خانه هوشمند چه مزایایی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

منظور از هوشمند سازی خانه چیست؟

تکنولوژی خانه هوشمند در کل به مجموعه ای از وسایل، دستگاه ها یا سیستم هایی اشاره دارد که از طریق اینترنت اشیاء به یک شبکه ی مشترک متصل می شوند. هر یک از این وسایل را می توان از راه دور کنترل کرد. زمانی که تمامی لوازم الکترونیکی خانه در ارتباط و هماهنگی با یکدیگر و تحت کنترل یک سیستم واحد عمل کنند، می توان به آنجا گفت خانه هوشمند.

برجسته ترین مزایای خانه هوشمند

کنترل تمامی وسایل خانه از طریق گوشی همراه

این مزیت خانه هوشمند، فاکتور راحتی در آن را چشمگیرتر می کند. اینکه شما بتوانید تمامی وسایل خانه را از طریق یک دستگاه (گوشی هوشمند، تبلت، تاچ پنل هوشمند، …) کنترل نمایید، گامی بلند به سوی فناوری و مدیریت خانه است.

انعطاف پذیری در برابر وسایل و فناوری های جدید

سیستم خانه هوشمند به طور شگفت انگیزی با وسایل هوشمند جدید و دیگر تکنولوژی ها سازگار می شود.

به حداکثر رساندن امنیت خانه

زمانی که گجت های امنیتی را به شبکه خانه هوشمند خود اضافه کنید، امنیت خانه چند برابر و تقریبا نفوذ ناپذیر می شود. هزاران گزینه برای امنیت هوشمند خانه وجود دارد که فعلا تعدادی از آن ها روانه ی بازار شده است.

کنترل کردن کارهای خانه از راه دور

اعجاب کنترل کارهای خانه از راه دور را دست کم نگیرید! در یک روز داغ تابستانی می توانید به خانه دستور دهید تا قبل از رسیدن شما، به دمای مطلوبتان برسد. اگر برای شام مهمان دارید و هنوز در سوپرمارکت هستید، از همانجا به پریز هوشمند دستور دهید تا فر را روشن و گرم کند. شما حتی می توانید لامپ هوشمند را از راه دور روشن و خاموش کنید.

 افزایش بهره وری انرژی

بسته به نحوه ی استفاده از فناوری هوشمند سازی، بهره وری از انرژی در خانه هوشمند در مقایسه با یک خانه معمولی بیشتر است. مثلا شما می توانید با ترموستات هوشمند و قابل برنامه ریزی کنترل و نظارت دقیق تری بر سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه داشته باشید.

بهبود عملکرد لوازم خانه

یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند این است که به عملکرد بهتر وسایل خانه کمک می کند. تلویزیون هوشمند در یافتن اپلیکیشن ها و کانال های جدید موثر است.

مدیریت بهتر خانه

اگر مدیریت کامل خانه در میان مزایای هوشمند سازی خانه جای نگیرد، بی انصافی است. وقتی خانه هوشمند باشد، از میزان نور لامپ ها تا پرده ها و قفل درب ورودی تحت تسلط کامل شما خواهند بود.

مزیت هشتم خانه هوشمند

 تکنولوژی های جالب خانه هوشمند، بسیاری از کمپانی های بزرگ در این زمینه را واداشته تا برای اختراع گجت های بیشتر و پیشرفته تر با یکدیگر رقابت کنند.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 489
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: