ارتودنسی با براکت های سرامیکی و همرنگ دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه مدل‌های مختلفی از براکت‌‌های مخفی برای ارتودنسی ثابت وجود دارد که می‌توان از آنها به عنوان جایگزینی برای براکت‌های فلزی سنتی که در داخل دهان کاملاً نمایان هستند، استفاده کرد. دو مورد از این روش‌ها شامل ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی لینگوال می‌باشد که انجام آن به تجربه بالا و کار بیشتر توسط دندانپزشک نیاز دارد. برای افرادی که استفاده از براکت‌های فلزی سنتی را ترجیح می‌دهند اما در عین حال می‌خواهند از نظر زیبایی دندان‌ها نتایج بهتری کسب کنند، براکت‌‌های سرامیکی گزینه بسیار خوبی است.

متخصص ارتودنسی از براکت‌های سرامیکی شفاف برای افرادی استفاده می‌کند که دوست دارند براکت‌هایشان زیباتر از براکت‌های فلزی سنتی باشد و کمتر بر روی دندان‌ها دیده شود.

نحوه مراقبت از بریس‌های سرامیکی

برخلاف تصور رایجی که در مورد بریس‌های سرامیکی وجود دارد، این بریس‌ها از استحکام و دوام خیلی خوبی برخوردار هستند. به طوری که اگر شما به خوبی از آنها مراقبت کنید، این شانس وجود دارد که عملکرد و طول عمری دقیقاً مشابه با براکت‌های فلزی داشته باشند. چند نکته مهم در رابطه با نحوه مراقبت صحیح از بریس‌های سرامیکی و عوارض ارتودنسی سرامیکی عبارتند از:

  • بریس‌های سرامیکی این ویژگی را دارند که بر روی آنها لکه‌های زرد رنگ تشکیل می‌شود. بنابراین نکته‌ای که در مورد بریس‌های سرامیکی اهمیت خیلی زیادی دارد آن است که حداقل دو بار در روز، دندان‌های خود را به طور کامل مسواک بزنید.
  • اگرچه براکت‌های سرامیکی دوام و استحکام خوبی دارند، اما آنقدر قوی نیستند که در شرایط سخت، هیچ آسیبی نبینند.
  • اکیداً توصیه می‌شود که حداقل هر 6 ماه یک بار، به خصوص در زمان استفاده از بریس‌های سرامیکی، با مراجعه به دندانپزشک، دندان‌های خود را به صورت حرفه‌ای تمیز و جرم‌گیری نمایید.

معایب براکت‌های سرامیکی

مدیریت و تنظیم براکت‌های سرامیکی

مدیریت و تنظیم بریس‌های سرامیکی برای متخصصان ارتودنسی دندان به راحتی بریس‌های فلزی نیست. در واقع حرکت دادن دندان‌ها به جایگاه صحیح خود با استفاده از این بریس‌ها می‌تواند سخت‌تر باشد.

قدرت سایندگی بریس‌های سرامیکی

ماده‌ای که برای ساخت بریس‌های سرامیکی استفاده می‌شود، جنس سخت و محکمی دارد و قدرت سایندگی آن خیلی بیشتر از بریس‌های فلزی است که از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده‌اند. حتی جنس بریس‌های سرامیکی از مینای دندان هم سخت‌تر است.

نگهداری

اندازه براکت‌های سرامیکی بزرگ‌تر براکت‌های فلزی است، همین امر باعث می‌شود که تمیز کردن آنها سخت‌تر باشد.

شکستگی

جنس بریس‌های سرامیکی خیلی تُرد و شکننده است و به راحتی می‌تواند دچار ترک خوردگی یا شکستگی شود.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: