لامپ هوشمند چیست؟ و چرا باید از لامپ هوشمند استفاده کرد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

لامپ هوشمند یکی از اجزای خانه هوشمند و یکی از محصولات اینترنت اشیاء است که همچون پرده هوشمند به سرعت محبوبیت یافته و در حال گسترش است.

لامپ هوشمند چه قابلیت هایی دارد؟

نور قابل تنظیم

یکی از اصلی ترین ویژگی های لامپ هوشمند این است که شما می توانید نور آن را بدون نصب کلید دیمر در خانه کم و زیاد کنید.

 قابلیت کنترل از همه جا

زمانی که خارج از منزل یا محل کار هستید، نگران لامپ های روشن مانده نباشید. در هرجای دنیا که اینترنت وجود داشته باشد، شما می توانید لامپ های هوشمند خانه یا محل کار خود را روشن و خاموش نمایید.

قابلیت برنامه ریزی

لامپهای هوشمند برنامه پذیرند. یعنی شما می توانید با استفاده از گوشی یا کامپیوتر خود آن را زمانبندی کنید تا در لحظه ی خروج شما خاموش و به محض ورودتان روشن شوند.

قابلیت تغییر رنگ نور

کم و زیاد کردن میزان نور این نوع لامپ یکی از جذابیت های آن محسوب می شود، اما این لامپ جالب تر از این حرف هاست. لامپ هوشمند RGB اویو قابلیت تغییر نور به ۱۶.۰۰۰.۰۰۰ رنگ متنوع را دارد!

آیا داشتن لامپ هوشمند در خانه و محل کار ضروری است؟

علاوه بر جذابیت هایی که در بالا خواندید، لامپ هوشمند مزایای دیگری نیز دارد؛ اعم از:

رفاه و راحتی

رفاه و راحتی انسان فلسفه ی هوشمند سازی ادارات و خانه ها است. زمانی که دیگر نیازی نباشد لامپ ها را به صورت دستی و از طریق کلید برق روشن/خاموش کنید و نیازی نباشد به دلیل روشن ماندن لامپ ها مسیر مسافرت را از نیمه بازگردید، آن وقت است که طعم رفاه را می چشید.

هزینه ی کمتر قبض برق

شاید در ابتدا قیمت سیستم روشنایی هوشمند کمی بالا به نظر برسد اما وقتی به خاموش شدن لامپ های اضافی و دور ریختن لامپ های پرمصرف فکر کنید، می بینید که خرید لامپ های هوشمند یک کار معقول است که در بلند مدت پول زیادی را در جیب شما باقی نگه می دارد.

صرفه جویی در مصرف انرژی

وقتی از تجهیزات خانه هوشمند مثل لامپهای هوشمند استفاده می کنیم، در کنار صرفه جویی در هزینه های زندگی خود، در مصرف انرژی برق هم صرفه جویی می کنیم.

امنیت

بله، لامپ هوشمند در امنیت خانه موثر است. همانطور که در بالا گفته شد، در زمان هایی که برای مدت طولانی در خانه نیستید و یا حتی در ویلای هوشمند خود که فقط چند روز از سال را در آنجا می گذارانید، با روشن و خاموش کردن گاه گاهی لامپها دیگر کسی متوجه عدم حضور شما در خانه یا ویلا نخواهد شد.





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: