اصلاح طرح لبخند چیست و چگونه انجام می‌شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

طرح لبخند یک نوع درمان بسیار مهم در حوزه دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی می‌باشد که برای ایجاد یک مدل لبخند زیبا و مطابق با سلیقه شخصی فرد و حالت چهره فرد اعمال می‌شود.

روش‌های طبیعی اصلاح طرح لبخند

مسواک زدن دو بار در روز

بهداشت دهان و دندان برای داشتن دهان و لبخندی سالم ضروری است. اکثر ما کمتر از یک دقیقه را صرف مسواک زدن می‌کنیم. این در حالی است که در هر بار مسواک زدن حداقل دو دقیقه زمان لازم است تا دندان‌ها به خوبی تمیز شوند. دندان‌ها باید حداقل دو بار در روز مسواک زده شوند و کمتر از دو بار در روز مسواک زدن ابتلا به پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد.

مراجعه به دندانپزشکی

همه ما دوست داریم دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا داشته باشیم. بنابراین با انجام کارهای مختلف برای دستیابی به این امر تلاش می‌کنیم. مراجعه منظم به دندانپزشکی یا کلینیک دندانپزشکی تاج یکی از مهمترین مسائلی است که در خصوص حفظ بهداشت دهان و دندان و نهایتا طرح لبخند باید مد نظر قرار بگیرد.

ترک سیگار

همه ما از مضرات سیگار در بروز مشکلات ریوی، تنفسی، معده‌ای و انواع سرطان‌ها آگاه هستیم. سیگار علاوه بر مضراتی که گفته شد آثار مخربی را هم بر روی سلامت دهان و دندان دارد. سموم موجود در دود سیگار باعث بد رنگ شدن دندان‌ها، بیماری‌های لثه، لقی دندان‌ها و در موارد حاد به سرطان دهان منجر می‌شود.

کاهش مصرف مواد غذایی که موجب لک دار شدن دندان‌ها می‌شوند

اگر از لبخند زدن با دندان‌های لک دار خجالت می‌کشید باید بدانید دلایل متعددی باعث این لک‌ها و زردی روی دندان‌ها می‌شوند.  یک از این دلایل مصرف بعضی از مواد غذایی مانند چای، قهوه، نوشابه، شراب، زردچوبه، انواع توت و سس گوجه فرنگی می‌تواند به مرور زمان باعث لک و زردی روی دندان‌ها می‌شوند.

احتیاط در جویدن

گاز زدن و جویدن چیزهای سفت مانند استخوان، آبنبات و یخ ممکن است فشار زیادی را بر روی دندان‌ها  ایجاد ‌کند و این موجب ضرر رساندن به دندان‌ها می‌شود.

کاهش مصرف مواد غذایی اسیدی

مطمعنا همه ما از تاثیر رژیم غذایی سالم بر روی سلامت و زیبایی دندان‌های خود مطلع هستیم. اسید موجود در مرکبات، نوشابه، نوشیدنی های گازدار، انرژی زا و آبمیوه ها می‌تواند به مرور زمان مینای دندان را تخریب کند.

از خدمات کلینیک تخصصی تاج به دندانپزشکی بارداری، ونیر کامپوزیت، ایمپلنت و ... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: