اثر فاصله زیاد دندان ها بر سلامتی و درمان آن
نوشته شده توسط : نت ویر

هنگامی که افراد برای اولین بار به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌نمایند، معمولاً این تصور را دارند که قادر به انتظار کشیدن برای داشتن لبخندی زیبا نخواهند بود. دندان‌های فاصله دار اغلب به مشکل اعتماد به نفس منجر می‌شود و این نکته مهم است که از ظاهر خود راضی باشید. با این حال، باید بدانید که داشتن فضای باز بین دندان‌ها شما را در معرض خطر جدی برای ابتلا به بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری لثه قرار می‌دهد و همچنین می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات دیگر مرتبط با سلامتی باشد.

چگونه دندان‌های فاصله دار سلامتی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند

بیماری لثه

داشتن فاصله زیاد دندان‌ها باعث می‌شود تا استفاده از نخ دندان آسان‌تر باشد. با این حال، فاصله‌هایی که بیش از حد زیاد هستند نیز باعث می‌شوند تا متخصصین ارتودنسی آن‌ها را محل‌هایی برای تجمع پلاک نیز بنامند. این موضوع به این دلیل است که غذا و باقی مانده‌های مواد غذایی فضای بیشتری برای تجمع خواهند داشت. با تجزیه‌ای مواد غذایی و باقی مانده‌ها، باکتری‌هایی تولید می‌شود که به بیماری‌های لثه منجر می‌گردد.

سایر مشکلات دندانپزشکی

بیماری لثه و پوسیدگی دندان‌ها به اندازه کافی مشکلاتی ترسناک هستند، اما اینها تنها مشکلاتی نیستند که شما با آن‌ها مواجه هستید. فضای باز بین دندان‌ها، معمولاً مرتب نیستند و دندان‌های نامرتب منجر به سایش و فرسایش طولانی مدت می‌شوند که این امر شما را در معرض درد فک، دندان‌های شکسته یا عدم توانایی در انجام اعمال‌ ترمیم دندان‌ها مانند پر کردن قرار می‌دهد.

سلامتی کلی

فراموش نکنید که تغذیه مناسب با دهان شما آغاز می‌شود. شما باید بتوانید مواد غذایی خود را به درستی بجوید تا سیستم گوارشی شما کارآمد باشد. وقتی فاصلهٔ زیاد دندان‌ها با توانایی‌های مربوط به غذا خوردن تداخل می‌کنند، سوء تغذیه، ناراحتی‌های گوارشی و درد مشکلاتی هستند که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید.

درمان فاصله زیاد دندان‌ها

روش ارتودنسی به طور مداوم در حال تکامل است، و شما می‌توانید از گزینه‌های متعدد برای حفظ سلامت خود را از طریق درمان ارتودنسی استفاده کنید. به عنوان مثال، ارتودنسی نامرئی راه مناسبی برای مرتب کردن دندان‌ها بدون صدمه زدن به ظاهر کلی فرد را ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد این روش را ترجیح می‌دهند زیرا اینویزیلاین می‌تواند برداشته شود تا فرد بتواند بدون هیچ گونه مانعی اعمالی نظیر غذا خوردن، ورزش و مسواک زدن را انجام دهد. از سویی دیگر، ارتودنسی ثابت می‌توانند برای کودکان و نوجوانان که ممکن است الاینرهای پلاستیکی خود را به طور منظم استفاده نکنند، مورد استفاده قرار گیرند.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: