سیستم تهویه هوای هوشمند
نوشته شده توسط : نت ویر

چه کسی دوست ندارد که تمامی وسایل و تجهیزات خانه اش تحت کنترل کامل نباشند و خانه هوشمند نداشته باشد؟ وقتی وسایل به صورت خودکار تمامی دستوراتتان را اجرا کنند که دیگر نور علی نور می شود! در این مطلب از یک سیستم تهویه رویایی که به آن سیستم تهویه هوای هوشمند می گویند، صحبت می کنیم.

محصولات هوشمند جای خود را در خانه ها باز کرده اند. متخصصین حوزه هوشمند سازی تخمین می زنند که در آینده ای نه چندان دور، خانه های ما پر از سنسورهایی خواهد شد که به محرک های محیطی مختلف و در هماهنگی با یکدیگر واکنش نشان می دهند. به عبارت دیگر، خانه هوشمند قادر به درک شرایط خاص و نشان دادن واکنش مناسب در کمترین زمان است. آیا این تعریف را می توان به سیستم تهویه هوا نیز تعمیم داد؟ البته! با استفاده از سه قطعه ی کوچک اما کاربردی می توان سیستم تهویه هوای معمولی را به سیستم تهویه هوای هوشمند تبدیل کرد.

 

سیستم تهویه هوای هوشمند چیست؟

به زبان ساده، سیستم تهویه هوای هوشمند همان سیستم تهویه ای است که اکنون در خانه ی من و شما و جود دارد اما به کمک چند گجت و سنسور، هوشمند شده است. سیستم تهویه هوای هوشمند کنترل خودکار و تجهیزات پیشرفته ای دارد و با عملکرد بهتر و کارآیی بیشتر خود، راحتی را برای ساکنین خانه افزایش می دهد. این سیستم هوشمند را می توان به طور مستقیم و یا از راه دور بر حسب تمایلات و نیازها تنظیم کرد. 

 ترموستات هوشمند

ترموستات های هوشمند معمولا دما را اندازه می گیرند. اما یک ترموستات واقعا هوشمند می تواند دما، میزان رطوبت، حضور اشخاص و دیگر متغیرها را تشخیص دهد. این ویژگی ها به ترموستات این امکان را می دهند تا درمورد تنظیم دمای اتاق تصمیم های بهتری بگیرد. دلیل این که به این ترموستات ها واقعا هوشمند گفته می شود، این است که اگر گرمای اتاق بنابر علت دیگری مثل رطوبت باشد، ترموستات هوشمند آن را تشخیص می دهد. جالب تر این که دلیل نفوذ رطوبت بیش از حد (مثل فیلترهای معیوب یا طراحی بد سیستم) را به ساکنین گوشزد می کند!

 





:: بازدید از این مطلب : 1275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: