انواع مختلف عایق کاری استخر
نوشته شده توسط : نت ویر

عایق کاری حرارتی استخر

عایق‌کاری نامناسب استخر از یک طرف موجب از دست رفتن گرمای استخر و متعاقباً افزایش هزینه‌های مرتبط  تاسیسات استخر و از طرفی هم به ویژه در مناطق گرم که کاربرد استخر بسیار گسترده است، موجب هدر رفت شدن آب استخر خواهد شد که این مورد هم هزینه‌هایی در بر خواهد داشت.

عایق‌کاری حرارتی شامل عایق‌کاری دیواره‌ها و استفاده از پوشش برای سطح استخر می‌شود. استفاده از پوشش برای سطح استخر در استخرهای روباز کاربرد دارد. این پوشش بسته به شرایط استخر شما و به ویژه شرایط آب و هوایی می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد ولی پوشش‌های پلی‌اتیلن برای انواع استخر و شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مناسب هستند و علاوه بر عایق حرارتی بالا، اجازه نفوذپذیری اشعه ماوراءبنفش به داخل استخر را نمی‌دهند.

عایق رطوبتی استخر

عایق رطوبتی استخر نسبت به عایق حرارتی از اهمیت بیشتری برخوردار است و جنبه‌های مختلفی از کار را در برمی‌گیرد. شناخت و درک ساختار فیزیکی استخر و متعاقباً انتخاب روش و مواد عایق‌کاری مناسب از اصول مهم ساخت استخر است. عایق رطوبتی را می‌توان در هر مرحله از ساخت استخر به کار است.

عایق‌کاری رطوبتی استخر به خصوص در استخرهای با کاربرد کشاورزی و صنعتی با روش سنتی و با استفاده از قیر گونی و ایزوگام صورت می‌گیرد. در استفاده از قیر گونی برای  سعی می‌شود که از دو یا سه لایه استفاده شود. ایزوگام را نیز بیشتر در محیط‌هایی به کار می‌گیرند که آب جاری شدت کمی داشته باشد. در استخر به دلیل وجود پدیده‌ای به نام فشار هیدرو استاتیکی احتمال کنده شدن و جدا شدن ایزوگام بالا است.

در هر صورت عایق‌کاری رطوبتی استخر به روش اصولی و مهندسی شده از شروع ساخت استخر تا اتمام ساخت آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

·         لاشه ریزی کف استخر

·         پر کردن فضای خالی لاشه ریزی

·         استفاده از فوم پلی استایرن اکسترود شده در اجرای عایق کاری استخر

·         استفاده از پودر آب‌بند و چسب بتن

·         استفاده از مواد پلیمری

·         استفاده از واتر استاپ در اجرای عایق کاری استخر

·         استفاده از مواد آب‌بندی بندکشی کاشی استخر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت استخر و تجهیزات آن ( پمپ تصفیه استخر ، فیلتر استخر و....) میتوانید از کارشناسان تام استخر مشاوره بگیرید





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: