تغذیه سالم و بهداشت دهان و دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

تغذیه سالم و مناسب یکی از عوامل اصلی سلامت بدن به ویژه حفره دهان و از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر رشد و استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها است. مصرف برخی از مواد غذایی احتمال پوسیدگی دندان‌ ها را افزایش داده. بنابراین علاوه بر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان تغذیه نامناسب هم باعث ایجاد بیماری‌هایی مثل پریودنتال یا دیگر بیماری‌های مربوط به دهان و دندان می‌شود. با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.

تغذیه سالم و مناسب برای سلامت دهان و دندان

غذا‌های حاوی کلسیم و فسفر: از جمله مواد معدنی بسیار مفید کلسیم و فسفر است. این مواد معدنی از عناصر سازنده مینای دندان است پس مینای دندان برای حفظ سلامت خود به این عناصر احتیاج دارد.

مواد غدایی غنی از ویتامین D : یکی از ویتامین‌های ضروری و مورد نیاز برای سلامت بدن ویتامین D است. این ویتامین علاوه بر سلامت بدن برای سلامت دندان‌ها نیز بسیار مفید است چرا که باعث جذب کلسیم می‌شود.

مواد غذایی حاوی ویتامین c: ویتامین c در سالم و قوی ماندن دندان‌ها ولثه بسیار مفید است. متورم شدن لثه‌ها، خونریزی، شل شدن دنان و یا بافت لثه از جمله علائم کمبود این ویتامین است.از جمله مواد غذایی که حاوی این ویتامین‌ هستند می‌توان به : توت فرنگی، کلم بروکلی، مرکبات، فلفل و سیب زمینی اشاره کرد.

مواد غذایی ترد و حاوی آب فراوان: این دسته از مواد فذایی به علت فیبر بالایی که دارند برای سلامت دندان بسیار مفید بود و مصرف این مواد غذایی در برنامه روزانه توصیه می‌شود. این مواد غذایی به علت بافتی که دارند به عنوان یک ساینده عمل می‌کنند و باعث پاک شدن دندان‌ها و دهان از باقی مانده مواد غذایی می‌شوند. مواد غذایی که در این دسته جای می‌گیرند عبارتند از: هویج، کرفس، سیب، خیار.

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها نقش مهمی در مبارزه با التهاب و بیماری‌های پریودنتال دارند. آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از لثه و دیگر بافت‌ها از وجود عفونت و باکتری‌های دهانی بسیار مفید هستند. فلفل دلمه، پرتقال، کیوی، کلم بروکلی، سیب، کشمش، آجیل، لوبیا و انگور از جمله مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان هستند.

از خدمات کلینیک تاج به ونیر دندان، ایمپلنت دندان، کامپوزیت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: