كاشت موي FIT در ايران و جهان
نوشته شده توسط : نت ویر

اولين كاشت موي مدرن در نيويورك آمريكا در سال ۱۹۵۰ انجام گرفت. يك متخصص امراض پوستي براي اولين بار با استفاده از كاشت گرافت هاي بانك مو در مناطقي كه دچار طاسي با الگوي مردانه شده بودند، كاشت مو را امتحان كرد. هرچند قبلا تصور مي شد كه موي كاشته شده، مانند موهاي اصلي رشد نخواهند كرد اما اين پزشك آمريكايي ثابت كرد كه با كاشت گرافت از بانك مو در مناطق طاس يا كم پشت، موها به طوري رشد مي كنند كه گويي از قبل در آن منطقه وجود داشته اند.

پس از آن، محققان به “بانك امن اهداي مو” دست يافتند، يعني نقاطي كه موهاي آن را مي توان به عنوان موهاي دائم به ساير نقاط بدن انتقال داد. اين انتقال به شكلي خواهد بود كه موها در منطقه جديد كاملا انتطباق يافته و به خوبي منطقه قبلي رشد خواهند كرد.

طي بيست سال بعدي، به جراحي هايي با گرافت هاي كوچك تر روي آوردند اما نتايج آن موفقيت چشمگيري نداشت و با پانچ هاي ۲-۴ ميلي متري موها ظاهري شبيه موهاي عروسك پيدا مي كردند. براي اولين بار يك پزشك برزيلي استفاده از گرافت هاي كوچك با تعداد زياد را امتحان كرد در حالي كه پزشك آمريكايي به كاشت صدها ميكروگرافت در يك جلسه روي آورده بود.

با پيشرفت تكنولوژي، روش هاي كاشت مو روز به روز به سمت كوچك تر شدن گرافت ها و كم عوارض تر شدن روش هاي كاشت مو پيش رفت. روشهايي كه نتيجه مطلوب تر و عوارض كمتري داشتند، به سرعت رشد كرده و توسعه يافتند. امروزه مي توان با در نظر داشتن شرايط بيمار، در هر سانتي متر مربع، بيش از ۵۰ گرافت كاشت.

همچنين با گذشت زمان، توجه جراحان به زاويه و جهت كاشت مو بيشتر شد. با استفاده از تكنيك “شكاف جانبي” در سال ۲۰۰۰، متخخصين كاشت مو توانستند ۲-۴ فوليكول مو را در پوست سر بكارند به شكلي كه پوشش بيشتري ايجاد كند. هرچند اين روش، باعث خونريزي بيشتري نسبت به ساير روش ها در منطقه كاشت مي شود. امروزه بين پزشكان در مورد شيوه اجراي برش ها اختلافاتي موجود است و هر متخصص كاشت مو خوب ، سعي مي كند از روش هاي تركيبي براي دستيابي به بهترين نتيجه كه همان موهاي طبيعي و پرپشت است، دست ياببد.

امروزه تحقيقات در زمينه كاشت مو با استفاده از سلول هاي بنيادي در راس تلاش هاي محققان مي باشد. تخمين زده مي شود كه پيشرفت تكنولوژي به خلق روش هاي شبيه سازي رشد مو خواهد انجاميد.

ايرانيان كه همواره طي تاريخ از اقوام زيبا و زيباپسند بوده اند نيز از اين قافله عقب نمانده اند و مي توان گفت در حال حاضر در ايران مدرن ترين روش هاي كاشت موي طبيعي انجام مي شود به شكلي كه از بسياري از كشورهاي حوزه خليج فارس و خاورميانه براي كاشت مو به ايران سفر مي كنند.





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: