نگهداری جکوزی
نوشته شده توسط : نت ویر

در صورت استفاده از کلر :

تعادل آب:

مقادیر قلیائیت کل، سختی کلسیمی و pH آب را اندازه گیری کنید و در محدوده اعلام شده در جدول تنظیم نمائید.

ضدعفونی:

بسته به نحوه تزریق کلر به آب جکوزی کلر اضافه کرده و مقدار کلر آزاد باقیمانده (FAC) را اندازه گیری و در محدوده مجاز تنظیم نمائید. در هنگام راه اندازی، تا زمانی که مقدار کلر آزاد باقیمانده به 4-5ppm نرسیده است، وارد جکوزی نشوید. مقدار کلر آزاد باقیمانده همواره در محدوده 3-5ppm باشد.

و در صورتی که از برم استفاده می کنید:

زمانی که آب جکوزی را با آب تازه پر می کنید، مطابق دستور العمل سازنده و بسته به حجم جکوزی مقداری بروم به آب جکوزی اضافه نمائید تا بتوان مقدار 30ppm بروماید به صورت ذخیره در آب داشته باشیم. این مقدار از بروماید ذخیره تبدیل به برماین می شود که برماین یک ضدعفونی کننده قوی بوده علاوه بر بی بو بودن، ماکزیمم آسایش را برای چشم و پوست به ارمغان می آورد. نیازی نیست مقدار30ppm بروماید ذخیره همانند 2-4ppm بروماین به صورت روزانه ثابت باقی بماند. هر بار پس از تعویض آب جکوزی باید به آن بروماید اضافه شود.

تعادل آب:

قلیائیت کل، سختی کلسیمی و pH را اندازه گیری و در محدوده ایده آل ذکر شده در جدول تنظیم کنید.

ضدعفونی:

قرص سدیم برماید را داخل شناور گذاشته و مقدار بروماین باقیمانده را اندازه گیری و تنظیم کنید. تا زمانی که مقدار بروماین باقیمانده به 2-4ppm نرسیده، وارد جکوزی نشوید. همواره مقدار برمین باقیمانده را در محدوده 2-4ppm نگه دارید.

اگر میخواهید ماده ضدعفونی کننده جکوزی را از برم به کلر و یا برعکس تغییر دهید، آب جکوزی را خالی کرده و با آب تازه پر کنی

نگهداری معمول

شرایط نگهداری  از تاسیسات جکوزی عاملی بسیار مهم جهت داشتن جکوزی ایمن و عاری از مشکلات است. دمای آب جکوزی همواره حدود 40 درجه سلسیوس یا 104 درجه فارنهایت می باشد و این دما باعث افزایش شدید نرخ تبخیر آب و ایجاد محیط بسیار مناسب برای رشد باکتری ها و جلبک ها می شود. استفاده زیاد از جکوزی می تواند باعث ایجاد کدورت و کند شدن گردش آب و همچنین ایجاد خوردگی، لکه و رسوب در قسمت های مختلف جکوزی شود.

بستن جکوزی

جهت بستن جکوزی خود حتما به دستورالعمل های سازنده توجه فرمائید. ولی اگر اطلاعات و مدارکی در این زمینه در اختیار ندارید، موارد ذیل را برای هر دو حالت استفاده از کلر و برم انجام دهید:

·         آب جکوزی را خارج کنید.

·         آب باقیمانده داخل لوله ها، اسکیمر، فیلتر و هیتر را کاملا تخلیه کنید. در صورت عدم تخلیه، ممکن است پس از یخ بستن در زمستان به لوله کشی ها و تجهیزات استخر و جکوزی آسیب برساند.

·         آب باقیمانده در کف فیلتر را به صورت کامل تخلیه کنید.

·         مسیرهای تخلیه آب تجهیزات را با درپوش مسدود کنید.

·         برق ورودی تمامی تاسیسات الکتریکی را قطع کنید.

·         روی جکوزی را با کاور مخصوص بپوشانید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت و نگداری استخر و هم چنین موتورخانه هوشمند می توانید با کارشناسان تام استخر مشورت کنید.





:: موضوعات مرتبط: طراحی و ساخت بنا , طراحی و ساخت استخر شنا , ,
:: بازدید از این مطلب : 799
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: