حساسیت بعد از جرم گیری و لق شدن دندان ها
نوشته شده توسط : نت ویر

حساس شدن دندان‌ها پس از جرم گیری یک پدیده ای است که برای همه اتفاق می افتد و شما لازم نیست نگران این موضوع باشید از این حساسیت بعد از جرم گیری میتوان به حساسیت به گرما یا سرما و یا حتی بعضی مواد غذایی مخصوصا ترشی جات اشاره کرد.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که جرم گیری باعث لق شدن دندان های شما نمیشود بلکه این جرم‌های دندان شما هستند که لثه را تخریب می‌کنند و در نهایت باعث لق شدن دندان‌ها می‌شوند بدون اینکه دندان مشکلی داشته باشد. پس اگر شنیده اید که جرم گیری باعث لق شدن دندان ها میشود این حرف کاملا اشتباه است.

شاید شما هم مانند بیشتر مردم هر تغییر رنگی را که در دندان‌هایتان ایجاد می‌شود را جرم بنامید اما اینطور نیست ما در دندان هایمان میتوانیم بنابه علت های بسیاری لکه های متفاوتی داشته باشیم که گاها این لکه ها با جرم گیری از بین نمیروند زیرا اصلا جرمی بر روی دندان ها وجود ندارد. در ادامه با کلینیک دنداندانپزشکی شبانه روزی تاج همراه باشید.

حساسیت بعد از جرم گیری

معمولا این جمله نیز زیاد گفته میشود که ما بعد از جرم گیری به سرما حساسیت پیدا کرده ایم درست است دندان های شما نسبت به قبل به تغییرات دما حساس تر خواهند شد ولی این به معنی تخریب دندان های شما نیست.

دندان نیز مانند همه اندام های ما دارای حس است مخصوصا ناحيه طوق آن که بسيار حساس تر مي باشد.شما میتوانید جرمی که در این ناحیه وجود دارد را به علت ضخامتي كه دارد به عنوان يك عايق حرارتي تشبیه کنید که این عایق حس دندان های شما را کاهش میدهد.

در طی جرم گیری این عایق از میان برداشته میشود و دندان بهتر متوجه تغييرات حرارتي مي شود.همچنین لثه شما پرخون و متورم است به دلیل وجود جرم لثه که با عمل جرم گيري نیز التهاب آن فروكش مي كند لذا مقدار بيشتري از دندان نسبت به حالتي كه قبلاً آماس لثه وجود داشته در دهان ديده مي شود و اين خود باعث احساس بيشتر تغييرات حرارتي مي گردد.

نتیجه گیری:

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دندان ها می شوند. این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و.. باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دندانپزشک کارعاقلانه ای خواهد بود.

از خدمات کلینیک تاج به ایمپلنت دندان، ونیر کامپوزیت، لمینت دندان و... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: