والدین در درمان ارتودنسی کودک خود چه نقشی دارند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

چگونه والدین می‌توانند کودکان را تشویق به استفاده از بریس‌ کنند؟

ارائه دادن اطلاعات و آگاهی

اگر اطلاعات و آگاهی‌های لازم در مورد کل فرایند درمان، به خوبی به فرزندان منتقل شود، احتمال مقاومت در برابر استفاده از بریس‌ها کاهش خواهد یافت. متخصص ارتودنسی مناسبی را انتخاب کنید که مایل باشد به خوبی با فرزند شما همکاری داشته باشد. پزشک باید کل فرایند درمان را به خوبی برای فرزندتان توضیح دهد و تمام نگرانی‌های او را رفع نماید. کسب اطلاعات لازم می‌تواند اضطراب کودک شما را کاهش دهد.

مثبت بودن

به طور طبیعی بسیاری از والدین نسبت به ارتودنسی دندان حس مثبتی دارند، اما مهم است به یاد داشته باشید که نگرش‌های ما مسری هستند. اگر پسر یا دختر شما این حس را دریافت کند که شما از انجام ارتودنسی آن‌ها حس خوبی دارید و خوشحال هستید، نسبت به‌ کل فرایند درمان حس خوبی خواهند داشت. برای فرزند خود تکرار کنید که نتیجه نهایی درمان بسیار سودمند است و ارزشش را دارد. حتی اگر نتیجه درمان را پی گیری نمی‌کنید، حتماً بر روی صورت خود لبخند داشته باشید. این امر واقعاً تفاوت ایجاد می‌کند، نگرانی و اضطراب کودک شما را کاهش می‌دهد.

به فرزندتان کمک کنید تا با این مسئله کنار بیاید

ممکن است فرزند شما در مواجه با سایر همکلاسی‌ها با مشکل روبه‌رو شود. بهترین توصیه‌ای که می‌توانید برای فرزند خود داشته باشید این است که اعتنایی به حرف دیگر دانش آموزان نداشته باشد و آن‌ها را نادیده بگیرد. برای فرزند خود توضیح بدهید که او اولین فردی نیست که در مدرسه از بریس ارتودنسی استفاده می‌کند و مسلماً آخرین فرد هم نخواهد بود.

در انتخاب غذا به آن‌ها کمک کنید

احتمالاً متخصص ارتودنسی فهرستی از غذاها را به شما ارائه می‌دهد که باید در طول درمان فرزند خود از آن‌ها اجتناب شود. از جمله غذاهای چسبنده مانند آدامس، میوه‌های خشک، شکلات و آب‌نبات‌ها، زیرا ممکن است آن‌ها به بریس‌ها بچسبند و پاک کردنشان دشوار باشد.

رعایت دقیق بهداشت دهان و دندان‌ها

اگرچه معمولاً از هر دو نوع بریس‌های متحرک و ثابت در درمان ارتودنسی ارزان استفاده می‌شود، اما معمولاً بریس‌های ثابت نتیجه بهتری دارند، چرا که نیروی آن‌ها برای اصلاح دندان‌ها و فک پیوسته و ثابت است. با این‌ وجود، هنگام استفاده از بریس‌های ثابت، لازم است بهداشتدهان و دندان‌ها به خوبی رعایت شود، زیرا احتمال دارد که پلاک و باقی‌مانده غذاها در بریس‌ها به دام افتاده و باعث ایجاد مشکلات دیگری ازجمله: پوسیدگی و لکه‌دارشدن دندان‌ها شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: