جراحی ناهنجاریهای فک و دهان
نوشته شده توسط : نت ویر

قبلاً تمام مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها و نیز نارسایی‌های اسکلتی مربوط به آنها فقط با روش‌های ارتودنسی دندان درمان می‌شدند تا به این ترتیب بتوان صرف نظر از وضعیت استخوان فک به بهترین نتایج درمانی در ارتباط با نحوه قرارگیری دندان‌ها در کنار یکدیگر دست پیدا کرد. در اصطلاح به این روش درمان ارتودنسیکامفولاژ گفته می‌شود.  با بهترین متخصص ارتودنسی همراه باشید.

جراحی ارتوگناتیک چیست؟

جراحی ارتوگناتیک یا جراحی ارتودنسی یک عمل جراحی است که بر روی یک فک یا هر دو فک بیمار انجام شده و به این ترتیب موقعیت استخوان فک اصلاح می‌شود. از طریق این عمل جراحی اصلاح موقعیت فک امکان‌پذیر شده و نیز هماهنگی بین اجزای صورت افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب با حرکت استخوان فک به سمت جلو یا عقب، بالا یا پایین، یا با چرخش استخوان فک، بافت نرم صورت در ناحیه چانه، گونه‌ها، لب‌ها و نوک بینی نیز بر این اساس اصلاح می‌شوند. در حقیقت، هنگامی که استخوان فک در موقعیت مناسب قرار گرفت، هماهنگی ایجاد شده بین اجزای صورت در نتیجه عمل جراحی باعث می‌شود ظاهر فرد نیز زیباتر و جذاب تر از قبل شود.

مزایای عمل جراحی ارتوگناتیک

ارتودنسی ارزان جراحی فک یا عمل جراحی ارتوگناتیک برای حرکت دادن دندان‌ها و استخوان فک به سمت موقعیت مناسب و دستیابی به نتایج زیبایی و عملکردی و نیز بازیابی سلامتی فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. علیرغم اینکه هدف اصلی این جراحی بهبود وضعیت قرار گرفتن دندان‌ها بر روی یکدیگر و نیز زیبایی اجزای صورت می‌باشد، بعضی بیماران علاوه بر این موارد پس از درمان با بهبود در وضعیت صحبت کردن و حتی خوابیدن خود در نتیجه باز شدن مسیر عبور هوا از بینی، مواجه می‌شوند. به این ترتیب نتایج عمل جراحی ترمیمی می‌تواند برای شما شگفت انگیز بوده و بر بسیاری از جنبه‌های زندگی شما برای تمام عمر تاثیر مثبت داشته باشد.

چه زمان لازم است از عمل جراحی ارتوگناتیک استفاده شود؟

افراد در سنین بین 18 تا 45 سالگی بهترین گزینه برای استفاده از این عمل جراحی هستند. این عمل جراحی می‌بایست در بهترین حالت پس از سن 18 سالگی انجام شود تا از توقف رشد فک فرد اطمینان حاصل شده باشد. با این وجود، این عمل جراحی ممکن است در موارد نادر بر روی کودکان زیر 18 سال نیز انجام می‌شود.

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به غیر از خدمات کامل ارتودنسی به ایمپلنت دندان، لمینت دندان و... نیز میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: