اوربایت دندان چیست و چگونه درمان میشود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اوربایت دندان نه تنها ظاهر افراد را بد جلوه میدهد بلکه میتواند باعث بروز مشکلاتی برای شخص مبتلا شود. برای مثال ممکن است تکلم شخص با مشکل مواجه شود و یا جویدن مواد غذایی و یا حتی مسواک زدن برایش دشوار شود. در این مقاله به طور کامل با اختلال اوربایت و نحوه درمان آن آشنا خواهید شد.

اوربایت چیست؟

اختلال اوربایت دندان به مشکل فک ها در برخی افراد اشاره دارد. در این افراد فک بالایی معمولا بیشتر از حد معمول جلوتر از فک پایینی است. دندان های فک بالا در این عارضه باعث میشوند که ظاهر شخص کمی غیرمعمولی شود. این عارضه از جمله مال اکلوژن های جدی است که در صورت شدید بودن میتواند مشکلات زیادی برای شخص مبتلا ایجاد کند.

آندربایت دندان چگونه ایجاد میشود؟

در بیشتر موارد این عارضه مستقیما ژنتیکی و ارثی است و از پدر و مادر به ارث برده میشود. اما این تنها علت آندربایت دندان نیست. برخی از موارد زیر میتوانند در جلو آمدن فک نقش داشته باشند:

مکیدن بیش از حد انگشت شست، انگشتان دیگر و پستانک و یا خوردن آب از بطری در سنین خیلی پایین

بچه های بزرگتر و حتی بزرگسالان هم میتوانند به مرور زمان چنین چیزی را تجربه کنند. جویدن و گاز گرفتن ناخن ها، دندان قروچه، جویدن مداد و سایر اشیاء میتوانند باعث بروز اختلال آوربایت خفیف شوند.

همچنین اگر تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید و جای خالی آن ها را پر نکنید نیز ممکن است به مرور زمان این مشکل را تجربه کنید.

علاوه بر این ، اختلال عملکرد مفصل گیجگاهی فکی یا تمپورومندیبولار میتواند باعث اوربایت شود.

درمان اوربایت بدون ارتودنسی و تنها با کشیدن دندان

اگر اوربایت شدید دارید که با ازدحام دندان روی فک بالا همراه است، ممکن است متخصص ارتودنتیست یا دندانپزشک درمان اوربایت بدون ارتودنسی شما نیاز به کشیدن دندان ها داشته باشد. کشیدن یکی دو دندان میتواند فضا را برای درمان بهتر و حتی جراحی اوربایت مهیا تر کند.

اگر اوربایت دندان را درمان نکنم چه میشود؟

اوربایت مشکلی نیست که به این سادگی حل شود. اگر این عارضه را حل نکنید به مرور زمان بدتر شده و مشکلات بیشتری برایتان ایجاد میکند. با جویدن غذا و دندان قروچه های مکرر قطعا هر سال بیشتر از سال قبل فک بالایی شما بدون درمان جلوتر میآید.

برای آشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران هم سایر خدمات دندانپزشکی زیبایی ازجمه ایمپلنت دندان ، بریج دندان و ..... می توانید به سایت داندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: