داشته باشید، اما ممکن است این ‏آمار به روزی 0-2 بازدیدکننده هم کاهش پیدا کند. این مسئله شامل جزئیات زیادی در مورد ‏نحوه عملکرد ابزارها و استراتژی شما است. ‏

7. برای انجام سئو به یک متخصص سئو نیاز دارید.

سئو را می‌توانید خودتان هم با یادگیری نکات مختلف انجام دهید، اما در فضایی که میلیون‌ها ‏کسب و کار از متخصص واقعی و تجربیات او استفاده می‌کنند، آزمون و خطا کردن شما کار ‏مفیدی نخواهد بود و فقط پروسه رشد صفحات سایت را طولانی‌تر می‌کند.‏

8. قول کسب رتبه پایدار به کسی داده نمی‌شود.‏

وب‌سایت شما ممکن است یک روز رتبه شگفت‌انگیزی داشته باشد و در صفحه اول رتبه‌بندی ‏شود و روز بعد توسط رقبای شما پایین کشیده شود. هیچ رتبه‌بندی ثابتی وجود ندارد. رقبای ‏شما ممکن است کار بهتری ارائه دهند و جایگاه شما را تصاحب کنند. در اصل همه ما در سئو ‏برای همین مسئله و شرکت در این رقابت فعالیت می‌کنیم.‏

9. سئو بعد از تبلیغات ‏SERP‏ رتبه‌بندی می‌شود.‏

قبلا در مورد ‏SEM‏ به طور مفصل صحبت کرده‌ایم ولی به طور خلاصه باید بگوییم که گوگل ‏برای صفحاتی که بابت دیده شدن هزینه می‌کنند، ارزش ویژه‌ای قائل می‌شود. یعنی اگر صفحه ‏شما یک سئو متوسط رو به بالا داشته باشد و برای آن به ‏Google Ads‏ تبلیغات بدهید، به ‏احتمال 99% شما جزو 3 رتبه اول صفحه یک ‏SERP‏ خواهید بود.‏

10. ممکن است روی ‏SEO‏ کنترل کامل نداشته باشید.‏

الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور روزانه تغییر می‌کنند. همراه شدن با آن‌ها و ‏بهینه‌سازی وب‌سایت مطابق این تغییرات ممکن است کار خسته‌کننده‌ای باشد. ولی اگر قبول ‏کنید که نمی‌توانید روی همه چیز سئو تسلط داشته باشید، می‌توانید پا به این عرصه بگذارید.‏

بیشتر بدانید: مشاور سئو حرفه ای



:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

بررسی به روزترین مزایای سئو

 

ما ارائه دهنده خدمات سئو هستیم و حتی به عنوان کوچ SEO به علاقه‌مندان این حوزه آموزش‌های تخصصی و کاملی ارائه می‌دهیم تا بهه عنوان کارشناس بهینه‌سازی موتورهای جستجو بتوانند وارد بازار کار دیجیتال مارکتینگ شوند. اما وظیفه خود می‌دانیم تا در مورد معایب سئو هم صحبت کنیم تا شما دیدگاه دقیق‌تری نسبت به این فرآیند داشته باشید. شما زمانی در این حوزه یک حرفه‌ای می‌شوید که معایب آن را هم بدانید. در واقع برای اینکه بتوانید تشخیص دهید که آیا نیاز است از سئو استفاده کنیم یا نه، تصمیم گرفتیم که خیلی واضح و دقیق مزایا و معایب سئو را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر در مورد خود پروسه سئو هنوز به طور کامل اطلاعات ندارید، قبل از خواندن این مقاله، شاید نیاز باشد مجدد مقاله سئو چیست را مطالعه کنید تا درک بهتری از مواردی که بیان می‌کنیم داشته باشید.

مزایای سئو

1. برند و بیزنس شما بیشتر دیده می‌شود

همه ما در طول روز بارها از گوگل برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می‌کنیم. تصور کنید که در مورد سوالات تخصصی با هر سرچ، وب‌سایت و محتوای شما به عنوان پیشنهاد گوگل به کاربر نمایش داده شود. قطعا دفعات بعدی کاربر قبل از هر چیزی به وب‌سایت شما سر می‌زند و به دنبال پاسخ دیگر سوالات خود می‌گردد. به همین دلیل است که بیزنس و برند شما در ذهن مخاطب باقی می‌ماند و به طور خودکار، فرآیند برند سازی در فضای وب اتفاق می‌افتد. تنها دلیل تاکید ما بر تداوم و پشتکار در سئو همین مسئله است. قبلا بارها در مقالات مختلف به صورت غیرمستقیم ما مزایا و معایب سئو را بررسی کرده‌ایم و این مورد را بیش از اندازه مورد توجه قرار داده بودیم تا بیشتر ترغیب به شروع فرآیند سئو شوید.

2. فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

فضای وب ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. شما لازم نیست در این فضا  مستقیما و به طور مداوم در حال تقلا کردن برای فروش محصول یا خدمات خود باشید. اگر سئو شما کارآمد و درست باشد، شما در رتبه‌بندی گوگل جایگاه بهتری کسب می‌کنید، در نتیجه مشتری با سرعت بیشتری به شما دسترسی پیدا می‌کند. دسترسی سریعتر، اعتماد مخاطب را جلب می‌کند و آن را به یک مشتری بالقوه تبدیل خواهد کرد. تنها کاری که باید بکنید این است که به طور صحیح از مزایای سئو استفاده کنید و به سمت حرفه‌ای شدن قدم بردارید.

3. رهبر و سردم دار بازار می‌شوید

وقتی اطلاعات و محتوای مفید و دقیق را در دسترس تعداد زیادی از کاربران قرار دهید، قطعا رهبر حوزه‌ی کاری خودتان می‌شوید. مردم برای دریافت اطلاعات و خرید محصول مورد نیاز خود اول شرایط شما را بررسی می‌کنند. سئو کمک می‌کند تا با بیشتر دیده شدن در موتورها جستجو، فرصت رشد و مرجع شدن تخصصی در بازار را بدست آورید. چیزی که همه صاحبان کسب و کار در بازار رقابتی امروز به آن نیاز دارند و برای کسب چنین رتبه‌ای در تلاش هستند.

بیشتر بدانید: آموزش سئو تکنیکال

4. جریان مداوم ترافیک ارگانیک از مزایای سئو است

شاید به محض اینکه اسم فضای بیزنسی دیجیتال به گوش شما خورد، تصور کردید که مثل بسیاری از پلتفرم‌های دیجیتال برای دیده شدن باید هزینه تبلیغات بسیار زیادی پرداخت کنید. اما فضای رشد در موتورهای جستجو اینطور نیست.در واقع شما می‌توانید با صرف هزینه برای تبلیغات در فضایی مانند Google Ads ترافیک بیشتری دریافت کنید اما فرصت جذب این ترافیک را به طور رایگان هم برای شما فراهم شده است. سئو کلید دیده شدن شما است. شما برای تولید محتوا و سئو سایت خود هزینه پرداخت می‌کنید اما در بلند مدت نتیجه این هزینه خیلی بیشتر از چند تبلیغ خواهد بود. اگر صبر کافی و دیدگاه درستی در مورد سئو ندشته باشید، دریافت ترافیک ارگانیک می‌تواند جزو مزایا و معایب سئو محسوب شود.

” به محض اینکه فرآیند سئو سایت را آغاز کنید، ترافیک با نرخ ثابتی به سمت کسب و کار شما روانه می‌شود.”

5. سئو بازگشت سرمایه بیشتری نسبت به تبلیغات معمولی دارد.

اینترنت فضای تجاری فوق‌العاده بزرگی است و کلید اصلی بقا در آن، این است که با سایت و کانال‌های اجتماعی تعامل نزدیکی داشته باشید. یکی از مزایای سئو این است که اجازه می‌دهد 59 درصد از مشتریانی که در موتورهای جستجو محصول یا خدمات مورد نظر خود را سرچ می‌کنند به شما متصل شوند و کسب و کار شما گسترده‌تر شود. دقیقا به همین دلیل است که می‌گوییم:

” سرمایه‌گذاری روی سئو، مثل سرمایه‌گذاری روی املاک است. اگر به درستی و با مهارت انجام شود، بازدهی فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.”

6. با گذشت زمان اثر سئو از بین نمی‌رود

یکی دیگر از مزایای سئو، نداشتن تاریخ انقضای آن است. اگر شما فرآیند را به صورت استاندارد و سالم طی کرده باشید، فقط و فقط با گذشت زمان به آپدیت‌های کوچک نیاز خواهید داشت. شما روی استراتژی بلند مدت سرمایه‌گذاری می‌کنید و نتایج این استراتژی در مقابل نتیجه‌ی کوتاه مدت تبلیغاتف ارزش بسیار بیشتری دارد.

7. سئو برای همه  مناسب است.‏

سئو محدودیتی برای اندازه سازمان‌ها ندارد. هر سازمانی می‌تواند سایت خود را بهینه کند و مهم ‏نیست که یک کسب و کار کوچک است و چه یک بیزنس بزرگ و مستقل. اگر سئو به درستی ‏انجام شود، می‌تواند تاثیر جادویی روی سایت شما بگذارد.‏

8. ترافیک نامحدود را به طور تضمینی به سایت شما وارد می‌کند.‏

زمانی که سایت خود را به درستی بهینه کنید، به طور طبیعی در صفحه اول نتایج سرچ موتور ‏جستجو مشاهده خواهند شد. یعنی وب سایت شما با جستجوی کاربر کاملا مرتبط است و احتمال ‏اینکه مخاطب صفحه شما را بررسی کند صد در صد خواهد بود.‏ این مورد یکی از مهمترین نکات در لیست مزایا و معایب سئو سایت است.

9. نتایج سئو قابل اندازه‌گیری هستند.‏

قابل اندازه‌گیری بودن نتایج سئو و قابل بررسی بودن فرآیند یکی از مهمترین بخش‌هایی است که ‏باید در لیست مزایا و معایب سئو سایت قرار بگیرد. البته که از نظر سئوکاران حرفه‌ای این ویژگی ‏جزو مزایا محسوب می‌شود. این ویژگی کمک می‌کند ببینید کدام استراتژی‌ها برای شما موثر ‏هستند و کدام موارد نیستند. زمانی که نتایج بدست آمده مطابق زمان و انرژی شما نیستند، ‏می‌توانید برای افزایش بازدهی از آنالیزها استفاده کنید.‏

10. برند شما را تضمین می‌کند.‏

ما در عصری هستیم که مردم به شدت به توصیه‌های ‏Google‏ اعتماد دارند. سئو در این دوران ‏یک نوع جادو در فضای وب محسوب می‌شود. به همین دلیل هم می‌توانید به سرعت فرآیند ‏برندینگ را طی کنید و یک برند قوی و تضمین‌شده بسازید.‏

11. باعث رشد شما در سوشال مدیا می‌شود.‏

هر چه بیشتر اعتماد کاربران در فضای وب کسب کنید، احتمال کسب اعتبار در سوشال مدیا برای ‏شما بیشتر خواهد شد. اعتبار شما به عنوان یک برند می‌تواند کمک کند که از طریق بک‌لینک‌ها ‏بازدید کننده داشته باشید. به همین دلیل است که پیوند بین سوشال مدیا و سایت، تغییرات ‏قدرتمندی در فرآیند شما به وجود می‌آورد.‏

 بیشتر بدانید: خدمات سئو سایت حرفه ای

 



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ایجاد فهرستی از موضوعات

 

بی اهمیت به نظر می رسد، اما ایجاد اولین لیست از موضوعات به شما کمک می‌کند تا درک کنید که می‌خواهید در مورد چه چیزی در وبلاگ خود صحبت کنید و از اصل موضوع فاصله نگیرید.

“اولین قانونی که باید رعایت کنید این است: برای دیگران بنویسید نه برای خودتان!”

بنابراین، به دنبال موضوعات جالب باشید و سعی کنید بفهمید مخاطبان شما اغلب چه تحقیقاتی انجام می‌دهند و از چه کلمات کلیدی برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. برای انجام این کار، می‌توانید از Google Trends یا AnswerThePublic استفاده کنید.

بررسی رقبا

تجزیه و تحلیل رقبا و درک اینکه آن‌ها چه کسانی هستند و برای چه موضوعات یا کلمه‌های کلیدی محتوا منتشر می‌کنند، به شما کمک می‌کند بفهمید چه کاری را به خوبی انجام می‌دهید و در انجام چه کاری اشتباه پیش می‌روید.

منظورمان این نیست که باید از آن‌ها تقلید یا کار آن‌ها را کپی کنید! تلاش برای درک اینکه در چه موضوعاتی رقبای شما موردتوجه کاربران بوده‌اند، همچنین به شما امکان را می‌دهد تحلیل دقیق‌تری از علایق و نیازهای مخاطبان هدف انجام دهید و سپس مناسب‌ترین استراتژی را برای تنظیم تقویم محتوایی به کار ببرید.

کیورد ریسرچ

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو کاربردی و موثر، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی امری ضروری است و حتما باید انجام شود.

برخلاف تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی، برای ایجاد تقویم محتوا برای وبلاگ باید مطالعه دقیقی روی کلمات کلیدی داشته باشید. به یاد داشته باشیم که هدف وبلاگ افزایش ترافیک و رتبه صفحات در نتایج موتورهای جستجو است. بنابراین ایجاد این تقویم، بدون داشتن مجموعه کلمات کلیدی مناسب، عملا بی فایده است.

بیشتر بخوانیدکیورد ریسرچ چیست؟

روش تنظیم تقویم محتوایی

حال که مراحل اولیه را انجام دادید، می‌توانید شروع به تنظیم تقویم محتوایی خود کنید. اگر می‌خواهید وبلاگی ایجاد کنید که نتیجه‌ای داشته باشد، مواردی که خواهیم گفت مهم‌ترین مراحلی هستند که باید انجام دهید. پس بیایید به صورت گام به گام ببینیم که چگونه یک تقویم محتوا برای وبلاگ ایجاد کنیم.

ایجاد فایل اکسل یا گوگل شیت

برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو برای وبلاگ، ابزارهای زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کند، اما می‌توانید به سادگی از یک گوگل شیت یا یک برگه اکسل شروع کنید. ساختار کلی تقویم محتوا معمولا یکسان است، اما بخش‌هایی از آن باید کاملا مطابق با نیازهای مختلف شخصی‌سازی شود.

 

تعیین تعداد مقالات ماهانه

اول از همه، ضروری است که تعداد مقالات ماهانه مورد نیاز وبلاگ خود را تعیین کنید. این کار را می‌توان از طریق یک استراتژی بازاریابی و سئوی مناسب انجام داد.

ایجاد ستون‌های مختلف در فایل اکسل

پس از تعیین تعداد مقالات ماهانه، ستون‌هایی برای وارد کردن اطلاعات مربوطه ایجاد کنید. به عنوان مثال ستون‌های ایجادشده می‌تواند شامل مواردی چون موضوع، کلمات کلیدی، کلمه کلیدی اصلی، عنوان مقاله، تاریخ انتشار مقاله، یادداشت و … باشد. اطلاعاتی که در این قسمت‌ها وارد می‌کنید باید با توجه به تحقیقات و اقدامات اولیه‌ای باشد که در بالا به آن پرداختیم.

از ویژگی‌های مثبت تقویم محتوایی این است که نشان‌دهنده ابزاری است که دائما به‌روز می‌شود و می‌توانید به تدریج اطلاعاتی را اضافه کنید که ممکن است حتی در سال‌های آینده نیز مفید باشد. به عنوان مثال می‌توانید ستون دیگری برای لینک مقاله منتشر شده‌ای که نوشته اید اضافه کنید.

نتیجه‌گیری

به پایان مقاله تقویم محتوایی رسیدیم و اکنون شما اهمیت این ابزار را برای بازاریابی محتوا درک کرده‌اید. کاری که باید انجام دهید شروع به تنظیم این سند برای سایت و محتواهایتان است تا بهترین نتیجه را بگیرید. مسلما شما می‌خواهید صاحب یک وبلاگ پرطرفدار باشید و در این مورد می‌خواهیم آخرین توصیه را به شما بکنیم: بهتر است مقاله‌های کمتری در ماه بنویسید، اما کیفیت کار حفظ شده و به طور منظم منتشر شوند. قطعا نباید یک تقویم محتوا با عناوین زیاد تهیه کنید  و سپس قادر به رعایت موارد مشخص شده نباشید یا دارای مجموعه‌ زیادی محتوا با کیفیت پایین باشید.

نکته آخر این است که هرکسی وبلاگ دارد و با تولید محتوا سر و کار دارد، به سندی نیاز دارد که به راحتی قابل‌درک باشد و فورا بتوان با آن ارتباط برقرار کرد. به خصوص اگر وبلاگ شخصی نباشد و افراد دیگری مسئول نوشتن مقالات و تولید محتوا برای سایت باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

معرفی و بررسی تقویم محتوایی در SEO سایت

 

در این مقاله قصد داریم درباره اهمیت تقویم محتوایی در سئو و چگونگی تنظیم آن صحبت کنیم. داشتن یک استراتژی قوی برای انتشار محتوا اساس بسیاری از فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال است. همه از اهمیت تقویم محتوا برای برنامه‌ریزی محتوا و نوشتن مقاله می‌گویند. اما چرا انقدر مهم است و به چه دلیل باید از آن استفاده کنیم؟ در اینجا به صورت گام به گام نحوه ایجاد این سند و استفاده از آن برای بازاریابی محتوایی در وبلاگ‌ها را توضیح داده‌ایم.

تقویم محتوایی چیست؟

 

تقویم محتوایی سندی است که شامل عناوین و موضوعاتی است که می‌خواهید در وبلاگ پوشش دهید. این سند، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد کار وبلاگ‌نویسی خود را به روشی حرفه‌ای و استراتژیک برنامه‌ریزی کنید.

تقویم محتوا، یک راهنمای اساسی برای کسانی است که مسئول نوشتن مقالات وبلاگ هستند و به شما امکان می‌دهد که همیشه استراتژی تولید محتوای خود را تحت کنترل داشته باشید و سطح کیفیت محتوا را بالا ببرید. به علاوه، این سند به شما امکان می‌دهد کاربران خود و علایق آن‌ها را بشناسید.

بنابراین با توجه به مواردی که بیان کردیم، داشتن این ابزار امری ضروری برای هر کسی است که مدیریت یک وبلاگ را برعهده دارد.

بیشتر بدانیداهمیت به روز رسانی محتوا

چرا تقویم محتوایی مهم است؟

 

یک تقویم محتوایی به تیم شما یک سیستم برای هماهنگی بین اعضا می‌دهد. همچنین از تصمیم‌گیری عجولانه که می‌تواند منجر به اشتباهاتی در بازاریابی محتوا و قطع ارتباط با مخاطبان هدف شما شود، جلوگیری می‌کند.

با تنظیم این سند به صورت درست و مؤثر، زمان بیشتری برای تمرکز بر ایجاد رابطه با مخاطبان هدف خود خواهید داشت.

در نهایت، این ابزار به تیم شما امکان این را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن استراتژی تولید محتوا را تعریف و اجرا کنند. اهمیت این مزیت زمانی چند برابر می‌شود که تیم بازاریابی محتوا شامل این افراد باشد:

  • استراتژیست سئو
  • نویسندگان محتوا
  • ویراستاران و کارشناسان تصحیح
  • طراحان گرافیک

مراحل اولیه برای تنظیم تقویم محتوایی متناسب با سئو

 

در این بخش تمام مراحل اولیه لازم برای تنظیم تقویم محتوایی را لیست کرده‌ایم و با جزئیات هر کدام را شرح خواهیم داد. این مراحل عبارتند از:

تحقیق درباره مخاطبان هدف و علایق آن‌ها

 

طبق تجربه و مطالعه باید بگوییم که تحقیق درباره مخاطبان هدف، یکی از مهم ترین گام‌ها برای ایجاد یک تقویم محتوایی سئو است. بنابراین، آن را دست کم نگیرید!

قبل از شروع به ایجاد تقویم محتوا، کاربرانی را که مخاطبان ما هستند شناسایی می‌کنیم و اصطلاحا «پرسونای خریدار» را تعریف می‌کنیم.

هنگامی که تحقیق را انجام دادید و مخاطبان خود را شناختید؛ یعنی پس از درک نیازهای آن‌ها و آنچه که به دنبال آن هستند و به چه نوع محتوایی علاقه دارند، می‌توانید شروع به تهیه یک لیست از مطالبی کنید که به بهترین وجه با داده‌های به دست آمده مطابقت دارند. این ابتدای راه تولید محتوا و مقاله سئو شده برای شما است.

بیشتر بخوانیدمقاله سئو شده چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور مشکلات تگ عنوان صفحات سایت خود را بررسی کنیم؟

اگر شک دارید که طبق مواردی که در بالا گفتیم عمل کرده‌اید یا نه، باید کمی زمان بگذارید و عناوین سئو خود را بررسی کنید. شما باید بتوانید عوض شدن تگ عنوان صفحات خود را بررسی کنید و عناوین جدید و مناسب را بنویسید. برای اینکه بتوانید خیلی سریع تا 500 صفحه را به طور رایگان کرول کنید، می‌توانید از ابزار Screaming Frog کمک بگیرید.

اگر می‌خواهید با کمک این ابزار تغییر تگ عنوان را آنالیز کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. Crawler Screaming Frog را دانلود کنید.
  2. URL صفحه اصلی سایت خود را در نوار جستجو بالای ابزار وارد کنید، سپس روی بخش Start کلیک کنید و منتظر تمام شدن خزیدن شوید.
  3. روی بخش Page titles کلیک کنید. این تب عناوین سئوی هر صفحه از سایت شما را همراه با طول کاراکتر و عرض پیکسل نمایش می‌دهد.
  4. در این مرحله، می‌توانید از بخش Filter کمک بگیرید و عناوینی که به طور کامل تغییر کرده‌اند، یا بیش از 60 کاراکتر یا 555 پیکسل دارند را شناسایی کنید. این محدوده پیکسلی، محدوده پیشنهادی Screaming Frog است.

حالا لیستی از عناوین طولانی یا کاملا تغییر کرده به صورت یک فایل CSV/Excel در اختیار شما قرار گرفته است. شما می‌توانید این لیست را مجدد از طریق همین ابزار و با کمک آپشن SERP Snippet آپدیت کنید. آپدیت کردن لیست به شما کمک می‌کند که تغییرات جدید در تگ عناوین را تشخیص دهید.

مراحل آپدیت لیست با کمک SERP Snippet

 

  1. روی عنوانی که می‌خواهید آپدیت شود کلیک کنید، سپس گزینه SERP Snippet را انتخاب کنید. این ابزار به شما امکان دیدن پیش نمایش عنوان و ویرایش تگ SERP را می‌دهد. با کمک آن می‌توانید تگ‌های عنوان خود را بهینه‌سازی کنید. برای اینکه بتوانید همه آپشن‌های این ابزار را مورد استفاده قرار دهید، کمی گزینه SERP Snippet را به سمت بالا و راست بکشید.
  2. حالا می‌توانید هم عناوین سئو و هم توضیحات متای خود را در Crawler Screaming Frog ویرایش کنید تا مطمئن شوید که عنوان و توضیحاتی که می‌نویسید به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند.
  3. زمانی که ویرایش عنوان‌ها را تمام کردید، می‌توانید تغییرات خود را مجدد در قالب یک فایل CSV/Excel دریافت کنید تا زمانی که به آپدیت نیاز داشتید، آن‌ها را بررسی کنید.

با کمک این روش‌ها می‌توانید مطمئن شوید که گوگل قرار نیست تغییری در فرآیند سئو شما ایجاد کند. یادتان باشد که الگوریتم‌های گوگل آپدیت می‌شوند و همیشه باید در جریان آخرین تغییرات باشید. به همین دلیل چک کردن مداوم سئو سایت خود را از یاد نبرید. اگر می‌خواهید بدانید که کدام بخش‌های سئو روی سایت شما اثرگذاری بیشتری دارند، بهتر است مقالات زیر را مطالعه کنید:

چک لیست سئو تکنیکال

چک لیست سئو داخلی

چک لیست سئو خارجی

 



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چطور درصد احتمال عوض شدن تگ را کاهش دهیم؟

 

برای اینکه احتمال عوض شدن تگ را کاهش دهیم، باید تکنیک‌های زیر را پیاده کنید.

  1. برای هر صفحه از وب‌سایت خود یک عنوان سفارشی بنویسید.

اگر می‌خواهید عنوانی که گوگل نمایش می‌دهد مختص صفحه خود ما باشد و بدون تغییر باقی بماند، باید در اولین قدم خود، یک عنوان سفارشی و حرفه‌ای بنویسید. وقتی از این مرحله صرف نظر کنید، سیستم‌های مدیریت محتوا اغلب فقط از تگ H1 به عنوان راهنمای SEO سایت شما استفاده خواهد کرد که اغلب عنوانی که به این صورت ایجاد می‌شود، چیز غیرقابل توصیفی شامل “خانه” یا “درباره”  خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چک لیست سئو تکنیکال

 

اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا برای شما راهی فراهم می‌کنند که برای هر صفحه و پست، عنوان مشخصی انتخاب کنید. اگر این کار را انجام ندهید، به طور پیش‌فرض و با کمک یک افزونه، این عنوان ایجاد می‌شود. یکی از این افزونه‌ها که بسیار هم کاربردی است و از قضا رایگان هم خدمات خود را ارائه می‌دهد، Yoast SEO می‌باشد. این افزونه عناوین سئو و توضیحات متای شما را خیلی ساده، سفارشی می‌کند.

  1. حتما عنوان انتخابی شما منحصر به فرد و توصیفی باشد.

زمانی که در حال نوشتن عنوان سفارشی برای صفحات خود هستید، مطمئن شوید که هر صفحه دارای عنوان منحصر به فردی است که دقیقا توصیف کننده محتوای صفحه شما باشد. در این صورت کاربر به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا خواهد کرد.

گاهی اوقات، صاحبان کسب و کار به اشتباه یک عنوان سئو را می‌نویسند و از همان یک عنوان بارها و بارها در صفحات سایت خود استفاده می‌کنند. همین اشتباه تاثیر مخرب زیادی روی تجربه کاربری خواهد داشت.

در مورد تجربه کاربری هم بارها صحبت کرده‌ایم و گفته‌ایم که رضایت کاربر، خط قرمز گوگل و الگوریتم‌های آن است. اگر رضایت کاربر فراهم نشود، امکان ندارد در نتایج برتر صفحه شما نمایش داده شود.

  1. عنوانی که می‌نویسید برای نمایش در نتایج جستجو خیلی طولانی نباشد.

تعداد کارکترها و پیکسل‌هایی که گوگل نمایش می‌دهد، در بیشترین حالت 580 پیکسل است. پس برای جلوگیری از عوض شدن تگ ، این محدودیت را باید هنگام نوشتن عناوین SEO در نظر بگیرید. اگر عنوانی که می‌نویسید از این اندازه بیشتر شود، ممکن است گوگل آن را کوتاه کند و به طور کامل نمایش ندهد.

بیشتر بدانید: چک لیست سئو داخلی

 

برای اینکه مطمئن شوید این عنوان به طور کامل در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود، چند راه وجود دارد.

  • می‌توانید یک محدوده کارکتری خاص را در نظر بگیرید و همیشه به همان پایبند باشید. حالت استاندارد برای عنوان، 50 الی 60 کاراکتر است. اما از آنجایی که گوگل به جای استفاده از تعداد کاراکتر از پیکسل استفاده می‌کند، این روش همیشه هم از کوتاه شدن شدن عناوین شما جلوگیری نمی‌کند.
  • می‌توانید عنوانی که خودتان نوشته‌اید را با آنچه که قبلا در SERP نشان داده شده است مقایسه کنید. طولانی‌ترین عنوانی که در صفحه نتایج نشان داده می‌شود را پیدا کنید و مطمئن شوید که تعداد پیکسل‌های عنوان شما کوتاه‌تر یا برابر آن باشد.
  • از ابزارهایی که قابلیت پیش‌نمایش را به شما ارائه می‌دهند استفاده کنید. Moz یکی از همین ابزارهای است که می‌توانید با کمک آن ببینید تگ عنوان شما در نتایج جستجو گوگل به چه صورت نمایش داده می‌شود. Yoast SEOهم این ویژگی را در اختیار شما قرار خواهد داد.
  • بعد از انتشار محتوا، چک کنید ببینید که با عوض شدن تگ خود مواجه می‌شوید یا نه. اگر محتوای شما خیلی طولانی یا خیلی کوتاه بود، می‌توانید آن را ویرایش کنید. یادتان باشد که آپدیت محتوا روش خوبی برای کسب رتبه بهتر در SERP است، پس بدون نگرانی عنوان خود را تغییر دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دلایل تغییر و عوض شدن تگ عنوان چیست؟

 

مسلما اگر در حوزه تولید محتوا یا سئو کار کرده باشید، با مشکل عوض شدن تگ صفحات خود روبرو شده‌اید. شما سعی می‌کنید توضیحات متای خاصی را بنویسید تا در نتایج سرچ گوگل مخاطب آن را ببیند و مطمئن شود که محتوای صفحه شما با آنچه که سرچ کرده است مطابقت دارد.

این توضیحات کاربر را به خود قلاب کند و سریعا برای شما ترافیک بگیرد. اما بارها پیش آمده است که گوگل این تگ‌ها را بنا بر صلاح‌دید خود تغییر داده است. شاید تا به امروز نمی‌دانستید اما گوگل علاوه بر توضیحات متا، می‌تواند تگ عنوان شما را هم تغییر دهد.

مقاله مرتبطتاثیر عنوان در سئو

ما در این بخش قرار است دلایل تغییر تگ عنوان را با هم بررسی کنیم و یادبگیریم چطور می‌توانیم تگ مناسبی بنویسیم که درگیر تغییرات گوگل نشود. در واقع می‌خواهیم احتمال تغییر برچسب عنوان را به حداقل ممکن برسانیم.

عوض شدن تگ واقعا اتفاق می‌افتد؟

 

برایان لافرانس، در سال 2014 روی 111000 نتیجه سرچ و تگ عنوان مطالعه کرد. در این مطالعه برایان تگ‌های عنوانی که ادمین‌های سایت تعیین کرده بودند را با آنچه که در نتایج SERP به نمایش درآمده مقایسه کرد. نتیجه آن به شرح زیر است:

  • 38.6 درصد از تگ‌ها تغییری نکرده بودند. یعنی هیچ تفاوتی بین برچسبی که از قبل مشخص شده بود و آنچه که در نتایج سرچ دیده می‌شد، وجود نداشت.
  • 36 درصد آن‌ها کمی تغییر کرده بودند. برخی از عناوین در گوگل به صورت کوتاه نمایش داده شده بودند یا در برخی موارد نام وب‌سایت یا نام شهری که کسب و کار آنلاین در آن قرار داشت در کنار برچسب اضافه شده بود.
  • 25.4 درصد از عناوین هم به طور کامل تغییر کرده بودند. این عناوین در زمان نمایش در لیست SERP حاوی کلمات کاملا متفاوتی بودند.در برخی از آن‌ها هم ترتیب کلمات تغییر کرده بود.

بنابراین، بله، عوض شدن تگ واقعا اتفاق می‌افتد و اصلا اتفاق غیرمعمولی نیست. به طور میانگین از هر 20 عنوان، 5 عنوان متفاوت از چیزی است که ادمین صفحات آن را تعیین کرده است و 15 عنوان باقی‌مانده هم همچنان با کمی تغییر به کاربران نمایش داده می‌شوند.

چرا گوگل باعث عوض شدن تگ می‌شود؟

 

طبق تحقیقاتی که کارشناسان سئو انجام داده‌اند، مشخص شد که اکثر تگ‌های تغییر یافته، طولانی بودند و در نتایج سرچ گوگل قابلیت نمایش کامل نداشتند. برچسب‌هایی هم که دست نخورده نمایش داده شدند، اغلب کوتاه و واضح بودند و نیازی نبود برای ساده شدن نمایش آن‌ها گوگل دست به کاری بزند.

” پس گوگل تگ‌هایی که بسیار طولانی باشند را به احتمال زیاد تغییر خواهد داد.”

البته در نمونه‌هایی که نام تگ به طور کامل تغییر کرده بودند، طول عنوان چندان هم تاثیرگذار نبود. اغلب این تغییرات به دلیل عدم مطابقت عنوان و محتوا به وجود آمده بودند. حتی گوگل هم در این مورد به صراحت گفته است که تطابق محتوا و تگ عنوان بسیار مهم است:

“هدف تگ و عنوان این است که به بهترین شکل ممکن نتیجه را به کاربر نشان دهد و توصیف‌کننده و توضیح‌دهنده تطابق محتوا با درخواست کاربر باشد.”

گوگل حتما باید مطمئن شود که تمام محتوای شما با چیزی که کاربر به دنبال آن است مطابقت دارد. این حساسیت اول روی عنوان و توضیحات متا اعمال می‌شود و بعد سایر اطلاعات را در بر می‌گیرد. اگر عنوانی که نوشته‌اید به اندازه کافی توصیف کننده محتوای شما نباشد، گوگل با برنامه‌ریزی درست این تگ را تغییر می‌دهد و نمونه‌ای را که احساس کند با محتوا ارتباط بیشتری دارد نمایش خواهد داد.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عملکرد لینک‌ها و پیوندها در وب‌سایت

گوگل هم مثل من و شما لینک‌ها را دنبال می‌کند.Crawlهای گوگل وارد یک صفحه می‌شوند و از طریق لینک‌های صفحه و برچسب‌ها محتوای مرتبط را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل می‌کنند. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، Crawl نمی‌تواند تصاویر را اسکن کند، پس منطقی است که لینک‌ها و پیوندهای صفحه را به صورت متنی تنظیم کنید.

ساده‌سازی ساختار URL

گوگل از اینکه کلمات را با ساختار پیچیده و رشته‌های طولانی بخواند خوشش نمی‌آید. پس سعی کنید URL های خودتان را تا حد امکان کوتاه کنید و کلمه کلیدی اصلی در آن وجود داشته باشد.

سرعت صفحه

 

موتورهای جستجویی مانند گوگل از زمانی که محتوا را بارگذاری می‌کنید تا زمانی که کاربر آن را دریافت می‌کند را به عنوان شاخص کیفیت می‌شناسد. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، رتبه بالاتری در فهرست گوگل خواهد داشت. عناصر زیادی مانند اندازه تصاویر وجود دارند که روی سرعت صفحه اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما می‌شود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید.


پیشنهاد مطالعه: تاثیر سرعت وب سایت در سئو


Dead links

 

وجود یک Dead link در محتوا و سایت شما باعث می‌شود مخاطب به صفحه‌ای که در حال حاضر وجود ندارد منتقل شود. شاید اصلا این صفحه به طور کلی حذف شده باشد. در این صورت لینک موجود با اصطلاح Broke redirect معرفی می‌شود. هر دو مورد باعث می‌شوند تا علاوه‌بر از دست دادن مخاطبان بالقوه، در رتبه‌بندی گوگل هم امتیاز کمتری کسب کنید و یا حتی اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرید.

Sitemap و فایل‌های Robots.txt

 

Sitemap یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست. گوگل از آن استفاده می‌کند تا صفحات برای crawl و فهرست‌بندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد. یک فایل Robots.txt هم به گوگل می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکند. هر دو گزینه را ایجاد کنید تا crawl و فهرست‌سازی محتوای شما با سرعت بیشتر انجام شود.

محتوای تکراری

صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، باعث گیج شدن گوگل می‌شوند. معمولا هم هیچ کدام نمایش داده نمی‌شوند. اگر هم گوگل آن‌ها را پیدا کند، وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. پس محتوای تکراری یک عامل مخرب و منفی در SEO است.

2. محتوا

هر دفعه که از گوگل استفاده می‌کنید، می‌خواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. محتوای مورد نظر شما ممکن است در قالب‌های مختلف باشد. هر قالبی زمانی که توسط گوگل قابل شناسایی باشد، یک محتوا است. یادتان باشد که فرآیند بهینه‌سازی محتوا، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی

فقط در صورتی شما مخاطب هدف را به وب‌سایت و محصول خود منتقل می‌کنید که محتوای شما متناسب با کلمات کلیدی مرتبط در فهرست گوگل قرار بگیرد. بنابراین SEO زمانی شروع می‌شود که عبارات و کلماتی که مخاطبان بالقوه در گوگل سرچ می‌کنند را پیدا کنید. بعد از اینکه کیورد ریسرچ را انجام دادید و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان را پیدا کردید، باید فرآیند بهینه‌سازی صفحه را آغاز کنید.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

 

موقعی که شما می‌خواهید در مورد یک کلمه یا عبارت جستجو دشته باشید، Search engine تمام صفحاتی که در مورد موضوع مورد نظر شما مطلبی را منتشر کرده‌اند را به صورت فهرست شده نمایش می‌دهد. زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:
• سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.
• سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.
• سئوی تکنیکال (Technical SEO) : ارزشگذاری نهایی سایت شما و رتبه‌بندی صفحه توسط عواملی انجام می‌شود که عملکرد کل سایت را به صورت یکپارچه پوشش می‌دهند و روی هر صفحه جدا جدا تمرکز ندارند. نکات مربوط به سئو تکنیکال را میتوانید اینجا مشاهده کنید.

بعد از فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو ، عملا موتورها شروع به پردازش داده‌های شما و همچنین ارزشگذاری آن‌ها می‌کنند. پروسه‌ی رتبه گرفتن ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین ناامید نشوید و به تولید محتوای یونیک و پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو در هر محتوا ادامه دهید.

سوالات متداول سئو و جایگاه آن در دیجیتال مارکتینگ

 

برخی سوالات در مورد سئو وجود دارند که بسیار رایج هستند. در واقع این سوالات تکمیل کننده تمام توضیحاتی هستند که در این مقاله آورده شده است. بیایید رایج‌ترین سوالاتی که در ابتدای مسیر سئو پرسیده می‌شوند را بررسی کنیم.

· سئو طی چه مدت زمانی نتیجه می‌دهد و سیستم رتبه‌بندی شروع به کار می‌کند؟

 

اول بیایید این فرضیه اشتباه که سئو یک فرآیند موقتی است را رد کنیم. SEO اصلا مسیر کوتاهی نیست و تکنیک کوتاه مدت موفقیت نیست. حتی کسی که چنین ادعایی کند ثابت می‌کند که هیچ دانش و آشنایی با حوزه بهینه‌سازی موتورهای جستجو ندارد و به طور قطعی تا به حال عبارت “سئو چیست؟” را در گوگل سرچ هم نکرده است تا بداند این فرآیند بر چه اساسی انجام می‌شود. در این فرآیند باید یک برنامه بلند مدت و صبر کافی داشته باشید، چون رتبه‌بندی اغلب کیوردها بین شش ماه الی یک سال طول می‌کشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

 Search Engine Optimization یا سئو چیست؟مهم ترین نکات 2023

 

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

سئو چیست؟

 

سئو فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحه‌ی تحت وب است. SEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته می‌شود، رقم می‌زند. ترافیک ارگانیک از بخش‌های مختلف جستجو بدست می‌آید. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. رتبه‌ی هر وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مهم است. در حقیقت همین رتبه‌ی بالا باعث می‌شود که کاربر از محصول یا خدمات موجود بر روی سایت استفاده کند یا فروش اتفاق بیوفتد. پس رقابت شدیدی بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و همگی می‌خواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همه‌ی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم.

SEO مخفف چه عبارتی است؟

 

SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وب‌سایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدام‌های مربوط به بهبود رتبه یک وب‌سایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وب‌سایت در سرچ‌های ارگانیک شوند.

 


بیشتر بدانیدچرا سئو اهمیت دارد؟


مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند

 

• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.
• مقدار ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه بازدید می‌کنند و از طریق SERPS به وب‌سایت شما دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وب‌سایت تمرکز کنید.
• نتایج سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت می‌کنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آورده‌اید را بررسی کنید و سعی کنید این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از خود آن‌ها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم کاربر با چه هدفی سرچ می‌کند، باعث می‌شود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبدیل شود.

فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت

حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده می‌زند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وب‌سایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه می‌شوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحه‌ی خود تهیه کنید.

بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و لینک‌های داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.

1. استراتژی‌های محتوا
2. لینک سازی
3. انتخاب کلمات کلیدی
4. طراحی وب‌سایت
5. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
6. پردازش بازخوردهای سایت و محتواها

 


بیشتر بدانید: هزینه سئو چقدر است؟


ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

 

برای بهینه‌سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه‌بندی را در سه زمینه‌ی زیر تقویت کنید:

1. راه‌اندازی فنی وب‌سایت

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. در نهایت هم آن‌ها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود.

شاید فکر کنید حالا که صفحه وب‌سایت خودم را می‌توانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وب‌سایت خودتان را در قالب مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، رنگ‌ها، متن و لینک‌های آن می‌بینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چه مهارت‌هایی در حرفه کپی رایتینگ نیاز است؟

 

کپی رایتینگ نیاز به مهارت‌هایی در رنج سخت تا آسان برای موفق شدن در این کار دارد. در ادامه مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک کپی رایتر برای رشد و ترقی نیاز دارد، عبارتند از:

  • مهارت نوشتاری قوی

اولین و مهم‌ترین مهارت که این متخصصان نیاز دارند، مهارت نوشتن است. کپی رایتر باید همه مدل محتوا مانند محتوا مقاله مانند و ژورنالی یا توضیحات کوتاه محصول و شعارهای تبلیغاتی را تولید کند. توانایی انتقال ایده‌ها به نحوی که مخاطب متقاعد شود تا از طریق محتوا متنی اقدام کند، مهارتی است که همه کپی رایترها باید داشته باشند.

  • مهارت‌های ارتباطی

 

به جز مهارتهای نوشتاری، کپی رایترها باید مهارت کلامی قوی داشته باشند. توانایی معاشرت در طول جلسات، همکاری با مشتریان از سری مهارت های ارتباطی است که به موفقیت نویسنده های کپی رایتر کمک می کند.

  • مهارت‌های فنی

کپی رایترهایی که بر روی پروژه‌های مختلفی مانند تبلیغات یا بازاریابی دیجیتال فعالیت دارند باید با رنج بزرگی از مهارت های فنی و کامپیوتری آشنایی داشته باشند. ایجاد صفحات وب و قالب‌بندی اولیه از سری کارهایی است که کپی رایتر باید به آن مسلط شود.

  • ذهن خلاق

ساخت محتوا نوشتاری به مقدار قابل توجهی به خلاقیت و ذهن خلاق وابسته است. خلاقیت باعث می‌شود متخصصان کپی رایتینگ در این زمین رشد کنند و با ظهور ایده‌های نوآورانه، اعتماد مشتری را کسب کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش محتوا نویسی

چگونه به یک متخصص کپی رایتینگ تبدیل شوید؟

 

در اولین قدم باید یک نویسنده قوی باشید! دیدگاه قوی، مهارت همکاری و خلاق بودن از ویژگی‌های ابتدایی هر کپی رایتر است. در ابتدا مهارت‌های نوشتاری خود را تقویت کنید و پس از آن دوره‌های آموزشی مرتبط با کپی رایتینگ را بگذرانید تا گواهی‌های لازم برای این حرفه را همراه خود داشته باشید.

اما اصلی‌ترین راه برای آموزش و یادگیری، وارد شدن به دنیا کار است. با استفاده از روش آزمون‌وخطا و کسب تجربه‌های مختلف، می‌توانید در این حرفه به یک متخصص بی‌عیب و نقص تبدیل شوید. می‌توانید برای شروع کار، درخواست کارآموزی دهید یا به عنوان یک کارمند نوپا در شرکت‌های بازاریابی مشغول به کار شوید. از رئیس یا مسئول ارشد خود درخواست کنید تا دوره‌های آموزشی در اختیار شما قرار دهد یا تجربه‌های خود را در این زمینه به شما تعلیم دهد. وبینارهایی که در این زمینه وجود دارد یا سایت‌ها آموزشی می‌توانند در این راه به شما کمک کند. مطئن باشید پس از مدتی کار کردن در این زمینه می‌توانید، درآمد خوبی داشته باشید و در بهترین شرکت‌ها مشغول به کار شوید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کپی رایتینگ چیست؟| تاثیر copy wriying بر روی افزایش فروش

 

مسلما هم به عنوان یک متخصص سئو و هم به عنوان صاحب یک کسب و کار الکترونیکی، مشتاق هستید تا تعامل بیشتری با مخاطبان هدف خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به طور حرفه‌ای در این بخش فعالیت کنید، باید تسلط کافی روی کپی رایتینگ داشته باشید. به همین دلیل لازم دانستیم تا این مبحث را بررسی کنیم تا بیشتر با نکات آن آشنایی پیدا کنید.

کپی رایتینگ چیست؟

 

کپی رایتینگ به ساخت و ایجاد محتوای متقاعد کننده برای فروش‌ بیش‌تر و بازاریابی با استفاده از کلمات نامیده می‌شود. ایجاد وب‌سایت‌، ایمیل، کاتالوگ، لینک  نمونه‌هایی از این حرفه است. به کسی که این وظیفه را در حوزه دیجیتال مارکتینگ برعهده دارد، کپی رایتر گفته می‌شود. در واقع این فرد وظیفه دارد تا با بازی کلمات مخاطب را علاقمند به خواندن ادامه وب‌سایت کند و از این طریق به هدف خود برسد.

وظیفه کپی رایتر چیست؟

 

کپی رایتر با استفاده از خلاقیت و درایت خود باید محتوایی تولید کند که خواننده را جذب کند. جذب خواننده باید به نحوی باشد که فرد را متقاعد به خرید یک محصول یا استفاده از خدمات کند و رقابت اصلی در تولید محتوایی است که کیفیت بالایی داشته باشد.

بهترین محتوایی که کپی رایتر می‌تواند تولید کند، محتوایی است که شما را به خنده یا گریه وادار کند و به صورت کلی احساسات شما را برانگیخته کند. به طور حتم با محتواهایی که جنبه فان دارند یا آسان در خواندن هستند، مواجه شدید و ترغیب شما برای خواندن ادامه متن بیش‌تر از محتواهای خشک بوده است. به طور کلی کپی رایتر باید برای تبلیغات و بازاریابی، برای هر نوع مخاطب و صنفی یک محتوا واضح و مختصر تهیه کند.

کپی رایتر می‌تواند در آژانس‌های بازاریابی، رونامه‌ها و مجلات برای قسمت بازاریابی و فروش، استخدام شود. مراکز دولتی و خصوصی برای ارائه خدمات و جلب مشتری هم نیازمند یک کپی رایتر حرفه‌ای هستند.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد استراتژی محتوا

استراتژی‌های کپی رایتینگ

 

داشتن مهارت نوشتاری خوب در ابتدای کار ضروری است؛ اما کافی نیست. برای اینکه بتوانید خواننده وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید باید با 3 تکنیک آشنایی داشته باشید.

این 3 تکنیک پایه و اساسی بازاریابی محتوا ( چه متن و چه ویدئو و تصویر) است که کپی رایتر لازم است رعایت کند.

1) باید محتوا شما در ابتدای کار نظر خوانند را  جلب کند.

2) باید ارتباط خوبی با برند تبلیغ‌کننده داشته باشید.

3) اصلی‌ترین تکنیک، ایجاد انگیزه در مشتری برای خرید محصولات است.

علاوه بر این 3 تکنیک اساسی باید استراتژی‌های مرتبط با Copy writing را رعایت کنید. در ادامه این استراتژی‌ها ذکر شده است.

تحقیق و Research

 

یک محتوای به صورت تصادفی به یک محتوای خوب تبدیل نمی‌شود و فقط زمانی می‌توان آن را یک محتوای عالی نامید که تمام نیازهای خواننده را برطرف کند. تنها در صورتی می‌توانید یک محتوای سرگرم‌کننده یا آموزشی تولید کنید که قبل از دست به قلم شدن، تحقیق و سرچ کافی در آن زمینه انجام داده باشید.

هدف

برای انتشار پست‎ها در وب‌سایت باید یک نظم خاصی داشته باشید. در انتشار مقالات خود در وب‌سایت به صورت استراتژیک عمل کنید مثلا در رویدادهای مهم مانند تعطیلات یا سالگردها سعی کنید مقالاتی را منتشر کنید که مرتبط باشند. به صورت کلی در انتشار مقاله بر روی سایت به صورت هدفمند اقدام کنید.

انحصاری بودن

 

اگر مقالات وب‌سایت شما در آدرس‌های دیگر به راحتی یافت می‌شود، محتوا شما ارزش چندانی ندارد و توجه مخاطبان را جلب نخواهد کرد. یکی از کلیدی‌ترین عوامل موفقیت در کپی رایتینگ، انحصاری بودن محتوایی است که تولید می‌کنید.

 

برای خاص بودن مقالات منتشره بر روی وب‌سایت، خلاقیت خود را افزایش دهید و مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید، منحصر به فرد است. محتوایی ارزشمند است که بتواند اطلاعات جدیدی را به خواننده القا کند و تطابق زیادی با شخصیت مخاطب داشته باشد.

بهینه‌سازی

 

باید بتوانید ارتباط بین کپی رایتینگ و سئو را به خوبی درک کنید.علم سئو کمک می‌کند تا وب‌سایت شما در جست‌وجوی گوگل در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌دهد و شما این اطمینان خاطر را دارید که محتوای شما حتما دیده خواهد شد.

تجزیه و تحلیل

 

کار شما پس از اتمام انتشار مقاله در وب‌سایت به اتمام نمی‌رسد و باید بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

در ابتدا به دقت بررسی کنید که آیا محتوای شما رضایت بخش بوده و آیا توانسته نظر خواننده را جذب کند. تاکتیک‌های که استفاده کرده‌اید را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید و موانعی که باید از آن اجتناب شود را شناسایی کنید.

بیشتر بدانید: سئو چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل کمپین SEO

 

قدم اول: نقاط ضعف محتواهای صفحات دیگر را پیدا کنید.

 

وب‌سایت شما برای دیده شدن باید با سایر صفحات وب‌سایت‌ها وارد رقابت شود. بنابراین شما باید فضای رقابتی را به خوبی آنالیز کنید. در واقع کار شما این است ببینید رقبا چه موضوعات و دیدگاه‌هایی را پوشش داده‌اند، از چه کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند و در نهایت چطور می‌توانید آن‌ها را پشت سر بگذارید.

یکی از طبیعی‌ترین اقدامات در کمپین سئو این است که محتوای خود را با عبارات و کلمات کلیدی بهینه‌سازی کنید که دیگران از آن‌ها به خوبی استفاده نکرده‌اند. برای آنالیز رقبا می‌توانید از ابزار Ubersuggest استفاده کنید. برای این کار می‌توانید URL رقیب خودتان را در بخش سرچ ابزار تایپ کنید و صفحه‌ای که مقابل شما باز می‌شود را به سمت پایین اسکرول کنید تا بتوانید ترافیک آن‌ها را به خوبی ببینید.

در بخش Top SEO Pages هم می‌توانید گزارش صفحات برتر را ببینید. در این قسمت تمام صفحات محبوب و پرطرفدار رقیب را مشاهده خواهید کرد. لیستی که مشاهده می‌کنید به ترتیب از محبوب‌ترین صفحه تا ضعیف‌ترین صفحه را نشان می‌دهد. حتی کلمات کلیدی که این صفحات برای آن‌ها رتبه‌بندی شده‌اند را هم می‌توانید ببینید.

با در دست داشتن این اطلاعات شما متوجه می‌شوید که رقبا برای چه موضوعات و کلماتی رتبه‌بندی می‌شوند و برای چه کلماتی رتبه‌بندی نمی‌شوند. حتی می‌توانید گزارش پیش رو را Export کنید و آن را به یک CSV بفرستید. با این کار به سرعت مقالات مشابه با سایت شما مشخص می‌شوند و می‌توانید روی موضوعاتی که کار نکرده‌اید تمرکز کنید.

به این ترتیب شما فهرستی از تمام بخش‌های محتوا و تمام کلمات کلیدی که باید برای رقابت در حوزه SEO از آن‌ها استفاده کنید را در دست خواهید داشت. با به دست آوردن این لیست شما می‌دانید که باید چه نوع مقالاتی را برای وبلاگ خودتان تهیه کنید، چه نوع کلمات کلیدی را باید در مقالات خود بگنجانید.

در مورد تولید محتوا می‌توانید مقاله “استراتژی محتوا” را بررسی کنید. اما یک راه ساده، دقیق و کاملا موثر در تولید محتوا، استفاده از تکنیک آسمان خراش است. در این تکنیک شما باید 10 صفحه‌ی برتر در حوزه موضوع مورد نظر خود را بررسی کنید و ببینید آن‌ها چه جزئیاتی را از قلم انداخته‌اند. سپس شما این جزئیات را در مقاله خود استفاده کنید و آن را به مخاطب ارائه دهید.

” هر چقدر هم که محتوای رقبا برتر باشد، شما باز هم می‌توانید محتوای بسیار بهتری ارائه دهید. بهانه تراشی نکنید و قدم بردارید. راز موفقیت فقط هوشمندانه اقدام کردن است.”

قدم دوم: پیدا کردن فرصت‌های لینک‌سازی داخلی

 

برای این کار می‌توانید از دو ابزار خیلی حرفه‌ایGoogle Search Console  و Ubersuggest کمک بگیرید. وارد یکی از این ابزارهای شوید و لیست 10 صفحه‌ی برتر وب‌سایت خود را بررسی کنید.  10 صفحه‌ی برتر شما، صفحاتی هستند که بهترین رتبه و بیشترین ترافیک را کسب می‌کنند. بعد از پیدا کردن این صفحات باید مطمئن شوید که به طور مداوم به آن‌ها لینک داخلی می‌دهید.

باید بررسی کنید که :

  • این صفحات چند لینک داخلی دارند؟
  • تعداد زیادی لینک دریافت می‌کنند یا نه؟

با این کار شما کمک می‌کنید این پست‌ها و محتواها بهبود پیدا کنند و به تدریج رتبه بهتر و بهتری در SERP کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد لینک‌های داخلی

قدم سوم: استفاده از محتواها و داده‌های موجود برای رشد

 

در این مرحله وارد Google Search Console شوید و صفحات برتر خود را نگاه کنید. آمارها کاملا به شما نشان می‌دهند که صفحات خود را برای چه چیزی رتبه‌بندی کرده‌اید. موضوعات مختلفی که برای آن‌ها تولید محتوا انجام داده‌اید را آنالیز کنید. بررسی کنید که چه کلمات کلیدی و چه عباراتی در محتوای شما بهره‌وری بیشتری داشتند.

ممکن است این عبارات در توضیحات متا و یا تگ‌های عنوان شما نباشند، ولی اغلب مخاطبان شما صرفا با جستجوی آن‌ها به صفحه مورد نظر دسترسی پیدا کرده باشند. بنابراین متوجه می‌شوید که برای بهبود وضعیت صفحه باید این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی اصلی و یا Long tail keyword خود در نظر بگیرید.همین اقدام کوچک باعث می‌شود بدون انجام پروسه‌ی سخت و پیچیده‌ای و حتی بدون لینک‌سازی، بیشترین ترافیک را دریافت کنید.

قدم چهارم: طراحی تقویم محتوایی منسجم

 

داشتن یک تقویم محتوایی منسجم برای کمپین SEO بسیار مهم است. زمانی که شما به طور منظم و پیوسته پست‌های وبلاگ جدیدی پابلیش نکنید، به راحتی در طی یک ماه، به نقطه شروع کار خود برمی‌گردید و البته بیشتر از 90 روز طول می‌کشد بتوانید شرایط را به حالت اولیه و درست برگردانید. پس در مسیر سئو همیشه باید ثابت قدم باشید تا نتایج عالی را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: تقویم محتوایی چیست؟

قدم پنجم: استفاده از شاخه‌های محتوا

 

برای بدست آوردن رتبه عالی در SERP باید اعتبار و تخصص کافی در حوزه تخصصی خودتان داشته باشید. این اعتبار با ارائه آگاهی و اطلاعات مفید در فضای وب کسب می‌شو. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند همیشه بتوانید پاسخ درستی به سوالات کاربران بدهید، استفاده از شاخه‌های محتوا و کلمات کلیدی دم بلند است.

تصور کنید شما یک طراح لباس هستید و مقالات زیادی در مورد اصول طراحی لباس و جزئیات کار به مخاطب ارائه داده‌اید. برای کامل کردن وبلاگ خود باید از ابزارهایی مثل Answer The Public و یا کیوردچی استفاده کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی در مورد طراحی لباس از گوگل می‌پرسند.

بعد می‌توانید از ابزاری مثل Ubersuggest برای پیدا کردن تمام عبارات دم بلندی که مردم در سرچ‌های خود استفاده می‌کنند کمک بگیرید. زمانی که این مراحل را طب کردید، باید تولید محتوا را در خصوص تمامم این موضوعات شروع کنید. با این روش شما تمام قسمت‌ها و جزئیات کار خودتان را پوشش می‌دهید و همیشه لینک‌های داخلی قدرتمندی برای کرولرهای موتورهای جستجو خواهید داشت.

تمام مراحل گفته شده به شما کمک می‌کنند بهترین و موثرترین کمپین سئو را داشته باشید. اگر برای سئوی سایت خود به کمک یا راهنمایی نیاز داشتید، تیم امین محتوا همیشه آماده ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به شما است.

 



:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

کمپین سئو چیست و یک کمپین SEO موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

تمام کسانی که وارد صنعت SEO می‌شوند، می‌خواهند یک کمپین سئو موثر و کارآمد را اجرا کنند. کمپین SEO معمولا بخش مهمی از یک استراتژی بلند مدت بوده و شامل بخش‌های متحرک بسیاری مثل کیورد ریسرچ، ممیزی محتوا، آنالیز سئو، سئو داخلی، لینک بیلدینگ و بسیاری از موارد دیگر است. هدف اصلی این کمپین هم بهبود رتبه صفحات و سایت در لیست نتایج جستجوی موتورهای جستجو است.

بیش از 60 درصد بازاریابان کمپین‌های موثر و قدرتمند سئو را ایجاد می‌کنند تا بتوانند به طور همزمان به چندین شاخص عملکرد کلیدی (KPI) مثل افزایش ترافیک، کمک به رتبه‌بندی سایت برای کلمات کلیدی مرتبط، بهبود نرخ تبدیل و موارد دیگر کمک کنند. بزرگترین جذابیت این کمپین‌ها مقرون به صرفه بودن آن‌ها است، چون همزمان چندین هدف بازاریابی را پوشش می‌دهند.

ویژگی‌های یک کمپین سئو تاثیرگذار

 

برای اینکه بتوانید استراتژی موثری را در کمپین خود داشته باشید، حتما مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم را در این مسیر استفاده کنید.

سلامت وب‌سایت:

 

حتما چک کنید که سایت و دامنه شما درگیر مشکلات مختلفی مثل broken linkها و تصاویر بدون alt نباشند. شناخت این مشکلات کمک می‌کند تا هدف یا اولویت کمپین سئو خود را مشخص کنید.

کیورد ریسرچ:

 

مبحث کیورد ریسرچ نکات بسیار حساس و زیادی دارد و توصیه می‌کنیم برای دریافت این نکات حتما مقاله کیورد ریسرچ چیست؟” را مطالعه کنید. ولی اگر بخواهیم خیلی خلاصه در مورد آن صحبت کنیم، باید بگوییم که پیدا کردن کلمات کلیدی اولیه و ثانویه در صفحات خاص بسیار حیاتی است.

تولید محتوای با کیفیت:

 

 بعد از این که کلمات کلیدی قدرتمند و مناسب خود را انتخاب کردید، باید محتوای قانع‌کننده‌‌ای تولید کنید که برای مخاطب جذابیت داشته باشد. فقط از طریق چنین محتوایی می‌توانید ترافیک سایت خود را بیشتر کنید. یادتان باشد که محتوای شما باید کاملا با کلمات کلیدی انتخابی شما تطابق داشته باشد تا مخاطب به مشتری بالقوه شما تبدیل شود.

سئو داخلی:

 

فرآیند سئو داخلی برای بهینه‌سازی عناصر داخلی صفحات وب است و باعث می‌شود که کاربرهای شما راحت‌تر به محتوا دسترسی پیدا کنند. در واقع سئو داخلی مسیر کرول کردن موتورهای جستجو را می‌سازد. این بخش از سئو بسیار حیاتی است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم چک لیست سئو داخلی را با دقت بررسی کنید. عناصر مهم سئو داخلی عبارتند از:

  • تگ‌های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ‌های H1
  • چگالی کلمات کلیدی

لینک‌سازی هدفمند:

 

بک‌لینک اعتبار سایت را نشان می‌دهد و در حالت ایده‌آل وجود بک‌لینک‌های زیاد، باعث افزایش رتبه صفحات شما می‌‌شود. به عنوان یک متخصص سئو، مهمترین و کارآمدترین نکته‌ای شاید بتوانیم به شما بگوییم این است که

” کیفیت بک‌لینک‌ها بسیار مهمتر از کمیت آن‌ها است. کیفیت را فدای کمیت نکنید.”

لینک‌های اسپم برای سایت شما به احتمال خیلی زیاد مشکل‌ساز می‌شوند، بنابراین از پناه ببرید از شر این نوع لینک‌های رانده شده به لینک‌های تعاملی و باکیفیت تا نتیجه قابل قبولی در محیط رقابتی بگیرید.

تعامل در سوشال مدیا:

 

اشتراک‌گذاری محتوا از طریق صفحات سوشال مدیا می‌تواند باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه صفحات شما شود. اغلب این پلتفرم‌ها ابزارهای آنالیز و ثبت گزارش عملکرد صفحات خود را دارند که با کمک آن‌ها می‌توانید تعامل مخاطبان خود را با محتواهای خود بسنجید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

خطرات استفاده از PBN

استفاده از PBN دستورالعمل‌های گوگل وب مستر را نقض می‌کند و این یعنی خطرات و تهدیدهایی برای سایت‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند وجود دارد. این خطرات عبارتند از:

  • لینک‌های شبکه وبلاگ را می‌توان نادیده گرفت

گوگل لینک‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند را نادیده می‌گیرد. اگر متوجه شود که لینک شما یک لینک ساختگی است، الگوریتم آن‌ها را به طور کامل نادیده خواهد گرفت. خوشبختانه با این کار شما درگیر پنالتی نمی‌شوید چون با نادیده گرفتن لینک، هیچ تاثیر مثبت و منفی روی رتبه‌بندی شما وارد نمی‌شود.

ممکن است در حالت عادی این مسئله خیلی هم بد به نظر نرسد اما یادتان باشد که ساخت PBN زمان‌بر و پرهزینه است. اگر گوگل آن‌ها را نادیده بگیرد، تمام وقت، پول و تلاشی که برای ساخت آن صرف کرده‌اید، هدر می‌رود.

بیشتر بدانید: پنالتی گوگل چیست؟

 

  • لینک‌های این سیستم می‌توانند باعث ایجاد جریمه شوند

همانطور که گفتیم گوگل معمولا لینک ‌های غیر طبیعی را نادیده می‌گیرد و خیلی جدی با این مسائل برخورد نمی‌کند. اما گاهی اوقات گوگل برای سایت‌هایی که به طور مداوم تلاش می‌کنند سیستم رتبه‌بندی را دستکاری کنند، مجازات تعیین می‌کند. این جریمه به دو صورت قابل اجرا است:

  1. صدور جریمه دستی
  2. با نادیده گرفتن ناگهانی لینک‌های PBN

اگر یکی از این جریمه‌ها را دریافت کنید، یک پیام هشدار در گوگل سرچ کنسول با مضمون ” Unnatural links to your site” دریافت خواهید کرد. در نتیجه کل سایت یا بخشی از آن با کاهش رتبه مواجه می‌شود و در بعضی موارد حتی ممکن است به طور کامل از لیست رتبه‌بندی خارج شود.

 تنها راه برای معکوس کردن نتیجه، این است که نمایه بک‌لینک خود را اصلاح کنید و برای گوگل یک درخواست بازنگری ارسال کنید. با تمام این اقدامات، فقط می‌توانیم امیدوار باشیم که گوگل به شما فرصت دوباره می‌دهد.

به علاوه، الگوریتم‌های گوگل رفته رفته هوشمندتر می‌شوند. این احتمال وجود دارد که روزی به طور ناگهانی امتیاز غیرمنصفانه‌ای که با PBN بدست آورده‌اید را از دست بدهید. با تمام این تفاسیر شاید بخواهید از این تکنیک استفاده کنید. بنابراین وظیفه داریم بهترین روش‌های استفاده از شبکه وبلاگ شخصی را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین روش‌های استفاده از PBNها

 

مجدد تکرار می‌کنیم : به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم از این روش استفاده کنید. استفاده از این سیستم بسیار پرخطر و غیراخلاقی است. البته پر هزینه هم خواهد بود.

به علاوه، اگر تسلط کافی روی راهکارهای پنهان کردن ردپا و نشانه‌های لینک سازی خود ندارید، توصیه می‌کنیم به هیچ وجه این کار را انجام ندهید تا ضرر هم دریافت نکنید. با در نظر گرفتن تمام موارد گفته شده، بیایید چند توصیه برای استفاده درست از این تکنیک را بررسی کنیم.

  1. دقیق عمل کنید.

اگر قصد دارید با یک آژانس لینک‌بیلدینگ کار کنید، حتما تجربه و شرایط آن را با دقت بررسی کنید. برخی از شرکت‌ها سعی می‌کنند لینک‌های PBN را به شما بفروشند و تاکید دارند که این لینک‌ها واقعی و طبیعی هستند. در واقع ادعا می‌کنند که لینک‌ها با روش سئو کلاه سفید ساخته شده‌اند.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سفید چیست؟

  • لینک‌‌های PBN را غیرفعال کنید.

اگر احساس می‌کنید بعضی از بک‌لینک‌هایی که به دامنه شما وارد شده‌اند از نوع PBN هستند، می‌توانید با کمک ابزار Disavow به گوگل اعلام کنید که این لینک‌ها را نادیده بگیرد.

با این حال، فقط سعی کنید خیلی با احتیاط در این مورد اقدام کنید چون انجام اشتباه آن باعث می‌شود موقعیت‌های رتبه‌بندی ارگانیک شما هم آسیب ببینند. ما توصیه نمی‌کنیم لینک‌های مشکوک را به عنوان لینک PBN رد کنید، مگر اینکه :

” پیام Unnatural link را در گوگل سرچ کنسول دریافت کنید.”

در این صورت شما مطمئن هستید که یک لینک از طرف شبکه وبلاگ خصوصی دریافت کرده‌اید و با قربانی کردن ترافیک کوتاه مدت، جلوی ایجاد ضررهای بزرگتر را خواهید گرفت و اجازه نمی‌دهید تلاش‌هایتان درگیر آپدیت‌ها و الگوریتم‌های گوگل شوند.

نکته بسیار مهم: رد کردن لینک PBN هم باعث افت ترافیک می‌شود. یعنی بعد از اینکه این لینک‌ها را گزارش دادید، طبیعی است که ببینید صفحات شما ترافیک کمتری دریافت کنند.

  • لینک‌های تعاملی را جایگزین کنید.

لینک‌های تعاملی بسیار امن‌تر از لینک‌های شبکه وبلاگ خصوصی هستند. در این روش شما محتوای مفید و با ارزش برای لینک دادن تولید می‌کنید. بعد به دنبال سایت‌هایی می‌گردید که ممکن است بخواهند به محتوای شما لینک دهند. در ادامه این مرحله، باید به این سایت‌ها درخواست تعامل دهید.

شاید این کار سخت به نظر برسد، اما تقریبا تنها راه ایجاد بک‌لینک‌های باکیفیت و کلاه سفید است.

نکته آخر:

PBN روش امنی برای لینک‌سازی نیست. زحماتی که برای داشتن یک سئو حرفه‌ای می‌کشید، نباید با چنین ریسکی از بین برود. اگر تمام قسمت‌های سئو را به خوبی و درستی انجام دهید، الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های گوگل به شما کمک می‌کنند رتبه بهتری در SERP کسب کنید و با مرور زمان و بدون نیاز به هیچ تکنیک عجیب و خطرناکی می‌توانید رشد صفحات سایت خود را مشاهده کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

همه چیز در مورد (PBN) شبکه وبلاگ خصوصی

 

شبکه وبلاگ خصوصی یا Private Blog Networks شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها است که صرفا برای لینک دادن به سایت‌های دیگر و بهبود نرخ سرچ ارگانیک آن‌ها ساخته شده‌اند. ایده پشت طراحی این وبلاگ‌ها افزایش ارزش لینک به سایت اصلی است. در واقع این شبکه به عنوان تغذیه کننده باعث افزایش اعتبار و در نتیجه قدرت رتبه‌بندی سایت اصلی می‌شود.

استفاده از PBNها، یک نوع دستکاری و دور زدن الگوریتم محسوب می‌شود. طبیعی است که گوگل چنین اقدامی را به رسمیت نشناسد و آن را به عنوان یک طرح لینک‌سازی در نظر بگیرد. در واقع این روش، یکی از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو است.

بیشتر بدانید: سئو کلاه سیاه چیست؟

PBNها چطور کار می‌کنند؟

 

بک‌لینک، لینکی است که از سایت‌های دیگر به سایت شما وارد می‌شود. یعنی سایت‌های دیگر صفحات یا محتواهای شما را تایید کرده و برای اعتبار دادن به مطالب خود، صفحات شما را مرجع معرفی می‌کنند. لینک‌هایی که به طور طبیعی و کاملا معتبر به سایت شما برگشت داده می‌شوند، لینک‌های ارزشمندی هستند و گوگل برای سایت‌هایی که چنین لینک‌هایی دریافت می‌کنند، ارزش بیشتری قائل می‌شود.

بیشتر بدانید: کاربرد بک‌لینک در سئو

اما PBNها ایجاد می‌شوند تا به وب‌سایت‌های دیگر به طور غیرطبیعی اعتبار ببخشند. در واقع شبکه وبلاگ خصوصی در ازای دریافت پول، به صفحات دیگر رای اعتماد مصنوعی یا بهتر است بگوییم غیر طبیعی می‌فروشد. هدف از ایجاد این شبکه هم دور زدن گوگل و افزایش رتبه صفحات در SERP است.

واقعیت ماجرا در فضای فعالیت وب این است که گوگل هزینه زیادی را صرف مبارزه با لینک‌های غیرطبیعی کرده و مدام هوش مصنوعی و الگوریتم‌های خود را آپدیت می‌کند.  با این حال، شواهد نشان می‌دهند که در مورد بعضی از وب‌سایت‌ها، استفاده از PBN مشکلی برای سایت به وجود نمی‎‌آورد و حتی باعث بهبود رتبه برخی از صفحات هم شده است.

“مهمترین ماموریت سازندگان شبکه وبلاگ خصوصی، از بین بردن ردپا و نشانه‌های ساختگی بودن لینک‌ها است. “

چرا افراد از Private Blog Networks استفاده می‌کنند؟

 

ساختن PBN پرخطر، پر هزینه و البته زمان‌بر است. اما دو دلیل مهم وجود دارد که این ترفند برای دریافت بک‌لینک هنوز هم استفاده می‌شود:

  1. فرآیند لینک‌بیلدینگ، فرآیند سختی است.

در یک دنیای کاملا ایده‌آل، همه می‌توانند با کمک تکنیک‌های کلاه سفید مثل تعامل با بلاگرها، بک‌لینک‌های ارگانیک کسب کند. اما متاسفانه، این تکنیک‌ها همیشه آن طور که ما می‌خواهیم نتیجه نمی‌دهند.

مهم هم نیست که چقدر تلاش می‌کنید و تا چه اندازه محتوای عالی و قابل استنادی ایجاد می‌کنید. در هر صورت باید به صاحبان وب‌سایت‌های دیگر اعتماد کنید و نمی‌توانید روی لینک آن‌ها حساب کنید. در واقع نتیجه اصلا تضمین شده نیست.

حتی ممکن است روزها را صرف راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال کردن صدها ایمیل کنید، اما همچنان موفق به دریافت بک‌لینک‌های جدید نشوید.

  • انکر تکست‌ها را می‌توان دستکاری کرد.

دلیل دیگری که مردم از PBN استفاده می‌کنند این است که می‌توانند انکر تکست‌های بک‌لینک خود را کنترل کنند. از این جهت این موضوع بسیار مهم است که خود انکر تکست به گوگل کمک می‌کند تا کرولرهای بدانند صفحه مورد نظر در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند.  در واقع با این کار گوگل به راحتی می‌تواند تشخیص دهد که این صفحه برای تطبیق‌پذیری با کدام کلمات کلیدی مناسب است.

مثلا در نظر بگیرید که گوگل می‌خواهد صفحات را برای کلمه کلیدی ” بهترین پودر قهوه ترک” رتبه‌بندی کند. به نظر شما کدام نمونه از بین انکر تکست‌های زیر موثرتر خواهد بود؟

  1. بزرگترین فروشنده قهوه ترک در ایران
  2. اینجا کلیک کنید
  3. بزرگترین مرکز مشاوره روانشناسی ایران

مسلما گزینه اول پاسخ درست سوال ما است. این پاسخ به گوگل می‌گوید که موضوع صفحه لینک شده پودر قهوه ترک است. گزینه دوم اصلا هیچ اشاره‌ای به موضوع سایت ندارد و سومی آنقدر بی‌ربط است که به احتمال زیاد گوگل لینک آن را نادیده بگیرد.

به همین دلیل هم بسیاری از متخصصان سئو برای دریافت لینک‌هایی با انکر تکست غنی درخواست می‌دهند. این متخصصان، به طور ویژه روی تاثیر عبارت جستجوی هدف برای کسب رتبه بالاتر در گوگل تمرکز دارند. معمولا کنترل انکرتکست لینک از طریق دسترسی غیرممکن است و کاملا تحت نظر مالک سایت است. اما با کمک شبکه وبلاگ خصوصی امکان‌پذیر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سه نکته کلیدی در الگوریتم پاندا:

  1. بک‌لینک‌ها واجبند:

حیاتی‌ترین بخش استراتژی سئو، ساختن حداقل یک بک‌لینک عالی برای محتوا است. پاندا هم نقش مهمی در این فرآیند ایفا می‌کند. در واقع صفحاتی را که تعداد زیادی منابع خارجی به آن‌ها لینک شده‌اند را به صفحاتی که محتوای مرتبط و با کیفیت دارند، ترجیح می‌دهد. بک‌لینک‌های مثبت و مرتبط ثابت می‌کنند که وب‌سایت شما یک منبع معتبر است و ارزش بیشتری در دید مخاطب پیدا خواهید کرد. پاندا شدیدا روی لینک‌های اسپم حساسیت دارد، بنابراین سعی کنید اصلا از اسپم‌ها استفاده نکنید.

  1. نظرات کاربران را می‌خواند:

این الگوریتم بخش نظرات کاربران را بررسی می‌کند. سعی کنید به کاربران و مشتریان خود این فرصت را بدهید تا عملکرد و کیفیت محصول و خدمات شما را ارزیابی کنند. یکی از قالب‌هایی که گوگل به سرعت آن‌ها را تشخیص می‌دهد، قالب ارزش‌دهی 5 ستاره است. با کمک این قالب موتور جستجو می‌تواند کیفیت خدمات شما و از آن مهمتر تجربه کاربری شما را تشخیص دهد.

  1. لینک‌های خارجی برای دامنه به عنوان مرجع لازم است:

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به موتورهای جستجو و Google Panda ثابت کنید اطلاعات قابل اعتمادی را با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار داده‌اید، ارجاع دادن به منابع شناخته شده و معتبر است. گوگل تلاش شما برای نشر دادن اطلاعات درست و دقیق را از این طریق می‌بیند و صد در صد آن را تحسین می‌کند. پاداش فعالیت درست شما هم افزایش میزان بازدید و رتبه گرفتن خواهد بود.

چطور بفهمیم الگوریتم پاندا روی وب‌سایت ما تاثیر منفی گذاشته است یا نه؟

 

یکی از علائم فعالیت پاندا، افت ناگهانی ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما است. شاید هم رتبه شما در بین سرچ‌های گوگل افت داشته باشد. اگر تیم سئو شما دائما در حال آنالیز صفحات باشند، متوجه می‌شوند که در چه بازه زمانی این اتفاقات رخ داده است. اگر این بازه کوتاه باشد، به احتمال زیاد الگوریتم پاندا به شما ضربه زده است. فقط به خاطر داشته باشید که عوامل زیادی روی ترافیک و رتبه وب‌سایت تاثیرگذارند و باید همه جوانب را در نظر بگیرید.

روش ریکاوری وب‌سایت از الگوریتم پاندا

 

پاندا، آپدیتی است که ریکاوری از آن کار دشواری خواهد بود. اما از آنجایی که کیفیت وب‌سایت و محتوا روی الگوریتم پاندا اثرگذاری زیادی دارد، می‌توان امیدوار بود که با انجام یک سری اقدامات اصلاحی، ریکاوری انجام شود. این اقدامات عبارتند از:

  1. کنار گذاشتن روش افزایش بازدید از طریق ایجاد مزرعه محتوا
  2. بازنگری از جنبه‌هایی مانند نسبت تعداد آگهی به محتوا یا لینک به محتوا، به صورتی که صفحات وب‌سایت غالبا بر پایه تبلیغات و یا لینک‌های اسپم نباشند.
  3. بازنگری محتوا از جنبه‌های کیفیت، مفید بودن، مرتبط بودن، قابل استناد بودن و اعتبار
  4. چک کردن تطبیق‌پذیری محتوا و درخواست کاربران
  5. حذف و یا ویرایش محتواهای تکراری

آیا الگوریتم پاندا گوگل در حال حاضر هم موثر است؟

 

تاثیر الگوریتم پاندا روی سئو سایت تا به امروز و در سال 2023 ادامه دارد. این الگوریتم در طی گذشت سال‌های اخیر، فقط درگیر سه تغییر بزرگ و اساسی شده است. این سه تغییر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

  • E-A-T: مخفف تخصص، اقتدار و اعتماد است. E-A-T به دنبال مزرعه محتوا است. گوگل همیشه می‌خواهد سایت‌هایی که محتوای باکیفیتی دارند و کارشناسان متخصص آن را تایید می‌کنند، پاداش دهد. دستورالعمل‌هایی مثل E-A-T که به عنوان دستورالعمل ارزیابی کیفیت هم شناخته می‌شود، راهنمای نهایی برای مزرعه حیوانات نبودن سایت شما هستند. در واقع این راهنما، بار کیفیت محتوا را از دوش پاندا algorithm برداشته است.
  • بازاریابی محتوا: بازاریابی محتوا، تا قبل از به وجود آمدن پاندا، واقعا اصطلاح کاربردی و به درد بخوری نبود. اگر در google Trends عبارت content marketing را سرچ کنید، به راحتی متوجه می‌شوید که قبل از سال 2011 این اصطلاح تقریبا در دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی‌شد. در سال 1996 این مفهوم به وجود آمد و می‌توانیم بگوییم قدمت آن به اندازه قدمت بازاریابی است اما بازاریابی محتوایی که تخصصی و موثر باشد، بعد به وجود آمدن الگوریتم پاندا گوگل معنا پیدا کرد.

 

  • متمایز باش یا بمیر: شاید بزرگترین درسی که الگوریتم پاندا به سئوکاران داده باشد این باشد که هرگز تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند. این توصیه فقط مربوط به گوگل نیست. یعنی شما باید در تمام بخش‌های تجارت خود طراحی ویژه‌ای برای دور شدن از ریسک‌ها داشته باشید. سرمایه‌گذاری متمرکز روی یک بخش، یک قمار است.

هرگز خودتان را در اختیار هیچ کانال یا پلتفرمی قرار ندهید. چون نمی‌توانید روی شخص سوم تسلط و کنترلی داشته باشید. اگر یک تغییر الگوریتم بتواند کل شرکت شما را یک شبه از بین ببرد، ریسک بزرگ و خطرناکی را به جان می‌خرید.

نتیجه

 

الگوریتم پاندا می‌تواند هم در نقش جایزه عمل کند و هم جریمه. وب‌سایت‌هایی که محتوای باکیفیت منتشر می‌کنند و به طور هوشمندانه‌ای آنالیز قدم‌های بعدی خود را انجام می‌دهند، با قوانین و سیاست‌های موتورهای جستجو هم مطابقت دارند، پس این آپدیت کمک می‌کند رقبای ضعیف آن‌ها حذف شوند و رتبه‌ی بالاتری کسب کنند. در واقع از رقابت ناعادلانه و بی‌کیفیت جلوگیری می‌کند.

از طرفی هم، افرادی که محتواهای بی‌کیفیت و ضعیف تولید می‌کنند و نسبت به سیاست‌های گوگل پایبند نیستند، مستحق جریمه هستند و خب این جریمه را پاندا algorithm به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

“یادتان باشد محتوای باکیفیت، همیشه و همیشه نتیجه گرفتن شما را تضمین می‌کند و کلید اثربخشی در فضای وب برای مدت زمان طولانی است. شما با یک محتوای خوب، شبیه فشنگ در دراز مدت از کسانی که با کمک مزرعه محتوا رشد کرده‌اند عبور می‌کنید.”

بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟



:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

Google Panda چه مواردی را شناسایی می‌کند؟

 

تعدادی از پدیده‌های مشکل‌ساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی می‌شوند. این پدیده‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. محتوای ضعیف (Thin content):

صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته می‌شوند. اصطلاحا محتوای آن‌ها را Thin content می‌نامند.

  1. محتوای تکراری (Duplicate content) :

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که بیش از یک وب‌سایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وب‌سایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آن‌ها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آن‌ها را شناسایی می‌کند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحه‌ی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمی‌پذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبه‌ی خیلی پایینی دریافت می‌کنند.

  1. محتوایی با کیفیت پایین:

بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک می‌گذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آن‌ها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.

  1. عدم اعتبار یا معتمد بودن وب‌سایت:

اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری می‌کند تا یک وب‌سایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیه‌های لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.

  1. مزرعه محتوا ( Content Farming):

اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آن‌ها از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری شده‌اند داشته باشید، وب‌سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می‌شود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گسترده‌ای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی می‌توانیم بگوییم که گوگل وب‌سایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی می‌کند.

پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شود و جریمه‌های مربوط به محتوا را روی وب‌سایت شما اعمال می‌کند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر با کیفیت پائین (UGC):

این محتواها اغلب در بخش پست‌های وبلاگ مهمان مشاهده می‌شوند. این پست‌ها اغلب پر از غلط املایی، نگارشی و تکنیکی هستند. بنابراین از نظر گوگل کم ارزش و ضعیف تلقی می‌شوند.

  1. بالا بودن تعداد تبلیغات نسبت به محتوا:

بعضی از وب‌سایت‌ها بیشتر از اینکه محتوای مفید روی صفحه خود داشته باشند، تبلیغات پولی دارند.

  1. محتواهایی که با کیفیت پائین و وابسته به لینک‌ها:

محتواهایی که به برنامه‌های پولی وابسته اشاره می‌کنند.

  1. وب‌سایت‌هایی که کاربران مسدود کرده‌اند:

بعضی از وب‌سایت‌ها را خود کاربران بلاک کرده یا گزارش می‌دهند چون محتوای بی‌کیفیت و بی‌ارزشی در آن‌ها منتشر شده است.

  1. عدم تطابق عبارت جستجو با محتوا:

صفحاتی که قول می‌دهند با کلیک کردن روی آن‌ها پاسخ‌های مرتبط با موضوع سرچ ارائه دهند، توسط Google Panda شناسایی می‌شوند.


بیشتر بدانید: الگوریتم پنگوئن چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

الگوریتم پاندا چیست و چه تاثیری روی SEO سایت دارد؟

 

الگوریتم پاندا در اوایل سال 2011 راه‌اندازی شد. این الگوریتم یک فیلتر قوی و هوشمند برای مقابله با انتشار محتواهای ضعیف (Thin content) و بی‌کیفیت است. در واقع می‌شود گفت که گوگل به طور رسمی فرآیند کنترل کیفیت محتواها را با رونمایی از این فیلتر اعمال کرد. Google Panda باعث می‌شود SERP شامل محتواهایی باشد که کامل هستند و بالاترین سطح را دارند.

هدف اصلی این الگوریتم تشویق و حمایت وب‌سایت‌هایی است که برای تولید محتوا و وقت مخاطبان خود ارزش زیادی قائل هستند. شاید جالب باشد بدانید که اسم اولیه این الگوریتم، الگوریتم کشاورز بود.بعد از مدتی نام آن را برای ادای احترام به کارمند وفادار و فعال گوگل، Navneet Panda، پاندا گذاشتند. همان چند ماه ابتدایی راه‌اندازی این سیستم، 12 درصد از نتایج سرچ به زبان انگلیسی تحت تاثیر فیلترینگ آن قرار گرفتند.

به محض راه‌اندازی الگوریتم پاندا، این الگوریتم به یکی از سیگنال‌های اصلی رتبه‌بندی گوگل تبدیل شد. گوگل هر روز تلاش می‌کند تا عملکرد آن را توسعه دهد و در واقع پیچیدگی فرمولاسیون به کار رفته در طراحی آن با بالا رفتن تعداد متغیرها و المان‌ها باعث می‌شود دقت کار فیلتر بیشتر شود.

الگوریتم پاندا چطور طراحی شده است؟

 

فرآیند فیلترینگ پاندا کاملا علمی و مطابق فرمول‌های حساس و دقیق ریاضی است. محققان گوگل برای اینکه پاندا تا حدی شبیه به ذهن انسان عمل کند و سریعا کیفیت یک محتوا را تشخیص دهد، مجموعه‌ای دقیق از سوالات را طراحی کرده‌اند تا بر اساس آن‌ها بتوانند دامنه‌ها بررسی کنند.

آزمایش‌کنندگان تیم تحقیقاتی گوگل به این سوالات پاسخ می‌دهند و بر اساس پاسخ آن‌ها مجموعه‌ای از سیگنال‌های رتبه‌بندی ابداع می‌شود. این سیگنال‌ها معرف محتواهای بی‌کیفیت هستند. با توجه به آمارها و نتایجی که از تجربه کاربران و تحقیقات تیم گوگل بدست می‌آید، الگوریتم پاندا مدام در حال تغییر و بهبود یافتن است.


بیشتر بدانیدسئو چیست؟


Google Panda چه مواردی را شناسایی می‌کند؟

تعدادی از پدیده‌های مشکل‌ساز در SERP هستند که توسط پاندا شناسایی می‌شوند. این پدیده‌ها را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

  1. محتوای ضعیف (Thin content):

صفحاتی که متن و منابع کمی در مورد یک موضوع دارند، صفحات ضعیفی در گوگل شناخته می‌شوند. اصطلاحا محتوای آن‌ها را Thin content می‌نامند.

  1. محتوای تکراری (Duplicate content) :

محتوای تکراری به محتوایی گفته می‌شود که بیش از یک وب‌سایت یا صفحه آن را منتشر کرده باشد. اگر در وب‌سایت شما چند محتوای تکراری که شباهت آن‌ها به دیگر صفحات زیاد باشد، وجود دارد، قطعا پاندا آن‌ها را شناسایی می‌کند. مثلا شاید یک شرکت، 10 صفحه‌ی مختلف برای معرفی یک محصول در شعب مختلف خود ایجاد کرده و توضیحات آن را صرفا با تغییر نام شهر یا شعبه عوض کند.الگوریتم پپاندا این شرایط را نمی‌پذیرد و مطمئن باشید که محتواهای شما به سرعت از صفحه سرچ خارج شده و یا رتبه‌ی خیلی پایینی دریافت می‌کنند.

  1. محتوایی با کیفیت پایین:

بعضی صفحات، محتواهایی را با کاربران به اشتراک می‌گذارند که اطلاعات عمیق و قابل استنادی ندارند. یعنی عملا هیچ ارزشی برای زمان و نیاز مخاطب خود قائل نیستند. طبیعی است که الگوریتم پاندا با آن‌ها قاطع برخورد کند. زیرا پاندا روی احترام به مخاطبین گوگل بسیار حساس است.

  1. عدم اعتبار یا معتمد بودن وب‌سایت:

اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی دارید، باید شرایط لازم برای جلب اعتماد مخاطب را بدست آورید. پاندا با هدف حفظ امنیت کاربران، هر کاری می‌کند تا یک وب‌سایت بدون اعتبار نامطئن را شناسایی و جریمه کند. پس حتما تائیدیه‌های لازم را از منابع قانونی و مورد اعتماد کاربران دریافت کنید.

  1. مزرعه محتوا ( Content Farming):

اگر تعداد زیادی صفحه که کیفیت پائینی دارند و محتوای آن‌ها از وب‌سایت‌های دیگر جمع‌آوری شده‌اند داشته باشید، وب‌سایت شما به عنوان مزرعه محتوا شناخته می‌شود. یعنی موضوع مشترکی بین طیف گسترده‌ای از محتواهای شما وجود نداشته باشد. در زبان عامیانه فارسی می‌توانیم بگوییم که گوگل وب‌سایتی که شبیه به چهارشنبه بازار است را به سرعت شناسایی می‌کند.

پس از هر موضوعی محتوا تولید نکنید و روی تخصص خود تمرکز کنید. در غیر اینصورت الگوریتم پاندا وارد عمل می‌شود و جریمه‌های مربوط به محتوا را روی وب‌سایت شما اعمال می‌کند. بیخودی اعتبار و ارزش فعالیت خود را از دید گوگل و مخاطب کاهش ندهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1401 | نظرات ()