مراحل نامگذاری نشده رشد کودک
نوشته شده توسط : نت ویر

همه ی ما می دانیم که بچه ها باید بایستند، راه بروند، حرف بزنند و گواهینامه ی رانندگی بگیرند اما هفت مهارت دیگر نیز وجود دارد که بایستی توجه بیشتری به آن کرد .

دید سه بعدی : ۲ تا ۴ ماهگی

کودک یک ماهه شما عادت داشت که تنها ۲ بعد را ببیند اما از دو ماهگی به بعد جهان را سه بعدی درک می کند . بخش کورتکس مغز رشد یلفته و می تواند ورودی چشمان شما را بدون عینک سه بعدی به تصویر در آورد.

اولین خنده واقعی : ۴ تا ۵ ماهگی

معمولا هر کودک دو ماهه ای  لبخند می زنند اما در  چهار پنج ماهگی است که این لبخند دراتفاقات پیش بینی نشده به قهقهه تبدیل می شود.

این را باید مدیون رشد سریع بخش کورتکس مغز باشیم که باعث می شود به یک دلقک عجیب وغریب بخندیم

دانستن اسم خود : ۵ تا ۸ ماهگی

یک کودک پنج ماهه یا شش ماهه اگرچه خودش نمی تواند اسم خود را بگوید اما دراین سن نوزاد شما اسم خود را متوجه می شود و اگر صدایش بزنید واکنش نشان می دهد.البته اگردر سن بلوغ هم به همین کارادامه بدهد.

تنهایی بازی کردن : ۱ تا ۲ سالگی

رشد کودک یک ساله از لحاظ اجتماعی به گونه ای است که از اوقات تنهایی لذت می برند و اگر مدت طولانی در اتاقی تنها باشند هم بهانه نمی گیرند.

تاب خوردن و چرخیدن : ۴ تا ۵ سالگی

کودک در این سن چرخیدن روی یک پا را انجام می دهد. وقت آن رسید ه که حداقل برای یکی دو دقیقه باخیال راحت بدون آنکه مراقبش باشیدو بنشینید ویک استکان چای بنوشید

کنترل دو طرفه : بدن ۷ تا ۸ سالگی

هنگامی که رشد دو طرف مغز کامل شد ،حفظ تعادل دو طرف بدن امکان پذیر می شود .در این زمان کودک می تواند با یک دست دفتر را نگه دارد و با دست دیگر بنویسد که در مدرسه کارش راحت تر از قبل می شود .

نشان دادن شرم و عفت : ۸ تا ۹ سالگی

 

میل به تنها بودن در این سن شکل می گیرد ،بچه بازی گوش دیروز که راحت تر برهنه می چرخید ممکن است امروز حتی خجالت بکشد وسریع پوششی دور خود بگیرد. البته در این سن دیگر از همسایه خجالت نمی کشد ودر جمع شرکت می کند.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: