عوارض و مشکلات حین استفاده از بریس های ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

در هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی، بدون تردید ممکن است مشکلات متعدد و عوارض ارتودنسی برای بیمار ایجاد شود. بطور معمول افراد در بین جلسات ملاقات خود با متخصص ارتودنسی با مشکلات محدود همچون ایجاد زخم در بافت دهان، شل شدن بریس‌ها، ورم و موارد مانند آن مواجه می‌شوند. خوشبختانه، اکثر این مضرات ارتودنسی دندان را می‌توان به صورت موقت تا زمان ملاقات با بهترین متخصص ارتودنسی کنترل کرده یا حتی در برخی موارد بطور کامل بر طرف نمود.

رایجترین مشکلاتی که در حین درمان ارتودنسی برای بریس ها رخ می دهد

شل شدن یا تغییر شکل سیم‌های ارتودنسی

شل شدن براکت یا بند

شل شدن جدا کننده‌ها

مشکلاتی که در هنگام استفاده از بریس‌ها برای دهان و دندان رخ می‌دهد

ناراحتی

سطح ناراحتی تجربه شده توسط هر بیمار از فردی به فرد دیگر متفاوت است. معمولاً دندان‌های بیمار در نتیجه این درمان ممکن است کمی احساس درد داشته یا کمی شل شوند. به این ترتیب حساسیت دندان‌ها به فشار وارد شده به آنها در نتیجه جویدن غذا افزایش پیدا خواهد کرد.

بهداشت دهان، بیماری لثه و پوسیدگی یا لک شدن دندان‌ها

بسیاری افراد به اشتباه اعتقاد دارند بریس‌های ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) باعث ورمکردنلثه‌ها و ایجاد لک یا ظاهر نامناسب برای دندان‌ها می‌شود یا استفاده از بریس می‌تواند به مینای دندان آسیب وارد کند. به هر حال این تفکر صحیح نیست.

تحلیل ریشه دندان

تحلیل ریشه دندان شرایطی است که در آن ریشه‌های دندان کوتاه می‌شوند. این شرایط ممکن است در صورت استفاده یا عدم استفاده از لوازم ارتودنسی برای فرد ایجاد شود و به این ترتیب پیش‌بینی ایجاد این شرایط برای فرد بسیار دشوار است.

صدا دادن یا درد در مفصل فک

گاهی اوقات درمان ارتودنسی ارزان ممکن است برای فرد مشکلات خاص در محل مفصل گیجگاهی (TMJ) و عضلات صورت به همراه داشته باشد و این شرایط می‌تواند درد مفصل، محدودیت حرکتی، درد عضلات و صدا دادن مفصل را ایجاد نماید.

بازگشت دندان به حالت اول

بازگشت دندان به حالت اول نشان دهنده شرایطی است که در آن دندان‌ها تمایل به بازگشت به موقعیت اولیه، پس از تکمیل درمان ارتودنسی دارند. به هر حال متخصص ارتودنسی سعی می‌کند از مناسب‌ترین تکنیک‌های درمانی برای حداقل کردن احتمال ایجاد این شرایط استفاده کند.

زخم و ناراحتی محدود در دهان

در صورت مواجه شدن با زخم و ناراحتی محدود در دهان می‌توانید از داروهای موجود در داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه پزشک برای کنترل شرایط ایجاد شده استفاده کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 468
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: