نگهداري استخر در زمستان و چگونگي انجام آن به شيوه‌هاي مختلف
نوشته شده توسط : نت ویر

به پاكسازي استخر خود بپردازيم 

براي نگهداري استخر در زمستان لازم است در بازه‌هاي زماني مختلف كف و جداره‌هاي استخر را به خوبي تميز كرده و آب موجود در فضاي داخلي استخر را به طور كامل تخليه كنيم تا آبي در داخل آن باقي نماند. براي اين كار مي‌توانيم از برس هاي مخصوص استفاده كنيم و از فرچه‌هاي دستي جهت پاكسازي كامل شيارها و فرورفتگي هاي مختلف بهره بگيريم.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پاكسازي فيلتر استخر خود بپردازيم

قبل از هر چيز بايد بگوييم كه براي شستن فيلترها، احتياط الزامي است؛ اگر قصد شستشوي فيلترها را در زمستان داريم و مي‌خواهيم آن ها را به وسيله اسيد شستشو دهيم و بعد تا زمان فرا رسيدن دوره بعدي استفاده از استخر، از اين فيلترها استفاده نكنيم، بايد بدانيم كه اسيد ممكن است سبب انسداد يا وارد آمدن آسيب به كانال‌هاي موجود در فيلتر شوند.

براي شستشوي فيلترهاي استخر، ابتدا بايد پمپ تصفيه استخر را آماده كنيم تا يك دور كامل به فعاليت بپردازد، هر دور چرخش آب استخر به وسيله پمپ، ممكن است به زماني حدود ۷ تا ۸ ساعت نياز داشته باشد.

بعد از آن كه فيلتر استخر را شستشو داديم، درب مخزن فيلتر و همچنين سوپاپ دريافت هوا را باز مي‌كنيم تا تمام مقدار آب موجود در فيلتر از آن خارج شود.

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به جا به جايي تجهيزات استخر بپردازيم

لازم است كليه تجهيزات استخر و شنا از قبيل نردبان‌ها، سكوهاي شيرجه، تويوب‌ها و شناورها و حتي وسيله‌هاي بازي و سرگرمي را از محيط استخر دور كرده و آن‌ها را در مكان مناسبي قرار دهيم تا سرماي هوا به آن‌ها آسيب نزند و در كارايي آن‌ها اختلالي رخ ندهد.

به غير فعال نمودن تجهيزات موجود در استخر بپردازيم

بايد تك تك تاسيسات استخر  كه به واسطه استفاده از جريان برق به فعاليت مي‌پردازند، خاموش شوند تا در زمان عدم استفاده از استخر و عدم نظارت بر كارايي آن‌ها، مشكلي پديد نيايد

براي نگهداري استخر در زمستان بايد به پوشش دادن سطح استخر خود بپردازيم

پوشاندن سطح استخر بايد به طور كامل و صحيح انجام شود و تمام سطح استخر را در بر بگيرد.

پوشش دادن سطح استخر را مي‌توانيم با استفاده از كاورها يا صفحات نازك پلاستيكي صورت دهيم كه نفوذ ناپدير هستند و مانع ورود آب مي‌شوند. همچنين مقاومت آن‌ها نيز در مقابل انواع تغييرات آب و هوايي و تاثيرات مستقيم مواد شيميايي مخلوط شده در آب استخر، بالا است

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت و نگهداري استخر فايبرگلاس و بتن مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.

 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: