سيتريك آبدار و خشك
نوشته شده توسط : نت ویر

اسيد سيتريك يكي از مواد شيميايي ارگانيك با ساختار مولكولي منحصر به فرد است. اسيد سيتريك به عنوان يك افزودني در غذاها مانند ماست، سوسيس، و نوشيدني هاي غير الكلي است .

نقش سيتريك در صنايع غذايي : 

اين به طور گسترده اي در صنايع غذايي به عنوان يك افزودني و نگهدارنده به دليل قيمت مناسب و پايين و سهولت توليد استفاده مي شودا.

اين اسيد براي مصرف توسط تمام نهادهاي نظارتي مهم مواد غذايي بي ضرر اعلام شده است. هنگامي كه به محصولات غذايي و يا نوشيدني اضافه شود، اسيد يك عطر و طعم تيز، ترش كه باعث افزايش اشتها و افزايش فراهم مي كند. شركت هاي خاص از آن براي دادن عطر و طعم “ميوه اي” قابل اعتماد به مواد غذايي خود مانند شيريني و نوشابه ، استفاده مي كنند.

سيتريك در آب نبات ترش و پاستيل به شكل پودر سفيد رنگ فاين ، همچنين به عنوان “نمك ترش” شناخته شده رايج است. برخي از افراد به طور خاص براي تغيير طعم و مزه آن را به مواد غذايي خود اضافه مي كنند.

اسيد سيتريك چگونه ساخته مي شود و از چه چيز هايي توليد ميشود ؟

هر بار كه شما از خوردن ميوه هاي مركبات لذت مي بريد، اسيد سيتريك توليد شده توسط طبيعت را مصرف ميكنيد. بدن شما از آن تامين مي شود زيرا اين اسيد براي توليد انرژي و سالم و فعال ماندن شما، ضروري است.

اسيد سيتريك توليد شده به صورت تجاري به مواد غذايي، نوشيدني ها و محصولات دارويي افزوده مي شود، اما اين نوع اسيد سيتريك از منبع ديگري از قارچ هاي مخمرتهيه شده است.

منابع و توليد اسيد سيتريك :

درختان ليمو و ليمو ها بهترين منبع اسيد سيتريك هستند و به دنبال آن ميوه هاي ديگر مركبات و توت فرنگي مي باشند. تا اوايل دهه ۱۹۰۰،  ۹۰ درصد از اسيد سيتريك جهان در ايتاليا موجود بوده كه توليد كنندگان آن را از ميوه هاي تازه مي گرفتند.

سپس محققان كشف كردند كه قارچ ها در طي فرايندي اسيد سيتريك توليد ميكنند و اين فرايند محصول بيشتري با هزينه اي پايين تر را به همراه داشته است.

انواع مخمرها و كپك ها اين اسيد را تشكيل مي دهند، اما Aspergillus niger ، يك كپك كه متعلق به خانواده پني سيلين است، براي توليد در مقياس بزرگ استفاده ميشود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 913
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: