تمیز کردن پلاک اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر شما در نظر دارید برای مرتب کردن دندانهای خود از الاینرهای اینویزیلاینکه نوعی ارتودنسی دندان است استفاده کنید، شما باید بدانید علت اینکه افراد اینویزیلاین را انتخاب می کنند، این است که آنها بسیار محتاط هستند.
اما برای آنکه درمان اینویزیلاین خود را مخفی نگه دارید، الاینرها باید مرتباً تمیز شوند و این کار آنها را تازه و دست نخورده نگه می دارد. بیشتر بیماران تمیز کردن اینویزیلاین را ساده می دانند و الاینرها باید حدوداً هر هفته عوض شوند، بنابراین نیاز به تمیز کردن خیلی زیادی وجود ندارد. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی تهران همراه باشید.

چگونه اینویزیلاین را تمیز کنیم؟

قبل از شروع

از آب داغ، دهانشویه یا تمیز کننده های دندان های مصنوعی برای تمیز کردن اینویزیلاین استفاده نکنید. آب داغ باعث می شود الاینرهای شما شکل خود را از دست بدهند و فاقد اثرگذاری لازم باشند و همچنین دهانشویه یا دیگر پاک کننده ها ممکن است بر روی الاینرها لکه ایجاد کند. بهترین راه برای آنکه مطمئن شوید الاینرهایتان همیشه تمیز خواهند بود، این است که همواره یک مسواک و خمیر دندان با خود داشته باشید.

دندان های خود را تمیز کنید.

شما باید حداقل به مدت 20 ساعت در طول روز از الاینرهای اینویزیلاین خود استفاده کنید. این بدین معنا می باشد که هر گونه تکه های غذا، پلاک یا بزاق که بر روی دندان های شما قرار می گیرند، در آنجا به دام می افتند و بر روی مینای دندان فشار داده می شوند. این اتفاق باعث لکه دار شدن دندان شما می شود و اگر مراقبت نکنید می تواند در تسریع روند پوسیدگی دندان نیز نقش داشته باشد. هنگامی که الاینرها را خارج می کنید تا چیزی بخورید یا بنوشید، شما باید تنها در حالتی آن را به جای خود بازگردانید که دندان های خود را به درستی مسواک زده باشید و از نخ دندان نیز استفاده کرده باشید.
ساده ترین راه برای تمیز کردن دقیق الاینرها آن است یک حمام بهداشتی برای آنها فراهم کنید.

مسواک زدن

یک گزینه راحت تر و سریع تر این است که سینی های اینویزیلاین خود را مسواک کنید.
از یک مسواک نرم استفاده کنید تا به آنها آسیبی نرسد و مقداری از خمیر دندان مورد استفاده خودتان را نیز بر روی سینی بمالید. سینی ها را به آرامی مسواک کنید و سعی کنید هرگونه تجمع پلاک یا ذرات غذای قابل مشاهده را بزدایید.
سینی ها را با آب ولرم یا سرد آبکشی کنید و سپس آنها را با یک دستمال استریل خشک کنید. و فراموش نکنید که قبل از برگردانن الاینرها به جای خود، دندان هایتان را نیز مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کنید!

از خدمات کلینیک دکتر خدیوی به انواع ارتودنسی، ارتودنسی متحرک، ایمپلنت دندان، لمینت دندان و.. میتوان اشاره کرد





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: