خريد و فروش طلا و جواهرات چه تفاوتي با هم دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

براي اينكه بتوانيد بهتر متوجه شويد كه تفاوت دقيق خريد طلا و فروش آن باهم چيست به  موارد زير توجه كنيد.

محاسبه قيمت طلا

اصلي ترين مساله و فاكتور در نحوه محاسبه قيمت طلا ارزش روزانه و لحظه  اي هر گرم از آن است. به اين صورت كه فروشند قيمت هر گرم در لحظه از طلا را با اجرت و سود خودش جمع زده و قيمت نهايي را به شما اعلام ميكند. (قيمت هر گرمx وزن كل قطعه طلا+ اجرت+ سود خودش كه معمولا ۷ تا ۸ درصد است= قيت تمام شده)

محاسبه قيمت خريد و فروش جواهرات

نحوه محاسبه قيمت در خصوص جواهرات كمي متفاوت از طلاي خالي است. برخلاف طلا، ما در قيمت گذاري جواهرات فاكتورهاي مهمي از جمله نوع سنگ قيمتي و ارزش آن، اجرت ساخت پايه و نگهدارنده جواهر، مخراجي و ساير هزينه ها را را در نظر ميگيريم. و در نهايت هزينه و قيمت جواهرات اينگونه حساب ميشود: قيمت هر گرم طلاي روزx وزن قطعه + اجرت ساخت پايه+ سود فروشنده كه معمولا حدود ۲۰ درصد است + عوامل موثر ديگر.

اجرت طلا نيز بر محاسبه قيمت طلا تاثير دارد

قبل از اينكه بخواهيد اين بخش را بخوانيد لازم است كه درباره  اجرت طلا اطلاعات كافي داشته باشيد. اجرت طلا يك قرارداد نانوشته  است كه در آن حين خريد، شما بايد مبلغي اضافه بر قيمت طلا، بابت حق زحمت و كاركرد سازنده طلا، به صورت غير مستقيم به او پرداخت كنيد.

اجرت به صورت عمومي بر اساس فاكتورهايي مثل وزن طلا ، عيار طلا( طلا 18 عيار، 22و24 عيار) همچنين طرح و نقوش بكار رفته با آن و نحوه ساختش مشخص ميشود. چنانچه طلايي كه شما ميخواهيد بخريد ماشيني است و در تيراژ بالا توليد شده باشد، معمولا اجرتش كمتر از حالتي كه همان طلا توسط دست و با نيروي كاملا انساني ساخته شود. بنابراين به طور معمول اجرت طلاهاي ماشيني كمتر از اجرت طلاي دست ساز روي محاسبه قيمت طلا تاثير ميگذارد.

(براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دانشنامه طلا ( گوشواره طلا، انگشتر طلا، النگو طلا و....) مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: