ارتودنسی سریع(مرتب و ردیف کردن دندان ها بدون ارتودنسی!)
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی سریع به یک عمل دندانپزشکی مخصوص گفته می‌شود که طی آن، دندان‌های قابل مشاهده در جلو دهان بیمار ابتدا آماده‌سازی شده و سپس با نصب روکش‌هایی از جنس پورسلاین بر روی سطح جلویی این دندان‌ها، زیبایی ظاهری آنها بهبود داده می‌شود.

مقایسه ارتودنسی با بریس‌های معمولی و ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع، مشکل نامرتبی و درهم ریختگی دندان‌ها را درمان نمی‌کند، بلکه تنها آن را مخفی می‌کند و یا از نظر ظاهری آن را می‌پوشاند. در حالی که در ارتودنسی دندان، هدف اصلی آن است که بیمار به فک و دندان‌‌های صاف و مرتب دست پیدا کند.

پس اگر یک بیمار دچار ناهنجاری‌های دندان و فک باشد، نمی‌توان او را کاندیدای خوبی برای عمل ارتودنسی سریع دانست، بلکه چنین شخصی باید از روش‌های پیچیده‌تر ارتودنسی (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک و ارتودنسی نامرئی) برای درمان مشکلات دهان و دندان خود استفاده کند.

کاندیدای خوب برای ارتودنسی سریع

به طور کلی افرادی به استفاده از روش‌های ارتودنسی سریع علاقمند هستند که قادر یا مایل به صرف وقت و هزینه برای روش‌های ارتودنسی سنتی نیستند. برای مثال این افراد ممکن است بیمارانی باشند که مینای دندانشان شکل نامنظم دارد و یا بر روی آن لکه زده است، و یا افرادی که از همتراز نبودن دندان‌ها در حد خفیف تا ملایم رنج می‌برند میتوانند از مزایای ارتودنسی سریع استفاده کنند و به طور کلی هر کسی که از ظاهر دندان‌های خود احساس رضایت نداشته باشد.

روش‌های ارتودنسی سریع

ابتدا دندانپزشک ناحیه محل عمل را با استفاده از بی‌حسی موضعی، بی‌حس می‌کند. سپس بسته به روش بازسازی شکل دندان و شدت ناهنجاری دندان در آن مورد خاص، یک لایه نازک از جنس پورسلاین بر روی سطح جلویی دندان بیمار گذاشته و ثابت می‌شود.

این در حالی است که در روش‌های ارتودنسی سنتی اصولاً جای دندان و ریشه آن تغییر داده می‌شود و به همین دلیل هم این روش‌ها می‌تواند برای بیمار آزار دهنده و دردناک باشد. اما از مزایای ارتودنسی سریع این است که متخصص دندانپزشکی خوب با استفاده از ونیر یا روکش و به صورت کاملاً بدون درد، دندان‌های بیمار را صاف و مرتب می‌کند.

• فاصله خالی بین دندان‌ها پر می‌شود

• دندان‌ها صاف و مرتب می‌شوند

• از برگشتن دندان‌ها جلوگیری می‌شود

• در وقت و هزینه بیمار صرفه‌جویی می‌شود





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: