مراحل غذا خوردن كودك
نوشته شده توسط : نت ویر

مراحل غذا خوردن كودك : رشد مهارت هاي غذا خوردن براي كودكان متفاوت است. در اينجا به برخي از موارد مهم در اين زمينه اشاره مي شود:

مرحله يك: در چه زماني كودك مي تواند خوردن غذاهاي جامد را آغاز كند؟

بيشتر متخصصان اطفال، و آكادمي آمريكايي متخصصين اطفال شروع استفاده از غذاهاي جامد براي كودك چهار ماهه يا نهايتا كودك شش ماهه مي دانند.

مرحله دو: چه زماني براي تغيير از پوره به غذاهاي تكه اي آمادگي دارد؟ 

خرد كردن غذاهاي كودكان يك مرحله ي مهم است مسلما غذاي آنها نبايد مستقيما از غلات كودك و برنج به دانه كشمش تغيير كند. اما پس از چند هفته عادت به خوردن غذا به جاي نوشيدن، كودك بايد آماده دريافت تركيبات بيشتري در غذاي خود باشد.

غذاهاي جديد را به تدريج به او معرفي كنيد. بهترين غذا براي شروع پوره موز يا آووكادو است. همچنين مي توانيد از غذاهاي مرحله اي موجود در فروشگاه ها استفاده كنيد كه از پوره نرم در مرحله يك شروع شده و سپس كم كم ضخامت غذاها بيشتر مي شود و معمولا كودك نه ماهه به مرحله ۳ غذاهاي تكه اي مي رسد

مرحله سه: در چه زماني مي توانند روي صندلي بلند بنشينند؟ 

اگر كودكان آماده خوردن غذاهاي جامد باشند به بيان ديگر، اگر مي توانند با كمك شما راست بنشينند و سر و گردن خود را نگه دارند آماده نشستن روي صندلي بلند خواهند بود. اين حالت  معمولا در حدود ۴ ماهگي اتفاق مي افتد. بندهاي صندلي از آنها محافظت كرده و به ثابت ماندن آنها در اين وضعيت كمك مي كنند

مرحله چهار: چه زماني مي توانند با انگشتان خود غذا بخورند؟

در ابتدا كودكان غذا را در دستشان له مي كنند، اما به زودي مي توانند اشيا را بين انگشت شست و اشاره خود نگه دارند. در اين زمان، خودشان مي توانند غذاهايشان را بخورند.

مرحله پنج: چه زماني استفاده از قاشق را شروع مي كنند؟

از همان موقعي كه با قاشق به كودكان غذا مي دهيد به آن علاقمند شده و مي خواهند آن را در دست خودشان نگه دارند و خودشان غذا را در دهانشان بريزند. البته در اين زمان مهارت چنداني براي انجامش نخواهند داشت

مرحله شش: چه زماني مي توانند استفاده از غذاهاي آلرژي زا را شروع كنند؟

برخي متخصصين اطفال همچنان توصيه مي كنند تا براي غذاهاي معيني كه به شدت آلرژي زا هستند، مثل تخم مرغ و ماهي، تا زماني كه كودك يك ساله مي شود، صبر كنيد. اما پژوهش هاي حاضر هيچ گونه مزايايي را در زمينه گذشتن زمان معيني قبل از شروع اين غذاها گزارش نمي‌ كنند، مگر اين كه سابقه آلرژي غذايي خاصي در خانواده وجود داشته باشد.

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 536
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: