خواب مورد نياز كودكان
نوشته شده توسط : نت ویر

مقدار خوابي كه كودك نياز دارد بسته به فاكتورهاي فردي و معيني مانند سن كودك، متغير است.

 در ادامه رهنمود هاي كلي آورده شده است:

كودك يك ماهه : ۱۶-۱۵ ساعت در روز

نوزادها نوعا حدود ۱۵ تا ۱۸ ساعت در روز مي خوابند اما تنها در دوره هاي كوتاه دو تا چهار ساعت به خواب مي روند. نوزاداني كه زود به دنيا آمده اند ممكن است بيشتر بخوابند و آن هايي كه گاز معده دارند، كوتاه تر مي خوابند.

از آنجايي كه نوزادان هنوز ساعت بيولوژيك دروني ندارند، الگوهاي خواب آن ها مرتبط با چرخه هاي شب و روز نيست. در واقع، آن ها الگوي خاصي ندارند.

كودك دو ماهه تا 4 ماهگي : ۱۴ تا ۱۵ ساعت در روز

در هفته ششم، نوزاد شما كمي آرام مي شود و شما متوجه مي شويد كه الگوهاي خواب وي منظم تر مي شود. طولاني ترين دوره هاي خواب، چهار تا شش ساعت طول مي كشد و به صورت منظم تر در بعد از ظهر اتفاق مي افتد. آشفتگي شب- روز تمام شده است.

كودك چهار ماهه تا 12 ماهگي : ۱۴ تا ۱۵ ساعت در روز

در حالي كه تا ۱۵ ساعت ايده آل است، بيشتر نوزادان تا ۱۱ ماه تنها ۱۲ ساعت مي خوابند. ايجاد عادات خواب سالم، هدف اوليه طي اين دوره است، از آنجايي كه نوزاد شما اكنون اجتماعي تر شده است و الگوهاي خواب او بيشتر شبيه بزرگسالان است. كودكان نوعا سه بار چرت مي زنند و حدود ۶ ماهگي دو بار چرت مي زنند كه در آن زمان از نظر فيزيكي توانايي خوابيدن در كل شب را دارند.

چرت هاي منظم معمولا در بخش آخر اين چهارچوب زماني اتفاق مي افتد همچنان كه ريتم هاي بيولوژيكي تكامل پيدا مي كند. چرت ميانه صبح معمولا ساعت ۹ صبح شروع مي شود و حدود يك ساعت طول مي كشد. چرت بعد از ظهر بين ظهر و ۲ بعد از ظهر شروع مي شود و يك تا دو ساعت طول مي كشد. چرت عصر از ۳ تا ۵ بعد از ظهر شروع مي شود و مدت آن متغير است.

كودك يك ساله تا 3 سالگي: ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز

 همچنان كه كودك از يك سال تا ۲۱-۱۸ ماهگي است، احتمال دارد كه چرت صبح و اوايل بعد از ظهر حذف شود و فقط يك بار در روز چرت بزند. در حالي كه خردسالان تا ۱۴ ساعت در روز به خواب احتياج دارند، نوعا فقط حدود ۱۰ ساعت مي خوابند.

بيشتر كودكان از حدود ۲۱ تا ۳۶ ماه هنوز نياز به يك بار چرت در روز دارند كه ممكن است در طيف يك تا سه ساعت و نيم قرار گيرد. آن ها نوعا بين ۷ و ۹ شب به خواب مي روند و بين ۶ و ۸ صبح بيدار مي شوند.

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: