نوشته شده توسط : نت ویر

کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی (Keywords – keyphrases) که به عنوان کلیدواژه نیز شناخته می‌شود، در پروسه تحقیق کلمات کلیدی پیدا می‌شوند. کلمات کلیدی سایت نقش بسیار مهمی در سئو بازی می‌کنند و رابط بین موتور های جست و جو، شخص جستجو کننده و صفحات وب‌سایت هستند. سئو سازی چیست

در این صفحه به صورت کامل متوجه می‌شوید کلمه کلیدی چیست، نقش کلمات کلیدی در سئو چیست و سپس با انواع کلمات کلیدی آشنا می‌شوید. لیست خدمات سئو

  • منظور از کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که مردم در باکس مخصوص جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می‌کنند تا آنچه را که می‌خواهند پیدا کنند.
  • کلمه کلیدی یا کلیدواژه، می‌تواند از یک یا چندین کلمه تشکیل شده باشد. هزینه سئو سایت
  • کلمات کلیدی بیان‌کننده هدفی است که جستجوکننده در سر دارد. اهداف جستجویی که کاربر در سر دارد، به ۴ گروه اطلاعاتی، ناوبری (نام دقیق یک وب‌سایت)، تحقیقات قبل از خرید و اقدام خرید تقسیم می‌شود.

بیشتر بدانید: چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم

چرا کیورد ریسرچ اهمیت دارد؟

” SEO بدون کلمه کلیدی مناسب، امکان پذیر نیست.”

کیورد ریسرچ دید دقیقی از نیاز مخاطب به شما می‌دهد. به زبان ساده‌تر شما با تحقیق در مورد keyword مناسب محتوای خود، به سوالات و درخواست‌هایی که مخاطب از گوگل دار پاسخ می‌دهید. همین فعالیت کوچک می‌تواند به موفق شدن قطعی استراتژی سئو شما کمک کند و اهرم رشد استراتژی بازاریابی بیزنس شما باشد. پس باید به عنوان بخش تاثیرگذار سئو وب‌سایت خود به آن نگاه کنید.

کاربران در سرچ آنلاین خود، از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند. بنابراین اگر کلمات انتخابی محتوای شما شفاف، درست و مناسب باشند، ترافیک بیشتری بدست می‌آورید. توجه داشته باشید که محتوایی که روی وب‌سایت شما به اشتراک گذاشته می‌شود باید بر اساس نیاز و سوال کاربر هدف تهیه شده باشد. این پروسه هم با تحقیق در مورد کلمه کلیدی شروع می‌شود.

مزایای کیورد ریسرچ برای سئو

ما زمانی مطمئن می‌شویم یک اقدام به اندازه کافی اهمیت دارد که مزایای آن را بدانیم. به همین دلیل در ادامه به بررسی مزایای تحقیق کلمه کلیدی خواهیم پرداخت.

  • رشد ترافیک

بارها تکرار کرده‌ایم که وقتی بهترین کلمات کلیدی را برای محتوای خود انتخاب می‌کنید، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب می‌کنید. بنابراین کاربران بیشتری از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند.

  • جذب مشتری

اگر کسب و کار شما دارای محتوایی است که سایر افراد به دنبال آن هستند، می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید و از طریق استراتژی سفر مشتری، کاربران را از مرحله آگاهی تا نقطه خرید همراهی کنید. اگر کلمات و عبارات کلیدی درستی انتخاب کنید، قبل از رقبای خود می‌توانید کاربران را جذب کرده و به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

” مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


پیشنهاد مطالعه: قیمت سئو چطور تعیین میشود؟


روی کلمات کلیدی محتوای خود تمرکز کنید

اصلا نیاز به یادآوری نیست و همه‌ی ما می‌دانیم که تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی چقدر مهم است. اما اگر کلمات کلیدی درستی انتخاب نکنید، لینک‌های اشتباه را از سایت‌های دیگر جذب می‌کنید.

” اینکه لینک‌های صفحه با موضوع و کلمات کلیدی مرتبط باشد، عامل اصلی تقویت SEO وب‌سایت شما است.”

کلمه کلیدی اصلی 40 درصد از سئوی داخلی را تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک داشته باشید باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و تخصص خود انتخاب کنید. این کلمات باید به سوالات ذهنی کاربران و مخاطبین شما نزدیک باشد.

سایت خود را از جریمه‌ها و یا اصطلاحا پنالتی‌های گوگل نجات دهید

بک‌لینک‌ها واقعا مهم و تاثیرگذار هستند. اما ممکن است نتیجه‌ی عکس هم داشته باشد. همیشه سعی کنید سایت خود را از جریمه‌های گوگل دور کنید. حتما بک‌لینک‌ها را برای سئو خارجی خود تجزیه و تحلیل کنید تا مشخص شود کدام لینک مفید و کدام لینک خطرناک است.

با وب‌سایت‌های دیگر مشارکت و تعامل داشته باشید

Guest blogging موثرترین راه برای تولید بک‌لینک‌های do follow باکیفیت است. بهترین روش برای بهبود SEO خارجی بدون دریافت امتیاز منفی است.
تعامل با سایت‌های دیگر چه دستاوردهایی دارد؟
1. باعث افزایش اعتبار شما می‌شود
2. ترافیک ارجاعی بیشتری خواهید داشت
3. در ساخت لینک کمک می‌کند
4. موقع نوشتن پست برای سایت‌های دیگر، زیاد سایت خود را تبلیغ نکنید و ارجاع ندهید.
5. محتوای عالی به عنوان مهمان آماده کنید و بهترین خود را به نمایش بگذارید.

  لینک‌های شکسته یا اصلاحا Broken linkها را شناسایی کنید.

شناسایی لینک شکسته یکی دیگر از تکنیک‌های شگفت‌انگیز سئو خارجی است که تقریبا همه می‌توانند آن را انجام دهند. برای این کار شما باید وبلاگ‌های دیگر را بررسی کنید و لینک‌های خراب یا اصطلاحا شکسته را انتخاب کنید. این لینک‌ها در واقع لینک‌هایی هستند که به هیچ منبع معتبری وصل نمی‌شوند.

بعد از اینکه لیست این لینک‌ها را آماده کردید، از طریق یک ایمیل به صاحب وب‌سایت ارسال کنید و از آن‌ها بخواهید که لینک شکسته را با لینک جدید و سالم از سایت شما جایگزین کند. این فرآیند شاید زمان‌بر باشد ولی کاملا ارزش سرمایه‌گذاری و صرف زمان را دارد.

مهم‌ترین ابزارهای لینک سازی در سئو خارجی

همانطور که تا اینجای بحث توضیح داده شد، لینک‌سازی در SEO خارجی سایت بحث بسیار مهمی است. به همین دلیل هم لازم دیدیم تعدادی از ابزارهای لینک‌سازی معتبر و کاربردی را در این بخش به شما معرفی کنیم.

ابزارهای مختلفی برای لینک سازی در سئو وجود دارند که هم رایگان و هم پولی هستند و یا در یک حوزه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ابزارهایی مثل Majestic، Ahrefs، Moz Link Explorer و SEMrush با تجزیه و تحلیل کامل پروفایل صفحه بک لینک شما، اطلاعات کاملی را (از تعداد کانکشن‏ها گرفته تا کیفیت انکر تکست) در اختیار شما قرار می‌دهند. ابزار Moz از برخی معیارهای تخصصی برای تجزیه و تحلیل لینک سازی سایت شما استفاده می‌کند، برخی از این معیارها عبارتند از Majestic’s Trust Flow و Citation Flow یا Domain Authority و Page Authority.

در ابزارهای پولی گزینه های رایگان هم وجود دارند که به شما در تجزیه و تحلیل‏های لینک‌سازی کمک می‌کنند. علاوه بر این، شما می‌توانید با ابزارهای تخصصی‌تر، نتایج فعالیت‌های لینک سازی خود را تحلیل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از Google Search Console برای حذف بک لینک از سراچه‌های غیرقابل اعتماد استفاده کنید. همچنین ابزار Google Alert به شما کمک می‌کند در زمان منشن برند خود در یک صفحه، راحت‌تر فرصت‌های دریافت بک‌لینک را پیدا کنید.

به طور کلی بک لینک‌های باکیفیت بالا:

  • دامنه و صفحه معتبری دارند.
  • گوگل به آن‌ها اعتماد دارد.
  • منبع آن‌ها از دامنه های مختلف است.
  • در کانتکست صفحه، طبیعی هستند.
  • از انکر تکست (anchor text) به درستی استفاده کرده‌اند.
  • در جای مهمی از صفحه قرار دارند (مثلاً در ابتدای محتوا).
  • از سراچه‌های مرتبط با حوزه شما هستند.

شما باید در زمان برنامه ریزی استراتژیک لینک‌سازی و دریافت بک‌لینک‌ها به ویژگی‌های اصلی فوق توجه کنید.

سئو خارجی بحث تخصصی و گسترده‌ای است که در آینده آن را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد. سوالات خود در مورد هر یک از موارد گفته شده را در بخش نظرات برای ما بنویسید تا در سریعترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهیم.

مقاله مرتبطسئو چیست 

 



:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

سئو خارجی یکی از فاکتورهای مهم برای بیشتر دیده شدن وب‌سایت شما است. یعنی عملا بدون لینک‌سازی خارجی و Off-page SEO نمی‌توانیم برای کسب امتیاز رتبه برتری گوگل با دیگران رقابت کنیم. اگر لینک‌سازی را در حد استاندارد و عالی انجام دهید، قطعا ترافیک باکیفیت زیادی را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو بدست می‌آورید.

3 دسته‌بندی اصلی سئو

اساسا سئو به سه بخش، داخلی، خارجی و تکنیکال تقسیم می‌شود. سئوی داخلی وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو کاربر پسند می‌کند. اما سئو خارجی موقعیت وب‌سایت شما را در SERP بهبود می‌بخشد.
تقریبا 90 درصد وبلاگ‌نویسان روی سئو داخلی تمرکز دارند و Off-page SEO را نادیده می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از ادمین‌های سایت به دنبال راهی برای افزایش ترافیک موتور جستجو باشند. اگر شما هم هزینه و زمان زیادی را برای اثبات ارزش واقعی صفحه خود به گوگل کرده‌اید و نتیجه نگرفتید، بهتر است فعالیت‌های خودتان روی بهینه‌سازی خارجی را بازبینی کنید. ما در این بخش در مورد تکنیک‌ها و روش‌های به کارگیری سئو خارجی صحبت می‌کنیم.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی مجموعه‌ای از عملکردهای حساب شده و خارج از صفحه است که باعث می‌شوند موقعیت وب‌سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود پیدا کند. این بخش از SEO ارزش صفحه شما را از نظر اعتبار و تائید وب‌سایت‌های دیگر به گوگل نشان می‌دهد.

” لینک‌ها و تعاملات، ارزهای جدید فضای وب هستند.”

عوامل تاثیرگذار در سئو خارجی

اکثر مردم تصور می‌کنند که SEO خارجی فقط بحث لینک‌سازی خارجی است. اما در دنیای امروز و با تغییر الگوریتم‌های گوگل، این نوع از سئو ترکیبی از عوامل مختلف است. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • متریک‌های سوشال مدیا ( لایک‌های فیس بوک، پین‌های پینترست، تعاملات توئیتر و …)
  • تعاملات کاربران (نظرات)
  • سوشال بوک مارکینگ

تکنیک‌های حیاتی برای داشتن SEO خارجی

 

بک لینک‌های معتبر دریافت کنید

همه بخش‌های SEO خارجی وابسته به بک‌لینک‌ها است. بدون بک‌لینک، قرار گرفتن در صفحه اول سرچ گوگل غیرممکن است. 99 درصد سایت‌هایی که در صفحه‌ی اول سرچ گوگل نمایش داده می‌شوند، حداقل یک بک‌لینک دارند.
بک‌لینک‌ها به دو گروه dofollow و nofollow تقسیم می‌شوند. خواننده‌ی وب هیچ‌وقت تفاوت بین این دو را متوجه نمی‌شود. تنها تفاوت آن‌ها در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می‌کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چطور بک‌لینک را مشاهده می‌کنند.
• بک‌لینک‌های dofollow تمام ارزش یک لینک را از منبع به مقصد مننقل میکند و رایج‌ترین و با ارزش‌ترین نوع بک‌لینک هستند. اگر شما بتوانید از سایت های معتبر بک لینک dofollow دریافت کنید اعتبار زیادی به سایت خود منتقل میکنید.
• بک‌لینک‌های nofollow یک نوع دیگر هستند که بصورت غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود و اعتباری رو انتقال نمیدهد. در واقع این بک‌لینک‌ها به گوگل می‌گویند که (( لینک‌های این صفحه را دنبال نکنید)) یا (( این لینک خاص را دنبال نکنید)). گوگل در اغلب موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد.
ما باید برای طبیعی بودن لینک سازی خارجی از هر دو لینک های nofollow و dofollow داشته باشیم تا نتیجه موثرتری را برای سایت خودمان رقم بزنیم.

بیشتر بخوانید: تفاوت لینک‌های dofollow  و nofollow

بک‌لینک‌ها مهم‌ترین عامل رشد صفحه شما در سئو خارجی هستند و به آن اعتبار می‌بخشند. اگر وب‌سایت شما حداقل یک بک‌لینک داشته باشد، گوگل نسبت به آن اعتماد بیشتری کسب می‌کند. این اعتماد باعث می‌شود، زمانی که به دنبال یک محتوای جدید می‌گردد، صفحات جدید شما را ایندکس کند و در دسترس کاربران قرار دهد. وقتی افراد در مورد یک موضوع مشابه سرچ می‌کنند نیز گوگل از الگوریتم خود استفاده و رتبه‌ی سایت شما را مشخص می‌کند.
اصطلاحا به این فاکتورها و الگوریتم‌ها، فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل Google ranking factors in SEO می‌گوییم. بعدا به طور مفصل در مورد این فاکتورها توضیح خواهیم داد.


مقاله مرتبطسئو چیست 


سیگنال‌های سوشال مدیای خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید مطمئن باشید که سئو خارجی سایت شما عملکرد خوبی دارد، باید به طور منظم مطالب مرتبط در صفحات سوشال مدیای خود به اشتراک بگذارید. کیفیت محتوای شما باعث می‌شود که مخاطب جذب کنید. مخاطبان محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، لایک کرده و از لینک شما بازدید می‌کنند. وب‌سایت شما مشترکان جدید و کاربران فعال دریافت می‌کند. جامعه‌ی کاربران شما رشد می‌کند، پس سایت شما هم رشد خواهد داشت. کم کم صفحات شما به عنوان منبع خدمات، اطلاعات یا محصولات تخصصی برای کاربران شناخته می‌شوند. در هر سرچ مرتبط با خدمات شما از طرف کاربر، صفحه‌ی شما در بالاترین رتبه‌ی نتایج قرار می‌گیرد. جایگاه شما کم کم در این نقطه ثابت می‌ماند.
در نظر داشته باشید که روند بالا یک سیکل کامل است و نباید این چرخه را از کار بیاندازید تا حداقل رتبه‌ی ثابتی داشته باشید.

فعالیت و پاسخ دادن در Quora را شروع کنید

افسانه‌های حوزه‌ی سئو مثل Rend Fishkin و Neil Patel، Quora برای افزایش بازدید سایت استفاده می‌کنند. بنابراین یکی از راه‌های عالی برای بهبود سئو شناخته می‌شود. Quora فضایی است که در آن بهترین پاسخ‌ها برای هر نوع سوالی وجود دارد.

” Quora معدن طلا برای کارشناسان SEO است.”

برای یوتیوب ویدئو بسازید

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از Google است. پس لینک‌هایی که از یوتیوب دریافت می‌کنید بسیار با ارزش هستند و باعث تقویت سئو خارجی وب‌سایت شما می‌شوند.
یوتیوب در حال حاضر بسیار پرطرفدار است. این پلتفرم قابلیت درآمدزایی هم دارد. شما فقط باید به طور مداوم تلاش کنید تا در ساخت ویدئو مهارت بیشتری کسب کنید. این فاکتور را جدی بگیرید و برای رشد در فضای آن تلاش کنید.

اینفوگرافیک بسازید و از تصاویر جذاب در محتواهای خود استفاده کنید

 

زمانی که از تصاویر جذاب و منحصر به فرد در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، افراد بیشتری تمایل به بررسی و حتی اشتراک‌گذاری محتواهای شما را خواهند داشت. بنابراین لینک‌های با کیفیت از سایر سایت‌ها دریافت می‌کنید و SEO خارجی شما تقویت می‌شود.

” مردم کمتر به محتواهای متن محور علاقه نشان می‌دهند. پس ساده‌ترین راه برای بالا بردن کیفیت سئوی صفحه، اینفوگرافیک است.”

از ترکیب رنگ‌ها، نمودارها، آیکون‌ها و جدول‌ها در کنار اطلاعات محتوا کمک بگیرید و آن را جذاب‌تر کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Canva به راحتی اینفوگرافیک انجام دهید و کیفیت عملکرد اینفوگرافیک خود را اندازه‌گیری کنید.


 



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ویژگی‌های یک استراتژی قوی و موفق در سئو

برای بهینه‌سازی یک سایت، باید فاکتورهای رتبه‌بندی را در سه زمینه‌ی زیر تقویت کنید:

1.      راه‌اندازی فنی وب‌سایت

 

برای اینکه وب‌سایت شما مورد سنجش رتبه‌بندی قرار بگیرد، ابتدا باید یک موتور جستجو صفحات شما را در وب پیدا کند. بعد آن‌ها را اسکن کند تا بفهمد چه موضوعی دارند و چه کلمات کلیدی در آن‌ها استفاده شده است. در نهایت هم آن‌ها را به فهرست خود اضافه کند. بر این اساس وب‌سایت شما وارد الگورتیمی می‌شود که در سرچ کاربران دیده می‌شود.

شاید فکر کنید حالا که صفحه وب‌سایت خودم را می‌توانم ببینم، پس برای گوگل هم قابل رویت است. اما این طور نیست. شما وب‌سایت خودتان را در قالب مجموعه‌ای از گرافیک‌ها، رنگ‌ها، متن و لینک‌های آن می‌بینید. ولی برای گوگل فقط متن صفحات مهم است.

 

” هر عنصری در وب‌سایت شما که نتوانید با متن و کلمات کلیدی آن را معرفی کنید، برای گوگل نامرئی است. شاید به نظر برسد شما وب‌سایت کاملی داشته باشید اما برای گوگل یک محتوای غیرقابل دسترس است، پس ارزشی در محیط وب ندارد.”

عملکرد لینک‌ها و پیوندها در وب‌سایت

 

گوگل هم مثل من و شما لینک‌ها را دنبال می‌کند.Crawlهای گوگل وارد یک صفحه می‌شوند و از طریق لینک‌های صفحه و برچسب‌ها محتوای مرتبط را پیدا کرده و تجزیه و تحلیل می‌کنند. اما همانطور که قبلا هم گفتیم، Crawl نمی‌تواند تصاویر را اسکن کند، پس منطقی است که لینک‌ها و پیوندهای صفحه را به صورت متنی تنظیم کنید.

ساده‌سازی ساختار URL

 

گوگل از اینکه کلمات را با ساختار پیچیده و رشته‌های طولانی بخواند خوشش نمی‌آید. پس سعی کنید URL های خودتان را تا حد امکان کوتاه کنید و کلمه کلیدی اصلی در آن وجود داشته باشد.

سرعت صفحه

 

موتورهای جستجویی مانند گوگل از زمانی که محتوا را بارگذاری می‌کنید تا زمانی که کاربر آن را دریافت می‌کند را به عنوان شاخص کیفیت می‌شناسد. هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد، رتبه بالاتری در فهرست گوگل خواهد داشت. عناصر زیادی مانند اندازه تصاویر وجود دارند که روی سرعت صفحه اثرگذار هستند. برای اینکه متوجه شوید چه راهکاری مناسب افزایش سرعت صفحه شما می‌شود و سرعت صفحه چقدر است، از ابزار Google’s Page Speed Insights کمک بگیرید.

 

پیشنهاد مطالعه: تاثیر سرعت وب سایت در سئو

 

Dead links

وجود یک Dead link در محتوا و سایت شما باعث می‌شود مخاطب به صفحه‌ای که در حال حاضر وجود ندارد منتقل شود. شاید اصلا این صفحه به طور کلی حذف شده باشد. در این صورت لینک موجود با اصطلاح Broke redirect معرفی می‌شود. هر دو مورد باعث می‌شوند تا علاوه‌بر از دست دادن مخاطبان بالقوه، در رتبه‌بندی گوگل هم امتیاز کمتری کسب کنید و یا حتی اصلا در فهرست گوگل قرار نگیرید.

Sitemap و فایل‌های Robots.txt

 

Sitemap  یک فایل ساده برای فهرست کردن تمام URLهای سایت شماست. گوگل از آن استفاده می‌کند تا صفحات برای crawl و فهرست‌بندی شناسایی شوند و سئو بهتری داشته باشد. یک فایل Robots.txt هم به گوگل می‌گوید که چه محتوایی را ایندکس نکند. هر دو گزینه را ایجاد کنید تا crawl و فهرست‌سازی محتوای شما با سرعت بیشتر انجام شود.

محتوای تکراری

 

صفحاتی که محتوای تکراری و کپی شده داشته باشند، باعث گیج شدن گوگل می‌شوند. معمولا هم هیچ کدام نمایش داده نمی‌شوند. اگر هم گوگل آن‌ها را پیدا کند، وب‌سایت شما را جریمه می‌کند. پس محتوای تکراری یک عامل مخرب و منفی در SEO است.

2. محتوا

 

هر دفعه که از گوگل استفاده می‌کنید، می‌خواهید به یک محتوا دسترسی داشته باشید. محتوای مورد نظر شما ممکن است در قالب‌های مختلف باشد. هر قالبی زمانی که توسط گوگل قابل شناسایی باشد، یک محتوا است. یادتان باشد که فرآیند بهینه‌سازی محتوا، با تحقیق در مورد کلمات کلیدی شروع می‌شود.

تحقیق کلمات کلیدی

 

فقط در صورتی شما مخاطب هدف را به وب‌سایت و محصول خود منتقل می‌کنید که محتوای شما متناسب با کلمات کلیدی مرتبط در فهرست گوگل قرار بگیرد. بنابراین SEO زمانی شروع می‌شود که عبارات و کلماتی که مخاطبان بالقوه در گوگل سرچ می‌کنند را پیدا کنید. بعد از اینکه کیورد ریسرچ را انجام دادید و کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خودتان را پیدا کردید، باید فرآیند بهینه‌سازی صفحه را آغاز کنید.

فرآیند بهینه‌سازی صفحات وبسایت

 

موقعی که شما می‌خواهید در مورد یک کلمه یا عبارت جستجو دشته باشید، Search engine تمام صفحاتی که در مورد موضوع مورد نظر شما مطلبی را منتشر کرده‌اند را به صورت فهرست شده نمایش می‌دهد. زمانی که یک سایت وارد این لیست می‌شود، به طور خودکار وارد الگوریتمی می‌شود که مطابقت محتوا با سرچ کاربر را نهایی می‌کند. فاکتورهایی که در این الگوریتم کار رتبه‌بندی صفحات را انجام می‌دهند عبارتند از:


• سئوی خارجی ( Off-page SEO) : این معیار را خود گوگل کنترل می‌کند و بیشتر بر اساس بک لینک‌ها به صفحه‌ی وب اعتبار می‌بخشد. راجع به بک لینک‌ها و سئو خارجی خیلی مفصل و کامل در مطالب بعدی وبلاگ امین محتوا توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید کامل راجب سئو خارجی بدانید روی این لینک کلیک کنید.


• سئوی داخلی (On-page SEO) : این فاکتور در درجه اول بر اساس چگالی کلمات کلیدی ، خوانایی و لینک‌سازی داخلی محتوای شما عمل می‌کند. در واقع موتورهای جستجو باید بتوانند مطابق الگوریتم مشخصی محتوای شما را در صفحه خودتان پیدا کنند و کاربرها از این طریق متوجه می‌شوند که مطلب ارائه شده ارزش بالایی دارد. در نتیجه همین اقدام ترافیک سایت نیز بالا می‌رود. سئوی داخلی مطالب کلیدی و مهمی دارد که می‌توانید از طریق وبلاگ سایت ما به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.


• سئوی تکنیکال (Technical SEO) : ارزشگذاری نهایی سایت شما و رتبه‌بندی صفحه توسط عواملی انجام می‌شود که عملکرد کل سایت را به صورت یکپارچه پوشش می‌دهند و روی هر صفحه جدا جدا تمرکز ندارند. نکات مربوط به سئو تکنیکال را میتوانید اینجا مشاهده کنید.

 

بعد از فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو ، عملا موتورها شروع به پردازش داده‌های شما و همچنین ارزشگذاری آن‌ها می‌کنند. پروسه‌ی رتبه گرفتن ممکن است مدتی طول بکشد. بنابراین ناامید نشوید و به تولید محتوای یونیک و پیاده‌سازی تکنیک‌های سئو در هر محتوا ادامه دهید.

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

Search Engine Optimization یا سئو چیست؟

 

احتمالا شما با تایپ کردن عبارت‌هایی مثل سئو چیست؟ ، همه چیز در مورد SEO” و یا سئوی وبسایت یعنی چه؟ به این صفحه یا مقاله دسترسی پیدا کرده‌اید. در واقع همین سرچ کردن در موتورهای جستجو یا جستجو در گوگل، باعث می‌شود که شما جواب بسیاری از سوالات روزمره خود را پیدا کنید. فرآیندی که دسترسی شما را به این پاسخ‌ها را فراهم می‌کند، یک روش برای بهینه‌سازی داده‌ها است که در ادامه روند کاری آن را بررسی می‌کنیم.

بیشتر بدانید: سئو مقالات و محتوای متنی

سئو چیست؟

 

سئو فرآیند بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت یا یک صفحه‌ی تحت وب است. SEO به جای ترافیک مستقیم یا ترافیک پولی، ترافیک رایگان را که با نام ترافیک طبیعی یا ارگانیک (Organic traffic) هم شناخته می‌شود، رقم می‌زند. ترافیک ارگانیک از بخش‌های مختلف جستجو بدست می‌آید. ممکن است کاربر یک تصویر، ویدئو، مقاله و یا عنوان خبری را جستجو کند و به صفحه وبسایت شما برسد. رتبه‌ی هر وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو مهم است. در حقیقت همین رتبه‌ی بالا باعث می‌شود که کاربر از محصول یا خدمات موجود بر روی سایت استفاده کند یا فروش اتفاق بیوفتد. پس رقابت شدیدی بین وب‌سایت‌های مختلف وجود دارد و همگی می‌خواهند به هدف خود یعنی “رتبه یک گوگل شدن” برسند. با همه‌ی این توضیحات، ضروری است که در مورد روند این فرآیند حیاتی بیشتر بدانیم.

SEO مخفف چه عبارتی است؟

SEO مخفف شده عبارت Search Engine Optimization بوده و بزرگترین ماموریت کاری ادمین یک وب‌سایت و تیم محتوای آن است. سئو اصطلاحی برای تمامی اقدام‌های مربوط به بهبود رتبه یک وب‌سایت است. قرار است این اقدامات باعث بیشتر دیده شدن وب‌سایت در سرچ‌های ارگانیک شوند.

 

بیشتر بدانیدچرا سئو اهمیت دارد؟

مراحل اصلی انجام سئو (SEO) به صورت هدفمند

• کیفیت ترافیک: مخاطب هدف خود را بسنجید. یکی از بزرگترین اشتباهات در حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ، جذب مخاطب غیرهدف به سمت محصول یا خدمات است. سعی کنید محتوا و تبلیغات وب‌سایت خود را در معرض دید مخاطبی قرار دهید که به آن نیاز یا علاقه دارد.
• مقدار ترافیک: بعد از اینکه مطمئن شدید مخاطبان هدف شما از صفحه بازدید می‌کنند و از طریق SERPS به وب‌سایت شما دسترسی دارند، باید روی افزایش ترافیک وب‌سایت تمرکز کنید.
• نتایج سرچ ارگانیک: ترافیکی که از طریق SERPS دریافت می‌کنید و بدون صرف هزینه برای تبلیغات بدست آورده‌اید را بررسی کنید و سعی کنید این نوع ترافیک را به طور آگاهانه افزایش بدهید.
به یاد داشته باشید: سئو در واقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان و کاربران است. قبل از اینکه از خود آن‌ها مستقیما چیزی بپرسید. در واقع باید درک کافی از کلماتی که مخاطب امکان دارد جستجو کند داشته باشید و بدانید چه نوع محتوایی را دوست دارد. اینکه بدانیم کاربر با چه هدفی سرچ می‌کند، باعث می‌شود سریعتر نیازش رفع و به مخاطب بالقوه ما تبدیل شود.

فاکتورهای لازم برای موفق شدن SEO سایت

حرف اول و آخر SEO را کیفیت محتوای ارائه شده می‌زند. اینکه شما یک محتوای باکیفیت را در وب‌سایت خود آپلود کنید، یعنی مطالب و هدف شما جلوی چشم مخاطب قرار گرفته است. مردم امروزه بسیار هوشمند هستند و به سرعت تفاوت بین محتوای یونیک و کاربردی با مطالب کپی شده را متوجه می‌شوند. پس محتوای یونیک و اختصاصی برای صفحه‌ی خود تهیه کنید.

بعد از آن، اگر اصول سئو مانند کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، توضیحات متا و لینک‌های داخلی و خارجی را به درستی انجام داده باشید، با سرعت زیادی در صفحه اول موتور جستجو قرار خواهید گرفت. به طور کلی باید برای داشتن یک سئوی موفق، باید فاکتورهای زیر را در نظر گرفته و هر مورد را با دقت اجرا کنید.

مقاله مرتبط: کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ

1. استراتژی‌های محتوا
2. لینک سازی
3. انتخاب کلمات کلیدی
4. طراحی وب‌سایت
5. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
6. پردازش بازخوردهای سایت و محتواها

 



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ساب دامین و ساب دایرکتوری چیست؟

مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری، یکی از داغ‌ترین بحث‌های سال‌های اخیر بین سئوکاران است. هر دوی آن‌ها مزایا و معایبی دارند که باید قبل از پیشبرد پروژه‌های سایت، همه‌ی این عوامل را در نظر داشته باشید.

 در واقع اگر اطلاعات کافی در مورد هر دوی این‌ها نداشته باشید، ممکن است آنالیز اشتباهی در مسیر سئوی خود دریافت انجام دهید. با تمام این تفاسیر تصمیم گرفتیم که این مقایسه را خیلی دقیق در وبلاگ امین محتوا انجام دهیم تا نکات لازم را از دید ما مشاهده کنید. بیایید از معرفی هر مورد شروع کنیم.

بیشتر بدانید: URL چیست؟

ساب دایرکتوری چیست؟

ساب دایرکتوری در واقع یک نوع پسوند است که به دامنه ریشه اضافه می‌شود تا بخش‌های مختلف سایت را از هم مجزا کنند. subdirectory یک نوع زیرشاخه از دامنه اصلی است که مثل یک پسوند در URL دیده می‌شود. به مثال زیر از سایت خود ما یعنی امین محتوا دقت کنید:

 

ما از دایرکتوری برای جدا کردن صفحات وبلاگ در URL استفاده می‌کنیم. با این کار کاربر به راحتی می‌شود که کدام صفحه را مطالعه می‌کند و چطور به این صفحه دسترسی پیدا کرده است. ورژن طولانی‌تری هم برای این بخش از آدرس اینترنتی وجود دارد. مثلا در بخش دوره‌های آموزشی امین محتوا، هر آموزش با یک subdirectory مرتبط مشخص می‌شود. به مثال زیر توجه کنید:

 

وقتی در مورد دایرکتوری صحبت می‌کنیم، در واقع به ساختاری شبیه به عروسک‌های تو در تو چینی اشاره می‌کنیم. این ساختار ظرفیت قرارگیری لایه لایه صفحات یا بهتر است بگوییم فولدرها را در وب‌سایت شما افزایش می‌دهد. عمق این لایه‌ها شاید به صد فولدر هم برسد.

” اینکه ساب دایرکتوری ظرفیت قرارگیری تعداد زیادی لایه در URL را ایجاد می‌کند، به این معنا نیست که برای سئو سایت شما هم مفید است.”

لایه‌های زیاد، عملا برای سئو سایت شما یک کابوس دنباله‌دار است. ما با ساختار URL صفحات خود قرار است باعث بهبود تجربه کاربری بشویم، نه اینکه پیچیدگی و قدرت پوشه‌سازی خود را به رخ کاربر بکشیم. هر چه URL شما طولانی‌تر باشد، کرولرهای گوگل بیشتر سردرگم می‌شوند و صفحات شما را کمتر بررسی می‌کنند. از طرفی هم کاربران شما با یک ساختار طولانی مواجه می‌شوند که نمی‌توانند آن را به خاطر بسپارند یا حتی نمی‌توانند به محتوای بعدی دسترسی درستی داشته باشند.

مسلما در بحث مقایسه ساب‌دامین و ساب دایرکتوری باید در مورد مزیت هر کدام هم صحبت کنیم. بنابراین بخش مفید دایرکتوری برای سئو، در بحث بک‌لینک‌ها مطرح می‌شود.

هر زمان که صفحه شما بک‌لینک دریافت می‌کند، اعتبار دامنه و اتوریتی دامنه اصلی بیشتر می‌شود و خب به این ترتیب پیمایش صفحه هم آسان‌تر می‌شود. البته این زمانی اتفاق می‌افتد که URL صفحه شما کوتاه و ساده باشد.

ساب‌دامین چیست؟

قبلا به طور کامل در مورد ساب‌دامین صحبت کرده‌ایم اما برای اینکه بحث مقایسه بین ساب‌دامین و ساب دایرکتوری را تکمیل کنیم، به معرفی و بررسی مجدد آن نیاز داریم.

Subdomain یکی دیگر از بخش‌های URL صفحات وب است. اگر بخواهیم خیلی سریع و کوتاه آن را توصیف کنیم، باید بگوییم که در آدرس صفحات یک وب‌سایت، نقش پیشوند URL را ایفا می‌کند. اصولا از ساب دامنه‌ها برای اضافه کردن یک بخش مجزا به سایت استفاده می‌کنیم. مثلا اگر بخواهیم یک وبلاگ خارج از سایت را به سایت متصل کنیم، از آدرسی مثل blog.example.com استفاده می‌کنیم.

ویژگی صفحه‌ای که به URL وصل شده است، سیستم مدیریت محتوای مجزا، قالب و ابزارهای آنالیز مستقل است. ساختار یک ساب دامنه کاملا هم سطح است. یعنی شما ساختار تو در تویی مثل ساب دایرکتوری نخواهید داشت.

” ساب‌دامین می‌تواند برای سئو سایت شما بسیار مفید باشد اما برای مدیریت آن به یک تیم اختصاصی نیاز دارید. “

لینک دائمی از یک سایت دیگر، چالش‌های زیادی برای سایت شما ایجاد می‌کند. مثلا زمانی که وبلاگ مجزایی که به سایت خود اضافه کرده‌اید درگیر اسپم‌ها یا پنالتی شود، سایت شما هم درگیر می‌شود.

مسلما ساب دامنه‌ها مزایایی هم دارند که برندهای بزرگی مثل اپل بخش‌های مختلف سایت خود را با کمک آن‌ها سازمان‌دهی کرده‌اند. ما قبلا در مقاله ساب‌دامین چیست و چه تاثیری روی سئو دارد، در مورد این مزایا صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم این نکات را به طور کامل بررسی کنید، چون بحث بسیار مهمی است و نمی‌شود سرسری از آن عبور کنیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

دلایل اهمیت سئو SEO چیست؟

بیش از صد دلیل مختلف برای ساخته شدن یک وب‌سایت و اهمیت سئو وجود دارد و شما باید دلیل اصلی خودتان را پیدا کنید اما برای شما 7 تا از اصلی ترین و  دلایل اهمیت سئو و بهینه سازی سایت را جمع آوری کردیم. وقتی دلیل محکمی برای انجام هر کاری داشته باشید، با استراتژی و هدفمند اقدامات لازم را انجام می‌دهید. از بعد تخصصی، کارشناسان و متخصصین سئو این اهداف را به خوبی درک کرده‌اند و می‌توانند به شما و سایت شما کمک کنند تا سریع‌تر به هدف خود برسید. همیشه به یاد داشته باشید که سئو یک راه پایدار و اساسی برای بازاریابی وب‌سایت است. شما اطلاعات سایت خود را برای بدست آوردن مخاطب هدف بهینه‌سازی می‌کنید. به همین خاطر است که اهمیت سئو به عنوان یکی از مهم ترین کانال های دیجیتال مارکتینگ از سایر روش ها بیشتر است.

بسیاری از برندها و بیزنس‌ها می‌دانند و یا دست کم فکر می‌کنند که می‌دانند برای فعالیت در بخش‌های دیجیتالی کسب و کار خود به SEO نیاز دارند. مسلما بهینه‌سازی قابلیت سرچ و دید کلی یک وب‌سایت را بهبود می‌بخشد. اما جالب است بدانید که این فرآیند ارزش‌های واقعی دیگری نیز ارائه می‌دهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که چرا بهینه‌سازی موتورهای جستجو در این سال‌ها رونق گرفته است و چرا اهمیت سئو روز به روز بیشتر میشود.

جستجوی ارگانیک بیشترین ترافیک را برای وب‌سایت به وجود می‌آورد.

سرچ ارگانیک (organic search) بخش بزرگی از عملکرد وب‌سایت‌ها است و در نهایت باعث ایجاد تعامل بین فروشندگان، متخصصان و خریداران می‌شود. گوگل نسبت به دیگر موتورهای جستجو مانند Yahoo ، Bing، Baidu، Yandex و Duck Duck Go بیشترین سهم از بازار جستجو را در اختیار دارد. ولی همه‌ی آن‌ها به دیده شدن وب‌سایت شما کمک می‌کنند. منطقی است که نسبت به عملکرد گوگل، بیشتر به استراتژی‌های آن توجه داشته باشید و فرآیند فهرست‌سازی آن را به عنوان مرجع عملکرد خود در نظر بگیرید.
گوگل پربازدیدترین وب‌سایت جهان است و بیش از 1 میلیارد کاربر از سیستم Gmail آن استفاده می‌کنند. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ است و حداقل 2 میلیارد نفر در ماه به آن دسترسی دارند. همه‌ی ما حداقل یکبار در روز برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می‌کنیم.

SEO باعث ایجاد اعتبار و اعتماد می‌شود

هر کارشناس و متخصص سئو تلاش می‌کند تا به عنوان تکمیل کننده‌ی کار طراح سایت، یک محیط با شرایط استاندارد و قوی و محتواهای هدفمند بسازد. محیطی که با کسب اعتبار و اعتماد کاربران به راحتی قابل دسترس باشد.
عناصر زیادی برای قدرتمند شدن سایت شما در برابر رقبا وجود دارد که باید از هر کدام به خوبی استفاده کنید تا در صفحه‌ی اول و رتبه‌های برتر گوگل قرار بگیرید. این عناصر عبارتند از:
• Natural Links لینک های طبیعی
• رفتار مثبت کاربران
• سیگنال‌های یادگیری ماشینی Learning machine
• بهینه‌سازی عناصر و محتوای On-page

این عناصر برای تمامی وب‌سایت‌ها و حوزه‌های فعالیت تحت وب ضروری است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اعتبارسازی بین گوگل و مخاطب هدف، یک شبه انجام نمی‌شود و باید صبور باشید.. به همین خاطر است که اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال و توسعه سایت بسیار زیاد است.
تثبیت یک برند به عنوان مرجع، به صبر، تلاش و تعهد نیاز دارد. همچنین باید در راستای این هدف یک محصول یا خدمات با کیفیت را به کاربران و مشتریان ارائه دهید تا به شما اعتماد کنند.

سئو SEO بهترین راه برای درک خواسته و صدای مشتری است.

سئو به ما می‌گوید مشتریان و کاربران علاقه‌مند به چه موضوعاتی هستند و به چه جزئیاتی به عنوان مصرف‌کننده نیاز دارند و از همین طریق ما میتوانیم اقدام به تدوین استراتژی کنیم و مسیر رو پیش ببریم و در ادامه به اهمیت سئو در مراحل بالاتر پی ببریم.
فرمت‌ها و داده‌های SEO سیگنال‌های واضحی از هدف و رفتار کاربران به ما ارائه می‌دهند. برای دریافت این اطلاعات می‌توانید از سه طریق اقدام کنید:
• Query data ها را جستجو کنید.
• نتایج جتسجو SERP را تجزیه و تحلیل کنید.
• دیتاها را آنالیز کنید و از Insights هوش مصنوعی کمک بگیرید.

سئوی خوب، به معنای بهتر بودن تجربه‌ی کاربری است.

بدانید و آگاه باشید که ” تجربه‌ی کاربران، اولویت شماره‌ی یک تمام جبهه‌های بازاریابی است و اهمیت سئو به تجربه کاربری جزو مهم ترین ترین اولویت هاست.”

همه می‌خواهند به صورت ارگانیک رتبه‌ی بهتر و بالاتری داشته باشند. همه می‌خواهند وب‌سایت آن‌ها بیشتر از رقبا دیده شود. با این حال تعداد کمی می‌دانند که بهینه‌سازی تجربیات کاربران بخش بزرگی از مسیر رسیدن به این هدف است.
گوگل به خوبی می‌داند که چطور تجربه کاربری مثبت یا نامناسب را تفسیر کند. حتی امتیاز ویژه‌ای به تجربه کاربری مثبت می‌دهد و شرایط را برای موفقیت وب‌سایت شما هموار می‌کند. تمامی بازاریابان باید تمرکز خود را روی همین تجربه مشتری بگذارند و مدام تعهد خود را به گوگل یادآوری کنند.
کاربران به وضوح می‌دانند که چه چیزی را می‌خواهند و اگر سایت شما پاسخ درست به نیاز آن‌ها ندهد، مشکلات مختلفی سر راه وب‌سایت شما قرار می‌گیرد و عملکرد رشد آن آسیب می‌بیند. گوگل در حال حاضر به یک موتور پاسخگویی تبدیل شده و داده‌های مرتبط با سرچ را در SERPs نشان می‌دهد. هدف از سئو این است که اطلاعات مورد نظر کاربران را با کلیک کمتر، سرعت بیشتر و آسان‌تر ارائه دهید.

به وسیله سئو محلی Local SEO تعامل، ترافیک و مبادلات را افزایش می‌دهد.

با افزایش استفاده از داده‌ها و ترافیک در مرورگرهای تلفن‌های همراه، اهمیت سئو محلی Local SEO بیشتر شده است و به بخش اساسی موفقیت کسب و کارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است. هدف Local SEO این است که شما برای یک محدوده‌ی خاص جغرافیایی در اولویت لیست گوگل قرار بگیرید. به عنوان مثال، اگر خدمات بیزنس شما در حوزه‌ی تعمیرات سیستم‌های گرمایشی در شهر خرم‌آباد است، کاربران منطقه‌ی خرم‌آباد و نزدیکترین موقعیت‌های جغرافیایی به آن خدمات شما را سریعتر و در بالای لیست سرچ‌های خود می‌بینند. در واقع به شما کمک می‌کند تا در سطح محلی برندسازی کرده و اعتبار کسب کنید.
کارشناسان سئو با کمک نقل قول‌های محلی، بک لینک‌ها و فهرست‌های منطقه‌ای مرتبط با لوکیشن و حوزه تجاری یک برند، وب‌سایت و محتوای آن را بهینه‌سازی می‌کنند به همین خاطر است که اهمیت سئو محلی یا لوکال سئو در سال های اخیر رو به افزایش میباشد.

SEO  بر چرخه‌ی فروش تاثیرگذار است.

افراد زیادی روزانه تحقیقات خود را برای خرید محصول یا استفاده از خدمات، در فضای وب انجام می‌دهند و سئو به عنوان یک عنصر حیاتی محسوب می‌شود. استفاده از تاکتیک‌های SEO برای انتقال پیام‌های خود به کاربران باعث می‌شود تا معاملات خوب، افزایش فروش و خدمات نوآورانه داشته باشید و مشتریان شما بیشتر به شما اعتماد کنند. 89% از خریداران قبل از انجام خریدهای بزرگ خود تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند.

 SEO نسبتا ارزان و بسیار مقرون‌به صرفه است.

شما برای انجام سئوی مناسب به دانش متخصصان نیاز دارید و باید برای آن هزینه کنید. اما هزینه‌ای که صرف می‌کنید در برابر بازدهی سایت بسیار ناچیز است و اثر بلند مدت هر محتوا و استراتژی را تا مدت‌ها تجربه می‌کنید.
سئو چالش‌های خود را دارد، اما فرصت‌هایی که به ارمغان می‌آورد به موفقیت آینده‌ی کسب و کارها کمک می‌کند. در حال حاضر اگر برنامه‌ای برای حضور فعال در فضای وب و رشد برند خود در آینده دارید، بهترین روش SEO است. در بخش‌های دیگر به بررسی انواع سئو، تکنیک‌های آن و همچنین تاثیر کلمات کلیدی بر رتبه‌بندی گوگل خواهید پرداخت.

 



:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

یادگیری سریع زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از افراد است. پس اگر تصمیم به یادگیری انگلیسی گرفته‌اید، انگلیسی رایج‌ترین زبان دوم دنیا است . از این رو به‌ سادگی می‌توانید منابع مفیدی برای یادگیری این زبان، چه کتبی چه شفاهی، پیدا کنید. اما اگر نیاز به یادگیری انگلیسی در سریع‌ترین زمان ممکن دارید، چی؟ در ادامه این مطلب به بررسی چند راهکار خواهیم پرداخت تا از اتلاف وقتتان جلوگیری کنید و در کوتاه‌ترین بازه زمانی به اهداف خود از یادگیری زبان بین‌المللی دنیا دست پیدا کنیدadverb چیست؟

شاید تعجب کرده‌اید که اولین نکته ارتباطی با یادگیری لغات انگلیسی یا دستور زبان و گرامر ندارد. دانستن “چرا” مهمتر از “چگونه” است. قبل از اینکه فکر کنید که چگونه سریع زبان انگلیسی یاد بگیرید، به این فکر کنید که چرا می‌خواهید زبان انگلیسی بیاموزید. همین الان یک قلم و کاغذ به‌دست بگیرید و دلایل خود برای آموزش زبان انگلیسی را یادداشت کنید. از نوشتن دلایل کلی و کلیشه‌ای اجتناب کنید، بلکه به خودتان فکر کنید و اینکه زبان انگلیسی چه فایده‌ای برای شما دارد. نیازی نیست دلایلتان را به کسی بگوییدیادگیری زبان انگلیسی در خانه

مهم نیست که در چه سطحی قرار دارید؛ مبتدی هستید یا شاید تا کنون در کلاس‌های بسیاری شرکت کرده‌اید و یا از کودکی در آموزشگاه‌های بسیاری ثبت نام کرده باشید؛ اما همچنان به نتیجه دلخواه در صحبت کردن به شکل روان نرسیده‌اید. روش‌های بسیاری برای آموزش در منزل وجود دارد که هر کسی باید با توجه به روش مورد علاقه خود پیش برود. آیلتس چیست و چه کاربردی دارد

برای آموزش زبان انگلیسی در خانه، در قدم نخست باید انگیزه بالایی داشته باشيد و با برنامه‌‌ریزی اصولی و دقیق، پیش برويد. باید در ابتدا برای خود به طور مفصل، مزایای آموزش زبان در خانه را يادآور شويد و به آن کاملا پایبند باشيد تا انگیزه لازم، برای ادامه مسیر با قدرت هرچه بیشتر را داشته باشيد و بتوانيد تصمیم قطعی براي آموزش زبان در خانه را بگیريد؛ زیرا که بسیاری از افراد به صورت مقطعی تصمیم می‌گیرند، اما بعد از مدتی به کلی همه چیز را فراموش می‌کنند.

يادگيري باید به صورت پیوسته و مرتب انجام شود؛ سعی کنید مثلا روزانه یک ساعت را به آموزش زبان در خانه اختصاص دهید. همچنین، در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید، زمان‌های مرده بسیار زیادی پیدا می‌شود که اصلا فکرش را نمی‌کنید که بتوان از آن برای یادگیری زبان انگليسي استفاده کرد. از زمان‌های مرده خود، مانند زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید، در این راستا استفاده کنید.

بهترین روش های آموزش زبان در خانه

امروزه، به دلیل مشغله‌های کاری بسيار و نياز مبرم به آموزش زبان انگليسي و تقويت آن براي مهاجرت، ارتقاء شغلي و ساير موارد، بسیاری از افراد تمایل دارند که انگلیسی را بدون حضور در کلاس، یاد بگیرند.

در ادامه، به کارآمد‌ترين روش‌ها و استراتژی های یادگيري زبان انگلیسی در خانه مي‌پردازيم:

  • ابتدا مشخص کنيد هدف از آموزش زبان انگليسي چيست
  • زبان انگلیسی را صبح زود و شب‌ قبل خواب بخوانید
  • کتاب داستان انگليسي مطالعه کنيد
  • ترانه های انگلیسی گوش کنید
  • شخصي را پيدا کنيد که بتوانيد باهم انگليسي صحبت کنيد
  • با خودتان انگليسي صحبت کنيد وحتي به انگليسي فکر کنيد
  • در معرض شنیدن زبان انگليسي قرار بگيريد
  • از سايت‌های آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید

ü هدف از آموزش زبان انگليسي را ابتدای کارتان مشخص کنید!

اگر از ابتدا براي خود هدفي تعيين کنيد، انگيزه و اراده بيشتري براي ادامه آموزش خواهيد داشت، همچنين، با داشتن هدف مشخص، در زمان کمتري پيشرفت خواهيد کرد. از نمونه اهدافي که مي‌توان نام برد: مهاجرت یا تحصیل، سفر به کشورهای دیگر، رسيدن به نمره مدنظر در تافل و یا آیلتس، توانایی دیدن فیلم‌های زبان اصلی بدون زیرنویس، توانایی گفتگو با پارتنر انگلیسی زبان و … .

ü زبان انگلیسی را صبح زود و شب‌ قبل از خواب بخوانید!

این را بدانید که مهم نیست که روز خود را چقدر شلوغ شروع کرده‌اید، یکی از پر‌اهمیت‌ترین مسائل در یادگیری زبان انگلیسی پیوسته بودن یادگیری است، این پیوستگی باعث می‌شود انگیزه شما برای یادگیری بیشتر شود و اگر صبح‌ها و بعنوان اولین کار روزانه شما قرار بگیرد، به ذهن شما یاد‌آوری می‌شود که یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بالایی دارد. یادگیری در صبح باعث می‌شود مطالبی را که شب قبل آموخته‌اید، تکرار و تقویت شود که این امر احتمال یادآوری مطالب را در آینده افزایش می‌دهد.

ü کتاب داستان انگلیسی مطالعه کنید!

کتاب داستان‌های بسیاری در بازار و در اینترنت به صورت آنلاین وجود دارد که شما با توجه به سطح دانش خود می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. خواندن کتاب داستان انگلیسی کمک قابل توجهی در جهت تقویت خواندن و گرامر انگلیسی به شما خواهد کرد و همچنين، با دامنه لغات جدیدی آشنا می‌شوید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای یادگیری لغات و افزایش دایره لغات، خواندن کتاب داستان است؛ فقط باید دقت داشته باشید کتاب‌هايي را انتخاب کنید که مورد علاقه و با سطح زبان شما تناسب داشته باشد.

ü ترانه‌های انگلیسی گوش دهید!

این روش به شما این امکان را می‌دهد با اصطلاحات و عبارات مفیدی که در ترانه‌ها وجود دارد، آشنا شوید؛ ضمن اینکه آموزش با موسیقی و ریتم، فرآیند آموزش زبان انگلیسی را ساده‌تر و قابل يادآوري‌تر خواهد کرد.

ü شخصی را پیدا کنید که بتوانید با هم انگلیسی صحبت کنید!

برای یادگیری هر چه بیشتر و مفید‌تر آموزش زبان انگلیسی در خانه، بهتر است دوستی پیدا کنید که با شما انگلیسی صحبت کند؛ زیرا که با صحبت کردن با یک شخص دیگر، این امکان براي شما فراهم مي‌شود که مجبور به صحبت در موقعیت‌های مختلف شوید و به صورت کاربردي زبان انگلیسی را به راحتی فرا بگیريد. برای پیدا کردن یک دوست با زبان انگلیسی فقط کافیست در گوگل English Exchange را سرچ کنید، تا برای شما سایت‌های مرتبط را معرفی نماید.

ü با خودتان انگلیسی صحبت کنید و حتی به انگلیسی فکر کنید!

در تنهايي با خود انگلیسی صحبت کنید و سعی کنید جملات متعددی در مورد موضوعات مختلف بسازید. این روش کمک بزرگی در افزایش تمرکز و روان صحبت کردن شما خواهد کرد. حتی به انگلیسی فکر کنید؛ یعنی زمانی که به مطلبی فکر می‌کنید، سعی کنید در ذهن خود همان جملات را به انگلیسی تکرار کنید؛ در اين روش، به دلیل اینکه شما تمام کلمات را نمی‌دانید، باعث می‌شود تا کلمات جديد دیگری را یاد بگیرید. این روش کمک بزرگی به اسپیکینگ شما خواهد کرد. اين کار در ابتدا شاید برای شما کمي سخت باشد؛ اما به تدریج برایتان راحت‌تر می‌شود واعتماد به‌نفس‌تان در صحبت کردن بالا می‌رود.

ü در معرض شنیدن زبان انگلیسی قرار بگیرید!

شاید از اینکه به شما گفته شود در معرض شنیدن زبان انگلیسی قرار بگیرید، برایتان سوال پیش بیاید که این عمل چه اهمیتی دارد؛ اما وقتی به نحوه آموزش یک کودک از بدو یادگیری زبان مادری توجه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که می‌بیند و می‌شنود و بعد از آن، کم کم حرف می‌زند. شما با گوش دادن اخبار انگلیسی، فیلم به زبان انگلیسی، حتی کارتون انگلیسی مي‌توانيد به طور قابل قبولی زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید. تماشای کارتون را بسیار جدی بگیرید؛ شاید کمی عجیب باشد، اما یکی از موثر‌ترین راه‌های آموزش زبان در خانه و بدون کلاس آموزشي ديدن کارتون انگليسي می‌باشد. فیلم یا کارتون مورد علاقه خود را بارها ببینید و جملاتی را که متوجه نمی‌شوید، فیلم را متوقف کنید و دوباره همان قسمت را تماشا کنید. کلمات جدید در فیلم را یادداشت کنید و تمام کلمات جدید را بخوبی یاد ‌بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

ارورهای سرچ کنسول و روش‌های رفع آن‌ها

 

در این مقاله می‌خواهیم درباره خطاهای سرچ کنسول و راه‌حل آن‌ها صحبت کنیم. یکی از ابزارهای بسیار مفید گوگل، سرچ کنسول است. کاربرد آن نظارت بر ترافیک وب‌سایت و شناسایی مسائلی است که ممکن است به سئو سایت شما آسیب برساند. اما در کنار تمام قابلیت‌هایی که این ابزار دارد، ممکن است خطاهایی نیز در آن رخ دهد که ضروی است آن‌ها را بشناسید و روش رفع آن‌ها را یاد بگیرید.

یادگیری روش‌های رفع خطای سرچ کنسول به شما کمک می‌کند مشکلات را در زمان وقوع آن‌ها شناسایی کرده و به سرعت آن‌ها را اصلاح کنید. رفع نکردن مشکلات می‌تواند منجر به عدم نمایش وب‌سایت‌ها در SERPها شود، بنابراین درک چگونگی رفع آن‌ها برای همه بازاریابان امری ضروری است.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

 

قبل از بررسی خطاهای سرچ کنسول بگذارید تعریفی از این ابزار ارائه دهیم. گوگل سرچ کنسول ابزاری فوق‌العاده کاربردی و رایگان است که توسط گوگل ارائه شده است و به عنوان یک ابزار عیب‌یاب عمل می‌کند. مشکلات را شناسایی می‌کند و به شما کمک می‌کند تا هر مشکلی را که ممکن است برای خزنده‌هایی که سعی در فهرست کردن وب‌سایت شما دارند حل کنید.

بیشتر بخوانید: گوگل سرچ کنسول چیست؟

نه تنها به عنوان یک ابزار عیب‌یابی کار می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند ببینید چه صفحاتی در سایت شما عملکرد خوبی دارند و چه صفحاتی توسط Google نادیده گرفته می‌شوند. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا از کارهای لازم را برای کمک به عملکرد وب و تولید محتوای خود آگاه شوید.

در سرچ کنسول، می‌توانید از بخشی به نام Search Discover استفاده کنید که فهرستی جامع از تمام صفحات وب‌سایت شما را که Google سعی در خزیدن و فهرست‌بندی آن‌ها داشته است، به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، منعکس کننده هر مشکلی است که می‌توانید به سرعت آن را حل کنید.

خطاهای سرچ کنسول

 

1. ایندکس نشدن صفحات از خطاهای سرچ کنسول

ممکن است گوگل صفحات خاصی را در وب‌سایت شما ایندکس نکند که می‌تواند برای تلاش های سئوی شما بسیار خطرناک باشد. اگر گوگل صفحات شما را ایندکس نمی‌کند، شما باید برای رفع این مشکل فورا اقدام کنید زیرا این صفحات مستقیما بر فرصت‌های شما در نتایج جستجوی ارگانیک تأثیر می‌گذارند.

مشکلات خزیدن در صفحات

مشکلات خزیدن می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و گاهی اوقات گوگل جزئیات خاصی را در مورد علت این اتفاق ارائه نمی‌کند، اگر این اتفاق بیفتد، استفاده از قسمت بررسی URL در سرچ کنسول می‌تواند برای رفع این مورد از خطاهای سرچ کنسول به شما کمک کرده و عملکرد سایت شما را بهبود دهد.

مسدود شدن صفحات توسط Robots.Txt

گاهی اوقات وقتی صفحه‌ای را برای فهرست‌بندی ارسال می‌کنید، امکان دارد توسط robots.txt مسدود شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید صفحات خود را با آزمایشگر robots.txt آزمایش کنید تا مطمئن شوید که با این مشکل مواجه نخواهید شد.

برای اطمینان از اینکه صفحه شما خزیده می‌شود، خط کدی را که از ایندکس شدن جلوگیری می‌کند پیدا کنید و آن را از فایل robots.txt حذف کنید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، پلاگین‌های وردپرس گاهی صفحاتی را به فایل نقشه سایت شما می‌فرستند که نباید در آنجا وجود داشته باشند، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق آن را به طور مرتب بررسی کنید.

“نکته اصلی: مطمئن شوید که نقشه سایت وردپرس شما با درج صفحات مهمی مانند صفحه اصلی، صفحه «درباره ما» و سایر صفحات شامل محتوای با کیفیت بهینه شده است.”

2. ارور 404 از خطاهای سرچ کنسول

 

همه ما قطعا با این ارور مواجه شده‌ایم، خطاهای 404 به این معنی است که ربات‌های گوگل در یافتن صفحات مشکل دارند. این یکی از خطاهای سرچ کنسول است که می‌تواند به دلایل بی شماری باشد، گاهی اوقات صفحه، دیگر در مکانی که ربات به آن دسترسی دارد وجود ندارد یا گاهی اوقات صفحه اکنون خالی است.

یکی از رایج ترین ارورهای سرچ کنسول ، ارور 404 است که با تغییر وب‌سایت‌ها اتفاق می‌افتد. درک این خطاها و نحوه رفع آن‌ها می تواند به ظاهر وب سایت شما کمک کند.

یک Soft 404 از URL ارسال شده

گاهی اوقات هنگام ارسال یک صفحه برای ایندکس، سرور آنچه را که به عنوان خطای Soft 404 شناخته می‌شود، برمی‌گرداند. این‌ها صفحاتی هستند که به نظر می‌رسد توسط Google شکسته شده‌اند اما پاسخ 404 Not Found را نشان نمی‌دهند.

این‌ها می‌تواند ناشی از این باشد که صفحه‌ای با یک دسته‌بندی خاص هیچ محتوای مرتبطی با آن دسته‌بندی نداشته باشد یا اینکه شما در وب‌سایت خود صفحات و محتواهایی تولید می‌کنید که نباید وجود داشته باشند. یا باید این صفحات را به صفحات 404 مناسب تبدیل کنید یا آن‌ها را به مکان جدید ریدایرکت کنید. را‌حل دیگری که وجود دارد، اضافه کردن محتوا به این صفحات است.

Not Found 404

یکی دیگر از مشکلات مربوط به خطای 404 این است که امکان دارد یک URL غیرموجود برای ایندکس ارسال شود. این می‌تواند مشکلات متعددی ایجاد کند. این مورد از خطاهای سرچ کنسول در صورت فراموش کردن حذف یک صفحه از نقشه سایت خود پس از پاک کردن آن از وب‌سایت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، به طور مرتب فایل نقشه سایت خود را بررسی کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 1155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : نت ویر

برای داشتن یک URL خوب چه کارهایی لازم است؟

 

همانطور که بارها اشاره کردیم، برای داشتن یک SEO موفق‌ لازم است به ساختار URL صفحات‌ هم توجه کرد. درست است که آدرس صفحه جزئی به نظر می‌رسد، اما حاوی اطلاعات بسیار ارزشمندی است که دید گوگل پنهان نمی‌ماند.

در ادامه با مهم‌ترین مواردی آشنا می‌شوید که رعایت آنها در ساختار URL جایگاه شما در گوگل را بهبود می‌دهد.

1- ساختار URL باید برای همه‌ خوانا باشد

 

 موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ساختار URL شما را تشخیص دهند. موتورهای جستجو برای آنکه بتوانند محتوای صفحه‌ی شما را تشخیص دهند، کلمات داخل URL را بررسی می‌کنند. دقیقا به همین خاطر است که نباید از URLهای داینامیک استفاده کنید. برای آنکه هدف محتوای خودتان را مشخص کنید تنها راهی که دارید سفارشی کردن آدرس صفحه است.

2- محتوای صفحات مختلف وب‌سایت‌تان را سازماندهی کنید

 

نحوه‌ی نگارش URL اطلاعات زیادی در مورد اهمیت آن منتقل می‌کند. در حقیقت موتورهای جستجو محتوای موجود در پوشه‌ی اصلی را به عنوان محتوای برتر در نظر گرفته و اولویت بالاتری را به آن اختصاص می‌دهند. به همین خاطر بهتر است اطلاعات سایت‌تان را دسته بندی و اهمیت آن را با استفاده از URLهای درست برای گوگل مشخص کنید.

3- محتواهای تکراری را کانونی‌سازی کنید

 

گاهی اوقات دو یا چند صفحه‌ی مختلف، همگی یک محتوا را ارائه می‌دهند. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی کانونی‌سازی کردن محتوا یا Canonicalize است.

فراموش نکنید محتوای تکراری تا زمانی باعث پنالتی سایت نمی‌شود که در ابعاد کوچک اتفاق بیفتد. زمانی که سایت شما بطور مکرر محتوای تکراری تولید کند به احتمال زیاد علاوه بر از دست دادن جایگاه‌تان از طرف گوگل تنبیه می‌شوید. محتواهای تکراری سیگنال‌های گمراه کننده‌ای را برای گوگل ارسال خواهند کرد و این مسئله باعث اختلال در ارسال ترافیک به سایت می‌شود.

4- از حروف بزرگ استفاده نکنید

 

همانطور که قبلا هم گفتیم یک URL خوب با حروف انگلیسی کوچک نوشته می‌شود. حروف بزرگ نه تنها درک سخت‌تری دارند بلکه ممکن است موتورهای جستجو و خوانندگان را گیج کنند.

5- یک فاوآیکون اضافه کنید

 

اینکار تاثیر مستقیمی روی سئو سایت شما ندارد، اما فاوآیکون‌ها مزایای زیادی برایتان به همراه می‌آورند. ایجاد این نماد کوچک در کنار URL سایت شما علاوه به کمک برای شناخت بهتر برند شما کمک می‌کند.

جمع بندی

اهمیت ساختار URL برای سئو مسئله‌ی بحث برانگیزی است که نظرات متعددی در مورد آن وجود دارد. با همه‌ی اینوجود یک چیز مسلم است و آن هم اینکه داشتن URLهای مرتب و شاخص اعتبار بیزنس شما را بالا می‌برد و همین مسئله روی موفقیت سئو و بهبود رتبه‌ی سایت شما تاثیر دارد.

ایجاد یک URL مناسب وقت زیادی نمی‌گیرد. اگر به موتورهای جستجو و مهمتر از آن کاربران خود اهمیت می‌دهید، از تاثیر URL روی سئو غافل نشوید و مطمئن باشید از این استراتژی نتیجه خواهید گرفت.

 



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 دی 1401 | نظرات ()