آشپزخانه هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

برای سال جدید وسایل آشپزخانه را نو نکنید، هوشمند کنید! وسایل آشپزخانه هوشمند هر سال متنوع تر و هوشمندتر می شوند. امسال به جای عوض کردن وسایل خنگ آشپزخانه با وسیله خنگ جدیدتر، آن ها را هوشمند کنید. هوشمندسازی خانه، جدیدترین تکنولوژی حال حاضر است که هوشمند سازی آشپزخانه را نیز در بر می گیرد.

تجهیزات هوشمند در آشپزخانه

غذاساز و مایکروویو هوشمند

با هوشمند کردن غذاساز و مایکروویو می توانید از محل کار، شام را آماده کنید. در غذا ساز یا مایکروویو موجود در خانه یک ماژول نصب می شود که به شما امکان آن را می دهد تا از هر جای دنیا به کمک گوشی هوشمند(سیستم صوتی هوشمند) یا تبلت خود این وسایل را روشن یا خاموش کنید. جالب تر اینکه غذاساز و مایکروویو هوشمند شما سناریو پذیر می شود. یعنی می توانید به آن ها برنامه دهید که راس ساعت مشخصی به طور خودکار روشن و خاموش شوند.

 چای ساز یا قهوه ساز هوشمند

اگر از آن دسته افراد هستید که صبح بعد از بیدار شدن نیم ساعتی طول می کشد که یادتان بیاید چه کسی هستید، اینجا کجاست، اصلا چرا بیدار شده اید و در آخر هم دیر به محل کار خود می رسید، پیشنهاد می کنم یک قهوه ساز یا چای ساز هوشمند در خانه داشته باشید تا صبح بعد از به صدا درآمدن آلارم گوشی به طور خودکار روشن شده و برایتان چای/ قهوه آماده کند.

 سنسور تشخیص دهنده نشت گاز

هوشمندسازی آشپزخانه علاوه بر راحتی، به ارتقای امنیت و حفاظت از جان شما و اعضای خانواده تان کمک می کند. یک دیتکتور یا هشدار دهنده نشت گاز با استفاده از سنسورهای مختلف مثل مادون قرمز، امواج مافوق صوت، الکتروشیمیایی یا نیمه هادی غلظت بیش از اندازه ی گازهای مختلف در آشپزخانه یا هر محیط دیگری را تشخیص می دهد. این وسیله، غلظت گاز را بر اساس مقیاسی می سنجد که از قبل تعیین شده و غلظت گاز را با آن مقایسه می نماید.

اگر غلظت گاز در خانه و آشپزخانه از حد تعیین شده فراتر رود، سنسور یا زنگ هشدار را روشن می کند، یا چراغ می دهد و یا ترکیبی از علائم هشدار دهنده را فعال می کند.

پریز هوشمند

پریز هوشمند در ظاهر مانند پریز های معمولی ست اما از نظر عملکرد، تفاوت های عمده ای میان این دو وجود دارد. برای نصب این پریزها لازم نیست دیوارهای آشپزخانه را خراب کنید و یا سیم کشی ساختمان را تغییر دهید! حتی لازم نیست پریزهای قدیمی را از جای خود درآورید! کافیست دو شاخه ی پریز هوشمند را وارد پریز قدیمی کنید. پس از آن، هر وسیله برقی که به پریز هوشمند وصل کنید، هوشمند می شود. یعنی می توانید آن وسیله را از هر جای خانه یا حتی کیلومترها دورتر با استفاده از گوشی هوشمند خود خاموش/ روشن کنید.

 اهرم هوشمند شیر گاز و آب

این اهرم را می توانید به شیر گاز یا آب وصل نموده و به کمک آن، جریان سیالات را متوقف کنید. اگر شیر آب یا گاز در آشپزخانه نشتی پیدا کند، اهرم هوشمند جریان را متوقف کرده و مانع بروز خسارات مالی و جانی می شود. نشت آب یا گاز در بهترین شرایط باعث آسیب دیدن دیوارها، وسایل خانه و هدررفت انرژی آب و گاز می گردد. بنابراین، وجود وسیله ای مانند اهرم هوشمند شیر گاز یا آب در آشپزخانه ضروری است تا به رخداد ضررهای مالی و جانی اجازه ندهد.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 689
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: