فرآورده هاي حاصل از محصول پسته :
نوشته شده توسط : نت ویر

كره پسته 

محصولي خميري شكل است كه از مغز برشته و آسياب شده همراه با شكر يا شيرين كننده هاي طبيعي مثل عسل و شهد خرما بدست مي آيد و قابل استفاده توسط تمام اقشار جامعه ميباشد.

كره پسته مي تواند به عنوان كرم بين دوبيسكويت و ويفر، مغز كيك و كلوچه، تزئين بستني و… بكار رود.

خصوصيات ارگانولپتيكي كره پسته به فرمولاسيون مواد شيميايي و روش توليد آن بستگي دارد. اين محصول براحتي مي تواند در دماي اتاق نگهداري شود و نيازي به فريزر ندارد.

حلواي پسته

حلواي پسته فرآورده اي جامد با ظاهري يكنواخت است كه از مخلوط كردن شربت قند و مغز پسته آسياب شده و ساير افزودنيهاي مجاز و با تركيبات مشخص بدست مي آيد.

محصول پسته ، ماده اي انرژي زا بوده و به راحتي كالري مورد نياز بدن را تامين مي كند. ماده غذايي ديگري كه تركيب مشابهي با حلواي پسته دارد، حلولي ارده است كه از دانه كنجد تهيه ميگردد و توليد آن در ايران و ساير كشورها مثل تركيه ، يونان ، يوگسلاوي و برخي كشورهاي عربي صورت مي گيرد .

سفيده تخم مرغ جهت تردي بافت حلوا در فرمول به كار ميرود. همچنين اسيد سيتريك باعث مي شود مقداري از شكر مصرفي به گلوكز و فروكتوز تبديل شود و علاوه بر كاهش شيريني محصول، از كريستاله شدن بيش از حد بافت محصول جلوگيري به عمل آيد.

از آب چوبك (گياهي از خانواده كاريوفيلاسه كه بيشتر در اروپا و گاهي در ايران ديده مي شود) نيز استفاده مي شود كه علت آن، خاصيت امولسيون كنندگي ، سفيد كنندگي و پوك كنندگي است.

اين محصول به عنوان يكي از صنايع تبديلي پسته مي تواند گامي در جهت افزايش مصرف سرانه پسته باشد .

يك حلواي مطلوب بايد داراي ويژگيهاي زير باشد:

بافت آن نرم باشد، الياف نخ مانند آن بسيار نازك باشد، طعم تندي نداشته باشد، در موقع برش خرد نشود، در اثر ماندن روغن آن جدا نشود.

روغن پسته

روغني است كه از طريق فشار مكانيكي از مغز اين محصول توليد مي شود.

به طور كلي مغز آجيل داراي اسيدهاي چرب پالمتيك، استئاريك، اولئيك، لينولئيك و لينولنيك مي باشد و معمولا موقعيت دوم آنها با اسيدهاي چرب غيراشباع استريفيه شده است. اين ويژگي در مورد روغن پسته نيز مشاهده شده است.

روغن اين محصول از اسيدهاي چرب ضروري تشكيل شده است كه اسيد چرب اصلي تشكيل دهنده آن اسيد اولئيك (۱: ,C) است و در پستههاي ايراني ۷۵/۳۷ ٪ را به خود اختصاص ميدهد.





:: موضوعات مرتبط: دنیای شیمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: