مراحل رشد: راه رفتن
نوشته شده توسط : نت ویر

وقتي صحبت از نشانه است، اولين قدم هاي كودكتان، حركت به حساب نمي آيد. يك روز او در كنار كاناپه خواهد ايستاد يا شايد خود را در امتدادش بكشد و بعدا با كمك دستانِ منتظر شما، با شك و ترديد تاتي تاتي مي كند. بعد از آن رها مي شود و مي دود و دوران كودكي را پشت سر مي گذارد. اولين گام هاي كودك شما، نخستين حركت عمده در راه مستقل شدن اوست.

اين مرحله چه زماني اتفاق مي افتد؟ 

دراولين سال زندگي اش، كودكتان مشغول هماهنگ سازي و قوي ساختن ماهيچه هاي اعضاي بدنش است. او قبل از بالا كشيدن خود و ايستادن در ۹ ماهگي، ياد مي گيرد بنشيند، غلت بخورد و چهاردست و پا برود. بعد از آن ديگر بحث كسب اطمينان و تعادل خواهد بود.

اين مرحله چگونه اتفاق مي افتد؟ 

پاهاي كودك تازه متولد شده شما، هنوز آنقدر قوي نيستند كه بتوانند به او كمك كنند، اما اگر شما زير بغل او را بگيريد، او پاهايش را آويزان مي كند و با پاهايش به سختي سطحي را مي فشرد، تقريبا شبيه به اينكه دارد راه مي رود. اين يك رفتار واكنشي است و تنها براي يك يا دو ماه انجامش مي دهد.

زماني كه كودك ۶ ماهه است، اگر به او اجازه دهيد، با كمك اشياي خانه به پاهايش تعادل مي بخشد و بالا و پايين مي پرد. پريدن، زماني كه عضلات پاي فرزندتان با مهارت يافتن او در غلت خوردن، نشستن و چهاردست و پا رفتن، به قوي شدن ادامه مي دهد.

معمولا هر كودك نه ماهه با گرفتن مبلمان، شروع به بالا كشيدن خود و ايستادن، مي كند (پس اطمينان حاصل كنيد، كه تمام چيزهايي كه سر راهش قرار دارند، براي كمك به او به اندازه كافي مستحكم هستند). اگر در اين كار با نگه داشتن او تا كاناپه بعدي به او كمك كنيد، او با قدرت ادامه مي دهد.

معمولا كودك ده ماهه ياد مي گيرد چگونه پاهايش را خم كند، پس از ايستادن بنشيند-كه سخت تر از آنست كه فكرش را مي كنيد!

بعد از مهارت يافتن در حالت ايستادن، در حدود ۱۲ ماهگي،با رفتن از يك مبلمان به سوي ديگري براي كمك گرفتن، شروع به گشت زدن مي كند. او حتي قادر خواهد بود آن را رها كند و بدون كمك بايستد.

در اين زمان، او همچنين خم خواهد شد و چمباتمه خواهد زد. همزمان با تواناييش در اين كار، ممكن است بتواند، در حالت ايستاده يك اسباب بازي را بيرون بياورد يا در حالت راه رفتن از پله بالا برود. او همچنين در حالي كه دست شما را محكم مي فشرد، با شما راه مي آيد، هرچند احتمالا حداقل تا چند هفته نمي تواند به تنهايي اولين قدم هايش را بردارد. بيشتر كودكان آن گام هاي بدون تعادل اول را با نوك انگشتان پا و پاهاي باز از هم برمي دارند.

هر كودك يك ساله  معمولا تنهايي راه مي رود-اگرچه با حالت لرزان. اگر كودك شما هنوز راه رفتن با كمك را متوقف نكرده است، اين فقط به آن معناست، كه تنها راه رفتنش كمي بيشتر طول مي كشد





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: