کاربرد ترموستات هوشمند چیست و چرا باید یکی از آن را در خانه داشته باشیم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

کاربرد ترموستات هوشمند این است که قابل برنامه ریزی و جایگزین ترموستات های قدیمی است. شما به راحتی می توانید ترموستات هوشمند را به شبکه وای فای خانه وصل کنید و سپس، میزان دمای خانه خود را از طریق یک اپلیکیشن در گوشی همراه خود و از راه دور کنترل نمایید.

قابلیت برنامه ریزی

ساعات ورود و خروج خود را در ترموستات هوشمند ثبت کنید تا به طور خودکار دمای خانه را به میزان دلخواه شما برساند. با این قابلیت دیگر وقتی به خانه می آیید لازم نیست صبر کنید تا خانه گرم یا خنک شود؛ ترموستات هوشمند قبل از رسیدنتان این کار را انجام داده است.

یادگیری بر اساس الگوریتم

یکی از جذابترین موارد کاربرد ترموستات هوشمند اویو، این است که قدرت یادگیری دارند. این ترموستات ها به کمک سنسورهای تعبیه شده در آن ها می توانند یاد بگیرند چه زمانی افراد درخانه حضور دارند و چه زمانی سیستم گرمایشی یا سرمایشی باید روشن باشد. آن ها همچنین دمای مطلوب شما را یاد می گیرند و می دانند که ساعت ۱۲ ظهر یک روز تابستانی، خانه تا چه اندازه باید خنک باشد.

کنترل از راه دور با تلفن همراه

ترموستات هوشمند یک اپلیکیشن مخصوص به خود دارد که در گوشی همراه شما نصب می شود. شما به کمک این اپ (app) و اینترنت می توانید از هر جای دنیا ترموستات خود را چک کنید، دما را در صورت نیاز تغییر دهید و از همان جایی که هستید ترموستات را برنامه ریزی و زمانبندی نمایید.

سنسورهای حرکتی

ترموستات هوشمند مجهز به سنسور حرکتی هوشمند است که فعالیت افراد و حضور آنها در محیط را تشخیص می دهند. این قابلیت به ترموستات هوشمند امکان آن را می دهد تا سیستم سرمایشی یا گرمایشی را در زمانی که در منزل حضور دارید روشن، و زمان خروجتان آن را خاموش کند.

  پس انداز پول و کاهش مبلغ قبوض

ترموستات هوشمند یک دستگاه دقیق و حاوی اطلاعات مفید است. قابلیت برنامه ریزی، یادگیری رفتار و عادت های ساکنین، کنترل از راه دور و تشخیص حضور افراد همگی برای صرفه جویی در مصرف انرژی هستند و زمانی که صرفه جویی صورت بگیرد، هزینه کمتری برای قبوض پرداخت خواهید کرد. ترموستات هوشمند اویو پیش بینی می کند که با نصب این گجت حدود ۲۳ درصد در هزینه سرمایش و گرمایش منزل صرفه جویی شود.

سازگاری با سایر تجهیزات هوشمند

دنیای تجهیزات و گجت های هوشمندسازی خانه هر روز وسیع و وسیع تر می شود. وسایل در خانه هوشمند می توانند یک اکوسیستم تشکیل دهند. یعنی وسایل هوشمند می توانند اطلاعات را از محیط دریافت و از طریق اینترنت اشیاء با یکدیگر تبادل کنند. ترموستات هوشمند هم مستثنی نیست و مثلا می تواند با سیستم روشنایی هوشمند هماهنگ شود تا به محض ورود شما، سیستم گرمایشی / سرمایشی و لامپ ها به طور همزمان روشن شوند.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: