مراحل رشدی کودک (0 تا یک سالگی)
نوشته شده توسط : نت ویر

 نگهداری از کودک فرایندی دقیق و طاقت فرسا می باشد ولی نکات مهمی هستند که والدین بایستی به آنها توجه کنند. در اینجا میخواهیم مهمترین اتفاقات مراحل زندگی کودک را در اولین سال تولد بررسی نماییم

لبخند زدن

بعد از دو ماه بیقراری های شبانه , شما صورت گریان کودک خود را بسیار دیده اید. تا این زمان شما گاهی لبخند کودک خود را دیده اید ولی الان زمان یک شگفتی بزرگ فرا رسیده است.معمولا یک کودک دو ماهه با لبخند به شما واکنش خواهد داد. شنیدن صدای شما یا دیدن صورت شما از عواملی هستند که باعث می شود کودک لبخند زیبای خود را به شما نشان دهد.

خندیدن

اگر گریه های کودک دلبند تان شما را آزرده کرده است , دیگر نگران نباشید. در حدودا وقتی کودک چهار ماهه است, شما یکی از لذت بخش ترین صداهای زندگیتان را خواهید شنید : خندیدن کودک.

خواب شبانه

برخلاف سایر مراحل رشد کودک , خواب کامل شبانه کودک یک کابوس برای والدین می باشد.اگر چه انتظار اینکه کودک تمام طول شب را بخوابد تفکری نا صحیح می باشد , اما والدین به این آرزوی خود خواهند رسید.در حدودا وقتی که کودک شش ماهه می شود تمامی شب را به راحتی خواهند خوابید.

نشستن

به نظر شما دنیا در حالتی که روی شکم خود دراز نکشیده اید چه شکلی به نظر خواهد رسید؟ در حدود پنج یا شش ماهگی اکثر کودکان میتوانند با استفاده از تکیه گاه (مانند تکیه کردن به متکا یا استفاده از دستان خود) بنشینند.اکثر کودکان در حدود هفت یا نه ماهگی به تنهایی بنشینند.

چهار دست و پا رفتن

اگر یک کودک هشت ماهه دارید , بهتر است که کارت باشگاه ورزشی خود را در دسترس قرار دهید!چرا که بایستی به دنبال کودک خود سرتاسر خانه را دنبال وی بروید. در نه ماهگی کودک میتواند با کمک دست و پاهای خود شروع به چهار و دست رفتن نماید هر چند که در بعضی کودکان ممکن است این فرایند دیرتر صورت پذیرد.

غذا خوردن با دست

 

در سنین نه تا دوازده ماهگی کودک کنترل بهتری بر روی دست و انگشتان خود داشته که سبب می گردد کودک بتواند به اشیا کوچک چنگ بیندازد مانند غذا خوردن با دست.متاسفانه کودک در این سنین تمایل زیادی به لمس کردن و چشیدن اشیا اطراف خود دارد, لذا غذا تنها چیزی نیست که کودک بخواهد آن را در دهان خود بگذارد. لذا لازم است که در این سنین مراقبت بیشتری از کودکان به عمل آید و محیط اطراف کودک را برای شیطنت های کودک امن تر نمود.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: