مراقبت های لازم پس از کاشت ریش و سبیل
نوشته شده توسط : نت ویر

همانطور كه گفته شد مهمترين اقدامي كه باعث تأثيرگذاري عمل كاشت مو مي شود رعايت اصول مراقبتي پس از عمل جراحي مي باشد. يك متخصص كاشت مو خوب ، پس از انجام عمل اين اصول را به فرد بايد متذكر شود و هشدارهاي لازم را در صورت عدم رعايت اين اصول به فرد مورد عمل ابلاغ نمايد. در رأس مراقبت هاي پس از عمل جراحي رعايت بهداشت فردي و اصول شستشوي صورت پس از عمل اهميت دارد.

فرد بايد حداقل تا ۲۴ ساعت پس از انجام عمل از شستشوي صورت خودداري نمايد تا بدن و صورت به حالت طبيعي متابوليسم خود بازگردد. جهت شستشوي روزانه و استحمام نيز حتي الامكان بايد از صابون و شامپوي مخصوص كه پزشك توصيه مي نمايد، استفاده كند.

بايد دقت داشت حدود دو تا سه هفته پس از جراحي پيوند ريش، موهاي پيوند شده مي‌ريزند. اين وضعيت طبيعي و موقت است. همين از دست دادن ناگهاني مو در جراحي كاشت موي معمول اتفاق مي‌افتد. سرانجام مو دوباره رشد مي‌كند و ريش شما را پر مي‌نمايد.

پس از كاشت ريش و سبيل طبيعي، بيمار مي تواند موهاي صورت خود را اصلاح كرده و ظاهر موهاي صورت را با توجه به نظر خود تنظيم نمايد. براي ايجاد يك ظاهر طبيعي، موهاي ريش و سبيل به صورت منفرد و گاهي اوقات دو تايي كاشته مي‌شوند. در اين زمان بايد  مراقبت كافي در ارتباط با كاشت موهاي صورت در ارتباط با محل دقيق پيوندها و زاويه آنها به عمل آيد. هنگامي كه موها در محل كاشته شد، نتايج حاصل از آن براي بيمار دائمي خواهد بود.

يكي از موارد مهم كه مورد توجه آقايان نيز مي باشد آن است كه نحوه اصلاح صورت بايد به چه ترتيبي باشد. به طور معمول از بيماران خواسته مي شود كه بين ده روز تا دو هفته پس از كاشت ريش و سبيل از اصلاح كردن موهاي صورت خود خودداري كنند.

پس از عمل شما نبايد به مدت ۵ روز ناحيه ريش و سبيل را به آب بزنيد. همچنين بعد از ۱ روز مي توانيد به سركار خود برويد. اما آثار عمل باقي خواهد ماند كه البته زياد نيست. همچنين پس از ۳ ماه موها براي هميشه رشد مي كنند.

نتايج حاصل از پيوند مو به صورت و كاشت ريش و سبيل دائمي و هميشگي هستند. مويي كه جديدا پيوند زده شده مانند موي معمولي رشد خواهد كرد اين حالت براي هميشه ادامه خواد داشت. موي پيوند زده شده طبيعتا خصوصيات قبلي خود را حفظ خواهد كرد و ريزش نخواهد داشت و از الگوي ريزش مو يا كم پشت بودن موها در ناحيه‌اي كه كاشته شده پيروي نمي‌كند و ثابت باقي خواهد ماند.





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 540
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: