آیا کسی که درمان شده باز هم کرونا میگیرد؟ + پاسخ سوالات دیگر
نوشته شده توسط : نت ویر

کرونا ویروس تاکنون توانسته بیش از هشتاد هزار نفر را در بیش از ۳۰ کشور مختلف مبتلا کند. با این وجود، بعید نیست که سازمان جهانی بهداشت تا چند روز یا چند ماه آینده برای کرونا اعلام اپیدمی یا همه گیری کند. چراکه تاکنون هشدارهای مهمی از طرف این سازمان اعلام شده و اگر تعداد کشورها زیاد شود، احتمالا اعلام اپیدمی قوت خواهد گرفت.

آیا با وجود کرونا میتوانیم مسافرت برویم؟

هنگام شیوع یک اپیدمی یا یک وضعیت خطرناک همه گیر مثل کرونا، بهتر آن است که در خانه ها و محل سکونت خود بمانیم. مسافرت در این مواقع توصیه نمیشود و بهتر آن است که به مناطقی که شیوع کرونا  ویروس در آن ها بالا گرفته به هیچ عنوان مسافرت نکرد.

من بچه مدرسه ای دارم آیا باید او را به مدرسه بفرستم؟

در اغلب کشورهایی که موارد مشکوک به ابتلاء کرونا دیده شده است، به دلیل جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به تعطیل کردن مدارس کرده اند. برای مثال ژاپن یکی از این کشورها است که برای چند هفته تمام مدرسه های سطح کشور را تعطیل کرده است.

تفاوت آنفولانزا و کرونا چیست؟ کدام خطرناک تر است؟

هرچند که هر دو میتوانند بسیار خطرناک باشند اما هنوز به طور قطع نمیتوان این دو بیماری را با هم مقایسه کرد. اما همه به این واقف هستیم که عفونت ناشی از هر دو بیماری واقعا مسری است.

تا کنون ثابت شده که یک شخص مبتلا به کروناویروس جدید میتواند ۲ تا ۳ نفر را به مانند خود آلوده کند. این درحالی است که ویروس های معمولی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی معمولا یک به یک هستند. یعنی هر شخص میتواند تنها یک نفر دیگر را به صورت مستقیم آلوده و مبتلا کند.

آیا کرونا میتواند از طریق حیات وحش و حیوانات به ما منتقل شود؟

شیوع اولیه بیماری کرونا از طریق حیوانات بوده. نتایج تحقیقات اولیه نشان میدهد که احتمالا مار، خفاش یا مورچه خوار چینی یکی از عوامل انتقال کروناویروس جدید هستند.

اما این موضوع در چین رخ داده و هنوز نمیدانیم که آیا حیواناتی که در ایران و در اطراف ما هستند میتوانند باعث انتقال بیماری به ما شوند یا خیر.

شرایط جوی و آب و هوایی چه تاثیری بر روی کرونا دارد؟

متاسفانه کروناویروس جدید همانطور که از نامش بر می آید جدید است و ما هنوز اطلاعات دقیق درباره آن نمیدانیم. بنابراین سخت بتوان به این سوال پاسخ داد و ارتباط ماندگاری و دوام کرونا با آب و هوا را عنوان کرد.

اگر کرونا بگیریم و بعد درمان شویم، آیا باز هم کرونا خواهیم گرفت؟

معمولا زمانی که یک بیماری میگیریم و از آن نجات پیدا میکنیم، بدن ما برای دفعات دیگر مقاومت بالایی نسبت به عامل بیماری زا ایجاد میکند و ممکن است دیگر  آن بیماری را نگیریم. به عبارتی بدن ما در برابر آن بیماری ایمن میشود

نکته پایانی : در صورت بروز چندین تا از علائم کرونا ویروس هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنید 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 616
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: