چقدر طول میکشد تا واکسن کرونا تولید شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

مطابق اعلام سازمان جهانی بهداشت، که از هفته پیش اعلام کرد، تا ساخت واکسن کرونا ویروس ممکن است دست کم ۱۸ ماه زمان مورد نیاز باشد. البته این واکسن میتواند خیلی زودتر از این ها ساخته شود، اما پروتکل های علمی اجازه آزمایش روی انسان را نمیدهد. وقتی گفته میشود که ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا واکسن ساخته شود منظور، زمانی است که واکسن برای استفاده عموم ساخته شده و در دسترس باشد.

اولین گام ها برای ساخت واکسن کرونا

دولت چین در اواسط ماه ژانویه بود که توالی RNA کروناویروس جدید را به صورت کامل منتشر کرد. این ویروس که تا چند روز پیش با نام کووید-۱۹ شناخته میشد اکنون تغییر نام پیدا کرده و با نام سارس-کوو-۲ یا (SARS-CoV-2) شناخته میشود. انتشار توالی کامل این ویروس تمام موسسات پژوهشی در دنیا را وا داشت که برای ساخت واکسن کرونا قدم های جدی بردارند.

استرالیا پیشگام در راه پیدا کردن درمان کرونا

بعد از انتشار اطلاعات و توالی RNA کرونا تقریبا در اواخر ماه ژانویه، در کشور دومی به جز چین اقدام به کشت ویروس شد. این کشور استرالیا است و محل کشت ویروس نیز یک موسسه به نام دوهرتی است که در ملبورن واقع شده است. کشت این ویروس اولین و محکم ترین گام برای پیدا کردن واکسن کرونا است. بعد از اولین کشت ها سایر محققان در کشورهای اروپایی و آمریکا به ویروس  زنده کرونا دست پیدا کردند.

خواندن مطلب زیر نیز به شما توصیه میشود

آزمایش کرونا ویروس چیست ؟

ساخت یک واکسن معمولی ۲ تا ۵ سال طول میکشد

اگر بخواهیم صادق باشیم و به تاریخچه ساخت واکسن های جدید نگاهی بی اندازیم متوجه خواهیم شد که فرآیند ساخت واکسن از لحظه شروع تا مرحله آزمایش انسانی چیزی بین ۲ تا ۵ سال طول میکشد. ولی وضعیت علم در این دهه با دهه های گذشته کمی متفاوت است. پژوهشگران این بار یکدل در تمام دنیا با هم همکاری میکنند و احتمالا میتوانند در مدت کوتاهی و کمتر از آنچه فکرش را میکنیم موفق به ساخت واکسن کرونا شوند.

کرونا یک شبه درمان نمیشود

ساختن واکسن های موثری برای ویروس های خطرناکی مثل کرونا به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و نمیتوان در یک شب و در یک چشم به هم زدن موفق به اینکار شد. اما ما خوشبینیم که اگر همه برنامه های در نظر گرفته شده برای ساخت واکسن به درستی پیش برود، ما به وزدی شاهد ساخت واکسن و درمانی برای مقابله با کرونا خواهیم بود. محققان بر اساس تجربه شیوع سارس درس های زیادی آموخته اند و ما باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از عوامل انتقال کرونا ، امیدوار باشیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوع ویروس کرونا و یا آموزش نکات مقابله با نحوه انتقال آن(مثل نحوه استفاده از ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا) می توانید به سایت noskhe .com مراجعه کنید. 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: