5 نكته برتر براي مراقبت و نگهداري استخر پس از باران
نوشته شده توسط : نت ویر

براي آن هايي كه اقدام به ساخت استخر در فضاي باز مي كنند همواره چالش هايي در نگهداري از استخر هايشان وجود داشته و دارد. يكي از اين چالش ها بارش باران در محيط و منطقه اي است كه استخر روباز ساخته شده است. ريزش شديد باران يا حتي طوفان هاي سيل آسا مي تواند بسياري از اشياء خارجي را وارد اين استخر كند.

شما در اين مقاله با 5 روش و ترفند نگهداري از استخر بعد از باران آشنا خواهيد شد كه ميتوانيد با كمك آن ها استخر خود را در بهترين حال ممكن نگهداري كنيد.

۱-استخر را تميز كنيد 

در بعضي مواقع، باران با وزش باد شديد همراه مي شود و ممكن است وزش باد، بسياري مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاك و … را وارد استخر و محيط اطراف آن كند. شما بايد با احتياط و با يك وسيله تميز اقدام به جمع آوري و خارج كردن اين مواد اضافي از داخل آب استخر كنيد. ميتوانيد از جاروهاي خودكار و هوشمند استفاده كنيد يا به صورت دستي خودتان تمام برگ ها و موارد ديگر را از استخر خارج كنيد.

۲- سطح قليائيت و ph  آب را چك كنيد

pH استخر شما به دليل بارش باران، اسيدي تر ميشود و رو به كاهش ميگذارد. بنابراين سعي كنيد هم ph را متعادل كنيد و هم سطح يون هاي آب را چك كنيد.

3- سطح آب استخر را بررسي كنيد

بديهي است باران از آنچه كه تصورش را ميكنيد و از آنچه كه هست مقدار زيادي آب به استخر شما اضافه مي كند. تلاش كنيد كه مقادير اضافي آب را از استخر خارج كنيد. براي اينكار ميتوانيد از سيستم تصفيه استخر و فيلتراسيون استخر استفاده كنيد. سعي كنيد فيلتر را روشن بگذاريد تا آب اضافي تخليه شود. اينكار را تا زماني كه سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهيد.

 4- عملكرد و سلامتي تجهيزات و تاسيسات استخر را بررسي كنيد

در نگهداري استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نيست و بايد توجه ويژ اي هم به تاسيسات و تجهيزات استخر داشته باشيم. دقيقا مشابه زماني كه طوفان ميشود يا بلاياي طبيعي ديگر در منطقه شما رخ ميدهد، پس از باران نيز بايد حتما سري به تاسيسات استخر روباز و سرپوشيده زد.

5- آب را به نقطه تعادل برگردانيد و به آن شوك كلر وار كنيد

با هر بار بارش باران تعادل آب استخر ميتواند به كلي تغيير كند. آب باران ميتواند سطح كلر را تغيير دهد و باعث بر هم خوردن ph و قليائيت كل ميشود. قبل از اينكه كسي به منظور شنا و آبتني وارد استخر شود شما بايد تعادل همه چيز را به نقطه نرمال برسانيد تا اين عدم تعادل به كسي آسيبي نزدند. يكي از ساده ترين روش هاي متعادل كردن و نگهداري استخر پس از باران وارد كردن شوك كلر به آب استخر است. بعد از وارد كردن شوك هم شيمي آب را بررسي كنيد تا براي شنا كردن ايمن شود.

 





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: