درمان ریشه
نوشته شده توسط : نت ویر

گاهی اوقات به علت پوسیدگی و یا ضربه، عفونت به عصب دندان رسیده که برای جلوگیری از خطر کشیده شدن دندان باید درمان ریشه یا اصطلاحا عصب کشی انجام شود.

حفظ ریشه دندانها باعث میشود که بتوانیم حتی در صورت تخریب کامل تاج با درمانهای تخصصی نسبت به بازسازی مجدد آن اقدام نموده و دوباره از نیروی دندان جهت جویدن صحیح استفاده شود. با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

عفونت

پالپ دندان از بافت نرمی ساخته شده است که شامل اعصاب و عروق خونی میباشد. اگر پالپ دندان توسط باکتری الوده شود اغاز به مردن میکند و در ادامه باکتری ها رشد میکنند و میتوانند با ایجاد سوراخی خود را به نوک ریشه دندان در جایی که اعصاب و عروق خونی قرار دارد برسانند.این پروسه ادامه خواهد یافت زیرا هیچ عاملی وجود ندارد که جلوی گسترش انها به ریشه را بگیرد و باعث میشود بافت انتهای دندان متورم و قرمز شود. در این صورت درد دندان می تواند اغاز شود و در موارد شدیدتر صورت متورم شود (به عنوان آبسه دندان شناخته میشود).

درمان ریشه دندان یا عصب کشی

درمان ریشه دندان یا عصب کشی دندان یا درمان کانال دندانی یک قسمتی از درمان عفونت پالپ دندانهایی است که منجر به از بین بردن عفونت و محافظت دندانهای پاکسازی شده از میکروب های اینده است.کانال ریشه و و پالپ موجود در ان چاله های فیزیکی هستند که به طور طبیعی توسط بافت عصبی ،رگ های خونی و سایر سلول هل که پالپ را تشکیل میدهند پر شده اند. درمان و ترمیم ریشه شامل خذف این ساختار و شکل دادن حفره و ضد عفونی کردن این چاله ها با فایل های کوچک و اب رساندن به ان و پرکردن انها با مواد بی اثری چون گوتا پرکا و سیمان حاوی اوژنول.در بعضی از پروسه های عصب کشی از Epoxyresin که ممکن است حاوی بیس فنول باشد یا نباشد برای باند کردن گاتا پرکا استفاده میشود.

مراحل عصب کشی

– حذف پالپ
– تمیز کردن و پرکردن کانال ریشه
– تثبیت دندان
– گذاشتن تاج

مراقبتهای بعد از درمان

-از گاز گرفتن غذاهای سفت تا زمانیکه درمان تان کامل نشده اجتناب کنید
-در اغلب موارد میتوان از عصب کشی جلوگیری کرد با رعایت مواردی چون:
حفظ بهداشت دهان و دندان
غذای حاوی شکر بیش از حد مصرف نکنید
ترک سیگار

از خدمات تخصصی کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری، ایمپلنت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 596
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: