انواع استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب
نوشته شده توسط : نت ویر

چگونگي تصفيه‌ي آب ديگر عامل مهمي است كه در دسته‌بندي انواع استخرها موثر است. استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به سه دسته‌ي خزينه، استخر با جريان آب گذرا و استخر با جريان آب در گردش تقسيم مي‌شوند. همچنين انواع فيلترها و اجزاي تصفيه از مهم‌ترين بخش‎هاي تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا خشك و بخار به‌شمار مي‌روند كه در ادامه برخي از آن‌ها به‌طور مجزا نيز بررسي خواهند شد.‌

خزينه ساختماني همانند وان حمام دارد. بهتر است كه اين وان به‌مثابه يك استخر خصوصي استفاده و بار استحمامي آن سبك باشد. از خزينه عموماً هم با چنين منظوري استفاده مي‌شود؛ اما در صورتي كه بار استحمامي خزينه سنگين باشد، مثلاً در مواردي كه از خزينه  به‌منظور مصارف عمومي استفاده شود، آب آن بايد به‌طور مرتب تعويض گردد؛ چرا كه افزايش بار استحمامي رابطه‌ي مستقيمي با افزايش آلودگي در آب خزينه دارد.

استفاده از خزينه در تاسيسات استخر، تاسيسات جكوزي و تاسيسات سوناي بزرگ تقريباً غيرعملي است. در صورت به‌كارگيري تأسيسات بزرگ، اندازه‌ي استخر نيز بزرگ خواهد شد، به اين ترتيب حجم زيادي از آب تلف مي‌گردد.

استخر با جريان آب در گردش نوعي از دسته‌بندي انواع استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به‌شمار مي‌رود. امروزه اين سيستم تصفيه‌ استخر نسبت به دو حالت ديگر از مقبوليت بيشتري برخوردار است. تاسيسات استخر با جريان آب در گردش اجزايي نظير پمپ‌هاي سيركولاتور، فيلترها، كلرزن‌ها و… را شامل مي‌شود. اين موارد مي‌توانند در تاسيسات جكوزي و تاسيسات سونا نيز بسته به نياز مدنظر استفاده شوند. پركاربردتر بودن استخر با جريان آب در گردش باعث شده تا پيشرفت‌هاي درخور توجهي در ساخت آن نسبت به دو حالت ديگر مشاهده شود.

همان‌طور كه ديديم، استخر با جريان آب گذرا يكي از ديگر از انواع استخر در تقسيم‌بندي استخرها بر حسب چگونگي تصفيه‌ي آب به‌شمار مي‌رود. طراحي چنين استخرهايي تنها زماني ممكن است كه جرياني كافي از آب از يك رودخانه واقع در همسايگي استخر قابل حصول باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت استخر و هم چنين تهيه تجهيزات استخر مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: