خواص و فواید میوه ها برای سلامت دهان و دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

دندان‌ها و لثه‌ها بخشی از بدن هستند و به خاطر ارتباطی که با بخش‌های دیگر دارند برای عملکرد مناسب نیاز به تغذیه مناسب دارند. دندان‌های خوب و سالم به شما جذابیت بیشتری می‌دهد و بعلاوه به هضم بهتر غذا نیز کمک می‌کند. چیزی که ما میخورم بر سلامت و وضعیت دندان‌ها تاثیر بسزایی دارد. در ادامه با کلینیک دندانپزشکی تاج همراه باشید.

فواید میوه‌ ها برای سلامت دهان و دندان

سیب

سیب یکی از سالم‌ترین و سلامت بخش‌ترین میوه‌های اطراف ما است. از خواص سیب مفید بودن برای دندان و لثه است اسید موجود در سیب هنگام جویدن باکتری‌های دهان را از بین برده و دندان‌ها و لثه‌ها را تمیز می‌کند. جویدن سیب مانند استفاده از مسواک است اما این به این معنا نیست که از مسواک استفاده نکنیم.

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج باعث سلامت و سالم ماندن مینای دندان می‌شود. این گیاه ترد کمک می کند تا دندان هایتان تمیز بمانند و پاک شوند و باعث کاهش ترشح بزاق شود و به سلامت کلی دندان ها کمک خواهد کرد.

کرفس

یکی دیگر از سبزیجات ترد و مفید برای دندان‌ها کرفس می‌باشد. از مزایای سبزیجات ترد دارا بودن فیبر بالا است و برای خرد شدن نیاز به بزاق زیادی دارند. هر چه ترشح بزاق بیشتر باشد میزان خروج غذا و باکتری‌ها از بین دندان‌ها نیز افزایش می‌یابد. بنابراین به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.

فواید میوه‌ پرتقال

دندانپزشکان معتقدا که پرتقال حتی با وجود اسیدی که دارد نقش مفیدی در جلوگیری از پوسیدگی دندان دارد. ترکیبات و مواد موجود در این میوه خوش طعم طوری است که مانع از رشد میکروب‌های دهانی می‌شود و باکتری‌های مضر را از دهان دور می‌کند.

 کیوی

ویتامین C موجود در کیوی از پرتقال بیشتر است و به قوی شدن لثه‌ها و بافت دندانی کمک می‌کند.

گلابی

اسید آثار مخربی بر روی دندان می‌گذارد. گلابی با خنثی کردن این اسید در دهان نقش مهمی در سلامت و بهداشت دهان و دندان ایفا می‌کند.

توت فرنگی

توت فرنگی به علت دارا بودن اسید مالیک به عنوان ماده‌ای عمل می‌کند که تغییر رنگ دندان‌ها را از بین می‌برد. از توت فرنگی به عنوان یک ساینده برای سفید کردن دندان‌ها می‌توان استفاده کرد.

اسفناج

یکی دیگر از سبزیجات مفید برای سلامت دهان ودندان اسفناج است. این سبزی پربرگ سبز می‌تواند دهان و دندان شما را تمیز نگه دارد. اسفناج را به علت فیبر زیادی که دارد، باید زیاد جویده شود، که این کار تولید بزاق را در دهان زیاد می ‎کند .

از خدمات کلینیک تاج به دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی بارداری، ایمپلنت، ونیر و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: