منبع تغذیه در خانه هوشمند چگونه است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

تا حدود چند دهه ی پیش، تنها کارشناسان تکنولوژی می توانستند خانه هوشمند داشته باشند و نصب تجهیزات لازم در خانه های موجود، هزینه ی بالایی می طلبید. برای این کار، کل سیم کشی ساختمان باید نوسازی می شد و ساختار ساختمان باید تغییر می کرد. امروزه، خرید محصولات هوشمند کاری بی دردسر و برای همگان امکان پذیر است. ورود تامین کنندگان چند ملیتی تجهیزات اینترنت اشیاء، بازار را دگرگون کرد.

وسایل هوشمند و تامین انرژی آن ها

برای فراهم کردن رفاهی که مردم به دنبال آن هستند، تجهیزات خانه هوشمند باید با یکدیگر تبادل اطلاعات به موقع داشته باشند. چند گزینه برای تامین نیروی تجهیزات هوشمند وجود دارد که بسته به کاربرد آن وسیله انتخاب می شوند:

  • باتری
  • استخراج انرژی از محیط
  • گذرگاه جریان مستقیم یا اتصال به شبکه برق

ملزومات منابع انرژی در تجهیزات خانه هوشمند

برای نصب و راه اندازی منبع تغذیه در خانه های هوشمند به موارد بسیار ویژه ای نیاز است. به غیر از به صرفه بودن، منبع تغذیه در خانه هوشمند باید بسیار فشرده باشد؛ در غیر این صورت، نمی توان آن را در وسایل هوشمند جای داد و با آن ها ادغام کرد. علاوه بر این، منبع تغذیه در خانه هوشمند باید در برابر تغییرات مکرر شرایط بار الکتریکی مقاوم باشد چرا که همه وسایل هوشمند به طور دائم بین حالت های فعال و آماده به کار در تغییرند. با توجه به اینکه بیشتر تجهیزات هوشمند اغلب در حالت استند بای (آماده به کار) قرار دارند، میزان مصرف انرژی در این حالت باید کمترین مقدار ممکن باشد.

کوچک و به خوبی محافظت شده

سایز سنسورهای مدرن و ماژول های بی سیم بسیار فشرده و کوچک است و به همین دلیل، منبع تامین انرژی مدرن محسوب می شوند. تا همین چند سال پیش، سایز متوسط یک منبع انرژی ۵ واتی ۲.۵ سانتی متر در ۵ سانتی متر بود. امروزه همان منبع انرژی در اندازه های ۲.۵ × ۲.۵ سانتی متر یافت می شود. بنابراین، منبع های تغذیه مدرن به راحتی در وسایل هوشمند فوق العاده کوچک نیز جای می گیرند. به عبارت ساده تر، امروزه، منبع تغذیه در خود سنسور هوشمند تعبیه می شود اما سایز این سنسورها نه تنها بزرگتر نشده، بلکه شاهد کوچک تر شدن اندازه ی آن ها هستیم.

قابلیت انعطاف پذیری در برابر نوسانات شرایط بار الکتریکی

منبع تغذیه متعلق به خانه هوشمند در معرض تغییرات مکرر شرایط بار الکتریکی قرار دارد. به عنوان مثال، یک ماژول GSM (سیستم جهانی برای ارتباط موبایلی) تعبیه شده در سنسور درب و پنجره هوشمند برای ارسال یک SMS به ساکنین خانه در هنگام بروز خطر، به ۲ آمپر نیاز دارد. در حالت آماده به کار، این میزان به یک و نیم آمپر کاهش می یابد. یعنی منبع تغذیه در خانه هوشمند باید توانایی اداره و مدیریت کردن تغییرات ناگهانی بار الکتریکی را داشته باشد و در این میان، منجر به شدت ولتاژ نشود. 





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: