درمان آپنه یا وقفه تنفسی (ایست تنفسی) خواب
نوشته شده توسط : نت ویر

آپنه خواب چیزی فراتر از خروپف شدید است. این حالت، یک نوع اختلال خواب است که به صورت توقف و یا وقفه تنفسی در نفس کشیدن طبیعی در حال استراحت ایجاد می‌شود. این توقف در تنفس به آپنه شناخته می‌شود و آپنه‌ها حداقل بین چند ثانیه تا چند دقیقه ممکن است طول بکشد.

رابطه بین آپنه خواب و ناهنجاری‌های دندانی

برای کسانی که با ارتودنسی ناآشنا هستند، باید گفت که ارتودنسی درمان ناهنجاری‌های دندانی است، به ویژه هنگامی که صحبت از صاف کردن دندان‌ها و ساختار فک باشد. از آنجا که آپنه خواب اغلب به علت انسداد راه‌های هوایی ایجاد می‌شود، یک متخصص ارتودنسی خوب می‌تواند بی‌نظمی‌های دندانی که سبب این موانع گشته را تشخیص دهد و آن‌ها را اصلاح نماید.

چرا باید آپنه خواب درمان شود؟

تشخیص آپنه خواب و درمان آن در اسرع وقت بسیار مهم است. وقفه تنفسی در خواب اغلب با علائم خروپف و بی‌خوابی ظاهر می‌شود، بسیاری از افراد، آپنه خواب را به صورت یک الگوی خواب معمولی ولی آزار دهنده از سر می‌گذارند. متأسفانه، درگیری با آپنه خواب باعث افزایش خطر بیماری‌های مختلف، به ویژه بیماری‌های قلبی می‌شود.

درمان ارتودنسی آپنه خواب

روش‌های درمانی متعددی برای درمان آپنه وجود دارد که می‌تواند برای بهبود الگوهای خواب و حتی رفع علائم آپنه خواب به طور کامل انجام شود. دستگاه‌های ارتودنسی مختلف (ارتودنسی متحرک) می‌توانند به خصوص در طول خواب مورد استفاده قرار گیرند. در حالی‌که عمل جراحی ارتودنسی معمولا آخرین روش است که برای درمان موارد شدید انجام می‌شود، هنوز هم یک روش مطمئن می‌باشد که به بیمار خواب بهتری در طول عمر او هدیه می‌دهد. در این راستا، بریس و مراقبت‌های ارتودنسی، روش‌های پیشگیرانه برای درمان آپنه خواب هستند و جریان هوا را با ایجاد ساختار ایده‌آل‌تر دهان بهبود می‌دهند. گفته می‌شود، استفاده از بریس به تنهایی برای درمان آپنه خواب نسبتا غیر معمول است. بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان ارتودنسی اغلب با استفاده از تجهیزات دندانی مخصوصی به بیماران کمک می‌کنند. 
مطالعات در مورد کودکان مبتلا به آپنه خواب نشان داده است که آپنه خواب در کودکان بیشتر به رشد صورت و دهان مربوط است و متخصص ارتودنسی خوب بهترین فرد برای بررسی این مشکلات می‌باشد و به کودک کمک میکند تا بر این وضعیت غلبه کند.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: