نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه جراحی لاغری در بین مردم که دچار چاقی مفرط هستن بسیار محبوب شده زیرا به راحتی میتوانند پرداخت هزینه عمل اسلیو و سپردن خود به دست بهترین جراح لاغری به بسیاری از وزن خود را کاهش دهند و به اندام اینده آل خود برسند.

در عمل اسلیو معده قسمت زیادی از معده برش داده میشود و همین موضوع باعث میشود تا فرد دیگر اشتهای زیاد خوردن نداشته باشد و در نتیجه باعث لاغری فرد شود.

اگر از متقاضیان یا کاندیدای جراحی چاقی هستید، بهتر است حقایق زیر را درباره آن بدانید تا بتوانید با دید بازتری تصمیم بگیرید.

  • چاقی تنها یک مشکل ظاهری نیست بلکه بیماری متابولیکی است. متابولیسم بدن افراد چاق کاهش پیدا می کند به همین دلیل این افراد حتی با خوردن میزان متوسطی از کالری، باز هم وزن کم نخواهند کرد.
  • جراحی چاقی می تواند تغییرات متابولیکی را خنثی کند. پس از جراحی چاقی، فرد با خوردن وعده غذایی کوچکی احساس سیری می کند.
  • خطر جراحی لاغری به اندازه خطر جراحی کیسه صفرا می باشد. عوارض جراحی چاقی بسیار کمتر از عوارض چاق ماندن است.
  • عمل چاقی تجربه ای احساسی است. از این رو بیماران باید علاوه بر حمایت های پزشکی، حمایت روانی نیز دریافت کنند.
  • سلامت فرد قبل از کاهش وزن وی، بهبود پیدا می کند. جراحی چاقی معمولا موجب بهبود فشار خون بالا، آپنه خواب، درد مفاصل و دیابت نوع دو می شود.
  • عمل لاغری می تواند دیابت نوع دو که تازه تشخیص داده شده است را به طور کامل درمان کند. اگر به تازگی به دیابت نوع دو مبتلا شده و وقت جراحی چاقی نیز گرفته اید، نیازی به شروع مصرف انسولین ندارید.
  • در اغلب موارد، بیمه هزینه های جراحی چاقی را پوشش می دهد. بسیاری از مردم، اطلاعی از قوانین بیمه درباره مراقبت های پزشکی ندارند، از این رو به اشتباه فکر می کنند که جراحی لاغری از نوع عمل زیبایی بوده و شرکت های بیمه هزینه عمل لاغری را نمی پذیرند.


:: بازدید از این مطلب : 1169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جراحی مینی بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که ترکیبی از عمل اسلیو معده و بای پس معده به شمار می رود. کاهش وزن با مینی بای پس معده به دو صورت انجام می شود. این جراحی بر خلاف بای پس نرمال، روده کوچک و معده را تنها با یک آناستوموز (نقطه اتصال) به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده با نام بای پس تک آناستوموزی نیز شناخته می شود.

با بستن میزان قابل توجهی از حجم معده در جراحی مینی بای پس معده، میزان غذایی که معده می تواند در خود نگه دارد را محدود کرده و خالی شدن کیسه معده را به تاخیر می اندازد. این امر موجب می شود تا بیمار برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

جراحی مینی بای پس معده بازگشت پذیر است.

در مینی بای پس، کیسه جدید معده که باریک و بلند است از سایر معده جدا شده و بخیه زده می شود. برخلاف اسلیو معده، بخش باقی مانده از معده، برداشته توسط بهترین جراح لاغری نمی شود و در بدن خواهد ماند. البته غذا به منطقه تحتانی خط بخیه که بخش کنار گذاشته شده ی معده است، وارد نخواهد شد. معده پس از جراحی باز هم مایع گوارشی و آنزیم های ضروری برای عمل هضم و جذب مواد غذایی را تولید می کند. بخش میانی روده کوچک (۱.۵ متر پس از ابتدای آن) با یک آناستوموز به انتهای کیسه جدید معده متصل می شود. از این رو در صورت شکست جراحی لاغری می توان تغییرات مینی بای پس معده را به حالت اول بازگرداند.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در جراحی مینی پس تنها یک آناستوموز (نقطه اتصال معده به روده کوچک) وجود دارد، ولی در بای پس عادی دو آناستوموز(نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش) وجود خواهد داشت. برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کاهش وزن با این روش بهتر جواب می دهد زیرا سوء جذب در مینی بای پس بسیار قابل توجه تر از بای پس عادی است . همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

چاقی می تواند موجب ابتلای فرد به بیماری های مزمنی مانند دیابت نوع ۲ و بسیاری مشکلات دیگر شود.  جراحی لاغری می تواند گزینه مناسبی برای درمان چاقی باشد که نتیجه آن، کاهش وزن و بهبود سلامت متابولیکی است. با این حال، همه ی بیماران پس از جراحی لاغری نمی توانند کاهش وزنی چشمگیر و سلامت متابولیکی را تجربه کنند. ورزش روشی عالی برای بهبود سلامت است که مزایای فیزیولوژیکی و روانی بسیاری را به همراه دارد. در این مقاله به اثرات ورزش بر نتیجه جراحی لاغری می پردازیم.

به طور کلی مطالعات نشان داده اند که بیشتر بیماران پس از عملاسلیو معده و دیگر جراحی های لاغری، به میزان کافی ورزش نمی کنند تا از مزایای آن بهره ببرند. با اینکه اطلاعات زیادی از اثرات ورزش در کاهش وزن و نگه داشتن این وزن پس از جراحی لاغری در دست نیست اما مطالعاتی که در زمینه ی محدود کردن کالری و ورزش انجام شده، نشان می دهند که مزایای عمومی ورزش می تواند به بیمارانی که پس از جراحی لاغری آن را انجام می دهند نیز بست پیدا کند. شواهد اخیر نشان می دهند که ورزش بعد از عمل اسلیو و دیگر جراحی های لاغری می تواند موجب بهبود سلامت متابولیک و مزایای دیگر شود. شما میتوانید از بهترین جراح لاغری سوال بپرسید و بدنید که جدیدترین متد جراحی لاغری چیست.

ورزش در کاهش وزن و حفظ آن موثر است

داشتن برنامه ورزشی مکرر برای استحکام قلب و استخوان ها، سوزاندن کالری، عضله سازی و افزایش سوخت و ساز بدن، بهبود حال روحی و کاهش استرس بسیار موثر است. ورزش همچنین می تواند سطح قند خون را کنترل کند.

پیاده روی ورزشی بسیار خوبی است که می توانید به محض پایان اسلیو معده یا انواع جراحی های لاغری آن را آغاز کنید. پیاده روی را با ۱۰ دقیقه در روز و سرعتی نسبتا بالا آغاز کنید و هر روز یک دقیقه آن را افزایش دهید. این کار را تا حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته (روزی ۳۰ دقیقه، ۵ روز در هفته) ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که فعالیت هایی را می توان ورزش محسوب کرد که در آن ضربان قلب بالا رود، به همین دلیل قدم زدن آرام، ورزش محسوب نمی شود. همچنین بهتر است ورزش های قدرتی را برای عضله سازی و فرم دهی به بدن در برنامه ورزشی خود بگنجانید. البته انجام ورزش های قدرتی تنها با گذشت ۶ هفته از جراحی لاغری امکان پذیر است زیرا قبل از آن، بخیه ها هنوز به طور کامل بهبود نیافته اند. فراموش نکنید که ممکن است در صورت عدم ورزش، وزن کم نکنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زایمان بعد از جراحی لاغری چگونه است؟ مادران چاق و دارای اضافه وزن بالا که از طریق جراحی لاغری میزان قابل توجهی از وزن خود را کاهش داده اند، می توانند زایمان های راحت تری را تجربه کنند. این تاثیرات مثبت شامل کاهش احتمال زایمان سزارین، عفونت، زخم، خونریزی و همچنین کاهش احتمال بارداری های خارج رحمی می باشد.

زایمان بعد از جراحی لاغری

دکتر اولف استفانسون محقق و متخصص زنان و زایمان در دپارتمان پزشکی موسسه کارولینسکای شهر سولنا می گوید: (( ما اطمینان داریم که چاقی و اضافه وزن خطری برای زایمان محسوب می شود. جراحی لاغری تاکنون بهترین گزینه برای یک کاهش وزن موثر و ماندگار به حساب می آید.)) در نهایت می توان گفت که خطر اصلی برای زایمان اضافه وزن است و نه جراحی لاغری و همواره زایمان بعد از جراحی لاغری و عمل اسلیو بسیار آسان تر از زایمان با اضافه وزن است.

گروه مطالعاتی دکتر استفانسون چندین تحقیق درباره ی نحوه تاثیر جدیدترین متد جراحی لاغری بر بارداری و زایمان انجام دادند. در مطالعه ای اخیر زایمان های ۱۴۳۱ زن که پس از جراحی لاغری، به کاهش وزن قابل توجهی دست یافته بودند، با ۴۴۷۶ زن که جراحی لاغری انجام نداده بودند مقایسه شد. BMI زنانی که جراحی لاغری انجام نداده بودند در اوایل بارداری، با BMI قبل از جراحی زنانی که عمل جراحی کردند، یکسان بود.

 

آیا می توان جراحی لاغری را به همه مادران دارای اضافه وزن توصیه کرد؟

دکتر استفان و بهترین جراح لاغری میگوید همه ی شواهد نشان دهنده تاثیرات مثبت جراحی چاقی یا همان لاغری روی زنان بوده است. کاهش نیاز به سزارین و القای زایمان، کاهش زایمان های دیر هنگام، نیاز کمتر به بیحسی اپیدورال و کاهش احتمال تحرک رحمی، زخم واژن، عفونت و خونریزی می توانند جزء تاثیرات جراحی لاغری باشد.

مقایسه ای با استفاده از داده های ثبت شده از جراحی های لاغری در اسکاندیناوی و دفتر ثبت زایمان ها انجام گرفته است. کاهش وزن چشمگیر حدود ۳۸ کیلوگرم از زمان جراحی تا شروع بارداری توانست به این افراد کمک شایانی کند. از طرف دیگر مطالعات قبلی نشان داده اند که زنانی که جراحی لاغری انجام داده اند بیشتر در خطر زایمان های زودرس و به دنیا آوردن نوزادان کوچک و ریز هستند.

از این رو نمی توان به هر شخصی که اضافه وزن دارد توصیه کرد که جراحی لاغری انجام دهد. اما طبق تقیقات اخیر، این جراحی تاثیرات مثبتی را برای مادر به همراه خواهد داشت. به همین دلیل باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا بتوان نتیجه گیری کلی تری ارائه داد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1017
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

قطعات و بخش های این گیربکس‌ها زیاد است و برای توضیح هر قطعه و عملکرد هر کدام نیازمند مدت زمان زیادی خواهیم بود. هرچند که آگاهی از این قطعات یدکی هیوندا و کار هر کدام می تواند برای هر کس مفید باشد، اما در واقع هیچ لزومی به یادگیری این بخش ها و کار آن ها وجود ندارد. در این مقاله تنها به چند قطعه و بخش ضروری از گیربکس اتومات خواهیم پرداخت. پس از آن در انتها به این موضوع خواهیم پرداخت که چند وقت به چند و قت میتوانیم روغن مثلا گیربکس هیوندای یا گیربکس کیا را تعویض کنیم. حتما تمام مطلب را با دقت بخوانید.

مبدل‌های گشتاور (Torque converter)

همانطور که از نام این قطعه برمی‌آید، این بخش نیرو را از موتور ماشین به قسمت داخلی گیربکس انتقال می دهد. و در واقع میتوان گفت که به نوعی یک توربین روغنی به شمار می رود.

دنده‌های سیاره‌ای (Epicyclic gearing)

یکی از بخش‌های مهم گیربکس دنده‌های سیاره ای هستند. این بخش مهم در واقع دنده داخل گیربکس را تعویض می‌کند. حرکت کردن و قفل شدن این دنده‌ها، باعث می‌شود ضریب انتقال نیرو به شکل حساب شده‌ای تغییر کند. و با هر حرکت، ضریب خاصی از نیرو تغییر پیدا کند.

پمپ روغن (oil pump)

این پمپ در بین مجموعه دنده‌های سیاره‌ای و مبدل گشتاور واقع شده است. وظیفه اصلی این قطعه پمپاژ روغن با فشار نسبتا بالا به بخش های مختلف گیربکس است. چنانچه پمپ هیدرولیک در گیربکس های اتومات با مشکل روبرو شود به جرات می توان گفت که تمام گیربکس از کار می‌افتد.

سوپاپ‎ها (Valve gearbox)

این بخش هم از مهم‌ترین قسمت های یک گیربکس اتوماتیک هستند. و نقش بسیار مهمی در کل قطعات خودروهای اتوماتیک دارند. اینکه چه زمانی چه دنده ای باید درگیر شود و مورد استفاده قرار بگیرد، توسط این بخش مشخص خواهد شد.

حرارت موجود در گیربکس و استهلاک طبیعی و درازمدت قطعات این بخش از خودرو، می‌تواند به روغن گیربکس ماشین ها آسیب برساند. بنابراین لازم است که برای جلوگیری از آُسیب به روغن و قطعات آن حتما پس از طی چند کیلومتر مشخص حتما این روغن ترمز تعویض شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 1133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

خارج کردن دندان از دهان یا کشیدن دندان ،حذف دندان از سوکت آن در استخوان است.

شما می خواهید دندان های خود را برای یک عمر حفظ کنید.

اما شرایطی ممکن است بوجود بیاید که دندانپزشک شما توصیه می کند که برای حفظ سلامتی خود بهتر است دندان تان را بکشید.

اگر دندان شما شکسته و یا تاج آن به کلی ازهم فرو پاشیده باشد دندانپزشک شما سعی می کند تا آنرا با پر کردن تاج یا درمان های دیگر ثابت کند.

گاهی اوقات خسارات به حدی است که نمی توان با هیچ درمانی آنرا جبران کرد در این مواقع دندان باید از دهان خارج شود.

در این مواقع حتی عمل جراحی برای جایگزینی استخوان ( پیوند استخوان  یا گرافت ) ممکن است جوابگو نباشد.

دندان بسیار سست نیز حتما باید کشیده شود.

دلایل محکم برای خارج کردن دندان

دندان اضافی

بعضی از افراد دندان های اضافی دارند که باعث جلوگیری از ورود دندان های اصلی می شود در این مواقع دندان اضافی باید از دهان خارج شود.

دندان های شلوغ در ارتودنسی

افرادی که  دارای دندان های شلوغی هستند نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارند.

در این مواقع متخصص ارتودنسی در تهران آنها برای مدیریت فضا در ارتودنسی نامرئی ممکن است ناچار باشد که یک یا چند دندان را از دهان بیمار خارج کند.

کشیدن دندان عقل و ارتودنسی هم دارای مبحث خاصی برای خود است. و شامل هزینه ارتودنسی میشود.

دندان های آلوده

افرادی که دارو های سرطانی دریافت می کنند ممکن است این داروها باعث ایجاد دندان های آلوده شوند.

زیرا این داروها سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

در این صورت دندان های آلوده نیاز به کشیدن دندان و خارج کردن آن از دهان بیمار دارد.

پیوند عضو و دندان های عفونی

اگرپس از پیوند عضو یک منبع عفونت در دندان ها بوجود بیاید ، در این صورت برخی از دندان های عفونی ممکن است نیاز به کشیدن داشته باشند.

زیرا افراد مبتلا به پیوند عضو دارای خطر بالایی از عفونت هستند و ناچارند داروهایی مصرف کنند که سیستم ایمنی بدن را کاهش یا سرکوب می کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 1422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ممکن است از آن دسته افرادی باشید که تنها در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه دارند و تمایل دارید تا تنها چربی های آن منطقه را بسوزانید. اما به خاطر داشته باشید که انتخاب اینکه کدام قسمت بدن زودتر آب شود به دست شما نخواهد بود و قادر به کنترل آن نیستید. چربی در سراسر بدن، درون سلول های چربی انباشته می شود. برخی افراد در بخش های خاصی از بدن سلول های چربی بیشتری دارند و این به این معناست که آن قسمت ها مستعد تجمع چربی و در نتیجه چاقی هستند. هنگامی که کالری دریافتی فرد کمتر از سوخت مورد نیاز بدن وی باشد، بدن چربی های ذخیره شده را به حرکت در می آورد و آنها را تبدیل به انرژی مصرفی می کند. بنابراین نمی توان با اشاره به شکم و پهلو، به بدن خود دستور داد که اول این قسمت ها را آب کند زیرا بدن چربی سوزی را با الگو های مشخصی که به ژنتیک هر فرد بستگی دارد، انجام می دهد شما میتوانید برای خلاص شدن زودتر از شر چربی ها و چاقی جراحی لاغری انجام دهید شما میتوانید با انجام عمل اسلیو و مراجعه پیش بهترین جراح بینی از هزینه عمل اسلیو هم با خبر شوید.

چرا خانم ها بیشتر از آقایان شکم و پهلو دارند؟

بدن خانم ها، به دلیل محافظت از جنین در طول بارداری، چربی ها را بیشتر در شکم و پهلو ها ذخیره می کند. چربی های پهلو زیرپوستی هستند و دقیقا در زیر پوست شما قرارگرفته اند و جزء چربی های سمج محسوب می شوند که آب کردنشان بسیار سخت است. همچنین چربی های شکم که تا دور کمر نیز ادامه دارند، از چربی های سمج و زیرپوستی بوده و به سختی آب می شوند.

در صورتی که دور کمرتان بیشتر از ۸۹ سانت (در خانم ها) و۱۰۲ سانت (در آقایان) باشد، شما چربی اضافی احشایی دارید. این نوع چربی خطرناک بوده و ترکیبات ترشحی و ارگان های داخلی بدن را احاطه می کند و می تواند منجر به مشکلات فراوانی مانند بیماری های قلبی شود.

از آنجایی که چربی احشایی از نظر متابولیکی فعال تر است، سریع تر به ورزش جواب می دهد. هنگامی که فرد شروع به کاهش وزن به کمک ورزش و رژیم لاغری می کند، چربی های احشایی که درون شکم قرار دارند سریع تر از چربی های زیر پوستی آب می شوند.

برای لاغری شکم و پهلو هم باید ورزش کنید هم رژیم بگیرید

برای سوزاندن چربی های زیرپوستی لازم است ترکیبی از رژیم لاغری و ورزش های قدرتی به همراه چربی سوزی انجام شود که در اینجا به شرح هر یک از آنها می پردازیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 996
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه با افزایش آمار طرفداران دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی، بسیاری از بیماران خواهان انجام این نوع درمان های ترمیمی مثل کامپوزیت یا روکش هستند اما گاهی اوقات پس از انجام این درمان ها متوجه می شوند که دندان هایشان نیاز به ارتودنسی دارد  و نمی دانند که آیا امکان انجام ارتودنسی روی دندان های ایمپلنت شده یا دارای روکش، کامپوزیت و پرکردگی وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این افراد باید گفت بله کاملا امکان پذیر است. با اینکه ممکن است اینگونه ارتودنسی ها با چالش هایی از قبیل عدم حرکت دندان های ایمپلنت شده و آسیب رساندن روکش ها و بریج ها به دندان ها همراه باشند، اما در اکثر موارد بی نقص و بدون مشکل به پایان می رسند. به طور کلی ۳ گزینه برای انجام ارتودنسی روی خدمات ترمیم و زیبایی دندان وجود دارد که عبارتند از:

 بهترین نوع ارتودنسی برای قرار گرفتن روی کامپوزیت و روکش چیست؟

به طور کلی، متخصص ارتودنسی در کرج ترجیح می دهد که از بریس های ثابت برای قرار گرفتن روی دندان های روکش یا کامپوزیت شده استفاده نکند. گزینه ایده آل برای اینگونه بیماران ارتودنسی متحرک مانند اینویزیلاین می باشد. البته در مواردی که نتوان از ارتودنسی متحرک استفاده کرد و دندانپزشک مربوطه ارتودنسی ثابت را توصیه کرده باشد، می توان ارتودنسی ثابت را نصب کرد. با این حال ارتودنسی ثابت روی روکش، کامپوزیت یا لمینت نیازمند رسیدگی های بسیار بیشتری می باشد.

آیا ارتودنسی به روکش، بریج یا پرکردگی ها آسیب وارد می کند؟

اگر روکش، بریج یا پرکردگی شما سالم و محکم نصب شده باشد، درمان ارتودنسی نمی تواند آسیبی به آنها وارد کند. امروزه از روش های دقیقی برای نصب بریس های ارتودنسی استفاده می شود. حتی پس از پایان درمان، متخصص ارتودنسی بریس ها را با دقت و به آرامی از روی دندان جدا می کند تا هیچ آسیبی به زیبایی دندان ها وارد نشود.

 

ارتودنسی روی دندان های پر شده

معمولا افرادی که دارای پرکردگی های زیادی هستند، بیشتر به دنبال درمان های ارتودنسی هستند. مثلا ممکن است دندان های کج و نامرتب موجب تجمع مواد غذایی در میان آنها و در نهایت پوسیدگی دندان شوند. از آنجایی که رسیدگی و رعایت بهداشت اینگونه دندان ها دشوار تر است، احتمال دچار شدن به پوسیدگی و در نهایت نیاز به پرکردگی در آنها بسیار زیاد است.

 



:: بازدید از این مطلب : 1206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

آیا به فکر تعمیر و نگهداری اتومبیل خود نیز افتاده اید؟

فصل تابستان است و شاید شما نیز چمدان خود را بسته اید و آماده سفر با اتومبیل شخصی خود هستید. اما آیا به فکر تعمیر و نگهداری اتومبیل خود نیز افتاده اید؟ شاید بازرسی و تنظیم ماشین آخرین چیزی باشد که در برنامه سفر خود قرار داده اید اما اگر یک بعدازظهر خود را صرف انجام تنظیمات ساده ماشین خود کنید، در انتها از نتیجه تلاش خود راضی خواهید بود و هزینه زیادی را نیز متحمل نشده اید شما با خرید به موقع لوازم هیوندا و بردن آن به پیش یک فروشنده و نمایندگی قطعات هیوندا از هزینه های اضافی جلوگیری کنید

 

نگهداری های عمومی:

شستشوی رادیاتور:

سرد کننده داخل رادیاتور برای همیشه نمی ماند. در طول زمان و استفاده متناوب خراب می شود و ممکن است باعث خوردگی رادیاتور شود که متعاقباً مشکلات خنک کردن و تعمیر رادیاتور را در پی خواهد داشت. شستشوی سالانه رادیاتور راه حل ارزان قیمتی در برابر تعمیرات احتمالی است.

تعویض فیلتر هوا:

فیلتر هوای خودرو باید سالی دو بار و یا هر  km 15000 عوض شود. اینکار 5 دقیقه وقت می برد!

چک کردن لاستیک ها:

رانندگی در تابستان ممکن است با باران نیز همراه باشد. روکش روی لاستیک ها باید برای مواجهه با هوای بارانی مناسب باشد و در غیر اینصورت تعویض گردد.

تعویض برف پاک کن:

زمستان گذشته ممکن است به برف پاک کن شما آسیب رسانده باشد و برای رانندگی در باران تابستانی به درد نخورد. در ابتدای تابستان آن را تعویض کنید تا خیالتان آسوده باشد.

بازرسی ترمز:

بازرسی ترمز دو بار در سال لازم است. امنیت خودرو را همواره یکی از اولویت های خود قرار دهید.

چک کردن باتری ها:

احتمال زنگ زدن باتری ها در طول زمستان زیاد است. کابل های باتری را چک کنید تا مطمئن شوید مشکلی در کار نیست.

چک کردن چراغ های جلو:

چراغ های جلو گاهی فراموش می شوند. اکنون زمان خوبی برای بازرسی آن است تا در صورت نیاز تعویض شود. یادتان باشد که رانندگی با یک چراغ نه تنها امن نیست بلکه جریمه هم در پی خواهد داشت!

 



:: بازدید از این مطلب : 1089
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عفونت دندان مشکلی است که افراد بسیاری را مبتلا کرده است.

دندان های شما متصل به اعصاب هستند.

اگرچه این درد تنها بر یک ناحیه کوچکی از دهان تاثیر می گذارد اما دندان درد اصلا درد کوچکی نیست.

حتی در برخی از موارد این درد به قدری زیاد است که می تواند ناتوان کننده نیز باشد.

علت دندان درد شما ممکن است عفونت دندان باشد.

بر طرف کردن عفونت دندان تنها با کمک گرفتن از دندانپزشک و متخصص ارتودنسی در غرب تهران ، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کامل از دهان امکان پذیر است.
شما میتوانید با انجام ارتودنسی نامرئی و پرداخت هزینه ارتودنسی به راحتی از شر دندان های نامرتب خود خلاص شوید و کمتر دچار عفونت شوید.

علائم و نشانه های عفونت دندان کدامند؟

یک درد خفیف دندانی یکی از اولین نشانه های عفونت دندان است.

طعم ناخوشایند در دهان و یا تنفس بد که به وسیله مسواک و استفاده از دهانشویه هم برطرف نمی شود یکی دیگر از علائم عفونت دندان است.

( برای اطلاعات بیشتر به مطلب علت بد بویی دهان چیست مراجعه کنید)

اگر شما دندان شکسته داشته باشید ممکن است لثه های شما مستعد عفونت دندان شوند.

اما شاید عفونت دندان هیچ نشانه ی خارجی به جز درد مختصر یا تورم  از خود نشان ندهد.

علائم عفونت دندان از این قبیلند:

  • درد
  • قرمزی
  • تورم
  • تب بالا

 

عفونت های شدید دندانی

اگر شما تب و تورم را هر دو با هم احساس کنید و یا در تنفس یا بلع مشکل داشته باشید ، دچار عفونت های شدید دندانی شده اید.

این عفونت ها ممکن است به فک پایین و مناطق اطراف آن نیز گسترش پیدا کند.

در این زمان شما باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

در صورت امکان با دندانپزشک خود برای درمان یک روزه تماس بگیرید.

اگر نتوانستید دندانپزشک خود را پیدا کنید ، به مراقبت های اورژانسی مراجعه کنید.

برخی از نشانه هایی که از پوسیدگی های جزئی به عفونت های پیشرفته تبدیل شده است می تواند موارد زیر باشد.

علائم عفونت های شدید دندانی عبارتند از:

  • درد شدید در دندان
  • تورم در گونه
  • حساسیت به گرم یا سرد
  • حساسیت مربوط به فشار
  • تب
  • گره های لنفاوی متورم در گردن

 



:: بازدید از این مطلب : 1227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

جواد خیابانی گزارشگر محبوب و سرشناس که گزارش او در بازی ایران و استرالیا فراموش نشدنی است به تازگی بیش از ۳۰ کیلو وزن کم کرده
که در ویدیو زیر از خودش درباره  نحوه کاهش وزنش توضیح می دهد.

 

شایعات زیادی در مورد عمل های جراحی لاغری وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم

جراحی اسلیو معده روشی آسان برای کاهش وزنی سریع می باشد.

عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی معجزه نمی کند بلکه این جراحی به فرد چاق کمک می کند تا زندگی سالم تری داشته باشد.  عمل اسلیو معده ابزار مفیدی برای کاهش وزن می باشد که نیاز به تعهد مادام العمر فرد دارد. خود جراحی به تنهایی نمی تواند موجب کاهش وزن بیمار شود بلکه لازم است عادات غذایی و برنامه ورزشی پس از جراحی لاغری برای همیشه تغییر کند. بدون ورزش و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری ممکن است وزن بیمار به مرور زمان به حالت سابق برگردد و جراحی لاغری شکست بخورد.

جراحی اسلیو معده خطرناک است.

هر جراحی به طور مشخص خطرات و عوارض خاص خود را دارد اما به طور کلی، جراحی لاغری خطر خاصی ندارد و در مقایسه عوارض و فواید جراحی، می توان گفت که جراحی اسلیو معده ارزشش را دارد.

اسلیو معده جزء جراحی های زیبایی بوده و تحت پوشش بیمه قرار نخواهد گرفت.

با اینکه چاقی مفرط ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می دهد اما بیشتر ضرر آن مشمول سلامتی انسان می شود. درست است که پس از جراحی اسلیو معده و کاهش وزن، زیباتر به نظر می رسید اما هدف این جراحی، کمک به طول عمر بیشتر و زندگی سالم تر می باشد.
برخی شرکت های بیمه جراحی اسلیو معده را تحت پوشش قرار می دهند اما در اینباره بهتر است با شرکت بیمه مشورت کنید و شرایط خود را با آنان در میان بگذارید. ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند فشار خون و دیابت می تواند احتمال تحت پوشش قرار گرفتن جراحی تان را افزایش دهد.

بیمار لازم نیست با پزشک خود مشورت کند.

بسیاری از بیماران از سوال کردن درباره جراحی لاغری خجالت می کشند. افراد زیادی به همین دلیل صبر می کنند تا مشکل چاقی شان از کنترل خارج شود و سپس تصمیم به جراحی لاغری می گیرند که در این صورت خطر جراحی افزایش خواهد یافت
بیمارانی که از یک پزشک عمومی به جراح لاغری ارجاء داده شده اند، بیش از سایرین به جراحی لاغری خود اهمیت داده و دستورالعمل ها را دنبال می کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 1177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

مصرف مواد مخدر باعث اختلال در دریافت نیروهای ارتودنسی به دندان ها می شود.

مواد مضر موجود در مولکول های مواد مخدر که به طور منظم توسط بیماران مصرف می شوند می توانند از طریق گردش خون وارد سلول های بافت لثه ها شوند و بر روی نیروهای مکانیکی دستگاه های ارتودنسی اثرات منفی اعمال کنند.

مهم است که ارتودنتیست ها بررسی دقیق و کاملی داشته باشند از سابقه قبلی بیمار مبنی بر مصرف یا عدم مصرف مواد مخدر بخصوص در افراد جوان که طیف بیشتری از مصرف کنندگان مواد مخدر را شامل می شوند.

به هر حال سابقه مصرف مواد مخدر باید بخش جدایی ناپذیری از  برنامه هر متخصص ارتودنسی در تهران برای تشخیص و درمان ارتودنسی باشد.

حرکت ارتودنسی و فعالیت استخوان وابسته به عوامل سیستمیک می باشد

این عوامل عبارتند از :

  • بیماری های متابولیک استخوان
  • عوامل تغذیه ای
  • گروه سنی بیمار
  • مصرف مواد مخدر

بنابراین در این مقاله سعی ما براین است که یک بررسی جامع از اثرات این عوامل بر حرکات دندانی در ارتودنسی نامرئی داشته باشیم.

بیماری های متابولیک استخوان

هورمون سیستمیک مانند استروژن، آندروژن و کلسی تونین با افزایش محتوای مواد معدنی استخوان، توده استخوان و کاهش در نرخ جذب استخوان در ارتباط است.

در نتیجه آنها می توانند حرکات ارتودنسی را به تاخیر بیاندازند و باعث میشود قیمت ارتودنسی افزایش یابد.

در مقابل، هورمون های تیروئید و کورتیکواستروئیدها ممکن است حرکت ارتودنسی را سریع تر کنند.

طول درمان ارتودنسی را کاهش دهند.

در نتیجه فلوراید ممکن است پایداری ارتودنسی را کمتر کند.

داروهای ضد التهابی استروئیدی که به منظور کاهش تحلیل استخوان تجویز می شوند ممکن است در طولانی مدت بر حرکات ارتودنسی اثر بگذارند.

آنها می توانند پاسخ استخوان به فشار وارده را به تاخیر بیندازند.

یا مدت زمان انجام ارتودنسی را طولانی تر کنند.

اثر داروها بر درمان ارتودنسی نباید نادیده گرفته شود.

پروستاگلندین ها و لکوترین نیز در حرکات ارتودنسی اثر گذار هستند.

به نظر می رسد که آنها ممکن است برنامه های کاربردی بالینی آینده را که می تواند به  حرکت دندان ها منجر شوند افزایش دهند.

استفاده از داروهای فوق باید توسط هر ارتودنتیست در ارزیابی زمان درمان و در طرح درمان در زمانی که برای حرکت دندان تلاشی صورت می گیرد در نظر گرفته شود .

 



:: بازدید از این مطلب : 1252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای انجام عمل انحراف بینی و زیبایی دو تکنیک یا روش به نامهای روش باز و روش بسته وجود دارد. بهترین حراج بینی روش بسته را و بعضی دیگر روش باز را ترجیح می دهند اما به طور کلی طرفداران عمل باز در حال افزایش هستند . استفاده کردن یک جراح از یک روش باز یا بسته فی نفسه امتیاز و یا اشکالی را متوجه وی نمی کند بلکه مهم این است که نتیجه نهائی مطلوب باشد و همین موضوع میتواند در هزینه جراحی بینی تاثیر بگذارد.

مواردی وجود دارد که غالب پزشکان روش باز را ترجیح میدهند که در این رابطه میتوان از موارد زیر نام برد : عمل جراحی مجدد ، عمل بر روی بینی عروسکی ای که در اثر تصادف قبلی دفرمه شده باشد ، عمل زیبائی وقتی که با انحراف بینی شدیدی همراه باشد که شکل ظاهری را هم کاملا کج کرده باشد .تنها تفاوت روش باز با روش بسته در این است که در روش باز علاوه بر خط برشی که در روش بسته بکار میرود ، برش کوچکی نیز روی پوست کلوملا داده میشود . کلوملا همان قسمت میانی بین دو سوراخ بینی است که بطور معمول پائین تر از پره های بینی قرار میگیرد.شما میتوانید در عکس بالا محل این برش را که با مارکر مشخص شده است را مشاهده کنید .

این برش این امکان را فراهم میکند که بتوان پوست بینی را بلند کرد و تمامی ساختمانهای اصلی بینی که شامل قسمت استخوانی ، قسمت غضروفی و بافت نرم است را دقیقا مشاهده کرد و عمل جراحی را زیر دید مستقیم انجام داد . محل جوش خوردن بخیه های این برش باقی نمیماند و جای نگرانی ندارد. نکته ای که لازم به یاددآوری است اینکه برش خوردن یا برش نخوردن گوشه های بینی یا اصطلاحا پره های بینی ارتباطی به روش باز یا بسته ندارد بلکه به اندازه سوراخ های بینی و پره های بینی بستگی دارد یعنی اینکه اگر سوراخهای بینی بزرگ باشند و لازم باشد که کوچک تر و جمع تر شوند هیچ راهی به جز برش خوردن کناره های ( پره های ) بینی نیست حتی اگر جراحی به طریقه بسته باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی متحرک علاوه بر اصلاح فک و دندان های شما ، شستشوی دندان ها را نیز آسان می کند.

همچنین بهداشت کلی دهان و دندان را بهبود می دهد و باعث می شود ریسک ابتلا به بیماری های لثه کاهش پیدا کند.

برخلاف ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک را می توان هنگام مسواک زدن ،نخ دندان کشیدن یا ورزش در صورت لزوم از دهان خارج کرد بهتر از برای ارتودنسی کودکان از دستگاه متحرک استفاده نشود زیرا این روش نیاز همکاری بیمار با دکتر ارتودنسی کودکان را دارد.

 

طول دوره ی درمان ارتودنسی متحرک

در حالت کلی طول دوره ی درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک از ارتودنسی ثابت کوتاه تر است.

به طور معمول ۶ ماه زمان برای نتیجه گیری از ارتودنسی متحرک نیاز است.

اما زمان دقیق آن با توجه به پیچیدگی درمان توسط متخصص ارتودنسی تعیین می شود و تعرفه ارتودنسی نیز پس از معاینه اعلام میشود.

در بعضی موارد ارتودنسی متحرک در ادامه ی ارتودنسی ثابت استفاده می شود.

مدت زمانی که برای درمان شما نیاز است در اولین ملاقات برایتان تخمین زده می شود.

پس از اینکه دوره ی درمانی شما به وسیله ی ارتودنسی ثابت به اتمام رسید و متخصص ارتودنسی براکت ها را از روی دندان های شما برداشت. برای اینکه دندان هایتان در محل جدیدشان ثابت بمانند نیاز به ارتودنسی متحرک می باشد.

در ابتدا ممکن است نیاز باشد که از ارتودنسی متحرک به صورت تمام وقت استفاده کنید.

اما همان طور که تثبیت دندان هایتان در محل جدیدشان بیشتر می شوند ، مدت زمان استفاده ی شما از نگهدارنده های متحرک کاهش می یابد.

تجربه درمان به وسیله ی ارتودنسی متحرک چگونه است؟

در ابتدای کار ، پس از اینکه تنظیمات اولیه انجام می شود و نگهدارنده ها در محل خود قرار می گیرد ممکن است کمی احساس ناراحتی داشته باشید.

این مقدار ناراحتی در ابتدای درمان طبیعی است و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

استفاده از مسکن های خفیف می تواند در کاهش ناراحتی اثر بخش باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 1029
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

عمل بینی گوشتی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا جراح در تلاش است بینی متناسب و تراش خورده به همراه نوکی زیباتر برای بیمار بسازد. استحکام غضروف بینی در این نوع عمل بینی گوشتی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا غضروف بیشتر می تواند خود را از زیر پوشش پوست ضخیم، بر جسته تر نشان دهد. همچنین مزیت دیگر استحکام غضروف این است که تنفس بیمار بهبود یافته یا به خوبی قبل باقی می ماند. مشاوره با بهترین جراح بینی ایران می تواند به بیمار این فرصت را بدهد تا درباره گزینه های موجود صحبت کرده و توقعات واقع گرایانه خود را بیان کند.

بینی گوشتی چیست؟

معمولا به بینی های تپل، گرد بدون داشتن نوکی مشخص که تناسب چندانی هم با پهنای پل بینی نداشته باشد، بینی گوشتی می گویند. حتی اغلب به نظر می رسد که توپی در نوک بینی شان قرار دارد. این افراد ممکن است فکر کنند که به جای داشتن بینی باریک و تراشیده،بینی پهن و نافرمی دارند.

معمولا دو عامل موجب گوشتی به نظر رسیدن بینی می شود: ضخامت پوست بینی و ضعیف بودن غضروف نوک بینی. ضخیم بودن پوست بینی می تواند موجب گرد تر به نظر رسیدن نوک بینی شده که در افرادی با پوست تیره بیشتر دیده می شود. نوک انواع بینی های گوشتی، برخلاف بینی های استخوانی، غضروف های جانبی کمتری دارد که منحنی یا پهن هستند.

 

جراحان چه نوع جراحی بینی را مشکل می دانند؟

مشکل بسیاری از جراحان بینی، عدم توانایی پیشبینی دشواری جراحی بینی و درصد موفقیت آن است. آنها اغلب قبل از جراحی نمی دانند که جراحی سخت یا آسانی پیش رو دارند و یا اینکه آیا جراحی نتیجه مطلوبی به دست خواهد داد یا خیر اما هزینه عمل بینی بعد از معاینه و قبل از عمل به بیمار اطلاع داده میشود.

در حالی که برخی جراحان بینی تمام جراحی ها را ساده و دارای نتایج مطلوب تصور می کنند، دیگران اکثر جراحی ها را چالش برانگیز، پیچیده و غیر قابل پیشبینی در نظر می گیرند. در اینجا دو نظریه کلی وجود دارد:

انجام برخی جراحی ها آسان (از دیدگاه جراحان) بوده و دارای نتایج مطلوب (از دیدگاه بیماران) است، در حالی که انجام جراحی های دیگر دشوار (از دیدگاه جراحان) و منجر به نتایج غیر مطلوب (از دیدگاه بیماران) می شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 1075
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان های نیش ( شش یا هشت دندان جلویی را بایت یا نیش می گویند) و نحوه درمان ارتودنسی کودکان برای رفع ناهنجاری آن همیشه مورد توجه بوده است. یک متخصص برای ارتودنسی دندان های نیش شما اگر شلوغ یا کج و بیرون زده و نامنظم باشند از بریس ارتودنسی استفاده می کند در این روش نمیتوان از ارتودنسی نامرئی استفاده نمود.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تصحیح نیش انجام دهید یا نه مهم است که اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسی دندان و هزینه ارتودنسی بدست بیاورید.

بنابراین بیایید به آن بپردازیم.

چه زمانی ما به بریس ارتودنسی احتیاج پیدا می کنیم؟

اگر شما دارای دندان های نیش  کج ، پرتراکم و شلوغی باشید تمیز کردن آنها دشوار است.

در این صورت هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن با دشواری خاصی مواجه می شوید.

ناتوانی در تمیز کردن دندان ها باعث ایجاد پوسیدگی دندان ، بیماری لثه و در نهایت از دست رفتن دندان هامی شود.

از طرفی مال اکلوژن ( ناهنجاری دندانی ) می تواند در توانایی شما در هنگام جویدن و صحبت کردن تاثیر بسزایی داشته باشد.

مشکلات فکی در اثر مال اکلوژن

محققین به تازگی شواهدی پیدا کرده اند مبنی براثبات این که عفونت های پریودنتال (بیماری های لثه) ناشی از ضعف بهداشت دهان است.

این عفونت ها می توانند وارد جریان خون شوند و باعث ایجاد بیماری های قلبی شوند.

اگر دندان های نیش شما بیرون زده و ناهنجار باشد ممکن است مشکلات فکی را نیز به دنبال داشته باشد.

بنابراین برای رهایی از مال اکلوژن بهتر است با کمک گرفتن از درمان ارتودنسی نزد یک دکتر متخصص ارتودنسی کودکان ، دندان های خود را مرتب کنید.

به این ترتیب و با مرتب کردن دندان ها شما می توانید بهداشت دهان و دندان را راحتتر از قبل رعایت کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

در کشور ما، عمل بینی بیشتر از سایر جراحی های زیبایی انجام می شود. در جلسات مشاوره قبل از عمل بینی، جراح و بیمار معمولا درمورد روش انجام جراحی با یکدیگر صحبت می کنند.  هزینه جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته دو روش متداول انجام عمل بینی هستند. هر یک از این روش ها مزایا و معایب مختص خود را دارند که در اینجا درمورد معایب و عوارض عمل بینی بسته صحبت می کنیم.

جراحی بینی بسته چگونه انجام می شود؟

عمل بینی گوشتی بسته روشی است که نیاز به ایجاد شکاف بر روی سطح خارجی بینی ندارد. پس از آنکه بیمار بیهوش شد، بهترین جراح بینی در تهران ابزارهایی را داخل سوراخ و مجرای بینی می کند. در طول جراحی، تمام شکاف ها در داخل بینی ایجاد می شوند و بنابراین، بعد از عمل جای زخمی بر روی بینی باقی نمی ماند.

جراحی که بینی را به روش بسته عمل می کند باید درمورد ساختار آن درک و دانش بالایی داشته باشد زیرا درطول عمل، اجزای بینی را به طور واضح نخواهد دید. به عبارت ساده تر، جراح بینی باید به قدری دانش و مهارت داشته باشد که بتواند تغییرات لازم را با دقت و بی نقص در بینی ایجاد کند، بی آنکه اجزای بینی را ببیند.

مزایای عمل بینی بسته از جمله موارد زیر باعث می شود که بیشتر بیماران از جراح بخواهند تا بینی شان را به روش بسته عمل کند.

  • مدت زمان کوتاه جراحیجراحی بینی بسته نسبت به روش باز مدت زمان کمتری طول می کشد و بیمار مدت کوتاه تری بیهوش است.
  • جای زخم (اسکار) کمتر: از آنجایی که هیچ شکاف بیرونی و روی بینی ایجاد نمی شود، جای زخم و بخیه ای هم قابل مشاهده نخواهد بود.
  • ورم و کبودی کمتر بعد از عمل: برخلاف عمل باز بینی، در روش بسته شکافی بر روی کلوملا (دیواره ی بین دو سوراخ بینی) ایجاد نمی شود. به همین دلیل، خون به راحتی در پوست بینی جریان دارد. به علاوه، پوست در طول عمل از غضروف و استخوان جدا می شود و همین موارد باعث می شوند که بیمار پس از عمل بینی بسته ورم و کبودی کمتری را تجربه کند.

این مزایا واقعا قابل توجه هستند و افرادی که از بیهوشی می ترسند و یا می خواهند دوران نقاهت کوتاهی داشته باشند، بیش از باقی بیماران این روش را برای تغییرشکل بینی خود انتخاب می کنند. اما بیمارانی که نتیجه ی عمل برایشان در اولویت است، باید بیشتر تامل کنند. عوارض عمل بینی بسته غیر قابل انکار و چشم پوشی است و قبل از انتخاب روش عمل بینی باید درمورد آن ها بدانید و انتخاب آگاهانه ای داشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 شهريور 1398 | نظرات ()