تصفيه آب استخر چه تجهيزاتي نياز دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

استخر در مدل‌ها و ابعاد مختلف وجود دارد. ولي تقريباً همه آن ها، از استخر شخصي كوچك گرفته تا استخر موج يك پارك آبي، با فرآيند مشابهي كار مي كنند. استخرها از تركيب تصفيه و برقراري توازن شيميايي به طور پيوسته براي تنظيم كردن حجم عظيم آب استفاده مي كنند.

يك قسمت گود حوض مانند ( كاسه استخر) 

  • پمپ
  • فيلتر
  • تغذيه كننده شيميايي
  • سيستم تخليه
  • سيستم برگشت
  • سيستم لوله كشي براي موارد بالا

سيستم تصفيه آب استخرها چگونه كار مي كند؟

آب استخر بايد در يك سيستم تصفيه سيركوله شود تا كثيفي و آلودگي آن از بين برود. در يك مدل طراحي مرسوم ، آب از دو يا چند خروجي كف استخر و چند اسكيمر كه دور تا دور بالاي استخر تعبيه شده خارج شده و به سمت بخش تأسيسات تصفيه استخر حركت مي كند.

فيلترهاي استخر

فيلترهاي استخر معمولا از نوع فيلتر شني با مخزن هاي بزرگ هستند كه از فايبر گلاس و فلز ساخته شده و شامل يك بستر ضخيم از شن مخصوص مي‌باشند.

آب از بالاي مخزن فيلتر وارد شده و بواسطه نيروي جاذبه زمين، به سمت پايين حركت و از روي شن ها عبور مي‌كند. ذرات ريز شن، املاح و آلودگيها را به خود جذب كرده و در انتهاي مخزن، آب تصفيه شده جمع آوري و خارج مي گردد.

به مرور زمان و با توجه به گرفتگي منافد داخل فيلتر شني، شدت جريان آب در فيلتر كاهش مي يابد.مي توان از روي گيج هاي فشار ورودي و خروجي فيلتر و مشاهده اختلاف فشار ميزان كاهش جريان را كنترل نموده و در صورت نياز فيلتر را شستشوي معكوس (Back Wash) نمود

سيستم پمپ استخر

قلب سيستم تصفيه آب استخر، پمپ آن است. پمپ، آب خروجي از سيستم تخليه را از فيلتر عبور داده و مجدداٌ به كاسه استخر باز مي گرداند. قبل از پمپ، يك صافي فلزي قرار دارد تا برگ و آشغال هاي احتمالي باقيمانده كه ممكن است باعث از كار افتادن و يا صدمه ديدگي پمپ شود را جمع كند.

ميزان PH استخر

PH آب، ميزان اسيدي بودن يا قليايي بودن آب را نشان مي‌دهد. در آبي كه توازن شيميايي برقرار نباشد،واكنش هاي شيميايي نامطلوب صورت مي گيرد. آب اسيدي باعث خوردگي تجهيزات فلزي، پوسيدگي سطحي و تحريك پوست مي شود. آب قليايي نيز باعث پوسته پوسته شدن سطح  و تجهيزات استخر مي شود هم غلظت بالاي اسيدي و هم غلظت بالاي قلياييت، روي كلر اثر مي گذارد. اگر آب زيادي قليايي باشد كلر نمي تواند عوامل بيماري زا را از بين ببرد و اگر زيادي اسيدي باشد به سرعت پراكنده مي شود.

ميزان ph استخر بين 7/2 و 7/8 پيشنهاد مي شود و براي تنظيم آن اسيد يا باز اضافه مي شود. مثلا با اضافه كردن كربنات سديم يا بي كربنات سديم، PH را افزايش و يا با بي سولفات سديم، PH را كاهش مي دهند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ساخت تاسيسات استخر هم چنين ساخت جكوزي ، سوناي خشك و بخا مي توانيد از كارشناسان تام استخر مشاوره بگيريد.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: