راه های درمان تلخی دهان
نوشته شده توسط : نت ویر

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هر زمان از شبانه روز به خصوص صبح هنگام دهانتان مزه‌ای تلخ داشته باشد. خوردن شیرینی نیز در برطرف کردن این تلخی موثر نبوده و البته چندان هم خطرناک به نظر نمی‌آید. تلخی دهان از جمله مشکلات است که بسیاری از ما با حداقل یک بار با آن مواجهه شده‌ایم. تلخی دهان دلایل متعددی دارد که در این مطلب کلینیک دندانپزشکی تاج به این دلایل و راه‌های درمان تلخی دهان می پردازد.

دلایل تلخی دهان

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

کمبود ویتامین

رفلاکس معده

مصرف دخانیات

مصرف دارو

بارداری

استفاده از درمان‌های خانگی و طبیعی برای رفع تلخی دهان

سرکه سیب: مقداری سرکه سیب را همراه با کمی عسل در آب حل کنید و روزی یک بار میل کنید. سرکه سیب باعث حفظ تعادل Ph  دهان شده و به سلامت دهان کمک می‌کند.

جوش شیرین: یکی دیگر از مواد طبیعی موثر در رفع طعم تلخ دهان استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین با ماهیت قلیایی که دارد به حفظ تعادل Ph  کمک می‌کند. همچنین باعث از بین رفتن جرم و پلاک روی زبان می‌‍شود.

آب گرم و نمک: نمک دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی است و از عفونت دهان جلوگیری می‌کند.

زردچوبه: کورکومین نوعی ماده ضد باکتری است که می‌تواند باکتری‌های بد دهان را از بین ببرد. زردچوبه یکی از مواد طبیعی است که حاوی این ماده است و به سلامت دهان و رفع طعم تلخ دهان کمک می‌کند.

چای سبز: چای سبز برای سلامت دهان و از بین رفتن تلخی دهان بسیار مفید است. مقداری چای سبز را در آب داغ ریخته و بگدارید روی حرارت پس از 5 دقیقه اجازه دهید سرد شود و چای را از صافی عبور دهید.

استفاده از روغن: روغن نارگیل و کنجد به حذف پلاک و اختلالات دهان کمک می‌کند. برای این درمان مقداری روغن کنجد یا نارگیل درون دهان ریخته و 10 الی 15 دقیقه آن را بچرخانید. سپس روغن را بیرون ریخته و دهانتان را مسواک کنید.

از خدمات کلینیک تاج به ونیر، ونیر کامپوزیت، ایمپلنت و... می توان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: