دليل سياه شدن طلا چيست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

خيلي ها از سياه شدن مصنوعات طلا و جواهر خودشان گله دارند و ميگويند كه چطور ممكن است طلا سياه شود و يا تغيير رنگ دهد؟ آيا سياه شدن جواهرات به معني تقلبي بودن آن ها است؟ آيا اگر طلايمان سياه شود يا تغيير رنگ دهد سرمان كلاه رفته؟ چرا بعضي از طلاها دست را سياه ميكنند؟ كيش طلا در اين مقاله به طور كامل درباره دليل سياه شدن طلا نكاتي ارائه ميدهد

آيا سياه شدن طلا به معني تقلبي بودن يا كم عيار بودن آن است؟ 

فلزات مختلف ميتوانند در برابر اكسيژن هوا و ساير مواد ديگر واكنش نشان داده و دچار تغيير شيميايي يا فيزيكي شوند. در مقايسه با ساير فلزات، طلا از معدود فلزات گرانبهايي است كه  كمترين ميزان واكنش در برابر اكسيژن را نشان ميدهد. البته به اين نكته توجه كنيد كه طلاي خالص اينگونه است و مساله طلاي ناخالصي كه همراه با ساير فلزات است كمي متفاوت خواهد بود.

اگر نميخواهيد طلايتان سياه شود ۲۴ عيار بخريد

تنها مصنوعاتي كه از طلاي كامل و ۲۴ عيار ساخته شده اند تغيير رنگ نميدهند. و همانطور كه گفته شد ساير عيارها ميتوانند به مرور زمان كدر شوند. بر همين اساس طلاي ۱۴ عيار و كمتر از آن، مثل ۱۰ عيار، بيشترين احتمال را دارد كه كدر شوند و خيلي زودتر از ساير طلاها نياز به جلا دادن و برق انداختن داشته باشند. البته طلاي ۱۸عيار نيز سياه و كدر ميشوند اما هم خيلي دير و در طولاني مدت اين اتفاق رخ ميدهد. علاوه بر اين ميزان تغيير رنگ آن ها نيز بسيار كمتر است.

براي جلوگيري از سياه شدن طلا و يا رفع سياهي طلا بايد چكاري انجام دهيم؟

  • لزومي ندارد حين شستشوي دست ها از طلا استفاده كنيد. اگر برايتان مقدور است براي مثال دستبند طلا و يا انگشتر طلا خود را حين شستن دست ها خارج كرده و بعد از خشك كردن، دوباره آن ها را استفاده كنيد.
  • وقتي دوش ميگيريد و يا حمام ميكنيد حتما تمام طلاهاي خود را در بياوريد.
  • به جهت جلوگيري از سياه شدن طلا زماني كه به استخر ميرويد و يا آب تني ميكنيد طلاهاي خود را در بياوريد.
  • زماني كه از طلاها استفاده ميكنيد كه هيچ، اما وقتي كه ميخواهيد آن ها را برداريد و داخل جعبه بگذاريد حتما و حتما با كمك دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تميز كنيد. سپس داخل پارچه و طوري كه با فلزات و يا طلاهاي ديگر برخورد نداشته باشند قرار دهيد.

از كجا طلاي خوب بخرم؟

كيش طلا يك طلا فروشي آنلاين است كه در كار تهيه، توليد و توزيع انواع قطعات طلا است. ما افتخار اين را داريم كه تمامي محصولاتمان را با كمترين اجرت و بالاترين كيفيت ممكن به مشتريان خودمان عرضه كنيم. براي اينكه از خريد طلا در سايت ما اطمينان داشته باشيد ميتوانيد به صفحه اصلي مراجعه كرده و در آنجا مجوزهاي خريد و فروش اينترنتي ما را ببينيد

 





:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: