علل تغییر رنگ دندان و تفاوت لمینیت و بلیچینگ
نوشته شده توسط : نت ویر

امروز با هم می خواهیم علل تغییر رنگ دندان را بررسی کرده و روش های درمانی لمینیت و بلیچینگ را بیشتر بشناسیم.

با افزایش سن فرد دندان های بزرگسالی وی ممکن است تیره تر ، زردتر و حتی لکه دار شود. به همین علت می توان گفت سفیدی دندان نقش به سزایی در جوان تر دیده شدن فرد ایفا می کند. تغییرات در عاج و مینای دندان سبب تغییر رنگ دندان میشود. همان طور که روش های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد ، علل متعددی نیز برای تغییر رنگ دندان وجود دارد. از مهم ترین دلایل تغییر رنگ دندان که یک تغییر ژنتیکی است زیاده روی در مصرف آنتی بیوتیک ها و برخی از مواد غذایی و همین طور افزایش سن را می توان نام برد. از جمله عوامل خارجی که سبب تغییر رنگ دندان می شود مصرف تنباکو ، استعمال دخانیات ، قهوه ، هویج ، چای ، پرتقال و … هستند.

برای سفید کردن دندان هایی که تغییر رنگ داده اند جدا از روش های موقت خانگی ، به دوصورت کلی می توان عمل کرد. این دو روش عبارتند از : روش لمینیت و بلیچینگ.

حال که روش های درمان تغییر رنگ دندان را دانستیم بهتر است به سراغ تفاوت های روش های لمینیت دندان و بلیچینگ بپردازیم. برای درک بهتر این تفاوت نگاهی گذرا به هر یک از این روش ها خواهیم داشت:

بلیچینگ دندان

در این روش سفید کردن دندان ها با استفاده از یک ماده شیمیایی انجام می گیرد. به این صورت که گذاشتن این ماده بر روی دندان بر رنگ دانه های دندان تاثیر گذاشته و رنگ دندان را روشن تر می کند. نقش این ماده شیمیایی تقریبا شبیه نقش وایتکس می باشد..

لمینیت دندان

لمینیت دندان نه تنها باعث اصلاح رنگ دندان می شود همچنین برای اصلاح و ترمیم ساختمان دندان نیز به کار می رود. بر خلاف روش بلیچینگ دندان در این متد یک لایه از جنس سرامیک و یا کامپوزیت بر روی دندان فرد قرار می گیرد.

تفاوت های روش های لمینیت و بلیچینگ

اگر بخواهیم در مورد تفاوت های این دو روش را برشمریم ابتدا باید گفت که به لحاظ دوام و پایداری لمینیت بهتر از بلیچینگ است. تفاوت بعدی اروش لمینیت و بلیچینگ این است که با توجه به اینکه در روش بلیچینگ از ماده شیمیایی برای جداسازی جرم دندان استفاده می شود در دراز مدت می توانند بر مینای دندان آسیب زده و سلامت دندان را تهدید کند. مهم ترین و اساسی ترین تفاوت این دو روش در توانایی لمینیت در برطرف کردن مشکلات دیگر دندان ها از جمله برطرف نمودن فواصل دندانی و یا هم سطح نمودن دندان ها با هم می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های دندانپزشکی (ایمپلنت دندان، پروتز دندان، بریج دندان و ....) میتوانید به سایت کلینیک فوق تخصصی دندانپزشکی ایده آل مراجعه کنید





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: