5 راه‌حل عالی برای تقویت سیستم ایمنی در مقابله با کرونا
نوشته شده توسط : نت ویر

با شیوع کروناویروس جدید یا کووید-۱۹، ما چند هفته ای میشود که هر روز با توصیه های هوشیاری در خصوص پیشگیری از ابتلاء به بیماری و نکات مراقبتی مواجه هستیم. حتی نحوه مراقبت از بیماران و یا مدیریت بیماری را آموزش دیده ایم. همه این نکات مفید هستند اما چیزی که خیلی به آن توصیه نمیشود تقویت سیستم ایمنی بدن است. زیرا برای مقابله با ویروس کرونا چیزی که خیلی اهمیت دارد تقویت بنیه دفاعی بدن است. چرا که یک سیستم ایمنی تقویت شده، میتواند بهتر با کرونا مقابله کند و حتی شاید در صورت ابتلاء به آن، تنها با همین سیستم بتوان با کرونا مقابله کرد چون هنوز واکسن کرونا کشف نشده است.

نسخه در این مقاله به 5 روش اساسی برای تقویت ایمنی شما اشاره کرده است و امیدوار است که همه هموطنانمان بتوانند با این روش ها بختر به مقابله با کرونا بروند.

استرس را کاهش دهید

وقتی استرس داریم بدن مان هورمونهای استرس تولید می کند که سیستم ایمنی بدن را درگیر خود میکند. بنابراین یکی از مهمترین راههای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا ویروس ، قطعا کاهش استرس است. برای کاهش استرس، بسیار بسیار مهم است که بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم و در صورت نیاز، مدتی را از کار دور ماند و در خانه یا یک محل ایمن و پر از آرامش سپری کرد.

هر وقت خسته شدید بخوابید

اگر به اندازه کافی نخوابید، استرس روحی و روانی و همچنین استرس فیزیکی خود را افزایش میدهید. و استرس همیشه یکی از عوامل تضعیف و به چالش کشاندن سیستم ایمنی بدن است. استرس به هر نحوی میتواند سیستم ایمنی و مصنویت شما در برابر عوامل بیماری زا را به خطر بی اندازد.

ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی را مصرف کنید

برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا، می توانید غذاهای کمکی بخورید که میتوانند خصوصیات تدافعی بدن را افزایش دهند. برای مثال مرکبات، سیر، کلم بروکلی، اسفناج و … میتوانند چنین نقشی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

جلوی هر گونه التهاب را بگیرید

التهاب حتی در شرایط خیلی عادی برای بدن مضر است و سیستم ایمنی بدن را بیش از حد به خود درگیر میکند. زمانی که در هر نقطه از بدن التهابی ایجاد میشود سلول های سیستم ایمنی به سرعت خود را به منطقه تحت التهاب میرسانند تا با عوامل بیماری زا مقابله کنند. هر چه التهاب بیشتر باشد درگیری و تضعیف سیستم ایمنی بییشتر میشود و برعکس این موضوع هم صادق است. 

از توکسین ها و سموم دوری کنید

سموم (هر سمی) می توانند برای سیستم ایمنی بدن ویران کننده باشند. به عنوان مثال، سموم تولید شده توسط انواع قارچ ها و کپک ها که تحت عنوان مایکوتوکسین ها نیز شناخته میشوند یکی از این سموم خطرناک هستند که میتوانند سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف کرده و یا از بین ببرند.

نکته : در نهابیت به عنوان یک اصل مهم و اساسی سعی کنید از شایعات در مورد کرونا دوری کنید 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: