مراقبت موی آسیب دیده و راه های پیشگیری از آسیب مو
نوشته شده توسط : نت ویر

خیلی از افراد محصولات مراقبتی و آرایشی متعددی برای موهاشون تهیه میکنن اما به سرعت ازشون ناامید میشن و سراغ محصول بعدی میرن. گاهی رسیدن به نتیجه دلخواه زمان بره و یا حتی ممکنه خود محصول مناسب مو نباشه یا اگر هم محصول مناسب و موثری خریداری کرده باشید استفاده نادرست از اون باعث عدم نتیجه دلخواه بشه. پس بهتره با بعضی عادات بد مراقبت از مو و روشهای جایگزین اونها آشنا شیم! با آموزشگاه آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

۱-تمیز نکردن شانه و برس

به مرور زمان مقدار زیادی باکتری در شانه و برس شما جمع میشه و با هر بار استفاده موها و به ویژه کف سرتون رو در معرض این آلودگی ها قرار میدید. لازمه هر هفته برستون رو تمیز کنید و نذارید مویی توش باقی بمونه. ماهی یکبار هم با جوش شیرین و آب یا شامپو تمیزش کنید و تا زمانیکه کاملاً خشک نشده اون رو در فضای بسته (مثل کشو و … ) نذارید.

۲-مصرف زیاد ترکیبات شیمیایی

استفاده زیاد از رنگ مو، کراتینه یا فر کردن مو با مواد شیمیایی و … به موها صدمه میزند. اگر مجبور به این کار هستید اقدامات پیشگیرانه رو مثل استفاده از یک ماسک مو دو روز قبل از رنگ کردن موها فراموش نکنید.

۳-دیر به دیر کوتاه کردن موها

اگر میخواید موهای سالمی داشته باشید باید به طور منظم اون رو کوتاه کنید تا از موخوره جلوگیری بشه هر ماه یا نهایتاً یک ماه در میان حدود ۲ سانتیمتر موهاتون رو کوتاه کنید. همچنین از سرم ها برای برطرف کردن خشکی ساقه مو و جلوگیری از موخوره استفاده کنید.

۴-شانه کردن موی خیس

شانه کردن موهای خیس باعث کشیدگی، نازک شدن و در نهایت شکستگی اونها میشه. بهتره از شانه های دندانه درشت (با فواصل دندانه های زیاد) برای شانه کردن موهای خیس استفاده کنید.

۵-دستگاه های حالت دهنده

حالت دهنده های حرارتی مثل سشوار، اتو و فر کننده ها نه تنها باعث خشکی ساقه مو میشن بلکه میتونن اونارو بسوزونن. به مرور آسیب به جایی میرسه که تنها راه رفعش کوتاه کردن موهاست. جهت پیشگیری بهتره از حرارت بالا برای حالت دادن به موهاتون استفاده نکنید. همچنین از یک محافظ حرارتی (ترجیحاً فاقد الکل) استفاده کنید تا موهاتون رو از آسیب و همینطور وز کردن حفظ کنه. مدل مویی انتخاب کنید که با توجه به تایپ موی شما کمترین نیاز رو به استفاده از حالت دهنده های حرارتی داشته باشه

از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان میتوان به آموزش اکستنشن مو، آموزش کاشت ناخن، آموزش کوپ مو و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: