تغذیه بعد از کاشت ابرو
نوشته شده توسط : نت ویر

رژیم غذایی

یکی از متداول ترین سوالاتی که برای کسانی که از پیوند ابرو استفاده می کنند، پیش می آید این است که پس از کاشت ابرو چه غذایی بخوریم؟ این حساسیت تا حد زیادی منطقی به نظر می رسد. چرا که در رشد موهای بدن اصول تغذیه و مسائل فیزیولوژیک بسیار موثر است.

ویتامین ها در رشد مو تاثیر بسزایی دارند که پس از کاشت ابرو نباید از مصرف آنها غافل شد. همچنین امروزه داروهای مکمل خوراکی، غیرخوراکی و موضعی وجود دارد که  به رشد بهتر ابرو کمک می کند. بهتر است رژیم غذایی فرد در برگیرنده مواد مغذی حاوی پروتئین ها، آهن، روی، منیزیم، کلسیم و بالاخص ویتامین B5 و B6 باشد.

این مواد مغذی معمولا در غذاهایی مانند ماهی، سیب زمینی، لوبیا، بروکلی، گوجه فرنگی، اسفناج، آجیل و برنج سبوس دار و حبوبات یافت می شود. استفاده از داروهای مکمل حاوی ویتامین B نیز می تواند به رشد بهتر ابروها کمک شایانی نماید. در این بین خوردن برخی غذاها نیز به شدت منع شده است که می توان از این بین به فست فودها، انواع نوشابه های گازدار،قند بیش از حد، نشاسته و نوشیدنی های الکی اشاره کرد.

بعد از کاشت ابرو چه باید کرد

پس از کاشت ابرو از آنجایی که در برخی روش ها زخم هایی در ناحیه ابرو ایجاد می شود، رعایت بهداشت فردی اصلی ترین نکته می باشد. شستشوی صحیح ابروها باید با صابون مناسب که پزشک معالج(متخصص جراحی زیبایی و یا متخصص کاشت مو خوب) توصیه می نماید، انجام پذیرد. همچنین در هنگام استحمام نباید با استفاده از لیف بر روی ابرو کشیده شود و از صابون و شامپوی مورد توصیه پزشک استفاده شود. رعایت نکات تغذیه ای که در بخش قبل ذکر شد نیز می تواند بسیار مفید فایده واقع شود.

توصیه های عملی بعد از کاشت ابرو

از جمله باورهای غلط افراد بعد از کاشت ابرو آن است که بخاطر جلوگیری از نمایان شدن ظاهر نامناسب ابروها روی آنها چسب زده می شود. این امر علاوه بر تاخیر در مدت زمان بهبود امکان بروز حساسیت را افزایش می دهد. از مهمترین موارد بعد از کاشت ابرو این است که باید به شدت از خاراندن ابرو اجتناب کرد. این امر می تواند باعث ریزش موهای کاشته شده شود.





:: موضوعات مرتبط: کاشت مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: